Co se vyrovná BG?

Putování jednoho hrdiny po Mečovém pobřeží, které navždy poznamená tvář Faerunu.
Stránky: Baldur's Gate, Baldur's Gate II

Moderátoři: Ajantis, yenn

Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Co se vyrovná BG?

Příspěvek od PostTrauma »

Já myslim, že PS:T našlo vynikající poměr mezi RPG a hratelností. Třeba BG nejsou RPG skoro vůbec. Naproti tomu old school hry přesně podle pravidel s nekonečno možnostmi zase nejsou moc hratelné.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Uživatelský avatar
Zero
Sigilan
Příspěvky: 152
Registrován: 24.3.2009 18:11

Re: Co se vyrovná BG?

Příspěvek od Zero »

HiHi789 píše:Jako rpg PS:T nejlepší není, jako hra ano.
IMHO je lepší Torment v roleplayingu, protože tam můžeš dělat téměř cokoliv, zatímco v BG máš dané, že musíš hrát za hodného, a jít zabít toho zlého, takže nějaký výrazný RP se tam neděje.
Uživatelský avatar
Chmur
Sigilan
Příspěvky: 69
Registrován: 15.5.2008 17:40
Bydliště: Kotlina

Re: Co se vyrovná BG?

Příspěvek od Chmur »

BG máš dané, že musíš hrát za hodného, a jít zabít toho zlého
To si myslím není pravda. V BG můžeš být zlý a jít zabít jiného zlého:-) :-)

PS:T je dost vychvalovaný. Možná bych to zkusil, ale nějak to nejde sehnat...prostě nejde:-)

Já myslím, že žádná doporučovaná či vychvalovaná hra není špatná...aspoň co jsem hrál..Fallout, Diablo, atd.

Snad jen IceWind Dale mě nudili....
"Lidé často říkají, že hladoví po pravdě, ale když je jim naservírována, málokdy se jim její chuť zamlouvá"
Uživatelský avatar
Zero
Sigilan
Příspěvky: 152
Registrován: 24.3.2009 18:11

Re: Co se vyrovná BG?

Příspěvek od Zero »

Můžeš mít v přesvědčení napsáno "zlý", ale nemůžeš být doopravdy zlý.
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Co se vyrovná BG?

Příspěvek od PostTrauma »

Pravda je, že jediné, co může být na BG zlé, jsou dialogové možnosti, které nic neovlivní, a sem tam pár věcí - nejmarkantnější jsou asi zkoušky v pekle.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Miros
Sigilan
Příspěvky: 75
Registrován: 25.11.2008 16:13

Re: Co se vyrovná BG?

Příspěvek od Miros »

Kdo ti brání vybít půlku Ankhali? V tom už jisté zlo je, ale opravdu koho by to bavilo...
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7394
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Re: Co se vyrovná BG?

Příspěvek od sevencreature »

HiHi789 píše:Jako rpg PS:T nejlepší není, jako hra ano.
Taky názor. Já bych to viděl spíš opačně (tedy bez těch "nej").
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
Uživatelský avatar
Zero
Sigilan
Příspěvky: 152
Registrován: 24.3.2009 18:11

Re: Co se vyrovná BG?

Příspěvek od Zero »

Miros píše:Kdo ti brání vybít půlku Ankhali? V tom už jisté zlo je, ale opravdu koho by to bavilo...
Nikdo mi v tom nebrání, ovšem nemá to smysl. Pouze si můžeš říct "ha, teď jsem vybil město, jsem opravdu zlej" ale nijak tě to nemotivuje.
Třeba možnost hrát v KotORu za temnou stranu, to je podle mě příklad hry za zlo.
Uživatelský avatar
Field Mouse
Sigilan
Příspěvky: 656
Registrován: 18.5.2009 14:50
Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03

Re: Co se vyrovná BG?

Příspěvek od Field Mouse »

Pokud vím, tak v BG může být postava celkem zlá, bohužel však tam velice rychle klesá popularita, takže když zabiju žeráka na ulici, hned přiběhnou dva strážci, někdo z družiny automaticky zastřelí náhodného chodce a hned je popularita na bodu mrazu, což vyvolá na každém kroku docela nepříjemné stráže a vůbec to hrozně obtěžuje, a to i na vyšších levelech. Poté je třeba chodit furt do chrámů, s penězi sice nejsou díky desítkám plných zbrojí od centurionů problémy, ale je to veliká zdržovačka.
Moje první myšlenky pro questy a chování z hlediska zlé postavy:
- Renal Bloodscalp. Paladin by se k tomuto úkolu neměl přiblížit ani na sto kroků, jestli jo, tak ho hraje potento RP lama (a je fuk, jestli si to pro sebe zdůvodní hláškou typu "on s nima spolupracuje, aby je infiltroval a mohl je pak líp monitorovat a zničit") :)
- Zabijte zlobra Aerii!
- Otroky v Měděné čelence práskněte Lehtinanovi a pozabíjejte! Bohužel je za to menší odměna, snížená popularita, méně xp a není odměna za vymýcení otrokářů z lodi
- Pán tvrze De Arnise má možnost trochu podusit poddané. Mág může přinutit učně k výrobě prstenu čarování, což by dobrá postava z důvodu rizika nikdy neudělala. Vtipná je i tvrz zlého klerika - moc se mi líbila :)
- Trhov lze "zachránit" tak, že se hájek otráví - je k tomu zapotřebí malá popularita (jinak se úkol vůbec nezadá) a bohužel je za to i malá odměna
- Získávání stříbrných kalhot pro kovovou jednotku je velmi zlé
- Získali jste někdy čestně skvělou katanu Zuřivost Nebes?
- Na starostu Imenského údolí lze před a po splnění questu trochu zatlačit. Stejně tak třeba na Raelis, můžete být nepříjemní i na Harefníky...
- Zabijte Naliinu maminku :)
- Zabijte na potkání Mazzy
- Pracujte pro Firkraaga
- V Podtemnu chtěljte po osvobozeném mágovi víc a víc, až na vás zaútočí
- Osvobodili jste duši gnómského dítěte? Přece ho jen tak nepustíte domů...
- Zabijte vůdce gnómů v podtemnu poté, co vám řekne, že má klíč k Adalon. Zabijte i gnóma, co vám nechce zdarma vrátit knihu rituálů
- Před branami Athkatly můžete povzbudit lupiče, aby okradl kupce
- Zvolit Bodhi je jasně špatné, navíc dá u jednoho úkolu vybrat mezi zlou a dobrou variantou
- Můžete okrádat lidi a poctivé obchodníky, což je móóc nezákonné a tudíž i móóc zlé
- Obraťte Anomena na zlo, třeba přestane být takový úchylák
- V drowím městě je několik možností zachovat se špatně (zabití gnómů, Solaufeina, dát vejce démonovi, nevěra v romanci...)
- Zabití Drizzta je móóc zlý skutek!
- Vyřešte Korganův quest, další z úkolů, který za paladina hrají jen RP lamy (výmluvy typu "ale pomůžu vyčistit hrobku od škaredých nemrtvých" neberu)
- Vykraďte pár hrobek na hřbitově
- V Trhově si pokuste namastit kapsu na Waukeenině nákrčníku
- Dal vám První kupec vše, co mohl? Tak proč ho ještě nechávat žít? Není moc silný...
- V některých dialozích lze cizí postavy zle vyfakovat, strašit děti, posílat žebráky do háje
- Kompletace zbroje z lidské kůže je moc zlá
- Lze se podvolovat zlu a měnit se v Zabijáka
- atd., teď už mě nic nenapadá, ale na jedno zamyšlení jsem toho napsal dost :)

Trochu potíž je v tom, že zachovat se zle nemá žádný dopad na hru, maximálně na popularitu, která ale jde za pár peněz vrátit zpátky. Ale ta možnost tam je. Spíš mě napadá otázka - beru-li za daný rozsah BG - počet questů, postav atd., který je docela enormní, pak by zavedení nějakého super systému, který by řešil dobré a zlé postavy tak, že by se to opravdu projevilo ve hře, musel nutně vést k tomu, že by některé questy či části příběhu nešly za nějaké přesvědčení vůbec odehrát. To by pravděpodobně omezilo délku dohrání BG, postavy by dosahovaly nižších levelů, či by se musely zvyšovat XP odměny.. To je věc, kterou bych určitě nechtěl. Ale na druhou stranu by bodlo, kdyby byly odměny za dobré a špatné skutky srovnatelné (obzvlášť markantní mi to přijde v té Měděné čelence a Trhově). Problém s hlavním questem podle mě není, jelikož Irenica lze zabít z čistě sobeckých příčin, přecijen ukradl vám duši. V jeho případě prostě bude jednat stejně jak superpadouch, tak paladin, co tancuje mezi kytičkami. A to je mimochodem od tvůrců příběhu velmi fikané :)
Mimochodem velmi dobrý roleplay zlé postavy předvádí Valen.
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Carlos »

Pokud bych měl seřadit, v které hře se lze zachovat skutečně zle, pak by to bylo asi takhle (vybírám pouze z těch, které jsem hrál a 'současnější' - myslím, že RoA a ostatní jsou na tom o dost lépe):

1) Fallout 1+2
2) Arcanum
3) KOTORy
4) P:T
5) Fable
5) ostatní RPG, kde jsou zlé možnosti souhrně slabé (Jade Empire, Mass Effect, BG,...)
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Co se vyrovná BG?

Příspěvek od PostTrauma »

FieldMouse: Překračování zákonu není zlé ale chaotické, můj zloděj je vždycky chaoticky dobrý. Zabíjení na potkání, jak už bylo řečeno výš, nemá žádnou pointu, než že si řekneš, jak jsi zlý. Stejně tak s tím zabijákem. Ale některé body jsou pěkné, to s Trhovem jsem nevěděl. Jinak ty tvé questy pro nepaladiny může udělat i družina s paladinem, jelikož paladin se Renalova questu nemusí zúčastnit (teoreticky ani Korganova).

Pravda, ve Falloutech se dá být krásně zlý, třeba prozradit Vůdci lokaci Vaultu : )
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Uživatelský avatar
Field Mouse
Sigilan
Příspěvky: 656
Registrován: 18.5.2009 14:50
Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03

Re: Co se vyrovná BG?

Příspěvek od Field Mouse »

Co se týče kradení, je pravda, že občasné příliš zlé být nemusí, spíš asi záleží kdo je okrádán - pokud šlechtic, kterému mínus třicet zlatých nijak neuškodí, pak je to ok, pokud žebrák, který kvůli tomu umře hlady, pak je to zlé :)
Zabíjení na potkání - pokud někoho potkám v místnosti stranou, kde nebudou žádní svědci, pak je jeho zabití ve chvíli, kdy už mi ten dotyčný na nic není, docela pěkným přístupem padoucha. Vyprovokování bezúčelné bitky uprostřed Promenády jen proto, abych ukázal světu svoji drsnost, je ale vskutku divné.
Zabiják - klesá u něho popularita, takže i hra "oceňuje" jeho zlo. A až tak samoúčelný není, neboť je docela drsný (s Tactics a Asc jsou hezké i jeho formy na vyšších levelech) - spousta útoků, bonus k životům, dobrý dmg, dobré AC, pár imunit..

Ale je pravda, že třeba Fallout je na zlo mnohem lépe připraven, hlavně proto, protože je tam obyčejná společnost složena z mnohem vyšší míry ze zlých postav, které hráčovo zlo dovedou navíc ocenit. V BG ocení hráčovo zlo asi jenom paladinové, když jim charname vejde do základny :)
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
Uživatelský avatar
90210
Sigilan
Příspěvky: 131
Registrován: 22.8.2007 21:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Co se vyrovná BG?

Příspěvek od 90210 »

PostTrauma píše:Já myslim, že PS:T našlo vynikající poměr mezi RPG a hratelností. Třeba BG nejsou RPG skoro vůbec. Naproti tomu old school hry přesně podle pravidel s nekonečno možnostmi zase nejsou moc hratelné.
Z PS:T bych nedelal zadny zlaty tele, hra s prehnane velkym mnozstvim stupidnich postackych ukolu, s nejmin napaditymi lokacemi z infinity her (at zije hneda barva) a nejhorsim bojem z infinity her. Pasaz v Curstu povazuju za nejvic frustrujici pasaz ze vsech infinity her. Nejvetsi problem je ale vziti se do hlavni postavy.

BG se drzi pri zemi, striktne se drzi pravidel. Nevim co na tom neni RPG. Pro me je to nejvetsi RP, protoze zazivam pocity zacinajiciho dobrodruha, kteryho muze sejmnout kazdej vlk, coz je myslim nejblizsi zivotni zkusenosti nas vsech. V dobe kdy BG vyslo to byl naprosty zvrat mezi fantasy RPG, protoze narozdil od oldskool dungeonu, ktery jsi evidentne nezazil, tak o nich prosimte nepis, prinasi spoustu moznosti a hraje se uplne jinak. Hlavne byla eliminovan puzzle element.
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Co se vyrovná BG?

Příspěvek od PostTrauma »

Respektuju tvůj názor, ale nesouhlasím s ním.

Dialogové možnosti v BG, na které se v příštím rozhovoru zapomene, žádné XP za RP - v jednom rozhovoru můžeš být maniakální zabiják a v druhém svatý aniž by to jakkoliv postihlo cokoliv ve hře. A ohledně hrdinských začátků mluvíš jen o BGI, protože v BGII se z tebe stane dokonalá mlátička. Taky jde samozřejmě o to, co od té hry ćekáš. Třeba příběh BG není špatný, ale nic převratného to není. Například to, že tě Bodhi v Léčebně propustí, je výrazná slabší chvilka vývojářů.

Co se týče starých RPG, tak jsem je sice nezažil, což ale neznamená, že jsem je nehrál. Ovšem určitě ti nechci brát monopol na správný názor.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Uživatelský avatar
Zero
Sigilan
Příspěvky: 152
Registrován: 24.3.2009 18:11

Re: Co se vyrovná BG?

Příspěvek od Zero »

90210 píše: Z PS:T bych nedelal zadny zlaty tele, hra s prehnane velkym mnozstvim stupidnich postackych ukolu, s nejmin napaditymi lokacemi z infinity her (at zije hneda barva) a nejhorsim bojem z infinity her. Pasaz v Curstu povazuju za nejvic frustrujici pasaz ze vsech infinity her. Nejvetsi problem je ale vziti se do hlavni postavy.
Lokace v Tormentu jsou hodně nápadité, jenom nemají moc pestré barvy, a to se do hry naopak skvěle hodí, protože to dokresluje atmosféru.
Systém bojů je úplně stejný jak v ostatních infinity hrách. Pokud ti vadí málo bojů, tak hraj něco jiného.
Problém vžití do hlavní postavy může být pouze tvůj osobní problém. Já se vžil hned.
Odpovědět

Zpět na „Baldur's Gate I & II“