Stránka 8 z 9

Re: Otázky k modům

Napsal: 18.1.2008 17:14
od Razfallow
Jab píše:Vallun: Naprostým základem však je umění zavírat dveře.
Od verze 17 nejdou dveře po otevření zavřít (týká se to pouze prvního patra).

Vallun: přečti si soubor HINTS-Ilyich.txt, který najdeš v adresáři modu.

Re: Otázky k modům

Napsal: 18.1.2008 17:25
od Vallun
Raz, Jab díky za info:)

Re: Otázky k modům

Napsal: 18.1.2008 18:32
od Landor
Vallun: No obecně je dobré si ty jednotlivé potvory, co tam jsou, postupně jednu po druhé odlákat a udolat sólo (místa je v dungeonu dost, takže to chce vzít ve správný okamžik nohy na ramena a běhat, běhat... :drool: ) a dobře ukládat. Aspoň mě tohle pomohlo. Illych už se pak nějak zvládnout dá, ale chce to trpělivost.
No taky je to nějaký ten pátek kdy jsem to hrál...

tactics

Napsal: 15.3.2008 16:42
od Thanes
Rozmýšlím se nad nainstalováním tactics/ascension a mám pár dotazů:

Jak významně to ovlivní hru? Je to schopný hrát i normální člověk, nebo jenom rozený taktik? Jaké jsou odměny za zvýšení obtížnosti? (nemyslím tím dobrý pocit :)) Dá se to aplikovat v rozehráté hře? Jaké by mělo být zhruba optimální složení party i s hl. postavou? (myslím NPC; ne přímo rozepsaný jednotlivý jména, ale classy)
Vím, že něco z toho je i v readme apod., ale chtěl bych Váš názor - všude jsem se setkal snad jen s pozitivními ohlasy, ale fakt nevím :)

Děkuji za odpovědi

Re: Otázky k modům

Napsal: 15.3.2008 17:02
od drake127
Můj zcela subjektivní názor - udělat souboje takové, že bez předchozí přípravy (aniž o nadcházejícím souboji víš ze hry) a přesného rozvržení strategie nemáš šanci, mi přijde jako šílenost. Poradil bych ti spíš sehnat si nějaký mod, který např. vylepšuje nepřátelskou AI nebo tak něco, ale proti gustu... Ostatní mě doufám doplní, u mě zájem o Tactics skončil u druhého skřeta.

Re: BG2: Mod: Tactics

Napsal: 15.3.2008 21:11
od Vallun
drake127 - a mohl bys, prosím, nějakou přiměřenější alternativu za Tactics doporučit? Pokud možno, aby i úměrně zvyšovala zkušenosti:) díky

Re: BG2: Mod: Tactics

Napsal: 16.3.2008 18:35
od sevencreature
Thanes: Je to zábavné, donutí tě to používat potencionál postav, kouzel a předmětů lépe.

Re: BG2: Mod: Tactics

Napsal: 21.3.2008 12:36
od CrowX
Trochu neskoršia odpoveď - tactics je mod pre ľudí, ktorí prešli BG už niekoľkokrát a možno chcú trochu väčšiu výzvu, čo sa týka bojov, pretože samotné boje sú pre človeka, ktorý ich pozná a vie využiť schopnosti/kúzla až smiešne jednoduché.

Odporučiť by som mohol iba vynechanie komponentu, ktorý robí z nepriateľských mágov a najmä lichov takmer nesmrteľné postavy, keď pomocou scriptu sa im aktivujú takmer všetky dostupné ochranné kúzla. To je podľa mňa najväčšou slabinou tactics - bez tohto komponentu je to v pohode hrateľné možno až príliš jednoduché, ale s ním je to skutočné peklo. Chcelo by to v tomto smere nejakú úpravu resp. vyváženosť.

Re: BG2: Mod: Tactics

Napsal: 21.3.2008 17:36
od Razfallow
Vallun píše:drake127 - a mohl bys, prosím, nějakou přiměřenější alternativu za Tactics doporučit? Pokud možno, aby i úměrně zvyšovala zkušenosti:) díky
Sword Coast Stratagems II nebo Improved Anvil.

SCSII je hlavně o vylepšení umělé inteligence, ale obsahuje i pár úprav. Výhodou je, že si můžete vybrat, co si chcete nainstalovat.

IA je kombinace tactics, item upgrade a quest modu, což z něj dělá téměř úplnou konverzi hry. Kompatibilita s jinými mody je minimální. Mod není rozdělen na jednotlivé komponenty, takže musíte vzít vše nebo nic.

Kuroisan - Acid Kensai

Napsal: 12.8.2010 12:59
od Malaghost
Hraju sólo F/M 14. level. Kuroisan mi docela pěkně zavařil, nicméně na Celestial Fury jsem si chtěl pěkně počkat. Tento postup by šel aplikovat i při nižších levelech.
Kouzla co jsem použil: Menší koule nezranitelnosti, Protection from magical Weapons, Zlom, Haste/Imp. Haste, Stoneskin, Neviditelnost resp. flašky neviditelnosti, Posílení božskou mocí - resp. lektvar síly bouřlivého obra, Rozmazání, (True Sight)

Zbraně: Nemagické zbraně bez očarování, v mém případě katana a dlouhý meč

Taktika: Souboj se odehrál před Měděnou čelenkou. Když se Kuroisan objeví stačí ho odlákat dále od vchodu do čelenky, aby tam později neutíkal, vypít potion s neviditelností/ zakouzlit neviditelnost. Potom počkat až mu vyprchá veškerý to rozostření a rozdvojení, zajít zpátky do čelenky nebo opodál, kde vás nevidí a naházet na sebe kouzla:
stoneskin, rozostření klidně 5x, menší kouli nezranitelnosti, spěch, napít se posilujicích lektvarů, protection from magical weapons a zapnout znova neviditelnost.
Pak už jen jít na něj. Nyní zakouzlete breach a Kuroisan začne utíkat (neměl by utíkat do čelenky, resp. dovnitř žádného baráku) a vy půjdete po něm, nyní už je bez ochran a připraven odevzdat život. V této fázi by se vám ho mělo podařit co nejrychleji usekat. Proti jeho acidic backslashi vás chrání menší koule nezranitelnosti, proti jeho super kataně protection from magical weapons a jeho vlastní PfMW ze svitku mu bude k ničemu, protože ho usekáte neočarovanou zbraní. V průběhu boje vám možná dojde PfMW, nebo koule nezranitelnosti - je lepší mít tato kouzla namemorovaná vícekrát. Když na sebe zakouzlí stoneskin, mějte připraven další breach/zlom. Po aplikování této taktiky Kurosisan zemřel během 30 vteřin. Pro upřesnění podařilo se mi ho nahnat do rohu, takže nemohl do žádného domu. Tohle je asi dost individuální, protože ze začátku se mi stávalo že pořád utíkal do čelenky a zase ven. Jednou se mi dokonce stalo, že se při opouštění lokace zkopíroval a měl sem ho tam hned dvakrát. Jednou venku a jednou vevnitř. Těmhle jeho útěkům je prostě potřeba se vyhnout.

Další postup je pro lidi kteří nemají náladu na tohoto přeboostovaného blázna a nechtějí použít cheat, i když tento postup je skoro cheatem. Ale je dostupný ve hře, tak proč ne. Kouzla na připravu: zkrátka jen PfMW, stoneskin apod. Prostě co nejvíc snížit obranné číslo s cílem přežít jeho fyzicý damage. Tento postup je použitelný pro jakoukoli class. V dobrodruhově krámku kupte dobře známý svitek ochrany před magií a použijte jej na něj, potom ho jenom usekejte neočarovanou zbraní. I když by měl svitek zabránit používání jeho svitků PfMW, přesto je pořád používá.

První postup je dost specifický, ale snad si v něm někdo najde něco užitečného. Na vyšších levlech za použití Planetarů, a TS už to není žádná výzva. Moje taktika vychází hlavně z použití nemagických zbraní, menší koule nezranitelnosti a nízkém AC, a PfMW.

Re: BG2: Mod: Tactics

Napsal: 18.8.2010 9:31
od Field Mouse
Kuroisan je super-slaby, jedine, co ho muze zachranit je, kdyz prekvapi hrace bez normalnich zbrani, pamatuju, jak jsem pri prvnim setkani na promenade musel v prubehu souboje vyhledat obchodnika a nakoupit nejake luky a mece :)
Ale jinak je Kuroisanova katana stejne dost chaba, backshlash je otravnej proti hraci, ale proti NPC je dost nanic a jedine, co na te katane trochu stoji za rec je ta regenerace. Nez se otravovat s Kuroisanem je proto nejlepsi z boje utect do jine lokace a je to.

Re: BG2: Mod: Tactics

Napsal: 18.8.2010 19:35
od alibaba
Kuroisan :-D . Když se zvolí správná taktika, nemá šanci. Se solo postavou stačí hůlka mraku+nějaká neviditelnost, a s partou pravdivý vidění a normální zbraně. Dobrý je anti-paladin (dual mág) kit, který dokáže odčarovat efekty při každým útoku zbraní na blízko :lol: .

Re: BG2: Mod: Tactics

Napsal: 11.5.2011 18:57
od Karshe
Zdravim bando,
tak sem začal hrát TAKTIC+AC.

Mam na vás dotázek. Hraji to na nejtěžší obtížnost s grupou (F/D já - zatim jen F:), Jaheira, Minsc, Aerie, Naila).

Úvod ve vězení pro mě byl dvouhodinový porod s taháním nepřátel po jednom, a různých blbinek. Existuje možnost je zabít všechny najednou? Měl sem problém s každým zvlášť, natož najednou.... Největší asi demon, protože byl imunní na normální zbraně...

Dále sem se posunul do De'Arnisovy pevnosti. Celou sem ji proletěl vcelku v klidu, ale v přízemí čekal upravený Tor-Gal. Sice sem ho dal na druhý pokus, ale stylem mraky kostlivců, vše zrychlit (ostatní nepřátele sem pojednom vytahal ven), natáhnout T-G na Naili, pak nechat obklíčit grupou T-G (po chvilce běhání u stěn se to konečně povedlo), ten byl zacílen na Naili pořád a zbytek byla otázka pár sekund. Poprvé sem najivně zkusil svého tanka (-7 od armoru) a s kůrou dostával "jen" za 40, bez ní za 63 a navíc nešel při kitování sebrat nikým jiným = wipe:) Takže se chci zeptat jestli se to dá taky nějak normálně zabít (tedy asi dá, ale na xyz lvl tam nechci chodit, to pak není ono).

Poslední dotaz se týká toho, jestli to dál vypadá podobně nebo budu používat pořád takovéto přiblblé (dámy prominou) ochcávky?

Re: BG2: Mod: Tactics

Napsal: 14.5.2011 10:37
od Field Mouse
Úvodní dungeon je těžký záměrně a mě vždycky motivuje k tomu projít jej s Minscem a Immy ve stínu, což je hezky atmosférické a zvládneš to za patnáct minut. Stejně je tam xp za nepřátele minimum a není tam nic opravdu zajímavého (chápu ale, že napoprvé si to chceš vybít). Illychovu partu najednou asi zabít nejde, vylákávání je jediná rozumná taktika, pokud startuješ na 89k xp. Ulehčit si práci můžeš tím, že nejdřív uděláš všechno ostatní (např., nabereš hůlky v druhém patře, ty docela pomůžou) a pak se k nim vrátíš.
TogGal je hodně silný, prostě boss jak má být, můj nejoblíbenější. Nejlepší je vybít tvrz, pak si ještě dát pár questíků a jít na něj kolem milionu xp, aby ten souboj byl trochu na úrovni, jinak nebudeš mít jinou možnost než použití trochu nedůstojných taktik, co jsi použil. Je tam ještě pár takových vylepšených bossů, třeba Faldron, super je i Mae Var, počkej až potkáš licha a mozkožrouty.. prostě zapomeň na to, že postava na 200k xp musí být schopna zabít cokoli, podle mě je to jasné plus pro RP. A nutí to využívat víc možností ve hře a občas právě přemýšlet i o tom, jestli není něco lepší na nízké úrovni prostě obejít nebo na to použít nějakou alternativní taktiku (třeba beholdeři pod chrámovou čtvrtí jsou drsní zabijáci, ale obejitelní s neviditelností nebo zlikvidovatelní s ochranou před magií a jedem). A na řadu přichází i svitky ochran, které jsem nikdy předtím nepoužil (kombo svitky do inventáře + Vhailorova helma vytvoří dvojníka, který může kouzlit ty svitky z inventáře aniž by zmizely originální postavě, proti beholderům je super již zmíněná ochrana před jedem, nebo využiješ když dostaneš svitek nějakého silného kouzla).
Tactics je prostě mod zvyšující obtížnost a hezké je na něm to, že díky tomu si zajímavě zahraješ i později na té xýté úrovni (i když budeš pořád bijec). Kromě druidského hájku (pokud hraješ fér a nedáváš si do souboje s Faldron předměty, tak je to asi nejtěžší souboj v Tacticsech) a De'Arnisovy tvrze ale questy druhé kapitole ale příliš zobtížnělé nejsou a jdou hrát v pohodě, pokud ti nevadí občas loadnout.

Re: BG2: Mod: Tactics

Napsal: 15.5.2011 23:58
od Karshe
Díky za info. Máz sem omylem savy, tak to jedu znova a mám pár postřehů (taktics+ass.+insane)

Parta: bojovník - čarodějobijec, Minsc, Jaheira, Imoen (bez transferu věcí a postav z BG1 - 7 lvl)
Irenicovo vězení:
Vyčistit kompletně první patro, mimo knihovny, všechny souboje budou probíhat na místě, kde jste zabili tu velkou obludu s chapadly - Ogly něco. Na každou postavu platí jiná taktika. Důležité je se po každém souboji vyspat (u některých není třeba). Po vyspání naskočí překvápko, které rychle zlikvidujte a nejlépe bez použití kouzel (šikovně vybrat místo pro spánek a po něm hned zaběhnout za roh či chodbu a po jednom likvidovat)
Mnich (Razsputin):Imoen - útočná kouzla+spěch, Jaheira - hlavně kůru, ohnivý meč, pár pomocných klamáků (klamák=vyvolané monstrum:)
Natáhnout bojovníkem(má už spěch a kůru) a rychle sesmahnout. Nechte klamáky do něj rubat. Pokud poteče bojovníkovi do bot, tak vzít roha a mnich se přecílí na klamáka (heal bojovníka a zpět) (snadné)
Golem:Stačí nahodit spěch, kůru, Jaheira si vykouzlí sukovici, kladiva Minscovi a leží hned (hodně snadné)
Demon:Hlavně u všech útočná kouzla. Nejlépe bojovníkovi dát kůru a lahve spěchu (né kouzlený, vydrží jen chviličku). Natáhnout bojovníkem demona a točit se s ním kolem kanálu uprostřed místnosti. Magické postavy do něj zatím sypou vším co mají (i svitky nalezené v tomto patře). Pokud se přecílí, začněte s danou postavou utíkat a zrychleným bojovníkem ho znovu napadněte, hned se přecílí zpět..... (středně těžké)
Ilych:Důležité je mít dost útočných kouzel + spěch, pár klamáků, kůru, minscovi dát luk. Natáhněte na bojovníka Ilycha, pošlete na něj všechny klamáky co máte a bušte ho celou grupou. Až vám vybije klamáky, začněte s bojovníkem utíkat, minscovi dejte luk a perte do něj kouzla. Po chvilce padne k zemi mrtvý (středně těžké)
Karamazov:Nalítněte na něj zbušte ho (snadné)
Mág:Zabraňte mu zakouzlit planetara, pokud se to nepovede, počkejte až zmizí nebo ho od planetara odtáhněte. Snadno se pak zabije.

Důležité je po každém zabití jednoho člena co nejrycheji vypadnout, zbytek se tam přijde podívat, a pak zmizí (tedy jen někdy).
A jeden postřeh k bojovníkovi - čarodějobijec (hraju ho poprvé, proto mě jeho síla tak překvapila). Přijde mi jako ultimátní postava proti všemu kouzlícímu. S vylepšenou viditelností jsem ho posílal na mágy (tedy ty co ho neodhalí:) Dal jim ho dozad a pustil útočit. Dvakrát se trefí a vy už jen sledujete, jak mág kazí všechny kouzla vkuse. Ideální stav vidím mixnutí se zlodějem na 13 lvl fightera (možná i výše, zde to je pak co lvl to 1% rez. na magii) (díky zlodějovu UAI se pak stane ultimátním zabijákem mágů). Je jedno co má mág na sobě za ochranu. Prostě když mlátíte a zbraň nedělá dmg nevadí, snižování šance na provedení kouzla se pořád stuckuje:)