Fallout - líbí? nelíbí?

Opusťte svůj vault a vydejte se do postapokalyptického světa plného nájezdníků, radiace a mutantů.

Moderátoři: Hamster, Saruman, Daemon

Uživatelský avatar
valcik
Sigilan
Příspěvky: 311
Registrován: 5.1.2010 16:13
Bydliště: Záhorská nížina

Re: Fallout - líbí? nelíbí?

Příspěvek od valcik »

Hehe, power armor vyzerá parádne, ale tá vylepšená verzia (advanced) je naozaj otrasná! :mrgreen:
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Fallout - líbí? nelíbí?

Příspěvek od PostTrauma »

Nepřijde mi tak špatná, i když má trochu předimenzovanou horní část těla a ta helma vypadá trošku zvláštně. V PA má postava normální tvar a celkově vypadá dost dobře. Škoda, že takhle nevypadala brnění ve středověku : )
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Tarreb
Sigilan
Příspěvky: 752
Registrován: 17.9.2008 16:14

Re: Fallout - líbí? nelíbí?

Příspěvek od Tarreb »

Nee, ta první je právě nejošklivější. Čárnejm v ní vypadá jako mutant Krále Artuše a macka Pufa.*

*doufám, že jsem to napsal správně, Valciku. ;-)
Uživatelský avatar
Field Mouse
Sigilan
Příspěvky: 656
Registrován: 18.5.2009 14:50
Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03

Re: Fallout - líbí? nelíbí?

Příspěvek od Field Mouse »

Power armor je hrozný, vypadá právě jako brnění ze středověku a postava v něm jako nějaký golem z BG. V takovém brnění bych čekal, že bude mít postava asi tak 50% postih k rychlosti v boji :)
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Fallout - líbí? nelíbí?

Příspěvek od PostTrauma »

Copak jsi neviděl Iron Mana? : )
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Uživatelský avatar
valcik
Sigilan
Příspěvky: 311
Registrován: 5.1.2010 16:13
Bydliště: Záhorská nížina

Re: Fallout - líbí? nelíbí?

Příspěvek od valcik »

edit:

Fallout 1 bol v tomto smere priekopníkom. Myslím, že aj celý IE vznikol práve z prvého engine falloutu. Tie vychytávky, ktoré spomínate, sa však objavili v neskorších verziách - Fallout Tactisc už upravuje zručnosti postavy podľa toho, aké nosí brnenie. Ak si navlečieš power armor, získaš postih na plíženie, doktorinu, zámočníctvo atď.
Tarreb píše:Přiznávám, že jsem se nikdy neúčastnil přestřelky v Post - apo světě, ale nemyslím si, že by jakákoliv přestřelka probýhala ve stylu Naběhnem na dva kroky k sobě - Kropíme do sebe dávky - Kdo umřel, prohrál.
1 hex predstavuje vzdialenosť 10 metrov. Tvoje "dva kroky" sú teda 20 metrov, Tarreb.
A čo vravíš na súboje po tom, ako si navštívil základňu Mariposa? Mutanti už pri súbojoch nepobiehajú, namiesto toho ťa krásne ostreľujú energetickými zbraňami aj na vzdialenosť 30 hexov.
Tarreb
Sigilan
Příspěvky: 752
Registrován: 17.9.2008 16:14

Re: Fallout - líbí? nelíbí?

Příspěvek od Tarreb »

Valcik: 10m? To mi naprosto nesedí vzhledem k velikosti postav. :-?
A opravuji, třeba nájezdníci nejdou na 2 kroky, jdou hned vedle k postavě a stří; odborník na těžké zbraně pak obvykle stojí za nimi a střílí dávkami přes své kamarády.
A čo vravíš na súboje po tom, ako si navštívil základňu Mariposa? Mutanti už pri súbojoch nepobiehajú, namiesto toho ťa krásne ostreľujú energetickými zbraňami aj na vzdialenosť 30 hexov.
Ještě nenavštívil.
Uživatelský avatar
valcik
Sigilan
Příspěvky: 311
Registrován: 5.1.2010 16:13
Bydliště: Záhorská nížina

Re: Fallout - líbí? nelíbí?

Příspěvek od valcik »

Tarreb píše:Valcik: 10m? To mi naprosto nesedí vzhledem k velikosti postav.
Áno, vzhľadom k veľkosti modelov, použitá mierka pôsobí zvláštne. Treba to vnímať len symbolicky - postavy, budovy a okolité objekty slúžia len na vytvorenie predstavy a navodenie atmosféry, nie je to presná a reálna 1:1 kópia skutočného sveta. (podobne je to vyriešené napríklad pri strelných zbraniach v BG, IWD alebo P:T - keď porovnáš dostrel luku s veľkosťou postavy, nedáva to príliš veľký zmysel, že?)

Ako už napísal PostTrauma, mnohé prvky hry treba vnímať len symbolicky; súčasne je potrebná vlastná fantázia. Ak narátaš v celom San Fran len 50 postáv, neznamená to, že celé mesto je osídlené len 50-timi ľuďmi; postavičky sú tam len na vytvorenie hernej atmosféry.

Merítko mapy ti začne dávať zmysel vtedy, keď si priradíš vzdialenosti (1hex=10m) k účinnému dostrelu jednotlivých zbraní.
Uživatelský avatar
Field Mouse
Sigilan
Příspěvky: 656
Registrován: 18.5.2009 14:50
Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03

Re: Fallout - líbí? nelíbí?

Příspěvek od Field Mouse »

Edit: tady jsem smazal jeden odstavec, který už předtím v podstatě vystihl valcik

Spíš bych to zkusil spočítat přes to, kolik je postava schopná uběhnout za jedno kolo hexů a kolik je jedno kolo sekund - průměrná postava udělá tak 5-6 hexů za kolo, super-hbitá postava dá bez perků 10. Takže kdyby bylo kolo nějakých 10s a jeden bitevní hex 10m, tak by to snad i odpovídalo. Ale opravdu jen v té bitvě, jako měřítko pro budovy, města a ostatní to moc dobré není.

Ještě k líbí-nelíbí, vůbec se mi na F2 nelíbí ta závěrečná základna, u Navarra bych chápal, že tam jsou nováčci a blabla a navíc i tam se dostat není úplně snadný. Do té závěrečné základy sice charname jede s těmi FOBy a IFFy, ale přesto je úplně divné, že by si nikdo na té základně nevšiml, že tam přijel tanker a nevěnoval tomu byť úplně minimální pozornost. A ani jiné postavy na základně se neobtěžují poznat, že charname je tam cizí, i když se znají mnohem líp, než vojáci v Navarru. Navíc jsou tam docela chabé rozhovory, které jsou vidět, že byly plácány na poslední chvíli a za účelem nějak trochu odměnit vyšší speech. Mnoha postavám je v podstatě jedno, když jim charn. jasně naznačí, že je jejich nepřítel. A úplně největší pecka je místnost s různě otevírajícími se dveřmi a elektrickou podlahou, která na takové základně nemá co dělat, neb je jak z nějakého nepovedeného dungeonu. Celou tuhle základnu tvůrci očividně dělali buď na poslední chvíli, nebo jim tam naprosto došla fantazie předchozích lokací. A přitom se zrovna tady mohli tak dokonale vyřádit.
Naposledy upravil(a) Field Mouse dne 1.6.2010 11:10, celkem upraveno 2 x.
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
Uživatelský avatar
valcik
Sigilan
Příspěvky: 311
Registrován: 5.1.2010 16:13
Bydliště: Záhorská nížina

Re: Fallout - líbí? nelíbí?

Příspěvek od valcik »

Field Mouse píše:..malé předměty se nějak vytvořit musí aby byly vidět, stejně jako ty postavy
Presne. Ak chceš na plochu 640x480 pixelov dostať budovu, ostreľovača a súčasne aj jeho cieľ , treba spraviť nejaký kompromis. V tomto prípade je kompromisom použité merítko - vzdialenosti sa rátajú pre strelné zbrane, ale nevzťahujú sa na modely postáv a objektov.
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Fallout - líbí? nelíbí?

Příspěvek od PostTrauma »

Představ si, že by hex byl třeba 1 metr a tys chtěl někoho zastřelit sniperkou na 200 metrů. Scrolloval bys asi tak půl dne, abys ho zacílil, nemluvě o tom, že bys ho ani nenašel : )

Ostatně je pravda, že ve všech podobných hrách je to stejně - BG, IWD, PS:T, NWN, JA, Arcanum, X-COM...
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Tarreb
Sigilan
Příspěvky: 752
Registrován: 17.9.2008 16:14

Re: Fallout - líbí? nelíbí?

Příspěvek od Tarreb »

Furt mi přijde divné toto:
Máme dvě postavy, říkejme jim třeba X a Y. Obě mají na kolo 10AP. Postava X se rozhodne všechna svá AP věnovat boji, postava Y věnuje všechna AP na pohyb.
Za jedno kolo stihne postava X dvakrát mířeně kopnout ( 2* 5 AP ), postava Y za stejnou dobu uběhne 100 metrů.
Ehm... :-?
nie je to presná a reálna 1:1 kópia skutočného sveta.
To by měli napsat na obal hry...
A úplně největší pecka je místnost s různě otevírajícími se dveřmi a elektrickou podlahou, která na takové základně nemá co dělat, neb je jak z nějakého nepovedeného dungeonu.
To mi skoro připomíná moji první zkušenost s Drd, tou ubohostí. Naše družina komletně vymřela, protože spadla do pasti se zaostřenými kůly, již měli skřeti před jediným vchodem do jeji jeskyně. :mrgreen:
Uživatelský avatar
valcik
Sigilan
Příspěvky: 311
Registrován: 5.1.2010 16:13
Bydliště: Záhorská nížina

Re: Fallout - líbí? nelíbí?

Příspěvek od valcik »

..áno, tie detaily v Enkláve sú divné - aj príchod tankera, ktorý si nikto nevšíma a aj elektrické bludisko, ktoré sa tam tématicky vôbec nehodí.

Field Mouse,
enklaváci si ťa všimnú, ak si dáš dole power armor. Kým si v brnení, vyzeráš ako jeden z nich a ignorujú ťa, ale skús odložiť brnenie. Raz-dva sa na teba zosypú okolité hliadky.
Uživatelský avatar
Field Mouse
Sigilan
Příspěvky: 656
Registrován: 18.5.2009 14:50
Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03

Re: Fallout - líbí? nelíbí?

Příspěvek od Field Mouse »

No za 10 sekund ti dobří (a agility 10 je úžasná hbitost, co by se měla vidět u jedné postavy ze sta) stovku uběhnou. A hodně hbití dvakrát mířeně kopnou taky. Třeba v BG taky zkušený bojovník zaútočí nablízko dvakrát za kolo (tj útok co má hlavu a patu, ne jen 2x máchnutí mečem či nohou)
Trochu drsnější je to na vyšší úrovni, kdy kopneš mířeně čtyřikrát a k tomu uběhneš 60m, ale v podstatě to stále odpovídá výkonu zkušeného BG mnicha :)
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
Tarreb
Sigilan
Příspěvky: 752
Registrován: 17.9.2008 16:14

Re: Fallout - líbí? nelíbí?

Příspěvek od Tarreb »

(a agility 10 je úžasná hbitost, co by se měla vidět u jedné postavy ze sta)
Ve F2 postava s AG jinou než 10 prakticky nemá význam. :-P
Třeba v BG taky zkušený bojovník zaútočí nablízko dvakrát za kolo (tj útok co má hlavu a patu, ne jen 2x máchnutí mečem či nohou)
1. BG je hrdinská fantasy ;-)
Trochu drsnější je to na vyšší úrovni, kdy kopneš mířeně čtyřikrát a k tomu uběhneš 60m, ale v podstatě to stále odpovídá výkonu zkušeného BG mnicha :
Viz bod 1.
Odpovědět

Zpět na „Fallout“