True Role-playing v Infinity hrách

Putování jednoho hrdiny po Mečovém pobřeží, které navždy poznamená tvář Faerunu.
Stránky: Baldur's Gate, Baldur's Gate II

Moderátoři: Ajantis, yenn

Odpovědět
Uživatelský avatar
Lucates
Sigilan
Příspěvky: 291
Registrován: 17.3.2008 9:01
Bydliště: večne na cestách...
Kontaktovat uživatele:

Re: True Role-playing v Infinity hrách

Příspěvek od Lucates »

Ked sa ucite kuzlo a nepodari sa vam ho zapamatat, tak loadujete alebo nie? Lebo ja mam taky cudny pocit a trosku vycitky svedomia, ked niekedy loadnem, tak rozmyslam, ze sa kuzla budem ucit az ked sa mi ich nazbiera viac a kupim si lektvar geniality...
Uživatelský avatar
Mecker
Sigilan
Příspěvky: 732
Registrován: 2.5.2006 16:16
Bydliště: Forgotten Realms
Kontaktovat uživatele:

Re: True Role-playing v Infinity hrách

Příspěvek od Mecker »

Většinou neloaduju - piji lektvary na zvýšení inteligence, když se ale i tak kouzlo nepovede, tak počkám až ho najdu zase, nebo si ho popřípdně opět koupím. Loaduju jen u drahých kouzel (8. a 9. úrovně), když je už obchod nenabízí, nebo jsou vzácná na nalezení.
Uživatelský avatar
dodo
Sigilan
Příspěvky: 230
Registrován: 22.10.2005 16:13
Bydliště: krasna malebna dedinka pod Tatrami, Novosad

Re: True Role-playing v Infinity hrách

Příspěvek od dodo »

ono zvycajne pockam kym sa my nahromadia tak si zoberiem napoj inteligencie a ..."ucim sa", alebo ked pri sebe nemam napoj inteligencie tak jednoducho znizim obtiaznost :whistle: a kuzla sa naucim automaticky; ale inac vo vseobecnosti neje ziadna zvlastnost ked si hru zaloadujem kvoli zlihanemu kuzlu, ale zas na druhej strane tomu nedavam velku vahu, takze ked sa nejedna o nic vazneho tak sa na load casto vykaslem a jednoducho pokracujem dalej ze to kuzlo sa aj tak povaluje u kazdeho druheho obchodnika.
http://s6.bitefight.sk/c.php?uid=43240
ale nic to preto aj bezo 100 lastoviciek bude este leto
Uživatelský avatar
scorpioo
Sigilan
Příspěvky: 387
Registrován: 9.3.2008 21:08
Bydliště: Sigil

Re: True Role-playing v Infinity hrách

Příspěvek od scorpioo »

no ja hram RP aj napriklad tak ze v meste si davam dole aj helmy a skryvam zbrane.niekedy davam dole aj rukavice.ja mam vela save pozicii ale pouzivam ich malokedy a to len ked ma zabiju.som uplny fanatik co sa tyka RP hrania.
Hrdinovia umierajú,legendy žijú naveky. - BEOWULF
www.kocogel.info
Uživatelský avatar
Lucates
Sigilan
Příspěvky: 291
Registrován: 17.3.2008 9:01
Bydliště: večne na cestách...
Kontaktovat uživatele:

Re: True Role-playing v Infinity hrách

Příspěvek od Lucates »

po dlhej dobe som rozohral BG a som akurat len na prvej mape, tam kde zabili Goriona...a ked som poloval na medveda a zranil mi kvoli mojmu neuvazenemu kroku Imoen, tak som samozrejme hned loadol, ale napadlo ma, ze to asi nie je moc RP pristup...ako to riesite vy, ked vam v takom banalnom suboji, ktory viete zahrat aj bez toho aby bol niekto zraneny, niekoho predsa len zrania? Loadujete alebo to nechate tak? Predsa len taky elixir zdravia sa mi zide napriklad skor proti vlkom zozaciatku, a tak mi pride rozumnejsie to loadnut...ale zaujimalo by ma, do akej miery v tomto smere sa drzite RP...
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Carlos »

Luc: Záleží na obtížnosti - pokud je podle pravidel (nebo vyšší), snažím se, aby to bylo co nejvíc RP a loaduju jen při těch úplně debilních situacích (špatně odhadnutý soupeř, omyl, kdy vlezu do příliš těžké mapy apod.).
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Uživatelský avatar
Dlakovlk
Sigilan
Příspěvky: 30
Registrován: 8.11.2008 12:00

Re: True Role-playing v Infinity hrách

Příspěvek od Dlakovlk »

Tak po precitani topiku som rad ze nie len moje zaciatky boli tragikomickou groteskou :)
Nastastie bg1 som hral skor ako dvojku takze som potom v dvojke neurobil tolko bordelu.Ako v jednotke mi absolutne nic nehovorili udaje ako thaco obrane cislo(myslel som ze cim vysie cislo tym lepsie) a vsetky tasie suboje som riesil nasumonovanim priser ale to az potom ako som pochopil nahadzovanie kuziel do knizky.Celkovo som ale nic extra nepokazil a mam pekne spomienky nato ako som objavoval ten pekny svet + system dad...
Potom prisla 2ka :) a nove zazitky..hral som za paladina a jasne ze som pokazil misiu za rad a stal sa padlym paladinom,,pouzival som mec a stit v obojrucnom som nemal nic cize najlepsi mec v hre od frigraga som mohol predat :) na subqesty som zo zaciatku nepozeral a siel som tvrdo po pribehovej linii.A tak som sa dostal do podtemna kde si maa podavalo uplne vsetko.Z mozkozrutov mavam nocne mory este aj dnes,,zabijali ma s mojou inteligenciou 3 velmy efektyvne(ta sa my znizila uz aj tak z dost nizkej na 3 ani neviem ako),,,no a ako by to nestacilo imoen mi nejako zbugla a uz sa nemohla ucit nove kuzla pritom mala uplne volne miesto-neviete co to nahodou? :)
Golemov som zabijal vyvolanymi elementalmi pretoze vtedy na moj podiv im moje zbrane nic nerobili-nemal som ziadne tupe :)
kangraxa som bol schopny zabit jedine v zabijakovi,,,
v noci som taktiz nechodil po amne,,upirov som sa bal viac ako v reale :)
vo vetrnych vrskoch tam kde su vlkodlaci uz dnu v chrame trosku pred frigragom mi asi jeden zbugol lebo nesiel zabit(stalo sa mi to len pri prvej hre) proste som donho sekal az kym nebol temer mrtev a potom nie a nie zomriet dodnes neviem o co islo :)
Boj s irenicom bola velka nahanacka dodnes nevie ako som ho zabil :) ale zda sa mi ze sa mi pocas toho suboja podarilo aj vyspat :)
A este je zaujimave ze som bol mamon jak svina a zbieral a predaval som vsetko co sa dalo,,,na konci ToB som mal jeden a pol miliona zlatiek :)
Uživatelský avatar
Windwalker
Sigilan
Příspěvky: 34
Registrován: 21.4.2006 16:42
Bydliště: Forest of Cosir

Hra na jeden život

Příspěvek od Windwalker »

Zdar, onehdy jsem zde četl takovou diskuzi o tom jak je hraní BG2 nereálné, že člověku je v podstatě úplně jedno co je za dveřmi, když ví že při nejhorším bude muset loadovat. Rozhodl jsem se tedy že zkusím hrát na jediný život a bez loadu (kjen pokud by hra spadla).
Zatím jsem teprve na začátku ale je to docela adrenalin, když zatím nemám kouzlo oživení.
Chtěl bych předeslat že hraji s Tactis, Ascension, Depeer Shadows of Amn, atd...
Vím, zní to šíleně ale já to beru spíše jako oživení skvělé hry kterou jsem už několikrát dohrál (a to je asi jediná nerealističnost, snad ji vyruší Tactis.
Pokud se zeptáte, budete za hlupáky pět minut.
Pokud se nezeptáte, budete za hlupáky celý život (celé hraní BG)
Uživatelský avatar
dodo
Sigilan
Příspěvky: 230
Registrován: 22.10.2005 16:13
Bydliště: krasna malebna dedinka pod Tatrami, Novosad

Re: True Role-playing v Infinity hrách

Příspěvek od dodo »

Tiez som to skusal a nakoniec ma dostal Princ Zemnych Elementalov (tusim sa volal Ogremonch) v Seidaninych komnatach. To bola akorat ta chvila ze si myslite ze ste nesmrtelny a potom sa vam nepodari zachranny hod proti zemetraseniu a kym k vam dobehne vas klerik tak vas elementali zadupu do zeme. Si pametam ze som vtedy normalne prastil s baldurom taky som bol na seba nastvany :-)
http://s6.bitefight.sk/c.php?uid=43240
ale nic to preto aj bezo 100 lastoviciek bude este leto
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7394
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Re: True Role-playing v Infinity hrách

Příspěvek od sevencreature »

Windwalker: Lidi tak hrajou.

Eventuálně můžeš zkusit mod Improved Anvil - podle všeho nejobtížnější mod pro BG 2 (jen je obecně nekompatibilní se zbytkem, takže je lepší instalovat jen IA a nic jiného - a taky ignorovat autora modu :mrgreen: ).
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
Uživatelský avatar
Field Mouse
Sigilan
Příspěvky: 656
Registrován: 18.5.2009 14:50
Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03

Role Play - ano či ne?

Příspěvek od Field Mouse »

Docela by mě zajímalo - jak se díváte na role play v BG? Nebo uznáváte jen power gaming? :-)
Když o tom přemýšlím, tak z hlediska role playe je BG2 velmi, velmi přímočará a spíše krátká hra:

Charname nasbírá 15000 zlatých a OKAMŽITĚ se vypraví za Aranem nebo Bodhi a do čarotvrze - Imoen čeká a pokud je charname dobrý, nemá už z morálních důvodů vůbec jiné volby než rychle ji osvobodit ze spárů zlého čaroděje. Pokud je zlý, hledá sílu, kterou zase má onen čaroděj.
Po vyjití s drowího města pak družina OKAMŽITĚ zajde zničit Bodhi a následně Irenica, protože jak Imoen, tak charname velmi strádají absencí svojí duše a rozhodně nemají čas ani chuť honit se mezitím po Umařině vrchovině jen proto, aby dostaly Crom Fayer, nebo vymetat domky ve městě a hledat nějakého Gaxxe.
No a potom už je elfí město a konec.

Celkově tedy charname skončí tak někde pod 2M expů. Zároveň bude hra docela náročná i bez modů, protože jelikož 15 000 zlatých lze nabrat už po jednom, maximálně dvou questech, nebude mít družina ani mnoho super - předmětů..
Bylo by taky dobré, že by hra měla mnoho variací - jednou by šla družina třeba na most a měla botky rychlosti, jindy do tvrze a měla cep věků. Zbraň +3 by byla docela vzácnost a člověk by třeba jednou použil i katanu malakar, která je pěkná, ale zuřivost nebes je bohužel 100x lepší.
Problém BG je, že po několikátém hraní člověk už zná, co kde je, a už se bez toho nechce obejít - úplně klasický příklad je prsten Gaxxe, bez kterého nehraje snad nikdo, kdo o něm ví (nejlépe dva :-) ) Družina je pak maximálně nabušená a při hledání konkurence musí sahat k takovým věcem, jako je insane tactics...

Nechtěl by někdo udělat nějaký role play mód, který by:
- odstranil některé předměty, které jsou mega silné, používají je všichni a které jsou velmi snadno dostupné (zuřivost nebes, gaxxovy prsteny, crasomyr, sahuaginský plášť, róba vecny, vhailorova přilba, prsten na charisma, hůl mágů...). Případně by se tyhle věci mohly hodit k nějakému obchodníkovi a pořádně osolit jejich cenu (např. 250 000 zlatých u základní ceny) tak, aby si hráč mohl koupit jednu dvě. Navíc by to byla motivace k dobrému charisma pro slevy :-)
- udělat to, že hráč bez duše (po čarotvrzi) například ztrácí každé 2 dny jeden bod nějaké náhodné vlastnosti (až do minima 3, umřít by na to jít nemělo) s tím, že v pekle by se tyto postihy odstranily. Z čarotvrze se dá do pekla v pohodě dostat za 50 dní a pokles vlastností náhodně o 25 je jednak vtipný a jednat s tím půjde dál v pohodě hrát
- při dosažení 15 000 zlatých na začátku by byl hráč nějakým způsobem motivován k tomu, aby zašel za zloději nebo Bodhi, např. tak, že když se tam staví do určitého času (např. týden), dostane nějaký dobrý kouzelný předmět (třeba dvě náhodné knížky, které zvyšují vlastnosti). Stejně tak za brzké dokončení questů pro odplutí by měly být nějaké motivující bonusy (třeba solidní innate schopnost)
- některé questy by mohly i mizet, např. Trhov by mohl nakonec zachránit Cernd před příchodem charname, čarodějové by mohli dopadnout Valygara a nešlo by pak jít do planární koule atd.
- při absenci gaxx ringů by se regenerace prstenů regenerace zvýšila na 1 za 3s, neboť 1 za 6s je úplně nanic

Co si o tom myslíte vy?
Je to zcestný nápad, nebo už vás taky omrzela možnost zabití čehokoli a nutnost nastavit si nějakou megalomanskou bitvu z tacticsů, aby měly ty příšery alespoň teoretickou šanci, neboť je zpomalíte cepem, ztuhnete zuřivostí, mágům přerušíte kouzlo ram ringem i přes PfMW a Aerii obšťastníte ve dvou za pomocí helmy? A Imoen ať si čeká dva měsíce ve vězení...
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Carlos »

Myšák: Podle mě jsou tvoje návrhy spíš vedou k odstranění power gamingu než k posílení RP, což nutně nemusí jít ruku v ruce (a v tomhle případě asi ani po stejné ulici). Posílení RP by podle mého mělo znamenat přidání rozhovorů nebo alespoň rozšíření možných voleb a přidání nějakých silnějších následků, takových je v BG hodně málo. Taky by to chtělo zvýšit nároky na sílu pro používání některých zbrojí a zbraní (ne, opravdu si nemyslím, že je dobře, když hobití zloděj máchá katanou nebo dlouhým mečem - tzn. i podobná rasová omezení jako např. v NWN), to samé s kouzly a inteligencí\moudrostí - a zavést postihy při porušení těchto omezení, a to jak rasových, tak co se týká vlastností (jestli chceš, millý půlčíku, používej ten obouručák, ale Minsc s ním, nehledě na skill, mávne daleko lépe, to si piš!). RP by taky hodně posílila nutnost běžných činností - jíst, spát (kakat? :-D ); lepší interakce s NPC, víc rozhovorů s nimi, také propracovanější romance a víc reakcí postav na konání charname - např. ,,Ne, do toho pitomýho dungeonu nejdu, páč si nemyslim, že z toho koukaj prachy!" - Korgan, nebo tak. A jednoznačně by to chtělo omezit moc a sílu postav - pokud šest postav porazí armádu orků levou zadní, na co nějaké vojsko? - nebo přidat na množství potvor. Co se levelování a skillování týká, byl bych pro podobně složitý systém statistik jako u Realms of Arkania (nebo spíš notně zjednodušený Drakensang, jehož statistiky daleko víc odpovídají reáliím a stylu BG - přece jen toho v BG tolik nenaskáčeme ani nenaplaveme a už vůbec nenašplháme), samozřejmostí by měly být vlastnosti ovlivňující rozhovory a úkony ve hře. No a vzhledem ke grafice bych alespoň chtěl mít možnost nastavit si nezávisle na oděvu, jestli mág bude mít kapucu, jestli chci mít u kněze s destičkovou zbrojí ty debilní rukávy atd. A vrátit zpracování štítů z jedničky, které imho bylo mnohem víc fantasy než jakési andělské pseudokřídlo či dno kanoe ze dvojky.

...No, ne že bych o tom uvažoval celé noci, ale občas mě něco napadalo :mrgreen:
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Uživatelský avatar
Field Mouse
Sigilan
Příspěvky: 656
Registrován: 18.5.2009 14:50
Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03

Re: Role Play - ano či ne?

Příspěvek od Field Mouse »

Řekl bych, že tohle jde trochu ruku v ruce - power gaming obvykle rp přístup ničí, mimo jiné jak jsi psal - jdu do chráněného domu proto, protože tam je zuřivost nebes, a vůbec mi nevadí, že jsem svatoušek.
Psát nové rozhovory atd. pak v konečném důsledku moc nepomůže - stejně už je znám všechny nazpaměť a jen to odklikávám... dlouhodobější potenciál RP je myslím hlavně v tom, jak se postava chová - tzn aby byla motivovaná, pokud přijde o duši, se snažit maximálně rychle tu duši získat zpátky, rychle osvobodit Imoen atd., aby byl rp přístup spojený s výhodami.
V extrémním případě pak počítání nějakých bodů za to, jak postava plní přesvědčení, ale komu by se to chtělo programovat :-)
S širším omezením na předměty a rasy moc nesouhlasím, omezovalo by to variabilitu hry a mohlo dělat binec v kombu s povoláním, chtělo by to potom znovu vyvážit celou hru.
Závislost questů na přítomnost NPC je dobrý nápad, hrozně se mi líbilo třeba to, když Valen na potkání zabíjela malé děti, protože byla prostě taková...
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Re: Role Play - ano či ne?

Příspěvek od Carlos »

O rozhovorech jsem napsal hlavně, protože se domnívám, že schopnost roleplayingu hry je přímo závislá na jejích reáliích, tedy na tom, jak moc jste schopni uvěřit postavám jejich motivy a na základě této uvěřitelnosti potom konfrontovat okolní svět s těmi vašimi. Tak např. v Mass Effectu jsem byl v podstatě donucen hrát podle svého skutečného přesvědčení (tzn. Carlose jako osoby, nikoli jako hráče nebo vytvořené postavy), protože mě uchvátila mimika postava, jejich argumenty a supr dabing, který prostě sedl a nebýt debiního osovitého rozdělení klaďase a záporňáka, bylo by to z mého pohledu úžasné RP (kdypak mi asi z EA pošlou ty prachy za propagaci? :-D ). Jak už jsem řekl jinde, ta hra mě prostě nadchnula mj. i dobrým využitím moderních technologií, BG samozřejmě nedisponuje moderními technologiemi takové úrovně a tak se domnívám, že rozhovory ála P:T by to dostatečně vyvážily a ještě daleko spíše převážily.

Jinak k tomu powergamingu, ve chvíli, kdy se postava stává jakýmsi kráčejícím bohem, pak je pochopitelné, že k tomu musí mít odpovídající schopnosti (a samozřejmě i nepřátele). Nicméně SCHOPNOSTI, ne meč +10 a helmu nacpanou supersilami.

Jinak pod silnější motivace se rád podepíšu, ty tam skutečně chybí. Nejvíc mě dostal rozhovor mezi mnou a kamarádem:
JÁ: ,,Čus, jak dlouho ti trvalo podzemí?"
KÁMOŠ: ,,Asi dvě hoďky."
JÁ: ,,Jo, mně taky tak nějak."
KÁMOŠ: ,,Ale hrál jsem za mága a ten šašek furt neměl kouzla, tak jsem v herních hodinách utíkal asi dva tejdny!"
(samozřejmě upravená ICQ konverzace)
Irenicus nebyl zas až tak mocný soupeř, ale že by s několika zloději bojoval týden a vás si nevšímal?
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Uživatelský avatar
Field Mouse
Sigilan
Příspěvky: 656
Registrován: 18.5.2009 14:50
Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03

Re: Role Play - ano či ne?

Příspěvek od Field Mouse »

Já myslím, že klidně ať má družina nějakou hodně vzácnou a dobrou věc, ale ať je nemá úplně každý. A toho lze dosáhnout víceméně jen omezením questových superpředmětů a jejich prodejem v obchodě za super vysoké ceny (100 000 a víc).
Schopnosti jsou mnohem lepší a v těch hra problém nemá - válečníci zasáhnou cokoli, mágové mají high level kouzla...
Herní délka některých questů je kapitola sama pro sebe - ono odpočívat v 90% dungeonů je dost šílené vzhledem k tomu, co tam bydlí za monstra (třeba spát na chodbě tvrze plné trollů). Správně by měly postavy buď vylézt ven do bezpečné vzdálenosti (nebo si najít nějakou tajnou místnost), nebo dungeon proběhnout na jeden zátah. Uplatnit by se měly různé lektvary.. Super je v tomhle Improved Ilych, kde se po vyspání objeví hodně silná skupina nepřátel, to si potom člověk rozmyslí, jestli mu to za to stojí.. Taková věc by měla být ve všech dungeonech, po vyspání automaticky generovaná parta silných monster - znovu ne úplné přinucení, ale silná motivace k tomu hrát trochu realističtěji.
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
Odpovědět

Zpět na „Baldur's Gate I & II“