Baldur's Gate 3 (spekulace i fakta)

Putování jednoho hrdiny po Mečovém pobřeží, které navždy poznamená tvář Faerunu.
Stránky: Baldur's Gate, Baldur's Gate II

Moderátoři: Ajantis, yenn

Odpovědět
Balduran
Sigilan
Příspěvky: 149
Registrován: 7.11.2008 12:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Baldur's Gate 3 (čtěte jen na vlastní nebezpečí)

Příspěvek od Balduran »

Ale nezapomeňte na to jak jsou v Athakatle ti herci ze Sigilu tak je hodně her propletenejch tak, třeba vymyslej hru která bude mít jenom něco málo společnýho s BG, a když budete mít BG tak vám to tu postavu zkopíruje a vy ji budete moci aspoň najmout do party.
A glory for Amn.
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Re: Baldur's Gate 3 (čtěte jen na vlastní nebezpečí)

Příspěvek od Carlos »

Asi stejně, jako se daly postavy z BG2 naimportovat do NWN ;-)
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Balduran
Sigilan
Příspěvky: 149
Registrován: 7.11.2008 12:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Baldur's Gate 3 (čtěte jen na vlastní nebezpečí)

Příspěvek od Balduran »

NWN?
A glory for Amn.
Miros
Sigilan
Příspěvky: 75
Registrován: 25.11.2008 16:13

Re: Baldur's Gate 3 (čtěte jen na vlastní nebezpečí)

Příspěvek od Miros »

Carlos to myslel ironicky... ;-)
Uživatelský avatar
Thorleif
Sigilan
Příspěvky: 22
Registrován: 27.4.2011 11:28

Re: Baldur's Gate 3 (čtěte jen na vlastní nebezpečí)

Příspěvek od Thorleif »

Nevím zda-li někdo z vás zkoušel demo Herousů 6, ale mě se velmi líbilo použití (v tomto demu, nevím jak to vypadá v plný hře) pseudo 3D izometrický grafiky, ve který je možnost obraz na chvilku pootočit do dvou směrů, či přiblížit pomocí kolečka myši a pokochat se nějakým tím detailem. Nemyslím si, že by izometrii už odzvonilo, jen by to chtělo podporu ze strany herních vydavatelů (aneb když se chce... jenže ono se bohužel poslední dobou vůbec nechce)... Navzdory tomu, že mě NWN2 a Drakensang opravdu baví (i když to nějak není ono BG se svým Faerunem a AD&D je fakt kouzelný), ale to splašený ovládání kamery mi příjde fakt šílený a u NWN2 občas opravdu iritující, zvlášť když chcete vystoupit na nějakej kopec a z vašeho přehlednýho, pseudoizometrickýho nastavení kamery máte během chvilky detailní záběr do písku. Přitom by všemu imho prospěl leveldesign šitej na izometrii a tuhle "flexibilní kameru" zpřístupnit jen na nějaký to kochání třeba přes nějakou klávesovou zkratku, či dát hráči možnost (bylo to třeba v prvních a snad i druhejch kotorech) po stisku nějaký klávesy přejít do panoramatickýho pohledu, myslím že se svejna vlastnostma by to mohly dnešní 3D enginy zvládnout. Opravdu volná kamera by taky prospěla, protože v NWN2, kde se s kamerou jen dostanu na určitou vzdálenost od postavy, to není ono, navíc to 3D zobrazení a neustálý nucení s kamerou hýbat, aby člověk nějak rozumně viděl mi téměř totálně ničí prostorovou orientaci... :D Párkrát s tím zatočím do různejch směrů a najednou nevím kde jsem, odkud jsem přišel a kam jdu a z tý titěrný minimapy to fakt vyčíst nejde.

Co se týče třetího BG, tak bych (s největší pravděpodobností jde o utopickou naději) uvítal návrat k AD&D, jelikož systém v IWD a NWN mi moc neseděl, ten přehršel odborností a dovedností namísto podle mě logickýho rozdělení jednotlivých povolání. Prostě mi to AD&D sedí víc i když chápu, že nemusí všem.

Pokaždý mě ale mírně namíchne, když někdo začne blábolit o tom, že je Dragon Age hrdým nástupcem BG a že je to hra s geniálním a neotřelým příběhem atd...
To je to samý jako že je Fallout 3 plnohodnotným novým článkem ve světě Falloutu, škoda sprostejch slov. Dragon Age už vlastním, no rozhodně přes rok a ještě jsem ho nedohrál, ještě v žádným crpg mě snad nikdy tak neprudily souboje! Zdá se mi, jako kdyby DA:O zamrzl někde napůl cesty mezi tím lehce taktickým duchem BG a jednoduchým akčním crpgčkem. Kouzla a dovednosti (schopnosti?) nemají nikde číselně uvedenej efekt, místo toho třídí efet do tří kategorií nižší\střední\vyšší, nepochopitelně však DA:O obsahuje bonusy z nějakýho vhodnýho řetězení kouzel, na základě čeho? Nepochopitelný bonusy z útoků z boku, či zezadu s nemožností postavit si partu do nějaký formace tu už tuším někde vzpomínal Carlos. Z celý hry na mě tak místo závanu nostalgie a přípomínky "starýho dobrýho" BGčka, zavání jen nedodělanost a nevybalancované, chudé cosi, co se s kostnatým zadkem snaží sedět na dvou židlích najednou. Neoriginalitu a fádnost NPCček a celkovýho děje ani zmiňovat nebudu. Bůhví proč mě ale zaujal Mass Effect. ale ten si taky nehrál na nástupce herní série, kterou zbožňuju.

Omlouvám se za rotáhlý psaní, nějak se mi to pod rukama nafouklo. Sigilu zdar! :salut:

edit: Tak jsem nechtěně z nadšení pro téma vzkřísil dávno mrtvý vlákno, pojďte si se mnou někdo povídat... :anxious:
Uživatelský avatar
valcik
Sigilan
Příspěvky: 311
Registrován: 5.1.2010 16:13
Bydliště: Záhorská nížina

Re: Baldur's Gate 3 (čtěte jen na vlastní nebezpečí)

Příspěvek od valcik »

Ech, na DA:O sa mi nespomína ľahko. :-)
Súboje sú konzolistické, jednoducho sleduješ ukazovateľ many a poklepávaš na ikony s kúzlami. Tešil som sa na nástupcu BG a dostal som takýto paškvil, našiel som silu iba na jediné odohranie a som pevne rozhodnutý, že sa k tej hre už nikdy nevrátim. Pekne ma jedovali aj špatne naskriptované situácie, keď sa odrazu spustila nejaká animácia a moja takticky rozmiestnená družina sa vzápätí ocitla v strede mapky, obkolesená protivníkmi. A nešlo iba o súboje, rovnaké konzolistické maniere mali aj bežné postavy.
Ešte slovko k úžasnému a neotrelému príbehu, ktorý tak často spomínali na rôznych stránkach počas hype. Opustený kráľovský potomok, ktorý putuje krajinou a zhromažďuje pod svoju zástavu ostatné rasy, aby mohol čeliť pradávnemu temnému zlu? Chudák Tolkien, ukradli mu Aragorna, elfov, trpaslíkov, entov a dokonca aj draka, tí plagiátorskí sráči. :mrgreen:
Uživatelský avatar
Thorleif
Sigilan
Příspěvky: 22
Registrován: 27.4.2011 11:28

Re: Baldur's Gate 3 (čtěte jen na vlastní nebezpečí)

Příspěvek od Thorleif »

S tím naprosto souhlasím. Taky proto jsem ho, jak jsem psal, zatím nedokázal dohrát, vždy si troufnu jen na kousek a pak se zase koukám po něčem jiným. Sem tam se sice vyskytly momenty, při kterejch jsem si už skoro začal říkat, že to není zas tak špatný, ale ono to špatný je. Tahle polovičatost je fakt prokletí, netuším proč se zastavili Bioware takhle uprostřed cesty. Vlastně asi tuším, snažili se shrábnout co nejvíc peněz, výsledek je pak takovej jakej je...

Někde jsem četl, že Atari, které vlastní jméno BG, má na něj nárok do roku 2011. Jak je to teď opravdu netuším a nejsem si jistej ani tím, nakolik ten zdroj byl spolehlivej (jednoduše už nevím, kde jsem to vyhloubal). Nevím ani zda by to vůbec mohla být dobrá zpráva, já tak nějak doufal, že by se do nový BG mohl pustit Obsidian. A ten se mi zdá až nějak moc podezřele spolupracuje s Atárkem. Nebo už ne? (Kruciš, nedělali oni F3: New Vegas?)
Už se nemůžu dočkat, až se přes NWN2 prokoušu k datadisku SoZ. Drakensang, který jsem si pořídil stejně jako NWN2 teprve nedávno jsem zatím (ač už docela rozehraný) schoval na později. Je krásný zase jednou se toulat Faerûnem...

Pokud jsi ještě nekoukal na to demo z Herousů 6, fakt doporučuju, je ke stáhnutí zdarma. Nebo aspoň na videa z gameplaye, mě až chytlo za srdce, jak kouzelně jde udělat pseudo3Dizo grafiku v dnešní době... Taky bych chtěl dodat, že další věc, která se dneska už moc nenosí a jejíž přítomnost semi u HoMaMu VI líbí je přítomnost černý mlhy. Je na tom cosi kouzelnýho, když se do hry zapojí moment překvapení a ty nevíš, co tě na dalších pár krocích čekáš, popřípadě ještě jako v BG do určitý vzdálenosti nevidíš nepřátele. Strašně se mi líbilo to objevování mapek v BGčku a zrovna v jedničce jsem všechny mapy podrobně procházel a kochal se kouzelnou krajinou. Prostě úplně jinej pocit, než když člověku hra vysype (jako obstarožní laciná urva) všechno najednou.

Video třeba zde: http://www.youtube.com/watch?v=T7oxNBahCXs

Jistě, jsou tam trochu (drobet :-D ) rozházený velikostní (nebo jak to nazvat) poměry, a jednodušší modelace terénu, přece jenom skály a skalky tu jsou od toho aby jen překážely - i když to vlastně i v BG. tam si člověk taky občas našel nějakou tu "skrytou" stezku. Prostě první věc která mě napadla, když jsem to demo pustil byla: "A pak že to ksakru nejde..."

I když ono to není až tak trefný. Je jasný, že to jde - on se asi jen každej bojí toho, že by to neprodal.

edit: Tak jsem se začetl do počátku této diskuse (zatím jsem zkonzumoval jen pár stránek) a zaujala mě tam ta myšlenka pokračování jako prequelu. Mě osobně by se líbilo, kdyby hráčská postava začínala na prvním levlu, během doby nesnází by hráč řešil nějaký ty trable kolem boha zabíjení a následně mu do rukou osud přihraje malého Sarevoka, dítě šokovaný krutostí, s určitou temnou skvrnou. V týhle chvíli by se HH stával hrnčířem a se Sarevokem (třeba podobně jako mág s přítelíčkem) by se protloukal světem a učil, tvaroval osobnost malého zplozence. Fandové by sice věděli jak tenhle příběh skončí, ale svým jednáním by mohli ovlivnit pozadí příběhu. Až by třeba nakonec namísto story o drsným, ctižádostivým a krutým řezníkovi stal Sarevokův osud příběhem dítěte s pohnutou minulostí, nesprávně pochopivšího (jiný slovo mě nenapadlo :-D ) lekce svého tajemného mentora (hh), a hrou osudu se řítící k tragickému vyvrcholení...

Navíc by tam bylo možný přinést opět i ten prvek, že klíčová postava ve hře nesmí zemřít. Během hry by mohl Sarevok mírně stárnout, hra rozdělená do kapitol se přece může odehrávat s nějakým tím časovým odstupem, a ke konci příběhu by z něj mohl být již začínající válečník. Vyřešilo by se tím přece dilema toho, že Sarevok je chlap a že ho magie neláká...
Uživatelský avatar
Thorleif
Sigilan
Příspěvky: 22
Registrován: 27.4.2011 11:28

Re: Baldur's Gate 3 (čtěte jen na vlastní nebezpečí)

Příspěvek od Thorleif »

Apríl není a tak doufám, že tohle není další z krutých a bezcitných žertů na adresu fandů série BG. Na hrej.cz se totiž včera ukázala zajímavá zpráva, kterou jsem už ani nečekal.
http://www.hrej.cz/novinky/2012/02/29/c ... ate-26654/

Věřím, že budeme všichni netrpělivě očekávat bližší informace a držet palce vznikajícímu produktu a silou našich myslí od něj odvracet všechny rozkladné živly moderního herního průmyslu. :-D
Kéž by nové BG bylo (konečně) důstojným nástupcem původní série.
Uživatelský avatar
AlieN
Sigilan
Příspěvky: 2932
Registrován: 4.10.2005 13:31
Bydliště: Zlín, Brno, Praha a tak podobně
Kontaktovat uživatele:

Re: Baldur's Gate 3 (čtěte jen na vlastní nebezpečí)

Příspěvek od AlieN »

Množí se spíš předpovědi že půjde jen o port/novou verzi Baldursg Gate na iPad, a nebo nějaký HD remake, takže bych do toho moc velké naděje nevkládal. Ale zároveň se ani moc nebál toho že z Baldurs Gate udělají nějaké 3D Super Arcade FPS Free-to-play MMO :mrgreen:
Uživatelský avatar
Thorleif
Sigilan
Příspěvky: 22
Registrován: 27.4.2011 11:28

Re: Baldur's Gate 3 (čtěte jen na vlastní nebezpečí)

Příspěvek od Thorleif »

Že by se s portem/texturama mořili přes tři roky? Jako neříkám, že to není možný, já specialista rozhodně nejsem...:D
Uživatelský avatar
Thorleif
Sigilan
Příspěvky: 22
Registrován: 27.4.2011 11:28

Re: Baldur's Gate 3 (čtěte jen na vlastní nebezpečí)

Příspěvek od Thorleif »

Na Gamebanshee se dnes objevila zpráva o údajném setkání zástupců Beamdogu s chlapíky Atari, WotC a Nvidie...
Viz: http://gamebanshee.com/news/107226-beam ... oject.html
Pořád doufám (a zároven se obávám), že v Beamdogu kutí novej produkt (ne remake či hd verzi)...
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Odpočet na oficiálních stránkách

Příspěvek od Carlos »

Na oficiálních stránkách http://www.baldursgate.com/ běží odpočet (v době psaní tohoto příspěvky čas -12:55). Nemáte někdo tušení proč?
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Uživatelský avatar
Bhaall
Sigilan
Příspěvky: 547
Registrován: 29.9.2005 1:19
Bydliště: Šedozem
Kontaktovat uživatele:

Re: Odpočet na oficiálních stránkách

Příspěvek od Bhaall »

Ted už to ví všichni ne? :)
...There is no path too perilous, or hazard too great.
The specter of death does not daunt me...for I am already dead...
Giving birth to this nightmare is my most coveted dream.
I will see them all burn!
As my pain ends...theirs begins.
Uživatelský avatar
Podbi
Sigilan
Příspěvky: 40
Registrován: 4.7.2006 12:38
Bydliště: Brno

Re: Odpočet na oficiálních stránkách

Příspěvek od Podbi »

Vypadla z nich dost dobrá zpráva, akorát zatím nebyli moc konkrétní. Sem hodně zvědavý, jak to vlastně pojmou a co z toho nakonec bude. Nicméně už teď se těším!
Uživatelský avatar
Thorleif
Sigilan
Příspěvky: 22
Registrován: 27.4.2011 11:28

Re: Baldur's Gate 3 (čtěte jen na vlastní nebezpečí)

Příspěvek od Thorleif »

http://pc.hrej.cz/novinky/2012/03/16/ba ... ogu-26783/
Doufám, že je BG3 opravdu jejich vysněnou metou a že tenhle průzkum "raněnou makrelou" dopadne dobře. Věřím tomu, že pokud fans skočí po BG Enhanced Edition jako hladový piraně, tak se Atari konečně odhodlá. Jeho mizerná finanční situace dává jasně tušit, že ačkoliv jsou vlastníky licence (myslím že jsou), nemají koule risknout něco v tomhle směru z oleje...
Odpovědět

Zpět na „Baldur's Gate I & II“