True Role-playing v Infinity hrách

Putování jednoho hrdiny po Mečovém pobřeží, které navždy poznamená tvář Faerunu.
Stránky: Baldur's Gate, Baldur's Gate II

Moderátoři: Ajantis, yenn

Odpovědět
Uživatelský avatar
Ajantis
Sigil Team
Příspěvky: 5040
Registrován: 28.9.2005 22:38
Bydliště: die beschattete Berge
Kontaktovat uživatele:

True Role-playing v Infinity hrách

Příspěvek od Ajantis » 7.2.2006 20:57

Tak jsme s Frostym zavedli debatu nad fíglem, kdy skrytý zloděj chodí několik metrů před partou, a ta se pak může připravit na všechna ta úžasná nečekaná "překvápka", která na nás autoři nachystali...
Tak nevím, zda by se na téma role-playing uživil celý thread, zkusíme to ;-)

Já až teď v IWD2 objevil kouzlo toho, když se mág může skrýt ve stínu. Pro většinu nepřátel to má... řekněme nepříjemné následky :twisted:
Tak nevím, jak je na tom tahle situace s RP... útočím jen na ty, které vidím a používám k tomu legální prostředky, přesto z toho mám malinko špatné svědomí... :think:
Naposledy upravil(a) Ajantis dne 23.2.2007 22:49, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Assassin
Lim-Lim
Příspěvky: 254
Registrován: 30.1.2006 21:32
Bydliště: Cech zlodějů

Příspěvek od Assassin » 7.2.2006 21:04

Já si například myslím, že využívat pastí, aby to bylo RP, tak to je nadlický úkol. Jediný kdy jsem to ze srandy použil a RP by to bylo tak proti Demogorgonovi, sem ty pasti dal mezi pouta, nikde jinde se objevit nemohl a to věděli i postavy.
Zlodějovou školou je sám život. Hřbitovy jsou plné těch, kteří propadli u zkoušek.
Obrázek

Uživatelský avatar
CrowX
Sigilan
Příspěvky: 1436
Registrován: 24.9.2005 22:58
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CrowX » 7.2.2006 22:46

Keby si išiel do extrému tak pasce sa dajú použiť aj počas boja - stačí iba s thiefom nenápadne odbehnúť, nahádzať pasce a potom nalákať nepriateľov (ale za ten čas ich radšej ubackstabujem).
Túto taktiku (thief v HiS) používam stále - bez toho by som prišiel o veľa výhod - najlepšie je, že sa väčšinou nespustí dialóg a tak sa pekne schovám za nejakými postavami, ktoré so mnou po rozhovore začnú boj. :twisted: A RP to predsa je - načo by mal thief také schopnosti keby ich nevyužíval?
There is a limit to stupidity.
182

Uživatelský avatar
Anthrax
Sigilan
Příspěvky: 476
Registrován: 29.9.2005 17:13
Bydliště: Trutnov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anthrax » 7.2.2006 22:53

A jak by zloděj věděl, kdo na něj zaútočí a kdo ne?
Si senor ! la revolucion
Si senor !, si senor, somos la revolucion
Tu enemigo es el patron
Si senor !, si senor, somos la revolucion
Viva la revolucion

Uživatelský avatar
drake127
Sigil Team
Příspěvky: 2358
Registrován: 24.9.2005 22:28
Bydliště: Jihlava, Czech Republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drake127 » 7.2.2006 22:53

Tak moje pokusy o no-load game úspěšně selhávají. Pokud s každou smrtí ztratí NPC bod do odolnosti, tak to opravdu není dobré. Už jsem takto "vyčerpal" většinu bojových NPC, co jsem našel (Ajantis, Kagain, Minsc) a budoucnost nevidím nijak růžově.
A to zdaleka nehraju True RP. Kdyby totiž ano, tak umřu na prahu Friendly Arms Inn (nebo např. při rozhovoru se sirénou).
Žralok, který štěká, nekouše.

Uživatelský avatar
CrowX
Sigilan
Příspěvky: 1436
Registrován: 24.9.2005 22:58
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CrowX » 7.2.2006 22:56

Anthrax píše:A jak by zloděj věděl, kdo na něj zaútočí a kdo ne?
Nevie, ale v živote dobrodruha platí staré známe "vždy pripravený" - a tak pre každý prípad sa schová za každým, kto môže predstavovať nebezpečenstvo. ;-)
There is a limit to stupidity.
182

Uživatelský avatar
yenn
Sigil Team
Příspěvky: 3180
Registrován: 24.9.2005 23:13
Bydliště: pod tisíciletým dubem
Kontaktovat uživatele:

Re: True Role-playing v Infinite hrách

Příspěvek od yenn » 8.2.2006 1:55

Ajantis_CG_thief píše:Tak nevím, jak je na tom tahle situace s RP... útočím jen na ty, které vidím a používám k tomu legální prostředky, přesto z toho mám malinko špatné svědomí... :think:

A to máš v nicku zloděje?! ;-) V místech, kde je koncentrace nepřátel podobná situaci v BG, mi to přijde jako logické jednání.
Horoskop stojí drachmu a je o drachmu předražený. [Quintus Ennius]

Uživatelský avatar
Assassin
Lim-Lim
Příspěvky: 254
Registrován: 30.1.2006 21:32
Bydliště: Cech zlodějů

Příspěvek od Assassin » 8.2.2006 10:23

Ono by bylo RP aji kdyby ty pasti položil ještě dřív než uvidí nepřítele v závislosti na prostředí. To já jsem jednou ve Strážcově tvrzi vešel do nějaké místnosti, byla obrovská a až nápadně se podobala té v které je Adalon, tak podle úvahy, kde v takové místnosti prostě musí být drak a skoro každej drak je zlej, tak si položim pasti a jdu si vesele dál. Potom pokud opravdu je zlej tak s družinou odběhnu drak je tuhej. :twisted:
Zlodějovou školou je sám život. Hřbitovy jsou plné těch, kteří propadli u zkoušek.
Obrázek

Uživatelský avatar
Frosty
Sigilan
Příspěvky: 1726
Registrován: 2.10.2005 17:17
Bydliště: drsný sever:)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frosty » 8.2.2006 12:09

Ajantis_CG_thief píše:Tak nevím, jak je na tom tahle situace s RP... útočím jen na ty, které vidím a používám k tomu legální prostředky, přesto z toho mám malinko špatné svědomí... :think:

No s tímhle bych si hlavu moc nelámal. Ta postava prostě takovou schopnost má, a tak ji používá. Stejně jako kupř. zloději v nižší Dorně. Taky v boji používají všechny své dostupné schopnosti a dovednosti které mají. Ale tohle samozřejmě platí o všech povoláních (viz. debata v multip. o používání klerika v boji - před bojem atd.)
Při prvním hraní BGII jsem samozř. o nějakém ukrývání a průzkumu neměl ani šajn, takže boje většinou překvapením byly. Při dalších hrách už pak zase postrádal smysl vzhledem ke znalosti polohy nepřátel. V tomto směru jsem si tuto schopnost užíval při prvním hraní BG, kdy můj hraničář běhal s botkami rychlosti ukryt ve stínu, takže náhodných přepadů na mapě bylo pomálu.
V IWD jsem tuto schopnost opět jaksi opomíjel, ale oproti tomu jsem se v určitých lokacích sychroval nějakými podpůrnými kouzly.
IWD II se snažím hrát velmi opatrně - resp. tak, jak by se asi každá rozumná družina na neznámém území chovala. Tedy žádný styl jdu, jdu, jdu - a sakra velká grupa - už 2 mrtvé postavy - to sem v loji - load - naházet ochrany a jdu na ně. Dalo by se namítnout, že ze stejného důvodu právě LA a jiní nenahazují ochrany před bojem, protože by to bylo nefér, když znají polohu a sílu nepřátel (při x-tém hraní hry) - nefér ano, ale odůvodnit to tím, že by to nebylo RP je nesmysl.
V tomhle směru už myslím takový hráč zapomíná na skutečnou podstatu RP - tj. vžití se do postavy a omezuje se na 'hráčský' (či jak to nazvat) RP pohled. Bráno do detailu se dá podle mě hra 'true RP stylem' projít pouze jednou - a to při prvním hraní. Další hry ať už chceme či ne - jsou 'poskvrněny' znalostí hry.
Tedy pokud si někdo řekne, že hru už zná, a proto nebude před bojem nahazovat ochrany, protože ví kdo kde je, jak je to či ono silné a tedy ví i jaké ochrany naházet - prosím - to ovšem považuji pouze za ztěžující prvek - tedy jakousi 'úpravu obtížnosti'. Pokud si ale bude myslet, že se tím více přiblíží RP, je dle mě na omylu...
Vstoupím do jakéhosi podzemního tunelu. Sem tam nějaká kostra jinak nic. Hraničář použije schopnost stopování - čímž se dozvím, že se poblíž mohou nacházet kupř. pavouci. Klerik okamžitě zakouzlí podpůrná kouzla + na bojovníkova, kterýžto jest bijcem tváří v tvář pro jistotu sešle ochranu před jedem či mu budou přiděleny lektvary neutralizující jed - a jde se. A nebo jednoduše vyšlou průzkumníka - ideální jest zloděj na kterého někdo zakouzlí neviditelnost (to v případě, že daná lokace zavání pastmi) - toť myslím příklad čistého RP.
Klacek i kámen kosti zláme, ale bacha na slova, bacha na ně...

Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7393
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sevencreature » 8.2.2006 12:16

Jj, řekl bych, že je v podstatě z hlediska RP košer zabít Abazigala pomocí Spike Traps. Vy víte, že tam bude. Že to není zrovna "žádnej dobrák". Takže se zlodějem prošmejdíte mapu, vybijete Salamandry a Abazigala si hezky políčíte.

I když je zábavnější zabít ho klasicky. Zábavnější, ale asi ne lepší z RP pohledu ;-) Stejně mi ty pasti přijdou dost na nic - buď jsou vůbec nepoužitelný, nebo zase až moc účinný :-?
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.

Valgard
Sigilan
Příspěvky: 238
Registrován: 14.10.2005 14:58
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Valgard » 8.2.2006 13:47

Ja si tiež myslím, že zlodej v tieni, ktorý robí prieskum je v pohode. Je to jedna z jeho úloh v parte. Čo sa mi zdá ale overpowered, je lektvar neviditelnosti a hlavne to, že po jeho použití je postava neviditeľná a veselo može detekovať pasce a odstraňovať ich. Čo pri použití HiS nejde.

Inak sa snažím hrať čo najviac rp, ale ako Frosty písal, pri ďalšom hraní to už veľmi nejde. Ale stane sa, že niekedy prídem na úplne iné riešenie problémov, čo dosť poteší.

Uživatelský avatar
Killdozer
Sigilan
Příspěvky: 463
Registrován: 23.10.2005 15:13
Bydliště: Friendly Arm Inn
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Killdozer » 8.2.2006 14:53

drake127 píše:Tak moje pokusy o no-load game úspěšně selhávají. Pokud s každou smrtí ztratí NPC bod do odolnosti, tak to opravdu není dobré. Už jsem takto "vyčerpal" většinu bojových NPC, co jsem našel (Ajantis, Kagain, Minsc) a budoucnost nevidím nijak růžově.
A to zdaleka nehraju True RP. Kdyby totiž ano, tak umřu na prahu Friendly Arms Inn (nebo např. při rozhovoru se sirénou).

ono to asi zalezi jak ses moc RP. na sireny kdyz des sam, tak je to vpohode. s tranzigem ti pomuzou straze FAi. ale horsi to pak bude u sarevoka a davaeorna. a to vubec nemluvim o bg2... to snad ani nejde. leda na lehkou obtiznost.
je hezké, když se lidé spojí jako řetěz.. je ale krásné, když se spojí jako kroužková košile...

http://www.immortalfighters.net
Draci doupe ponetu

Uživatelský avatar
drake127
Sigil Team
Příspěvky: 2358
Registrován: 24.9.2005 22:28
Bydliště: Jihlava, Czech Republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drake127 » 8.2.2006 15:56

Killdozer píše:ono to asi zalezi jak ses moc RP. na sireny kdyz des sam, tak je to vpohode.

Já myslel tu líbací scénu :)
Žralok, který štěká, nekouše.

Uživatelský avatar
Ajantis
Sigil Team
Příspěvky: 5040
Registrován: 28.9.2005 22:38
Bydliště: die beschattete Berge
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ajantis » 8.2.2006 16:04

drake127 píše:Já myslel tu líbací scénu :)

Nj, kdo by při RP odolal a na tu nádhernou povolnou slečnu vytáhl meč :lol:

Uživatelský avatar
Killdozer
Sigilan
Příspěvky: 463
Registrován: 23.10.2005 15:13
Bydliště: Friendly Arm Inn
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Killdozer » 8.2.2006 16:06

drake127 píše:Já myslel tu líbací scénu :)

tak si najdi nejakeho podprumerneho NPC, a nech ho zabit.. pak ho vyhod a naber treba minsca. RP by se to dalo oduvodnit jako ze si nasel typka co s tebou chtel jit, ale hebl jen pri tom, jak ho baba cicmala. tak ses rozhodl pro priste najit nejakyho silaka.

ale skutecnej RP je kdyz hrajete poprvy.
poprve je to dycky nejhezci :oops:
je hezké, když se lidé spojí jako řetěz.. je ale krásné, když se spojí jako kroužková košile...

http://www.immortalfighters.net
Draci doupe ponetu

Odpovědět

Zpět na „Baldur's Gate I & II“