Stránka 1 z 7

Napsal: 20.6.2006 7:18
od Ajantis
Tak KotOR2 byl právě úspěšně dokončen.

Ve výsledku mi přijde o něco horší než díl první, ale přesto jej v mnoha věcech překonává. Velmi oceňuji uplatňování i jiných statistik než "přesvědčování" v dialozích, rozšířené možnosti upgradování předmětů, vývoj postav atp., ale za největší klad považuji společníky. Už v K1 nastíněný potenciál je tady využit téměř maximálně - a už jen kvůli nim si to zahraji znova. Jak jsem se bál kvalit příběhu (kvůli tomu, že se odehrává tak brzy po K1), tak mě velmi mile překvapil - skvěle funguje propojení s K1 a hlavně je tento velmi povedeně vyprávěn, na hodně otázek nedává jasné odpovědi a i ten závěr se sem dobře hodí, byť působí kapánek utnutě. Příběh samotný nejni možná až tak dobrý jako v K1, ale díky kvalitním dialogům a věcem okolo (jako společníci) už imho pozadu nezůstává.

Na druhou stranu se ještě většího zjednodušení dočkaly už tak lehké souboje, což mě osobně mrzí. Už tu nejni ani tolik zajímavých questů jako v K1 a zmizelo to zdání velkého vesmíru, po němž se (relativně) svobodně pohybujete - teď jsem pořád někam postrkován či přímo veden, často navíc prostřednictvím už trapných scriptů. A hlavně je ta hra chvílemi strašně stereotypní - jen stále další chodby a porážení desítek stejných nepřátel. Především první cca 1/4 hry je v tom příšerná. Nu a už standartně otravná poslední lokace.

Celkově to na mě působí, že se na vydání hry poněkud tlačilo a některé lokace byly přidány pouze jako "vata". Nu, několik věcí se nám zlepšilo, několik zhoršilo, ale super atmosféra SW zůstala, takže jsem spokojen a chystám se na další hraní. :twisted:

Napsal: 20.6.2006 9:27
od sevencreature
Ajantis píše:Celkově to na mě působí, že se na vydání hry poněkud tlačilo a některé lokace byly přidány pouze jako "vata".
Bohužel, je to tak :-( Mít Obsidian dostatek času, mohl být KotOR 2 mnohem, mnohem lepší :-? No, uvidíme, jak se jim povede NWN 2.

Napsal: 1.7.2006 19:00
od Elessar
Kotor 2 dohrany... Rozhodne vyborna hra- a potesilo ma, ze zaver, na ktory ma vsetci upozornovali, aky bude katastrofalny, mne az tak zly neprisiel... mozno tym, ze som od neho vela necakal... Kazdopadne dvere pre Kotor 3 su otvorene dokoran a snad sa na otazky, ktore za sebou zanechal koniec Kotoru 2 dozviem odpovede... (aj ked by mozno bolo lepsie, rovnako ako v PST, keby odpovede neboli...)

Napsal: 3.7.2006 0:49
od Saruman
Elessar píše:... (aj ked by mozno bolo lepsie, rovnako ako v PST, keby odpovede neboli...)
To přece nelze srovnávat. PT je po stránce příběhu geniálně zakončeným počinem, jemuž by každý zásah jedině uškodil, kdežto KotOR se v nejlepším případě nacházi maximálně ve dvou třetinách. Je třeba umět rozlišovat důvody k absenci odpovědí. Torment tak činí proto, aby nechal rozhodnutí na hráči. Naproti tomu KotOR pouze proto, aby mohl vydělat na dalším pokračování...

Napsal: 3.7.2006 7:38
od Elessar
Saruman: samozrejme, trojka je viac-menej jasna a s PST nechcem porovnavat, iba som naznacil, ze mozno by bolo lepsie, aby niekotre otazky boli nezodpovedane... PST bol len ako konkretny priklad bez riesenia dovodov ;)

Napsal: 15.10.2006 22:39
od Frosty
Hm - tak jsem před chviličkou dohrál K2 za DS a tu hru to u mne zvedlo o dobré dva body hodnocení :-P
Jak jsem zjistil, tak jsem při prvním hraní pár věcí minul, ale což - napravím to při třetím, čtvrtém, x-tém hraní :-D
Jinak vzhledem k nově získaným informacím budu ještě více doufat ve vydání třetího dílu :pray:

Napsal: 24.10.2006 0:35
od Frosty
Uh, tak před chvilkou jsem dohrál po třetí K2 a opět jsem byl z některých nových věcí unešen :-P Hlavně se mi podařilo prokecat téměř 'na dno' většinu společníků a že některé rozhovory stály za to 8-)
Nejvíc mě ale překvapil fakt, že i když jsem začínal hrát s naprosto bojově neschopnou postavou, tak na konci (krom toho že účinky Sil neustál téměř nikdo) z té postavy byla i celkem slučná mlátička :twisted: ... (nechtěně :angel:)
Jinak k naprosté spokojenosti už mi to chybí projet snad jen za nějakého toho neutrála/intrikána :twisted: Ale to zas 'až někdy' 8-)

Napsal: 24.10.2006 12:12
od sevencreature
Frosty píše:naprosto bojově neschopnou postavou
No, to, že je KotOR 2 poměrně dost nevyvážený - tj. každá postava je na konci extrémně silná je všeobecně známý fakt :wink:

I když jsem nikdy nepochopil primitivy, kteří musejí těmi světelnými tyčemi kolem sebe máchat - jediný jejich význam je prestiž a posilující krystaly... 8-)

Napsal: 24.10.2006 20:36
od Frosty
sevencreature píše:I když jsem nikdy nepochopil primitivy, kteří musejí těmi světelnými tyčemi kolem sebe máchat - jediný jejich význam je prestiž a posilující krystaly... 8-)
No dá se to vysvětlit velice zasvěceně a vědecky.... prostě ''vvvvvžžžum'' :mrgreen: :twisted: Heh - navíc - co by byly SW bez lightsaberů že :hand: 8-)
Ale jinak jsi ještě opoměl fci odrážení střel z blasteru ;-)
A k těm krystalům - co dodat - když mi můj krystal na konci hry přidává +5 k moudrosti +4 k síle a obratnosti, něco k obraně a k zásahu proti DS - tak by byl hřích toho nevyužít :whistle:

Napsal: 24.10.2006 21:59
od sevencreature
Frosty: No o tom přece mluvím - jediný smysl LS jsou pro mě krystaly (to je taky hlavní důvod proč používat 2 LS - víc krystalů). LS je na nošení a ne na používání. Odrážení střel? Zbytečný bonus (zíív).

Napsal: 25.10.2006 17:21
od yenn
Nevím, jak je tomu v KotOR 2, ale v jedničce neexistuje hezčí způsob boje než ten s LS.

Napsal: 25.10.2006 18:15
od sevencreature
yenn: No hezké to je, ale nepřijde mi to moc efektivní... Force Lightning je Force Lightning... 8-)

Napsal: 25.10.2006 18:21
od Ajantis
sevencreature píše:yenn: No hezké to je, ale nepřijde mi to moc efektivní... Force Lightning je Force Lightning... 8-)
Ve hře, která je tak jednoduchá jako KotOR (oba díly), na efektivnosti dle mého až tak nezáleží - je snadná právě proto, aby se člověk u boje mohl bavit. A v tom hraje efektnost rovněž nemalou roli. :-P

Napsal: 25.10.2006 18:54
od Jab
sevencreature píše:Frosty: No o tom přece mluvím - jediný smysl LS jsou pro mě krystaly (to je taky hlavní důvod proč používat 2 LS - víc krystalů). LS je na nošení a ne na používání. Odrážení střel? Zbytečný bonus (zíív).
To tvoje okázalé rádoby elitářství a powergaming mi začínají lézt na nervy. :-P :-)

Napsal: 3.11.2006 18:02
od CrowX
Dnes som konečne pokoril KotOR 2 - hrať som začal iba kvôli priaznivým ohlasom na fóre - moja chyba :-? - mal som dať na svoj 6.-ty zmysel zakalený dlhoročnými skúsenosťami a dať ruky preč - o nič by som neprišiel a aspoň by som ušetril čas na niečo užitočnejšie (anime :lol: ). Najprv klady (resp. iba jeden) - grafika/engine - aj na mojom starom črepe behá táto hra celkom svižne a to mám zvyčajne ešte otvorených xy iných programov žerúcich pamäť a na grafiku, aj keď s určitými rezervami, sa dá pozerať.
Teraz negatíva (tých je dosť) - príbeh - mám to, čo táto hra ponúka považovať za príbeh alebo iba ilúziu príbehu? Nemá žiadne zvraty - koniec sa dá prakticky predvídať takmer od začiatku, nemá žiadne vrcholné momenty, ktoré by držali človeka v napätí, takmer žiadne emócie - proste iba poskladaných pár dôležitých rozhovorov a finito. :shock: Ďalej - záporné postavy - keby tam neboli tak by človek o nič neprišiel - nielenže majú totálne trápne mená, ale záverečné boje sú úplná nuda bez akéhokoľvek nápadu - resp. väčšej výzvy, a v samotnej hre majú iba zopár "štekov". Spoločníci - z väčšej časti absolútne neprepracované dialógy, často úplné zbytočné a nezaujímavé, malá interakcia s konaním hlavnej postavy, väčšinou sa obmedzujú iba na občasné komentovanie výsledku konania hlavnej postavy bez takmer žiadneho zapájania do samotného priebehu (resp. musíte vždy navoliť správne zloženie aby sa vôbec zapojili) - jediná prepracovaná postava je samozrejme Kreia, ale aj ona mi prišla strašne monotónna. :cry: Proste v porovnaní s jednotkou 2-jka ponúka nižšiu kvalitu postáv (aspoň podľa môjho názoru). Zvuky/hudba - nič zvláštne, čo by stálo za to počuť viacej ako 1-krát.
Niečo k samotnému hraniu - AI je des - u nepriateľov ale najmä u vlastných spoločníkov - ak ich človek neriadi tak používajú úplne nevhodné/-ú útoky/silu, útočia tam, kde nechcem a pod - proste o nervy - samotný interface/HUD - vedel by som si ho predstaviť lepšie - navolené sily/útoky sa častokrát resetujú do takých, ktoré vôbec nepoužívam (pri prechode do nových lokácií, po skončení rozhovorov) a človek potom zbytočne stráca čas. :roll: Zbrane/veci - v celej hre je xy vecí, z ktorých 80% nemusí človek nikdy ani len vyskúšať a iba zbytočne zavadzajú v inventári dokým ich človek nepredá alebo nerozloží na súčiastky pre upgrady - ktoré sú mimochodom ďalšou stratou času - keby ich bolo o polovicu menej tak by som sa vôbec nesťažoval. 8-) Ešte k zbraniam - obrovská nevyváženosť - strelné zbrane - sú príliš slabé takže sa ich neoplatí takmer vôbec používať (resp. iba u postáv, ktoré majú na to vyložene predpoklady) - z toho vyplýva, že človek väčšinu času má v skupine jedi-ov, ktorých vhodne upgradované light-sabers sú úplne z inej planéty ako zvyšok zbraní :-? a tým pádom nie je takmer žiadny dôvod používať iných spoločníkov.
Takto by som mohol ešte chvíľu pokračovať, ale myslím, že svoje sklamanie som vyjadril v dostatočnej miere - 6,5/10. :wall:

P.S.: btw. zdá sa mi to, alebo je 2-jka o dosť kratšia ako jednotka? :think: Na začiatku to vypadá na dobrý rozbeh ale potom človek prejde tie "až" 4 planéty urobí zopár questov a koniec. :shock: