True Role-playing v Infinity hrách

Putování jednoho hrdiny po Mečovém pobřeží, které navždy poznamená tvář Faerunu.
Stránky: Baldur's Gate, Baldur's Gate II

Moderátoři: Ajantis, yenn

Odpovědět
Uživatelský avatar
Kong Bao-tan
Sigilan
Příspěvky: 483
Registrován: 11.10.2005 13:11
Bydliště: Svět Ideí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kong Bao-tan »

drake127 píše:Já myslel tu líbací scénu :)
Pravda tady jsem musel při své solo hře najmou na chvililinku Safanu... :-?
Jinak Daevon se dá dát i RP...
Dost již bylo ostrých uší, na čase tasit nosy!
Něco málo o Svirfneblinech: http://forum.sigil.cz/viewtopic.php?p=125332#125332
Uživatelský avatar
drake127
Sigil Team
Příspěvky: 2358
Registrován: 24.9.2005 22:28
Bydliště: Jihlava, Czech Republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drake127 »

Killdozer píše:tak si najdi nejakeho podprumerneho NPC, a nech ho zabit.. pak ho vyhod a naber treba minsca. RP by se to dalo oduvodnit jako ze si nasel typka co s tebou chtel jit, ale hebl jen pri tom, jak ho baba cicmala. tak ses rozhodl pro priste najit nejakyho silaka.
Ale je RP, že když ji poprvé potkáš aniž cokoliv tušíš, tak s ní necháš promluvit Minsca?
Žralok, který štěká, nekouše.
Uživatelský avatar
Killdozer
Sigilan
Příspěvky: 463
Registrován: 23.10.2005 15:13
Bydliště: Friendly Arm Inn
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Killdozer »

drake127 píše:Ale je RP, že když ji poprvé potkáš aniž cokoliv tušíš, tak s ní necháš promluvit Minsca?
nahoda je blbec. treba ja si charismu davam jako posledni a prvni je obvykle imoen, nebo jaheira.
je hezké, když se lidé spojí jako řetěz.. je ale krásné, když se spojí jako kroužková košile...

http://www.immortalfighters.net
Draci doupe ponetu
Uživatelský avatar
MCZ
Sigil Team
Příspěvky: 3926
Registrován: 25.9.2005 1:01
Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MCZ »

No, ten pravý roleplaying tam asi moc není, hlavně ty pasti a nebo právě to loadování. Je to sice pěkné, že autoři připraví nějaké překvápko - někdo na vás zničehonic vybafne a nepřipraveného vám pobije celou družinu, takže si hráč dá load, družina dá do speciální formace, nastraží pasti, posliní se lektvary a vyšle návnadu. Nádhera :mrgreen: .
Uživatelský avatar
drake127
Sigil Team
Příspěvky: 2358
Registrován: 24.9.2005 22:28
Bydliště: Jihlava, Czech Republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drake127 »

MCZ píše:No, ten pravý roleplaying tam asi moc není, hlavně ty pasti a nebo právě to loadování. Je to sice pěkné, že autoři připraví nějaké překvápko - někdo na vás zničehonic vybafne a nepřipraveného vám pobije celou družinu, takže si hráč dá load, družina dá do speciální formace, nastraží pasti, posliní se lektvary a vyšle návnadu. Nádhera :mrgreen: .
No, ale zase by hra bez takových přkevápek byla méně záživná. Prostě se v některých situacích počítá s loadem jako se součástí světa (viz. ta partička, co vám nese Bronze Pantalons :-)).
Žralok, který štěká, nekouše.
Uživatelský avatar
Velehal
Sigilan
Příspěvky: 307
Registrován: 28.9.2005 15:47

Příspěvek od Velehal »

Obávám se, že hrát skutečně RP je velmi, velmi obtížné. Např. již zmíněné pasti (osobně je téměřnepoužívám (protože můj zloděj je velmi často Imoen)).
Ale i jiné případy. Nevím, zda-li je z hlediska RP seslat před vchodem do místnosti všechna posilující kouzla, neboť již díky minulému hraní/loadu vím, že je tam silný nepřítel. Samozřejmě, je pochopitelné že když někdo prochází hřbitov (nebo něco podobného) tak má PFF nebo Remove Fear. Nebo při útěku z vězení mozkožroutů není třeba se divit, že mám nějakou mentální ochranu.
Ale položit pasti zrovna před hrobku, kde je lich (proč sem...otevíral jsem již spoustu hrobek a pasti jsem přitom nekladl...). Nebo vlézt do tajné místnosti kde je lich (v hospodě) již se Spell Imunity, PFE, Remove Fear a Spell Shiedl...
Uživatelský avatar
Anreil
Šifrovač
Příspěvky: 244
Registrován: 14.1.2006 23:48
Bydliště: Antor

Příspěvek od Anreil »

Na rp hraní bude asi nejlepší LARP :-P
Nenávidím vás. Nenávidím sebe. Nenávidím cokoli co stvořil člověk, a proto vás všechny zabiju.
Uživatelský avatar
Velehal
Sigilan
Příspěvky: 307
Registrován: 28.9.2005 15:47

Příspěvek od Velehal »

Pořád je to počítačová hra, kde existuje load. Stačí to srovnat třeba s tím, jak vypadá počínání skupiny v nějaké ne-počítačové RPG. V BG klidně nebezpečně vypadající hrobku otevřete, neboť víte, že máte v nejhorším případě load. Ale v ne-počítačové RPG to není vůbec samozřejmé (odhlížím od toho, že třeba Keldorn a jiné dobré postavy by třeba do nějakých hrobek v honbě za EX a magickými předměty nelezli, což v BG není zohledněno). Co si pamatuji ze svých mladých let (?), když jsem hrával Drd, tak družina nemusí takovou hrobku otevřít (a není to tím, že by většinou chtěli EX a magické předměty méně než hráči počítačových her). Co kdyby tam vážně něco bylo? Nemají load jako hráči BG a takže to může být jejich poslední krok...
Nebo vůbec takové věci jako spaní v dungeonu. V BG to nijak neovlivňuje hru, ale přesto je dost divné, když družina vtrhne např. do De´Arnisovy tvrze, po chvilce jí dojdou kouzla a životy a tak si schrupne. A ti trollové nijak nezaregují, nevběhnou na spící družinu. Co si pamatuji, tak spát v dungeonu je až poslední možnost (dost zoufalá, záleží samozřejmě na typu dungeonu, něco jiného je pevnost banditů a něco jiného opuštěný (zdánlivě?) chrám.
Uživatelský avatar
Sadako
Sigil Team
Příspěvky: 4552
Registrován: 25.9.2005 12:58
Bydliště: Sigil
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sadako »

Ajantis_CG_thief píše:
drake127 píše:Já myslel tu líbací scénu :)
Nj, kdo by při RP odolal a na tu nádhernou povolnou slečnu vytáhl meč :lol:
:twisted: pokud se hovoří o Shoal the Nereid (nebo jak se ta čúza jmenuje..), tak u ní mi posloužil buď Minsc nebo Safana 8-)
Chtěl jsem říci, přerušil jej ředitel, čím trávíte svůj čas?
Svůj nejsvětlejší čas trávím tím, že jej dělám tmavým.
Pročpak? vyzvídal pokleslým hlasem ředitel.
Protože světlo mě dráždí.
Uživatelský avatar
Frosty
Sigilan
Příspěvky: 1726
Registrován: 2.10.2005 17:17
Bydliště: drsný sever:)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frosty »

Velehal píše:Nevím, zda-li je z hlediska RP seslat před vchodem do místnosti všechna posilující kouzla, neboť již díky minulému hraní/loadu vím, že je tam silný nepřítel.
Pokud o tom víš a připravíš se na to, tak už to RP není, jelikož většinou při prvním hraní nemůžeš vědět, 'co se skrývá za dveřmi'. Samozřejmě se to bude trochu lišit od lokace, kde právě jsi. Těžko bude někdo dávat ochrany před vstupem do (na pohled nijak zvláštního) domu v městské zástavbě (pokud o tom domu samozř. třeba už od někoho něco neslyšel). Oproti tomu samozřejmě když půjdu na hřbitově 'navštívit' hrobku, tak si asi nějaké ty ochrany před nemrtvými dám.
Příklad. Dům v BG, kde po vás vystartují stíny a další potvory (tuším se tam jedná Balduranovu helmu či co) Pokud to budu chtít hrát RP, tak si před vstupem do toho domu nenahodím žádnoé ochrany, neboť z vnějšku žádné očividné nebezpečí nehrozí. Nebo si nechám max. ty ochrany se kterými jsem tam vlezl poprvé (u mě v tomto případě stejně s žádnými :mrgreen:)

EDIT: ad ta 'reálnost' vstupů do hrobek, domů atd. - s tím máš samozřejmě pravdu, ale tohle se dá vysvětlit kupř. 'sběrem informací'. Ať už v BG či BGII začínáš dfcto jako neználek na měsíci, takže postava dle mě bude shánět informace odkud-koli, jaké-koli. Aneb - co když v tomto domě žije někdo, kdo ví něco o mé minulosti/budoucnosti 8-) Nehledě na to, že občas i při hledání nějaké osoby zahrnuté do questu navštívím omylem 3 jiné budovy než najdu tu správnou.
A s tím spánkem v dungeonech - někde už se to tu řešilo - držení hlídek atd. Navíc pokud se kupř. chceš vyspat zrovna v té pevnosti, tak tě tam dost často nějaká ta skupinka (a většinou ne jen jedna) přepadne.
Klacek i kámen kosti zláme, ale bacha na slova, bacha na ně...
Uživatelský avatar
Velehal
Sigilan
Příspěvky: 307
Registrován: 28.9.2005 15:47

Příspěvek od Velehal »

Ale při spánku by nehrozilo třeba jen to, že mě někdo předpadne, ale že Torgal (či jak se ten hlavní troll jmenuje) shromáždí všechny své síly, vypije všechny možné lektvary (protože ví, do čeho jde) a udeří na mě. Nečekal by jako blb až se vyspím a přijdu si pro něj do sklepa. On by zřejmě vyrazil již tehdy, když bych poprvé vstoupil do tvrze. Nebo třeba v Bandit Campu v BGI by asi také ti, co jsou uvnitř stanů, nečekali až si pro mě dojdu, ale jak by zaslechli boj, vyhlásili by poplach a vrhli se všichni na mě...
A ten problém, na který jsem upozorňoval je ten, že i kdybych nějakou hrobku našel, a ještě se domníval, že tam budou nemrtví či něco podobného, tak jí raději ani neotevřu. V BG si řeknu. Co se stane? Přepadnou mě. Dobře, dám load. Nepůjde to ani tak. Tak se vrátím později. Ale už třeba jen hráč ne-počítačové RPG takto nemusí uvažovat. On nemá víc než jeden pokus. Když tam bude něco nad jeho síly, tak skončil.
Uživatelský avatar
Frosty
Sigilan
Příspěvky: 1726
Registrován: 2.10.2005 17:17
Bydliště: drsný sever:)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frosty »

2Velehal: ad ten spánek - to už je ale spíše o principech a (ne)dokonalostech hry než o RP. Dotaženo do takovýchto závěrů, by jsi kupř. ten bandit camp asi jen těžko udělal.
Velehal píše:A ten problém, na který jsem upozorňoval je ten, že i kdybych nějakou hrobku našel, a ještě se domníval, že tam budou nemrtví či něco podobného, tak jí raději ani neotevřu. V BG si řeknu. Co se stane? Přepadnou mě. Dobře, dám load. Nepůjde to ani tak. Tak se vrátím později. Ale už třeba jen hráč ne-počítačové RPG takto nemusí uvažovat. On nemá víc než jeden pokus. Když tam bude něco nad jeho síly, tak skončil.
Něco na tom bude, ale v tomhle směru porovnávat papírové a PC rpg myslím do detailu nejde.
Heh - ale jinak jsi mi tímhle připoměl jednoho nejmenovaného člena tohoto fóra a jeho RPG začátky :lol: :lol: To byl RP jak vyšitý ;-)
Klacek i kámen kosti zláme, ale bacha na slova, bacha na ně...
Uživatelský avatar
Yachiko
Sigilan
Příspěvky: 3144
Registrován: 24.9.2005 23:26
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Yachiko »

Takže pár príbehov z mojich začiatkov v BG2. Keď som túto hru hral po prvý krát bol som úplný RPG zelenáč - hral som predtým len pár RPG. A podľa toho tá hra vyzerala - avšak to malo svoje kúzlo - o true RP totiž nebola núdza... pripomínam, že mnoho zážitkov ovplyvnilo to, že som vôbec nevedel poriadne bojovať...

Mnoho lokácií v hre ostali neprejdené. Ale z rôznych pochopiteľných dôbodov:

Ako som to vôbec hral?

Takže bojovať som vôbec nevedel. Príbehovou líniou som letel tak rýchlo, že som za sebou zanechával polovicu questov, hra ma naprosto pohltila...
Hral som za divokého mága. Vlastnosti som mu navolil veľmi skutočne idiotsky - Sila 18, Inteligencia 13 a viac už vám asi ani netreba...
Prvých pár dní som proste len blúdil Athkatlou - dostal som napr. do Chudimskej štvrte kde som celú noc hľdal krčmu aby som sa vyspal a žobrákovi som venoval kvôli odpovediam na otázky svoj celý majetok - cca 150 zlatých. Kvôli letu hrou som prehliadal množstvo vecí - ako napr. nové kúzla atď... však o lete hrou svedčí len to, že som do Spellholdu vyrazil okamžite po splnení questov na Umarinej vrchovine, Tvrze De'Arnis a Trhova. Vo vetrných vŕškoch som skončil nieekde začiatkom dungeonu - vďaka upírom - cez tých som neprešiel - utiekol som od nich tak, že som si a ni neprečítal názov "tej záhadnej potvory". No ale najviac srandy som si užil v Athkatle. Aj keď vtedy to boli smrteĺne vážne život ohrozujúce situácie... keď ma napadla banda nejakých zlodejíčkov, tak som sa skoro strachom skryl pod stoličku... a po tesnom víťazstve v boji som sa radoval ako blázon - aj keď strach z toho, čo ma v uliciach Athkatly čaká bol permanentný...

Najväčší šok som asi zažil raz pri potulkoch nočnou Athkatlou. Narazil som na jednu veľmi zvláštnu osobu rozprávajúcu sa so zlodejmi - tá osoba bola upírka - ani som si neprečítal jej popisok, ale radšej som rýchlo utekal do najbližšej krčmy vyspať sa... druhú noc sa opakovalo to isté - upírka totiž vyzerala nebezepečne a tak som zase utiekol. Tretiu noc som sa zakrádal Athkatlou celý posratý, čo sa zase stane... narazil som na nejakého vydeseného chlapíka, ktorý pred niečím utekal... a boli tu! prišli upíri. Upírka sa ma samozrejme okamžite spýtala či ju nechám zlodeja zabiť - ako správny zástanca dobra - som sa postavil proti nej - aj keď som sa tak strašne bál, že som ledva držal myšku v ruke... začal sa boj - upírka mi poriadne dávala - nejakou náhodou sa mi ju podarilo zabiť... zlodejíček sa poďakoval a zmizol... po súboji som ostal ale taký vystrašený, že som sa už nočnej Athkatle radšej vyhýbal...

Inak viete, že som nevedel čo je vysatie úrovní? Ako napíšem zachvíľu došiel som do Spellholdu - bolo mi divné, že moje postavy už nejaký čas nenabrali novú úroveň a že podozrivo ľahko umierajú... celý Spellhold som prešiel s 3 postavami s kompletne vysatými úrovňami - najviac doplácal asi Minsc - ten mohol mať cca 26 života. Tieto úrovne mi chýbali už od Bodhi a ja som si to vôbec nevšimol... tak isto som nevedel, že sa dajú oživiť mŕtvi - zistil som, že toto kúzlo mám až keď som došiel von z Čarotvze... uuf vtedy som sa cítil ako keby som objavil Ameriku...

V tejto hre som naďalej pokračoval - po Spellholde som zázrakom prešiel Podtemnom, ktoré mi skutočne dalo zabrať - ledva som vyšiel von - ptom som eštev Amne splnil pár questov a utekal zabiť Bodhi - čo s pomocou Drizzta spol našťastie vyšlo, Suldanesselarom som prešiel spôsobom - okružná cesta okolo a hlavne sa vyhnúť golemom - tí by ma zabili. Neskôr som došiel do ToB, ale s priemerným levelom na postavu - 14! Áno len... a hlavným dôvodom bola ako inak môj povestný strach... tu sú ďalšie jeho diela:

Prečo som bol v chrámovej štvrti za celú hru len 2 min a už nikdy viac?

Dostal som quest od Mae'Vara - ukradnúť sošku z Lanthanderovho chrámu. Moje zlodejské schopnosti neboli moc veĺké. Len tak BTW - nemal som zlodeja - Yoshima som na radu kamaráta, ktorý si zo svojho hrania BG pamätal tak akurát to, že Yoshimo by ma mal zradiť - teda presnejšie mal info z druhej ruky, o Janovi som nevedel a Imoen bola viete kde... ale to by pri riešení tohto primitívneho questu vôbev nevadilo... lenže ja som prišiel do chrámu, zobral len tak sošku a ... napadli ma stráže... tých som sa vďaka ich ozbrojenému vzhľadu bál tak, že som radšej utekal a nikdy sa do tejto štrte už nevrátil, lebo som sa bál, že ma znovu napadnú...

Prečo som sa bál vojsť do Dobrodruhovho krámku?

Pretože počas tej hry som nemal práve najlepšiu povesť - robil som niekedy aj čo som nechel. A keď máš zlú povesť chodia po Tebe tie komandá Zahalených a vojakov. No pri vstupe do DK, sa mi do vnútra narvalo jedno asi 20-členné takéto komando, ktoré ma za 20 sekúnd rozbilo na kúsky. A ja som myslel, že oni tam budú vždy a tak som tam nikdy viac nešiel...:-D

Prečo som sa vyhýbal Medenej čelenke?

V Medenj Čelenke pri vchode stojí taký idiotský bitkár. Vždy keď k nemu prídešš, tak s Tebou nadviaže rozhovor, ale aj to sa dá obísť. Po rozhovore sa s ním môžeš pobiť, ale tiež aj nemusíš. Ja som sa s ním pobil - bol to šmejd a to neskutočný, ale mňa rozniesol na topánkach už za pár sekúnd. Ten je taký slabý, že by ho zabil aj skřet, ale ja som s mágom vôbec nevedel bojovať. A tak som sa bál, že pre mňa žiadne vyhováranie z bitky a jeho obchádzanie neexistovalo a ešte aj vchody MČ som obchádzal 30 metrov okolo...:-D

A čoho som sa ešte bál?

Bál som sa ísť na strechu medenej čelenky - bol tam jeden drsne vyzerajúci pirát s veľkým mečom - s tým som sa ani nepúšťal radšej do boja. Okrem toho, že som po meste nikdy kvôli upírom ( ani som nevedel čo tie divne vyzerajúce potvory, ktoré ma vraždia jednou ranou sú ), lebo som sa ich bál. Vždy som niekam zaliezol. Bál som sa prejsť celou Chudimskou štvrťou, lebo na jednej strane sa nachádzali 2 slabučkí zlodejíčkovia - Corhvale a Bregg, ktorí hovorili niečo tajomné, potom ma napadli a vždy zabili.Tých som sa bál ako čert kríža. Velmi som sa bál tiež tej party na 2. poschodí Doupete sedmi zahalených - tam som raz nedopatrením vošiel a strašne týchlo ma zabili - schody na druhé poschodie som tiež obchádzal peknou okľukou... tiež som sa bál vojsť do budovy Rady šiestich - bol som tam asi 3x a potom ma tam napadli Zahalení a nikdy viac som tam nešiel. Na cintorín do hrobiek ( okrem Bohdinej ) som ani nevkročil - bál som sa "veľkých" kostlivcov... a nižšie krypty som našiel ešte pred questom pre Bodhi a tam som sa bál vôbec len urobiť krok - pasce ( nemal som zlodeja, Imoen mi vzali, že je Yoshimo zlodej som si nevšimol a o Janovi som nevedel... ) tie mi naháňali strach... a tiež tie záhadné vražedné potvory ( upíri ) - proste to bol ťažký horror...


Túto hru som došiel až do ToB - tam som sa ešte aj vo WK dostal po poslednú pečať - na družinu Marilith a spol. som však nemal a tak som to vzdal. Podarilo sa mi po cca. 60 loadoch zabiť Sendai a Abazigala podobne... zabil som aj Balthazara... zastavil ma až Ničiteľ - aj napriek skúsenostiam, ktoré som stihol nadobnunúť - naučil som sa relatívne dobre bojovať, aj keď družina bola zle od začiatku manažovaná... na tento súboj som nemal - však si vezmite, že som ani nemal potuchy o funkcii očarovania zbrane... takže tam som to skončil...

Ale hlavne vďaka týmto RP tortúram to boli moje najkrajšie RPG časy... ;-) 8-)

To je zatiaľ všetko - pýtajte sa ešte na vyriešenie inýchkonkrétnych situácií pokiaľ vás to zaujíma alebo kľudne aj na niečo iné... špeciálne prosím Frostyho aby mi pripomenul na čo všetko som ešte zabudol... ;-)
Uživatelský avatar
Kong Bao-tan
Sigilan
Příspěvky: 483
Registrován: 11.10.2005 13:11
Bydliště: Svět Ideí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kong Bao-tan »

Nádherný příběh - opravdu. Tak nějak vypadalo moje první putování po Mečovém pobřeží. Mnoho lokací vynecháno. V podstatě jsem šel jen po hlavním příběhu. Obra Bersekra sem obíhal obrovským obloukem... atd. Saveroka jsem zabil spíše omylem asi po 3 hodinách. jo jo to byly RP časy... :-)
Dost již bylo ostrých uší, na čase tasit nosy!
Něco málo o Svirfneblinech: http://forum.sigil.cz/viewtopic.php?p=125332#125332
Uživatelský avatar
Velehal
Sigilan
Příspěvky: 307
Registrován: 28.9.2005 15:47

Příspěvek od Velehal »

To je pěkné. Já takové štestí neměl, přece jenom jsem něco o RPG věděl a hrával jsem v té době Drd. Ale i tak jsem v BG vynechal nějaké lokace (třeba tu s farmou a zombiemi jsem objevil až po několikátém hraní), nezískal spoustu předmětů (namátkou rukavice obří síly, ten luk z tábora banditů a další...). A jak jsem se bál sirén... Ty jsem považoval zcela za neporazitelné. Nebo Firewine Bridge...
Odpovědět

Zpět na „Baldur's Gate I & II“