True Role-playing v Infinity hrách

Putování jednoho hrdiny po Mečovém pobřeží, které navždy poznamená tvář Faerunu.
Stránky: Baldur's Gate, Baldur's Gate II

Moderátoři: Ajantis, yenn

Odpovědět
Borg
Sigilan
Příspěvky: 107
Registrován: 26.2.2009 15:28

Re: No load BG

Příspěvek od Borg » 14.12.2010 16:30

Ještě pár věcí mě napadlo....
Stane se ti někdy, že si to instinktivně uložíš, aniž bys nechtěl? :-)
Co se týče zbraní - mám drobeček zmatek, hlavně co že je za zbraň Belm? :oops: A taky kde přesně v Planární kouli je Kundane (jestli je teda tam)...
Joo a hlavně jsem se chtěl zeptat na rukavice/chrániče charname, protože zde bych asi nevěděl...

Uživatelský avatar
Field Mouse
Sigilan
Příspěvky: 656
Registrován: 18.5.2009 14:50
Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03

Re: No load BG

Příspěvek od Field Mouse » 14.12.2010 18:03

Z nějakého důvodu instinktivně quicksavuju dost, to už je nezničitelný zvyk z minulosti a navíc ochrana proti tomu, když mi BG občas spadne. Ale s postupem ve hře se četnost quicksavů snižuje :)
Belm je stimicar+2, který dává bonusový útok za kolo, nachází se v druidském hájku u Trhova - po přejití mostu zahneš na jih, je tam pár trollů a taková opuštěná věž, kde je Belm v balíku sena u krávy, tedy dá se získat úplně zadarmo, stačí nahodit neviditelnost, dojít si pro něj, zvednout ho a zase pomocí neviditelnosti odejít z lokace kolem všech těch tacticsových superpotvor pryč.
Kundane je pak v planárním vězení, kam se dostaneš při plnění úkolu pro divadlo Raelis Shai, dostaneš jej hned v úvodním boji.
Rukavice zatím charname nemá, k žádným pořádným se ještě nedostal - Jaheira má rukavice zlobří síly, Aerie rukavice, co dávají +1 k THAC0.. další rukavice nemám, ale asi zvážím nákup chráničů, co dávají 3OČ, až zase naberu nějaké peníze.
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op

Uživatelský avatar
Field Mouse
Sigilan
Příspěvky: 656
Registrován: 18.5.2009 14:50
Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03

Re: No load BG

Příspěvek od Field Mouse » 14.12.2010 21:58

Právě jsem dostal nejlepší nápad v BG ever - Aerie dostala své první kouzlo šesté úrovně a už jsem měl dodělané všechny questy, které dodělat šly (lehce přes 1,6Mxp u charnameho), tak jsem si řekl, že než pojedu do léčebny, zkusím si skočit pro Zuřivost nebes. Myslel jsem si, že celý souboj není v tacticsech nějak příliš ztížený, jediné, co je upraveno je lehce vyšší AI nepřátel a to, že po vyjití do patra už nejde sejít zpátky, dokud není mrtvý Koshi (ten, který má tu Zuřivost nebes).

Po chvilce přemýšlení a po jednoduchém vyčištění přízemí od ifríta a démona proto hbitě vymýšlím strategii: do druhého patra půjdou všechny tři postavy zneviditelněné (Jaheira, Aerie, FTM charname). Ve chvíli, kdy vyjdou po schodech, zamíří nepozorovány pryč z dohledu nepřátelské party do některého ze zadních pokojů, kam dojdou dřív, než někdo z nepřátel nakouzlí pravdivé vidění. V zadních pokojích se připraví útok - charname vyvolá kouzlem třetí úrovně nějaké trapné potvory a pošle je na smrt zastav časem a kouzlem smrti, následně vyvolá Jaheira s Aerií dva ohnivé elementály, ifríta z flašky z Trhova, Improved Kitthixe (docela slušný summon, dostupný díky improved items modu) a lesní dryádu (přivolej lesní bytost). Poté nakouzlí Aerie spěch, žalm, požehnání, Jaheira harmonii, charname dostane zmatené příkazy, odraz smrt a lepší spěch - a zavelí k mohutnému útoku. Cíl - Koshi, je drsný, ale tohle nemůže přežít, navíc dostane backstab. Ve chvíli, kdy padne, sbalí charname Zuřivost nebes a se zbytkem tříčlenné družiny zmizí do ulic Athkatly, zatímco se nepřátelé budou pořád zabývat elementály.

A realita?
Se třema zneviditelněnýma postavama, bez jakýchkoli dalších ochran vycházím do prvního patra - a neviditelnost je okamžitě zrušena. V nepřátelské partě je totiž zlodějka, která odhaluje iluze. Zdrhnutí pryč a získání času pro přípravu útoku tedy padá a cesta zpátky je znemožněna. Nepřátelští drsní válečníci v čele s Koshim se zrychlují a jdou do útoku, mágové začínají kouzlit Zastav čas proti mé družině, která všeho všudy disponuje dvěmi mágskými kouzly šesté úrovně. Nastává totální boj o život, nebýt to tenhle projekt, tak je to jasný load.
První úkol zní - utéct, než mágové dokouzlí zastavení času a rozsekají partu na kousky. Aerie kouzlí skrz róbu Vecny s nulovou rychlostí spěch a všechny tři postavy utíkají do nejbližšího pokoje, naštěstí stíhají a ve chvíli, kdy ztmavne obrazovka, jsou všechny dost daleko tak, že mág je nevidí. Po konci času charname nahodí kamennou kůži, zpoza rohu se ukrývá do stínu a stoupá si do dveří, které blokuje, což získává pár sekund pro Jaheiru a Aerii, aby Aerie vyvolala Improved Kitthixe a Jaheira nahodila alespoň železnou kůži - Aerie svoji kůži nahozenou nemá, ale Kitthix je potřebnější. Za chvilku zlodějka zase odhaluje iluze, charnamemu se ruší neviditelnost, přestává blokovat dveře a utíká do hlubin pokoje, do kterého se hrnou válečníci a Koshi se Zuřivostí (na kterého mezitím mágové seslali lepší spěch). Není šance vzdorovat, vyběhnu-li z pokoje, srazím se viditelný s mágy, v pokoji válečnické peklo. Posílám Kitthixe a ostatní na Kochiho, docela se jim daří, ale Kochi taky není sám a Jaheira začíná brzy schytávat rány, křehká Aerie za chviličku taky jednu schytne a málem ji to pošle na věčnost. S Aerií konečně kouzlím kamennou kůži, Jaheira používá svoji druhou, poslední železnou. Když v tom - bingo! Charname je probodnut iluze odhalující zlodějkou! Přes kamennou kůži se neděje žádné zásadní zlo, Aerie konečně kouzlí na charnameho zdokonalený spěch a zlodějka se hroutí k vyleštěné podlaze. Šance! Charname na sebe okamžitě kouzlí poslední neviditelnost, která mu zbyla, a utíká co nejdál to jde. Jaheiře s Aerií se mezitím podaří skoro zázrakem dorazit Koshiho a následně i s Kitthixem umírají pod rukou ostatních válečníků.
Charname ale utíká a opravdu se dostává do vzdáleného pokoje, kde ho nikdo nepronásleduje. Ke slovu se dostává prozřetelně pořízené Žezlo vzkříšení.
Jeden náboj pro Aerii, druhý pro Jaheiru - sice tam pak běhají nahé, vybavení ztratily, ale charname si z nich gentlemansky neutahuje, k zakrytí té nejhorší nahoty jim půjčí nějaké prsteny a pochválí je za to, že nezapoměly i přes smrt důležitá kouzla. Elementálové, spěch, žalm a útok. I přes pár problémů s tím, že charnameho ještě asi dvakrát znehybnili kostlivci a jednou vyděsili kouzlem už by teď bylo fakt trapný prohrát, takže vše nakonec dobře končí a Zuřivost nebes má nového majitele.

Po získání ZN jsem konečně zašel za Aranem a rozjel se za Imoen. Po přistání na ostrově charnameho, vybaveného jen helmou ochrany proti ovládnutí, upíři v úvodním souboji zmátli a charname se pak rozeběhl k nevěstinci a začal masakrovat prostitutky. Pracně budovaná pověst v háji, ale naštěstí to není až tak velký problém. Takže život, teď už se Zuřivostí nebes a několika zkušenostmi, na co dávat v budoucnu pozor, jde dál. Next stop - léčebna! :-)
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op

Uživatelský avatar
valcik
Sigilan
Příspěvky: 311
Registrován: 5.1.2010 16:13
Bydliště: Záhorská nížina

Re: No load BG

Příspěvek od valcik » 14.12.2010 22:17

Skvelé, akčné čítanie. :-)
U Jaheiry som si najviac obľúbil roj hmyzu, to zatočí s každou partou, v ktorej sú nepriateĺskí mágovia. Blbé ale je, že zoslanie trvá pomerne dlho a preto sa treba rozhodovať, či Jaheira v kritickej chvíli začaruje Železnú kožu a odrazí bojovníkov, alebo či pomocou hmyzu vyradí mágov. Perfektné je potom i ďalšie z vyšších druidských kúziel - Nature's beauty/Kráska. Po zoslaní môžu niektorí protivníci okamžite zahynúť a tí, ktorým sa podarí záchranný hod, sú postihnutí trvalou slepotou. :twisted:

edit:
..ešte jedna vec, oplatí sa nakúpiť tie modré lektvary, ktoré zvyšujú Inteligenciu a Obratnosť o tri body na dvanásť hodín. Keď si mág chlipne pred súbojom, získa vďaka navýšenej inteligencii mentálny blok - bonus k záchrane proti zariekavaniu a psionickému úderu; obratnosť zase pridá bonus k OČ. Na tieto lektvary som utratil vždy majland, kupoval som ich všade, kde sa dalo. :-)

Borg
Sigilan
Příspěvky: 107
Registrován: 26.2.2009 15:28

Re: No load BG

Příspěvek od Borg » 14.12.2010 22:31

Gratuluju, skoro si mě donutil, abych to taky skusil, ale zrovna hraji jinou hru, takže se to dostává do pořadí ;)

Uživatelský avatar
Field Mouse
Sigilan
Příspěvky: 656
Registrován: 18.5.2009 14:50
Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03

Re: No load BG

Příspěvek od Field Mouse » 15.12.2010 16:43

Bah, zabili mě mozkožrouti v podtemnu!
Před soubojem jsem vyvolal dva elementály, Kitthixe, vzdušného sluhu a přes Vhailorovu helmu naklonoval Jaheiru.
Všichni dostali spěch, požehnání, žalm, obrannou harmonii, charname dostal lepší spěch a zmatené příkazy. Aerie nahodila pravdivé vidění, všichni kdo mohli měli SS/IS. Mozkožrouti se následně portli do lokace, chvilku byl děsný zmatek, jak všude lítala psionika, pak najednou umřela Jaheira a půl sekundy nato charname. Pravděpodobně schytal prostě čtyři zásahy a přišel o mozek.
Ti zpropadení tacticsoví mozkožrouti, budu na ně muset vynalézt nějakou dobrou taktiku, to jejich zneviditelňování a hodně nízké THAC0 humus.. nebo možná bych mohl jít příště do podtemna teprve potom, co budu mít k dispozici zedvě PfMW :) Ale kdoví jestli nekouzlí v tacticsech i rozptýlení magie.

Budiž charnamemu země underdarku lehká!

A objevil jsem několik věcí:
- taktika elementálové + vzdušní sluhové (level 6 u klerika) + kitthix + spěchy, harmonie a žalm zabije ve hře skoro cokoli
- svitky ochrany před magií a ochrany před nemrtvými lze používat nekonečně - stačí se naklonovat přes Vhailorovu helmu a používat je s klonem. Jen škoda, že v tacticsech jsou tak nepoužitelné (když postava s ochranou proti nemrtvým útočí na licha, tak lich okolo sebe začne kouzlit rozptýlení magie)
- když jsem optimisticky promýšlel taktiky do finálního souboje, napadla mě jedna zajímavá věc - svitek ochrany před magií ochrání cíl před veškerou magií a zruší všechny aktuální efekty kouzel (včetně ochran). Šlo by tedy zakouzlit na Irenica ochranu před magií, takže by přišel o všechny ochrany a možnost kouzlit? :)
- přemýšlím, zda pro příště nevypustit Jaheiru. Elementálové jsou super hlavně na začátku, ale na nic jiného ta Jaheira skoro nebyla.. a kdyby se hrálo bez ní, tak Aerie dostane mnohem dřív lepší kostlivce, kteří jsou ve využitelnosti s elemenály srovnatelní. Navíc charname by měl dřív a ve větším množství PfMW, což se ukázalo jako celkem kritické. Nevýhoda tohoto by byla v tom, že by byl bez elementální podpory o něco těžší začátek
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op

Borg
Sigilan
Příspěvky: 107
Registrován: 26.2.2009 15:28

Re: No load BG

Příspěvek od Borg » 15.12.2010 16:48

Tak to je záludné - kde se ti vylepšení mozkožrouti portují do oblasti? Já vim, že bez tacticsů se portovali pouze při prvním úkolu zachránit Pheare, nebo se pletu? (Tady jsem taky přišel na to, že z nějakého důvodu, když se zachraňuje Pheare tak na úplně celou partu mozkožroutů a klepenatců tam funguje pouze jedno kouzlo smrti...)

Jinak tedy smrtí končíš? Příjemný rozklad v underdarku či znesvěcení drowy, jinak nic?

Uživatelský avatar
Field Mouse
Sigilan
Příspěvky: 656
Registrován: 18.5.2009 14:50
Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03

Re: No load BG

Příspěvek od Field Mouse » 15.12.2010 17:02

Jo, byl to ten souboj o záchranu Phaere, portují se na stejné místo i v tacticsech. Kouzlo smrti, pokud si pamatuju, funguje jen na klepetnatce, mozkožrouti (alespoň tacticsoví) ho přežijí.
Smrtí končím, Irenicus vyhrál a Adalon měla fakt blbý nápad posílat mě za drowama. Jako kdyby nemohla otevřít cestu na povrch zdarma, jen pro pomoc elfům.
Ale možná někdy brzy rozehraju druhý pokus, tentokrát bez Jaheiry. A s PfMW do tohohle osudového souboje :-)

Jinak kromě toho boje o Zuřivost nebes mi přišlo, že snad ani nikde umřít nejde, pokud si dá člověk pozor, nahazuje důsledně ochrany proti všem možným efektům a nepřibližuje se k beholderům a lichům, kteří jsou v tacticsech prostě příliš nebezpeční. Jediné místo, kde jsem se trochu bál, byl lich a pekelný démon v léčebně, okolo kterých se muselo jít k Dacemu. Ale ukázalo se, že s ochranou před zlem a před nemrtvými lze projít okolo, aniž by si postavy všimnuli a když člověk toho licha nedráždí, tak okolo sebe ty rozptýlení magie kouzlit nezačne.

Bez tacticsů si pak myslím, že no load BG je záležitost na první pokus, pokud se nestane při závěrečném souboji nějaká nehoda.
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op

Borg
Sigilan
Příspěvky: 107
Registrován: 26.2.2009 15:28

Re: No load BG

Příspěvek od Borg » 15.12.2010 17:06

No tak si hráč kategorií vyšších než já, ale zas pravdou je, že plné tactics jsem zkoušel před docela douhou dobou.

Mimochodem, normální nevylepšení mozkožrouti mě také přežívali kouzlo smrti, ale z nějakého důvodu ti co hlídají Pheare vždy zemřeli napoprvé a nikdy jsem nepochopil čím to. Souboj byl otázkou jednoho dobře mířeného kouzla...

(Adalon je zákonné dobro, nebo tíhne k neutrálu?)

Uživatelský avatar
Field Mouse
Sigilan
Příspěvky: 656
Registrován: 18.5.2009 14:50
Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03

Re: No load BG

Příspěvek od Field Mouse » 15.12.2010 17:14

Zase až tak moc se Adalon neprojevuje, aby bylo možné posoudit, co přesně za přesvědčení je.. ale co se týče komentů okolo vylepšování zbroje z lidské kůže, tak z nich plyne, že stříbrní draci jsou dobří.
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op

Uživatelský avatar
valcik
Sigilan
Příspěvky: 311
Registrován: 5.1.2010 16:13
Bydliště: Záhorská nížina

Re: No load BG

Příspěvek od valcik » 15.12.2010 17:41

..ja som to tušil! Illithidi prinášajú skazu celému Faerunu, je to smrtonosný protivník aj pre beholderov. :-)
Súboj, v ktorom Solaufein zachraňuje Phaere, je pekne tuhý aj v normálnej hre, pretože parta je kompletne obkolesená illithidmi a do stredu družiny vhupsnú ešte aj klepetnatci. Žiadna sranda.

Borg
Sigilan
Příspěvky: 107
Registrován: 26.2.2009 15:28

Re: No load BG

Příspěvek od Borg » 15.12.2010 18:35

Je to sice off, ale podle Infinity Exploreru je to zákonné dobro, což bych zas neřekl, při její povaze.

Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: No load BG

Příspěvek od PostTrauma » 16.12.2010 3:19

Měl jsi radši Adalon zabít : )

Ano, svitek ochrany proti magii funguje i na Irenica a minimálně odstraní všechny ochrany. Ale mám pocit, že mě pak stejně byl schopný něčím zabít. Bohužel je to už dávno, co jsem to zkoušel.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.

Uživatelský avatar
Field Mouse
Sigilan
Příspěvky: 656
Registrován: 18.5.2009 14:50
Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03

Re: No load BG

Příspěvek od Field Mouse » 16.12.2010 10:22

Adalon je v tacticsech příliš drsná, raději ty mozkožrouty :) A nefungují na ni ani pasti, všichni draci tam při položení pasti v jejich oblasti automaticky zaútočí.
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op

alibaba
Sigilan
Příspěvky: 37
Registrován: 19.5.2009 19:00

Re: No load BG

Příspěvek od alibaba » 3.1.2011 11:05

Adalon stačí jen napadnout a utéct, pak tě z podtemna pustí. Myšlenka se svitkem ochrany proti magii mě taky napadla (třeba na improved Kangaxxe), ale tactic Irenicus je nějakej zabugovanej, nefungují na něj kouzla zlom, kouzelný úder. Finální souboj pak byl akorát o tom mu hodinu utíkat dokud mu ochranný kouzla nevyprší. Stejně tak lich v přístavu co nosí Balduranův plášť, nedá se skoro zabít, pokaždý jen nějakým záhadným způsobem, ani nevím jak :D.

Jinak no load myšlenka v BG je skvělá, mi připomíná "hardcore" v diablu 2.

Odpovědět

Zpět na „Baldur's Gate I & II“