Might and Magic [M&M]

Moc je výsadou silných, magie moudrých. Zvol si svou cestu skrze zákoutí světů, kterým tyto elementy vládnou.

Moderátor: Vallun

Odpovědět

Který díl máte nejraději?

Might and Magic Book I
0
Žádná hlasování
Might and Magic II: Gates to Another World
0
Žádná hlasování
Might and Magic III: Isles of Terra
3
3%
Might and Magic IV: Clouds of Xeen
2
2%
Might and Magic V: Darkside of Xeen
2
2%
Might and Magic VI: Mandate of Heaven
31
33%
Might and Magic VII: For Blood and Honor
35
37%
Might and Magic VIII: Day of the Destroyer
9
10%
Might and Magic IX: Writ of Fate
7
7%
Might and Magic IV + V: World of Xeen
1
1%
Swords of Xeen
4
4%
 
Celkem hlasů: 94

Uživatelský avatar
Yachiko
Sigilan
Příspěvky: 3144
Registrován: 24.9.2005 23:26
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Yachiko »

Ľahko šli artefakty napr. v MM7... v 6 sa mi to nezdalo...
The day is done
But I’m having fun
I think I’m dumb
Or maybe just happy...
Uživatelský avatar
magnus
Sigilan
Příspěvky: 264
Registrován: 18.4.2006 21:14
Bydliště: Preol
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od magnus »

Vallun píše:Tak tyhle jsem zase vůbec nepoužíval:) nezdály se mi efektivní:)

Jinak já mám tu verzi, kde nejdou jiné zbraně nepříslušným povoláním, ale zase jde dobře nabrat všechny artefakty a je pravda, že jsem si je sbíral cíleně:)
mně zase nepřipadaly artefakty moc efektivní
artefaktový armory měly tak maximálně o 10 větší AC a to si radši pořídim normální brnění +25 AC
helmy, pláště, boty maj zase jen bonusy ke statům.. a k čemu mi to je, když mam den bohů +300 ke všem statům? to si radši pořídim věc s očarováním +25 AC a nebo +5 level (u mejch mágů to znamenalo +20 životů a +25 many)

jediná vyjímka jsou artefaktový zbraně.. to je o něčem jinym, ale pro moje kouzelníky to byl stejně bezcenný šrot
Uživatelský avatar
Vallun
Dabus
Příspěvky: 3463
Registrován: 7.1.2006 19:03
Bydliště: Libiš

Příspěvek od Vallun »

Yachiko píše:Ľahko šli artefakty napr. v MM7... v 6 sa mi to nezdalo...
V MM7 jsich v titan Strongholdu bylo nejméně 7ks vždy;)

ale v MM6 jsme s bratrem dělali cílenou sbírku a dle seznamu na magnusem uvedenýchs tránkách nám chyběly jen dva, ale některé jsme měli vícekrát...
JRRT: "Jestliže chápeš, buď spokojen."
Uživatelský avatar
Vallun
Dabus
Příspěvky: 3463
Registrován: 7.1.2006 19:03
Bydliště: Libiš

Příspěvek od Vallun »

Tak další pár odehraných hodin mne hru mírně zenchutilo, neb se nepodařilo založit království Harmondale:(
JRRT: "Jestliže chápeš, buď spokojen."
Uživatelský avatar
Vallun
Dabus
Příspěvky: 3463
Registrován: 7.1.2006 19:03
Bydliště: Libiš

Příspěvek od Vallun »

MM 8

V každé mapě jsou dost možná ukryté poklady - truhlice, které nevypadají jako truhlice:) Zatím jsem objevil 2, resp. 4. Nikde nemohu narazit na lepší seznam, proto doufám,že třeba někdo další našel něco ještě jiného:)

Ravenshore - strom jménem "Tree" u můstku za vesnicí směrem k Vlčímu doupěti.
Alvar - zadní vnitřní strana pevnosti orků (ogrů).

Ravage Roaming - jedna z horních beden na pyramidách zboží uvnitř pevnosti ogrů/orků.
Dagger Wound Island - některé bedny na trojici vozů mězi vesnicí a piráty.

- u druhých dvou beden jsem na pochybách, neb se jedná o bednu, byť netipického zjevu, ale v RR jsou v ní unikátní věcičky, na DWI nikoliv...

Pokud někdo ví o jakékoliv další shovce, budu moc rád:) Nepočítám Fire Lava Tunnells v Ironsandu, neb se jedná o typický dungeon.
JRRT: "Jestliže chápeš, buď spokojen."
Uživatelský avatar
Morty
Sigilan
Příspěvky: 1147
Registrován: 25.3.2007 15:36
Bydliště: Cassovia, City of Ravens
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Morty »

tak som teda rozohral MM6-9 :lol: booze, to su hry.. kebyze to ma grafiku oblivionu tak sa pocuram :lol:

asamo, ze som najprv skusil z nostalgie MM7(tu som hral ako jedinu :oops: ), samozrejmeze som splnil najprv vsetko na ostrove a hor sa na draka :-D predtym som pred nim utekal, no teraz som sa od strachu nepocikal a rozbill ho na sracky... a vsetci snad pozname pri drakoch metodu save&load, kde hladam co najlepsiu vec a co najviac penazi a to tak, ze klikam, kym sa mi nepodari aby nezmizla mrtvola, savnem a pokracujem do nemoty :-D ja som to vyskusal prvykrat az teraz a je to super vec :lol:
mno, ale kedze mi zlodej a klerik stihli chcipnut pocas boja, tak expy dostali len knight a mage :lol: dostal soms a do harmondale, vyzabijal asi 80% goblinov z mapy, z hradu taktiez, treba mi uz len ist do trpaslicieho mesta po pomoc s obnovou hradu ;-)

M&M6- mnou dlho ocakavana vec, hoci ma dost vylakala grafika, teda, bolo mi z nej na zvracanie :-D ale dajak som sa poprekusal cez to vsetko a rozohral to :-D nejak si uz toho nepametam nic, co je z mojho pohladu dost zle :-? :-D

M&M8-snad najlepsi diel... velmi sa mi paci system veci z M&M7, moznost mat 5 ludi v parte, privetivejsi HUD, dokonca mozem hrat za minotaura alebo upira! :-P na tych ostrovoch som skoro zabludil, teraz som v ravenshore, vlastne sa tak potulujem po krajine :-)
btw: v tej hrobke strazenej kentaurami su postavy co sa volaju nejak divne... to budu nejaki hraci, alebo programatori, ze?

M&M9 - uh. akoze nemam slov... vytvaranie postavy som prezival ako pri malo hrach, trochu ma mrzi, ze mam len dva classy v druzine-scholar a fighterm(ci tak nejak :-) )
musim si co najrychlejsie najst niekoho kto ma preskoli... a takisto chcem kopec penazi, ved ta hra je na peniaze strasny zrut :lol:
a inac akoze to zrodenie sa niekde na ostrovoch, vsade nepriatelia, netusim co dalej, akoze super :lol:
a nezabudnem na to, ako som sa nevedel dostat cez zamknute dvere, pretoze mi nenapadlo pokecat o tom s tym typkom co som si ho najal :lol:
a najviac sa mi snad pacil ten upgrade enginu... to pociatocne mestecko bolo velmi zlate, pacila sa mi najma ta treningova oblast ;-)

tieto hry vo mne vyvolali presne to co som cakal... M&M9 mi trochu pripomina morrowind(ale len trochu), predalen sa cos a tyka enginu viac podoba na morr nez na M&M7(napriklad)

tak, torchu som sa rozpisal...
Fama nihil est celerius.
Peace is a lie, there is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, I gain victory. Through victory, my chains are broken.
The Force shall free me.
Uživatelský avatar
Vallun
Dabus
Příspěvky: 3463
Registrován: 7.1.2006 19:03
Bydliště: Libiš

Příspěvek od Vallun »

xRage - devítka má skvělý potenciál... (nehodnotím grafiku,kterou u her moc neřeším:) ale problém je,že padá tak často,že mne to vždycky totálně na....:/

btw: umíš hexeditovat? jinak totiž upravit savy v devítce nejde, na ostatní Ti mohu poslat editory:)
JRRT: "Jestliže chápeš, buď spokojen."
Uživatelský avatar
Morty
Sigilan
Příspěvky: 1147
Registrován: 25.3.2007 15:36
Bydliště: Cassovia, City of Ravens
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Morty »

http://www.abcgames.sk/?p=trainery_zobraz&ID=4997

tu je nejaky editor, trainery ;-)
hexeditovat bohuzial neviem :-(

v deviatke bol skvele rieseny inventar, lenze spociatku to vyzera dost chaoticky :-D
polhodinu som hladal udaj, kolko, ze to mam xp :lol: az som to konecne nasiel ;-)
Fama nihil est celerius.
Peace is a lie, there is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, I gain victory. Through victory, my chains are broken.
The Force shall free me.
Uživatelský avatar
klaymen
Sigilan
Příspěvky: 61
Registrován: 26.8.2007 13:06
Bydliště: Shadowspire (Piešťany)

Příspěvek od klaymen »

xRage:

k tomu MM6 - ty hodnotis hry podla grafiky? tak to si u mna dost klesol :-)

MM8 - ti ludia by mali byt programatori a podobne, teda nieco ako NWC dungeon v MM7
inac na nej (MM8) nenavidim, ze mozes mat v parte draka a ze mozes vediet aj svetlo aj temnotu naraz (to nemam rad ani na MM6), to je fakt velka blbost, inac to je celkom dobry diel
"Koho delostrelecká príprava morálne nezlomí, toho roztrhá."
staré delostrelecké príslovie
Uživatelský avatar
Vallun
Dabus
Příspěvky: 3463
Registrován: 7.1.2006 19:03
Bydliště: Libiš

Příspěvek od Vallun »

klaymen - jedna postava mít obojí nemůže...a zase je logické, že občas se spojí lidi do party, kteří vyznávají různé cesty k moci...
JRRT: "Jestliže chápeš, buď spokojen."
Uživatelský avatar
Morty
Sigilan
Příspěvky: 1147
Registrován: 25.3.2007 15:36
Bydliště: Cassovia, City of Ravens
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Morty »

hru podla grafiky nehodnotim, iba porovnavam oproti inym tromi cestami... zvratok(mm6), nevadi mi(fallout) bomba super spica(battlefront2) :-D

a v mm6 som ju nemohol skratka zniest... ale som ochotny si to spustit v okne, alebo prave kvoli tomuto zadovazit mensi monitor ;-)
Fama nihil est celerius.
Peace is a lie, there is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, I gain victory. Through victory, my chains are broken.
The Force shall free me.
Uživatelský avatar
klaymen
Sigilan
Příspěvky: 61
Registrován: 26.8.2007 13:06
Bydliště: Shadowspire (Piešťany)

Příspěvek od klaymen »

Vallun píše:klaymen - jedna postava mít obojí nemůže...a zase je logické, že občas se spojí lidi do party, kteří vyznávají různé cesty k moci...
mas ciastocne pravdu. Napr. v MM6 musis na majstra magie svetla dosiahnut tu najlepsiu reputaciu a na majstra temnoty zasa ti najhorsiu, teda aby si mal oboje, musis byt najprv velky dobrak a potom zasa prava ruka diabla (toto je ta jednoduchsia varianta), cize vsetky postavy najprv konaju dobro (vratane toho co sa uci magiu temnoty) a potom opat vsetky zasa zabijaju dedincanov, atd. (vratane toho, co ma tu magiu svetla)

a v MM8 su necromanceri zo Shadowspire a clerici svetla z Murmurwoods vo vojne medzi sebou, ale ked to ze mas v parte necromancera a clerica nevadii nikomu z nich az do momentu, kym si nevyberies jednych z nich pri formovani aliancie, dovtedy sa mozes medzi nimi premavat ako na namesti, nemaju proti tebe pol slova


v MM7 si si musel vybrat, bud dobro, alebo zlo, bud svetlo, alebo temnota. jedna strana sa orientuje viac-menej na ochranu, druha ma zasa brutalnu nicivu silu, vybral si si jednu, ktora ti viac sadla a bol si bud dobry, alebo zly, nie oboje
_____________________________________________________________

xRage: MM6 slabsiu grafiku vyvazuje velmi dlhym pribehom a vyssiou obtiaznostou, taky MM 7 alebo 8 dokazem prejst dost rychlo, MM6 mi stale da zabrat (novsie diely su aj o nieco jednoduchsie)

btw: ja ked mozem, hravam v okne vsetko okrem RTS a FPS, napriklad WoW sa mi takto hra dobre, lebo nemam problem s prepinanim sa napr. do ICQ a spat
"Koho delostrelecká príprava morálne nezlomí, toho roztrhá."
staré delostrelecké príslovie
Uživatelský avatar
Vallun
Dabus
Příspěvky: 3463
Registrován: 7.1.2006 19:03
Bydliště: Libiš

Příspěvek od Vallun »

klaymen - díky za přehled, ale poněkud zbytečný, sérií Might and Magic jsem odkojený;) Každé uspořádání má svojí logiku...a nemyslím,že by nějak překáželo logice děje. Co mi trošku nesedí je v 8čkách vázání temné a světlé magie na jiné povolání...to je lehce podivné...

EDIT:
Grafika v šestkách mi přijde dostatečná, naopak některá řešení vzhledu jsou kouzelná. Co v mých očích onu hru (VI oproti VII) snižuje je nedořešení pravidel a trochu příliš velká dětskost. Škoda, že neexistuje mód, který by vtělil pravidla VII do VI..;)
JRRT: "Jestliže chápeš, buď spokojen."
Uživatelský avatar
Jab
Sigil Team
Příspěvky: 3603
Registrován: 24.9.2005 23:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jab »

Stran toho dobra a zla máte též v díle sedmém největší dojem síly obou organizací. Nekromanti mají vlastní zemi a v ní město s hradem, přičemž oboje je zaplněno potvůrkami. Podobně je na tom i Celeste (Bracada atp).
V díle osmém je sídlo kleriků taková směšná chajda. Celkově mně to přijde značně účelové, jen aby něco bylo. Osmý díl jsem jednou dohrál (byť s občasným přemáháním). Když jsem se pokoušel hrát podruhé, tak jsem se na to pro nudnost vykašlal.
Často mi přijde dosti nelogické rozřazení skillů u jednotlivých potvoropostav. Třebas upír vůbec nemá dark magic. :roll: Drak a troll jsou zlý vtip. Jedinou výhodou draka je jeho síla, ale i v ní je totálně nezajímavý. Jeho schopnosti jsou jen vylepšená kouzla mága. Troll v partě je cosi naprosto ztřeštěného. Snad v každé fantasy jde o notně hloupé a přerostlé stvoření, které umí akorát mlátit klackem. No, ještě taky existuje domácí troll, ale toho umí vychovat jen Kedrigern (roztomilá tahle fantasy :-) ). Minotaur ještě celkem ujde, byť je to do značné míry okopírovaný paladin. Snad jediná zajímavá postava je v posledku Dark Elf, který svými skilly skutečně naplňuje charakter své rasy (taková ta bardovská všestranost).
Též mě štve najímání společníků kvůli několika dějovým úkolům. Spor dragon hunters a draků (kterých jsou desítky a lovce by tudíž smetli za pár sekund). Dále pak chudá grafika, dokonce i na poměry minulých dílů - de facto všechny budovy jsou tmavě zelené.
Uživatelský avatar
magnus
Sigilan
Příspěvky: 264
Registrován: 18.4.2006 21:14
Bydliště: Preol
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od magnus »

mm6 že má hroznou grafiku?! já myslim že pro tenhle typ hry je dostačující
navíc mi nepřišlo, že by se grafika příliš lišila v dílech 6-8

na devítku jsem slyšel dost špatných ohlasů, ale koukam, že si své příznivce našla.. mně se též líbila, jen kdyby tolik nepadala
co se týče editoru na mm9, tak má vallun pravdu, že to chce uěmt hexeditovat, jelikož mi nefungoval žádný z trainerů, co jsem našel

světlo a temnota? jsou to jen druhy magie.. takže jestli můžeš studovat dvě protikladné školy magie jako jsou voda a oheň, tak proč bys nemoh studovat i světlo a temnotu? :)

osmičce se nedá upřít jedna výborná věc a to možnost zvolit si, za kolik postav vlastně budu hrát.. kéžby tahle možnost byla i v předchozích dílech

včera jsem rozehrál mm6 se dvěma postavami (ty dvě další jsem prostě v traineru zabil) a vzal jsem si mága a klerika.. navíc jsem si to chtěl udělat těžší, tak jsem si všechny vlastnosti nastavil na -10, ale jako kompenzaci jsem je naučil všechny kouzla
co z toho vzniklo? mág a klerik s maximální manou něco kolem.. nuly :D.. životů 10, útok -5, damage 1, obrana 0 i po nandání pláště a bot :)) = skvělá výzva pro maniaky jako jsem já :D
řešení? pomohla mi esence intelektu pro mága a esence osobnosti pro klerika, která jim maximální manu zvýšila na krásné 4 bodíky (a to jsem měl skill meditace :)
hodně mi to připomnělo tu bezmoc, kterou jsem zakoušel když jsem hrál šestku poprvé :) po dlouhém večeru plném přebíhání od protivníků k fontánce co vrací manu jsem konečně dokončil gobliní hlásku.. ale samozřejmě jsem se stihl stavit v ironfistu pro luky (na ně naštěstí nefunguje ten postih za sílu :D)
uvidíme, jak to dopadne dál, ale už jsem na pátý úrovni a docela namakanej..
:doh:
Odpovědět

Zpět na „Might and Magic“