Několik neurčitých předmětů

Putování jednoho hrdiny po Mečovém pobřeží, které navždy poznamená tvář Faerunu.
Stránky: Baldur's Gate, Baldur's Gate II

Moderátoři: Ajantis, yenn

Odpovědět
Ellera
Sigilan
Příspěvky: 12
Registrován: 6.10.2011 12:47

Několik neurčitých předmětů

Příspěvek od Ellera »

Během hry jsem (Asi jako mnoho ostatních) Narazila na několik předmětů, případně i NPC a rozhovorů, které by mohly/Nebo měli iniciovat nějaký úkol, ale za celou hru, se mi nepodařilo zjistit, jaký, či zda vůbec k něčemu jsou...

(Pokud tedy někdo víte, co daná věc má značit, budu ráda, pokud mě informujete)...

Je možné, že to jsou věci, které patří do UB, nebo je potkal podobný osud, takže nejsou dokončené, či jsou odstraněné, ale kdo ví...
(Čímž se třeba vysvětluje quest právě s půldrowkou u Bodhnina doupěte, rozhovor s mileneckým párem ale Bonie a Klaid u Jestřába či narážka na dřina v cirkuse, což řeší UB)...

Každopádně jsem narazila na tyto věci a nevím k čemu patří

1) Ilitidí (Či jak se to píše) Korspondence - Najde se v ilithidí enklávě, popis přímo uvádí, že je z velké části nerozluštitelná, ale ať jí sebou nosím celou dobu, nikde jsem nenašla možnost použití...

2) Drowové z rodu deVir, věznění v drowím městě - Zde se jedná o nevím co, asi nedodělaný quest, ať již totiž sebou Vici mám či ne, s romancí či bez ní, na svoji rodinu nijak nereaguje, vždy dojde jen k sebevraždě jednoho drowa a pak odmítání rozhovorů. Dokonce i bez Vici v partě, bych uvítala třeba možnost pomoci, či nějaké interakce s nimi, v rámci toho, být z rodiny mé v uvozovkách známé. Nevíte někdo o nějaké možnosti, či významu této rodiny zde?...

3) Padlí paladinové a také meč pro padlé paladiny - Zde si nejsem jistá, zda mi to neruší třebas nějaký mód, ale v BG1, když klesla reputace u paladina, či hraničáře, dostal následně přeměnu na "Padlý hraničář/Paladin" V BG2, ať se jak chci snažím, tak mi paladinství ani zabíjením nespadlo, ani u hraničáře, na titul "Padlý" Sice se mi u paladina myslím změnilo na bojovníka, u hraničáře k pádu nedošlo vůbec. Onen meč, určený padlým paladinům, zkrátka nějak nemohu používat, protože nejsem padlá. Imho, vzhledem k tomu, že v rozhovorech je při plnění pro padlé paladiny následně i možnost onen pohár získat i tím, že zvolíte možnost, vzít si ho násilím, tak bych čekala, že bude možnost se k padlým paladinům i připojit, jako pravý člen, případně pro ně plnit questy, jako pevnost za padlého paladina (Tedy, je možné, že moje reputace asi na 4 byla ještě vysoká) Ovšem mě se nikdy nic takového nepovedlo, nevíte, zda nějaká možnost je, byla v plánu, nebo se prostě nic nikdy nedělo a hra nudně počítala jen s tím, že se to bude odehrávat pouze po dobré cestě...
(Což by asi u normálního paladina tak bylo, ale u dítětě Bhaala, se může zlo probudit, i v paladinu ne?)...

4) Jan Jensenů a jeho hláška, že vás požádá někdy v budoucnu o pomoc - Zde to sice asi je vynegováno právě zdělením v životopise, kde danou věc myslím řeší Janovy opičky, ale při questu s jeho přítelkyní a její dcerou, vám Jan řekne, že vás následně poprosí ještě o jednu pomoc, nebo něco takového, ale žádný další quest jsem s ním neobjevila, tak nevím, zda něco v té zmínce, mám brát, jako součást hry, nebo to bylo necílené...

5) V rámci výše uvedeného questu s Janem Jensenů mě udivují dvě věci:
A) Gitankové na mě nijak nereagují, ohledně vlastnictví stříbrného meče, ač bych to od nich čekala, ale co, třeba jsou myslí mimo...
B) V rámci toho, že Gitankové by měli mít podobné schopnosti, tedy ve hře to je zmíněno, ohledně jejich telepatických a jiných schopnostech, nevím jak pravidlově, udivuje mě, že tam není možnost, aby dívku uzdravili oni, za to, že jim naprášíte Skrytého (Byť tohle je s reservou, páč by třeba mohl mohl zabít tu dívku, když by se dozvěděl o zradě)...

6) Při plnění questu s pevností de Arnise, jsem zacharmovala toho vojáka v druhém patře (Myslím, že osobní strážce de Arnise, nebo velitel stráží, nevím přesně) A on se stal zeleným, načež se mno začal rozhovor, ale po jakýmkoliv odkliknutí na mě hned útočí znovu a skočí znovu na červenou, aniž by rozhovor doběhl, tak nevím, zda hra nepočítá s jeho zabitím, a tyto nebojové reakce nebyly dodatečně dány pryč, nebo musí být splněný nějaký předpoklad, jako je druh charmu, složení skupiny, zabití/Nezabití toho trolla a podobně. Někde jsem četla, že to jde řešit i nebojově, ale nevím jak, mě se to nepovedlo...

7) V tvrzi harfeníků lze rozhvory zjistit, že ten zloděj byl zabit, ale nikde jsem nenašla jeho tělo, nebo možnost, to zdělit tomu kouzelníku. Tam to asi je upravené v rámci romance s Jaheirou, ale třeba s ženou stejně romance není, tak by mě zajímalo, zda jde nějak místo toho ptáka, najít tělo zlodje, nebo to řešit jinak...

8) V drowím městě v horním patře hospody stojí drowka a při rozhovoru zděluje, že hledá pravého muže, ženskou postavu odhání, mužského si přeměřuje a následně zdělí, že ji nezajímá. Je to jediná možnost, nebo se někomu povedlo s ní strávit noc, nebo klidně i ráno, kdo ví, kdy dostane chuť. Tedy, zda se dá najít nějaký člen družiny, který by jí zaujal. Osobně mě napadla HP, pokud by měla romanci, ale tam mi to nevyšlo a Aomena jsem myslím nikdy neměla ještě v romanci v daném místě, tak nevím, ale vcelku mě zajímá, zda tam nějaká reakce je možná...

9) Tohle by asi bylo k bugům, ale jen tak otázka - Jak to je s probodáváním, píše se mi například modifikátor 3x (Jsem stopař) A tak bych čekala, že když bodnu za 12, dostane to cíl za 36, ale ono mi to napíše: "Čtyřnásobné zranění" Já tedy nejsem v matematice moc zběhlá, ale u 3x zranění, bych čekala, že to dané, bude prostě 3x vyšší, ne, že bude dáno normální a ktomu ještě třikrát (Potažmo tedy čtyřikrát) Znovu, to už dané...

Je to tedy bug, špatný překlad, nebo nějaká nejasnost, že 3x Zranění probodnutím, znamená, že základ vlastně bude přičten ještě 3x, ne tedy 3x kopírován, ale 1x Základ + 3x dodatečné?...
Uživatelský avatar
valcik
Sigilan
Příspěvky: 311
Registrován: 5.1.2010 16:13
Bydliště: Záhorská nížina

Re: Několik neurčitých předmětů

Příspěvek od valcik »

Ellera píše:V BG2, ať se jak chci snažím, tak mi paladinství ani zabíjením nespadlo, ani u hraničáře, na titul "Padlý"
Mne sa to stalo hneď pri prvej hre, keď som v pekelnej sfére porazil čierneho draka, ktorý stráži jednu slzu Bhaala.
Ellera
Sigilan
Příspěvky: 12
Registrován: 6.10.2011 12:47

Re: Několik neurčitých předmětů

Příspěvek od Ellera »

Tak to jsi klikař :D

Já jsem si myslím taky změnila přesvědčení na "Neutral evil" (Myslím, že jsem nechala umřít nějaké NPC a vzala si -2AC, u zkoušky s dveřmi) Ale krom "Neutral evil" Se mi nic nezměnilo...
(Nevim, zda záleží na reputaci nebo něčem podobném, či to právě zrušil nějaký mód/Patch, a prostě ten fallen neudělám a neudělám)...

Tedy, hru už mám dohránu, jen mě to tak nějak v celkovém součtu vylezlo, jako vzpomínka na něco, co by možná někdo mohl vědět, proč či k čemu a jak...
Uživatelský avatar
valcik
Sigilan
Příspěvky: 311
Registrován: 5.1.2010 16:13
Bydliště: Záhorská nížina

Re: Několik neurčitých předmětů

Příspěvek od valcik »

Je to tak, mnohé veci vyzerajú buď nedokončené, alebo iba letmo naznačené. Keď spomínaš korešpondenciu Illithidov, tiež som vždy pátral po celom Amne, aby som som odhalil súvislosti spiknutia a ono nikde nič. Myslím, že jeden illithidí dopis alebo stránka kroniky je aj v pokladnici podmorského mesta Shahuaginov.
ElVen_Lore
Sigilan
Příspěvky: 23
Registrován: 14.5.2012 0:17

Re: Několik neurčitých předmětů

Příspěvek od ElVen_Lore »

Pokusím se odpovědět, co vím, přestože nejde o aktuální příspěvek.

1) Ilithidí korespondence je zřejmě pouze jakýsi hint k tomu, co se v Athkatle děje. Pokud jste hráli s Janem Jansenem, tak víte, že vůdce Ilithidů si říká Skrytý (Hidden) a je nějak spojený s Lady Jysstev. Zřejmě se Ilithidi nějak snaží dostat pod kontrolu šlechtu v Athkatle a dostat se k moci. Těžko říct, jejich motivům stejně málokdo rozumí. Právě tohle se mi na hře líbí, něodhalí totiž všechno. O něco se člověk jen tak otře.

2) House DeVir - tohle řeší jeden z modů (tuším Viconia Friendship), kdy Viconia sice nijak nebude zasahovat a pokoušet se je osvobodit. Byla by to sebevražda, navíc jí je to tak nějak jedno. Nicméně minimálně bude reagovat a promluví si o tom s hlavní postavou. Tato věc zůstala v původní hře nedodělaná.

3) Anti-Paladin je specifické povolání pro Githyanki, kteří ony Unholy Reaver meče nosí u sebe. Existuje mod, který umožňuje vlastní postavě si zvolit povolání Anti-Paladin. Ta potom může používat i tyto meče. Jiný meč pro padlé paladiny neznám.
Co se týče questu s Fallen Paladins, tak jeden mod Unfinished Business jej dořeší pouze tak, že Reynald de Chatillon (což byl jinak křižácký vojevůdce v našem světě) půjde sloužit do Amnské gardy. Zlá cesta není.

4) Jansen, nevím, oč jde. Možná chyba v překladu. Další quest už Vám nezadá, pouze pomůže jako NPC.

5) Pouze Githyanki v Underdarku a pak následně při návratu do Athkatly mají v kódech reakci na Silver Sword. Žádní jiní na něj nebudou reagovat. Krom toho teda o žádných dalších nevím.

6) Glaicus v pevnosti De'Arnisse skutečně jde očarovat a zlomit to kouzlo. Nicméně i já s tím měl dost problémů, a to jsem zkoušel charm, domination a všechno ostatní. Hra je v tomhle zabugovaná, takže ho ve většině případů prostě musíte zabít. Dokáže být pěkně tuhej na nižsích levelech postav.

7) Opět pouze mod tento quest upravuje tak, že jde dokončit i zlou cestou. Řeknete Xzarovi, co se stalo, a nakráčíte dovnitř porubat harfeníky. Jaheiře se to líbit nebude. V klasické cestě dobra lze pak Montaronovo tělo nalézt v kontejneru na střeše budovy harfeníků, ale až po dokončení úkolu.

8) Nevím, jestli na to náhodou nemá vliv charisma, ale spíš mám pocit, že se tam nic stát nemá. Dobře se toho chopil NPC mod Xan. Když jste ve vztahu s Xanem, tak ho tato drowka chce dostat do postele a vy byste se tomu měli snažit nějak zabránit. Zkuste sami, každopádně je to vtipná sekvence, má oblíbená. Ostatně jako celý Underdark s Xanem. (Male, fetch me something to eat :lol: )

9) Bral bych to, jak to je. Ona ta damage stejně není konzistentní. Hodně záleží na brnění nepřítele, které zranění snižuje. Nejhůř to odnese chudák nepřátelský kouzelník.

A k té Vaší debatě o úkolech v pekle. Tam v základní hře existují pro každý úkol dvě cesty - dobrá a zlá. Podle toho, jak je plníte, tak získáváte slzy Baahla - dobrá slza vám přidá určitou schopnost, zlá zase jinou. Zlé pak mají i tu vlastnost, že se Vám změní přesvědčení na Neutral Evil. Např. u toho černého draka by dobrá postava logicky postupovala tak, že by ho nejdřív požádala, aby jí slzu dal. Obzvlášť, když na ní sám drak neútočí a nemá nepřátelské úmysly. Je to trest, když nehrajete podle přesvědčení.
V modu byla přidána i neutrální cesta, jelikož velmi chyběla, kdy vám neutrální slza přidá zase úplně jinou schopnost. Přesvědčení se vám změní až po splnění posledního úkolu. A nebo nezmění, pokud jste tak nějak postupovali podle něj. Třeba dobrá postava si může zvolit i několik neutrálních cest, ale už ne zlých, aby se jí přesvědčení nezměnilo.
ElVen_Lore
Sigilan
Příspěvky: 23
Registrován: 14.5.2012 0:17

Re: Několik neurčitých předmětů

Příspěvek od ElVen_Lore »

Sám za sebe bych upozornil na další věc, která jen dokládá genialitu této hry.
V lokaci Forest of Tethyr, kde se nachází starý známý zlodějíček Coran, se setkáte s vlkodlačicí Lanfear, která je do Corana zamilovaná, pokud to tak lze říct. Jelikož mám rád ságu Wheel of Time od Roberta Jordana, kde je jednou z nejlepších záporných postav právě žena kouzelnice Lanfear, tak jsem své postavě dal též jméno Lanfear. Jaké bylo moje překvapení, když v dialogu s Coranem a onou vlkodlačicí Coran reaguje na jméno mojí postavy.
Vlkodlačice Lanfear se ho zeptá, jestli jí nikdy nemiloval (nebo tak něco).
Coran řekne, že kdysi měl slabost pro Lanfear, avšak nebyla to žádná vlkodlačice, ale hlavní postava Lanfear. Na to vlkodlačice dále reaguje.
Nějak takhle to tam je. Prostě úplně fantastické, že si vývojáři dali práci i s takovouhle blbostí, když náhodou máte shodné jméno s touto vlkodlačicí, tak vám hra nabídne úplně jiný rozhovor. Myslím, že na tohle nikdo jiný nepřišel, že hra taky obsahuje. Absolutní mazec, absolutně realistické.
Odpovědět

Zpět na „Baldur's Gate I & II“