Fallout I x Fallout II

Opusťte svůj vault a vydejte se do postapokalyptického světa plného nájezdníků, radiace a mutantů.

Moderátoři: Hamster, Saruman, Daemon

Uživatelský avatar
Yachiko
Sigilan
Příspěvky: 3144
Registrován: 24.9.2005 23:26
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Yachiko »

Saruman píše:Fallout I je výborná záležitost. Dokonalá atmosféra, originální příběh a nepřekonatelný systém ji u mě vyhoupl až na místa nejvyšší. Dost silně pochybuji, že se mi vůbec někdy omrzí...
Fallout II už naopak za dobrý nepovažují. Atmosféra z větší části vymizela, příběh byl vyloženě ubohý a pouhý systém už ho nemohl zachránit. Sám tu hru považuji za jeden z nejvícě přeceňovaných počinů v dějinách herního průmyslu...
Tak som si to tu z nudy prečítaval a narazil na toto. Hmmm, nedá mi nereagovať. Oba Fallouty mám niekoľkokrát úspešne za sebou a musím konštatovať, že síce F1 je skutočne atmosfericky temná, krátka a silná záležitosť, po tejto stárnke úplne geniálna.. skutočná a najslinejšia forma surového postapa aká môže byť. Niet čo dodať. Kdežto F2 už taká nie je, ale má to svoje dôvody a príčiny. Jednak sa dej odohráva o nejaký ten rok neskôr, je logické, že ľudia ako rasa budú mať svet postapo Falloutu viacej "prelezený" a poprepájaný. Proste budú o ňom viacej vedieť. A vedmosoť vždy musí so sebou priniesť do takýchto situácií väčšie svetlo. A čo robí svetlo? Vyháńa temnotu, gýčovito povedané. Toľko jedenj z dôvodov menšej atmosféry. Čo sa týka príbehu - áno uznávam je skutočne menej originálny ale podľa mňa v tomto prípade akým säria Fallout je musíme trochu klišé prepáčiť. Aspoň čo hovorím za seba - proste si tej klišoidnosti a otrpeanosti danej témy a navyše k tomu s oveľa menšou hĺbkou ako tomu bolo napr. v F1 si nedokážem všímať. Pri hre ktorá má svojou atmosférou naplní už len tým, že sa pozriem na lišty GUI to nie je možné. Stačí pohľad na typický plastický červený gombík v bledom kruhu na hnedozelenom podklade a slintám. A asi nebudem sám. No a ďalšia vec spätá s príbehom a atmosférou naraz ďalšia príčina. Skutočne "svetlejšia" atmosféra a trochu viac odfláknuttý príbeh dostali za svoje pri hraní sa vývojárov. Skrátka a dobre vývojári F2 pobrali podľa mňa oveľa viac z vtipu a recesie než je bežné. Dali priestor *svojmu* častokrát umeniu, hrali sa, vtipkovali, narážali, ohýbali, točili, skrátka sa hrali. A niekedy sa im to skutočne podarilo podľa mňa pre dobro veci. Áno na úkor iných, ktoré boli v príspevku, na ktorý reagujem a vlastne aj všeobecne vyzdvihované. Lenže prečo by mali oba diely byť rovnaké? Ja ich rozdielnosť vnímam ako vysoko príjemný kontrast úžasne a magneticky príťažlivého sveta Fallout. Nemôžem vyzdvihnúť ani jeden ani druhý... a nevidím na niečo také ani dôvody...
The day is done
But I’m having fun
I think I’m dumb
Or maybe just happy...
Uživatelský avatar
Saruman
Dabus
Příspěvky: 397
Registrován: 28.9.2005 17:19
Bydliště: Orthank

Příspěvek od Saruman »

Yachiko píše:Jj súhlasím... F1 sa mi páčil omnoho viac, F2 som odinštaloval a ani nedohral...
Také jsem si trochu listoval... :-D

Nejspíše máš pravdu, snad tvůrci vážně uskutečňovali takovýto záměr. Ale já ho považuji, pokud existoval, jedině za produkt nátlaku, nikoliv cílené projekce "vlastního" umění. Distributor vyžadoval od vývojářů šibeniční termín vydání, větší komerčnost a herní "vylepšení" typická pro tehdejší sequely. Proto po několika měsících vývoje odešla většina duchovních otců prvního dílu - a založila Troiku -, proto hra vyšla tak brzy, proto je tak "tradičním" pokračováním - větší svět, více úkolů, více levelů, lepší zbraně a zbroje, i ten zatracený hlavní boss má více životů než jeho předchůdce -, a proto je také po všech stránkách tak nevyladěná a nedodělaná...
A právě to se možná snažili vývojáři zakrýt přidáním toho neuvěřitelného množství vtípků, parodování a recese, aby hru alespoň částečně zachránili. Nebo možná i to byl další z požadavků distributora...
A na mou osobu to tak i působí. Všechna ta tématická města, utahování si z prvního dílu, často trapné vtípky a absolutní blbosti, nedodělky i úplné přehmaty. Jako projev zoufalé snahy, ne propracovaného ostrovtipu. Rozhodně netoužím urážet tvůj názor, který v každém případě nesdílíš sám, ale můj pohled je odlišný...
If king at noon says it's night,
Exclaim: Behold! the moon, the stars!

Persian saying
Uživatelský avatar
Zakat
Sigilan
Příspěvky: 940
Registrován: 25.6.2006 19:19
Bydliště: Kavárna u ztracených snů...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zakat »

Heh, a to mě se líbí o něco víc díl druhý, možná proto, že jsem ho hrál dřív než jedničku, navíc dvojku jsem prošel +-14x a první Fallout pouze jednou. Fallout 2 je prostě větší, nadupanější, je tam víc questů, humoru a Bozar :twisted:
Fallout 1 se mi líbil velmi, a přesto že má lepší příběh, na Fallout 2 u mě prostě nedosáhl. Hrát to jak se má - to znamená od prvního dílu - asi bych s vámi souhlasil, jenže ke mě se prostě dostala dříve dvojka. Avšak je pravda, že kdyby měl Fallout 2 vše, co měl mít - např. záchrana Sulikovi sestry a mnoho dalších questů, postav a lokací, byla by to teprve extáze :-P Chtělo by to nějakého šikovného moddera, který udělá UB ;-)
The moon blinds my eye with opal cataracts
As I cut through the saw-mills and the stacks,
Leaping over the gully
Where I would one day take Lucy
Then wash up my hands in the gutter and the moon...
Uživatelský avatar
Yachiko
Sigilan
Příspěvky: 3144
Registrován: 24.9.2005 23:26
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Yachiko »

Saruman: Ohľadom toho "listovania"... časy sa zmenili, ale to nie je tak dôležité...

Pokiaľ teda ide o pomery pri tvorbe Falloutu 2 vo vývojárskom štúdiu o tých som nejaké informácie nemal. Každopádne asi ako dostatočný dôsledok môžeme skutočne vidieť minimálne všadeprítomné nedokončené questy, dialógy atpd atpd. Či je dielom tohto fenoménu aj spomínaná prevtipkovanosť" už neviem posúdiť. V mojom prípade ju ako záchranné koleso pre celý projekt nevnímam. Ale uznávam, že niekedy to bolo príliš a skutočne osoby citilivejšie na prvý diel a nejakú tú posvätnosť sveta Falloutu to môžu vnímať viacej negatívne. Už mi nedá nevyjadriť sa k t Tebou spomenutej tématickosti miest. Toto som náhodou aspoń poväčšinou bral ako veľmi pekné a humorné spestrenie. Vault City, Den alebo Broken Hills vo svojom charatere nesú skutočne obrovskú dávku takého povedzme "sociologického" humoru, ktorý ma pobavil. Na druhej strane tu ale tiež vidím istú hranicu medzi tým čo do koncpecie sveta Falloutu ešte padne a čo už nie. Napríklad také New Reno som už videl ako prehané. A každý má túto hranicu "až pokiaľ sa môžeme hrať" niekde inde.
The day is done
But I’m having fun
I think I’m dumb
Or maybe just happy...
Uživatelský avatar
Saruman
Dabus
Příspěvky: 397
Registrován: 28.9.2005 17:19
Bydliště: Orthank

Příspěvek od Saruman »

Svého času se na fóru VŠB vedly podobné polemiky a je akorát škoda, že se nezachovaly do dnešních dnů. Většina sice byla odpadová, ale vzácně se objevily i podnětné názory. Moci si je teď přečíst by mi jistě vylepšilo argumentaci, která za ta léta značně zakrněla...

Nejedná se mi ani tak o citlivost či dokonce posvátnost jako spíše o fakt, že se zde místo v mých očích trapné a zmrzačené hry mohl objevit skutečně velkolepý následník. Nestavím se sice proti humorným hrám, ale obdržet místo temně atmosfrerického thrilleru s hlubší myšlenkou tak trochu lacinou komedii jednoho trochu rozladí. Z celého počinu jsem tedy spíše zklamaný, než že bych byl uražený kvůli zesměšnění modly.
Ohledně tématičnosti. Den jsem si jako lokaci až na pár posledních "dodělávek" - příkladem za všechny budiž duch Anny - velice oblíbil a Vault city hodnotím z hlediska prvotní koncepce jako jedno z vůbec nejlepší měst, jakoliv má konkrétní provedení klesavou tendenci. Nicméně Broken Hill považuji za frašku, v níž probíhá soutěž ve snaze porušit co nejvíce reálií...
Každý snad má svou pomyslnou hranici položenou na trochu jiném území, ale u každého, kdo se v univerzu v menší či větší míře orientuje, je hra zákonitě alespoň párkrát závažně překročí. Nepopírám, že občas i poměrně vtipným způsobem, ale já bych pořád raději tu starou vážnější atmosféru. Tak nějak si mě získala daleko více...
If king at noon says it's night,
Exclaim: Behold! the moon, the stars!

Persian saying
Uživatelský avatar
Yachiko
Sigilan
Příspěvky: 3144
Registrován: 24.9.2005 23:26
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Yachiko »

V podstate si napísal väčšinu vecí, s ktorými nemôžem nejak nesúhlasiť alebo ich vyvracať, pretože sú dosť založené na individuálnom prístupe a očakávaniach. Ale predsa len - keď si sa už dotkol myšlienky a posolstva hry a rozdielov v týchto veciach medzi prvým a druhým dielom, tak by som možno chcel povedať, že podľa mňa F2 nie je v tomto smere tak úplne celkom "prázdne" ako uvádzaš. Áno vo F1 primárna dejová línia hlavné postavy ako Master a ich príbeh boli spojené s istými povedzme morálnymi, politickými či filozofickými posolstvami. Istým spôosobm časť týchto myšlienok nesie každé dielo tvorené v postapo prostredí, ale to je len základná myšlienka, vo F1 je to samozrejme oveĺa väčšmi rozvinuté. F2 sa skutočne práve s niečím takým až tak "neunúva". Môžeme tam síce nájsť isté veci spojené napr. s "mutantnosťou a nemutantnosťou" obyvateľstva na pevnine + "právo" Enklávy na svjoe počiny, ale to je naozaj dosť chabé. Ale myslím, že F2 dosť často nesie veľa menších, nie tak kolosálnych posolstiev často ukrytých vo vtipnom obale. Nech už ide skutočne aj op tú spomenanú tématickosť podotýkam - niektorých miest a oblastí alebo len o menšie fenomény. Myslím, že ide o to, kde budeš myšlienku hľadať...
The day is done
But I’m having fun
I think I’m dumb
Or maybe just happy...
Uživatelský avatar
raider
Sigilan
Příspěvky: 498
Registrován: 1.12.2005 18:48

Příspěvek od raider »

Saruman píše:... že se zde místo v mých očích trapné a zmrzačené hry mohl objevit skutečně velkolepý následník. Nestavím se sice proti humorným hrám, ale obdržet místo temně atmosfrerického thrilleru s hlubší myšlenkou tak trochu lacinou komedii jednoho trochu rozladí. ...
Tvoj problém je asi v tom, že neočakávaš, respektíve si neželáš, žiadnu zmenu ani žiadny vývoj v pokračovaní Falloutu. Naozaj si myslíš že by ostalo všetko rovnaké od porážky Mastera až po príchod vyvoleného?

F1 má preto takú dobrú a napätú atmosféru, lebo to prostredie nedovolí aby si sa uvolnil /je to pochmúrne prostredie, v ktorom by som rozhodne žiť nechcel/ ... ale nemyslíš, že civilizácia by sa po tých desaťročiach spamätala? /ako-tak by sa spametala :-? / ... ľudia by už mali prostriedky, nové možnosti a hlavne by mali chuť žiť a začať znovu osídlovať a budovať mestá ... a toto nové prostredie dáva tvorcom hry nové možnosti ... ľudia v F2 už nie sú takí vystresovaní a beznádejní ... už žijú niekolko desaťročí na povrchu a naučili sa nielen prežívať zo dňa na deň, ale aj normálne žiť / a toto dáva velký priestor tej lacnej komédii :) /

Možno F2 nemá také hlboké myšlienky o bytí a nebytí ľudstva ... ale v podstate každá návšteva mesta ma prinútila zamyslieť sa nad možnou budúcnosťou ... a nad tým ako by to mohlo vyzerať v najbližších rokoch po nejakom menšom prevrate.

Vault City - také pokojné rasistické mestečko, kde každý má čo potrebuje ... teda ak si sa vedel správne narodiť.
Den - máš čo chceš ... teda ak si to vieš zaobstarať, a ak ti niekto niečo zoberie ... tvoja chyba-máš sa vedieť brániť.
NCR - máš tu svoje práva, a máme tu určité zákony, ktoré BUDEŠ dodržovať. Ak sa podriadiš, tak sa nebudeš mať najhoršie ... ak zákony nebudeš dodržiavať - tak prvá výstraha ... druhá výstraha ... a ležíš držkou k zemi /tvoja chyba ... mal si si prečítať cedulu pri vstupe do mesta/... tvrdé, ale zdá sa že účinné.

... proste z každého mesta a osady sa dá zobrať nejaká myšlianka a teoretizovať nad ňou a ten úbytok ,,hustej,, atmosféry chápem zmenou prostedia. Možno bol F2 oproti F1 až moc odľahčený, ale rozhodne to bol posun v pred.
"Máš štestí,že mám deset kilo podváhu. Jinak už by z tebe byla mrtvá liška."
Myron
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7394
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sevencreature »

raider: Jde o to, že v F2 si autoři dělají legraci (parodují) všechno možné včetně původního Falloutu. Osobně mi to nějak moc nevadilo, ale je pravda, že jsem taky Fallout nebral nikdy moc vážně - jinak by to moje dojmy nejspíš taky narušilo...
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
Uživatelský avatar
raider
Sigilan
Příspěvky: 498
Registrován: 1.12.2005 18:48

Příspěvek od raider »

Asi je to tým, že som prvý hral F2 /takže mám k nemu lepší vzťah/ ... a tiež tým že mám rád také ,,odľahčené,, žánre -> to parodovanie mi vôbec nevadí, naopak vítam ho :-)
"Máš štestí,že mám deset kilo podváhu. Jinak už by z tebe byla mrtvá liška."
Myron
Uživatelský avatar
Saruman
Dabus
Příspěvky: 397
Registrován: 28.9.2005 17:19
Bydliště: Orthank

Příspěvek od Saruman »

raider: Tvé stanovisko se zakládá na chybných předpokladech. Civilizace, která přežívá na technologických a materiálních pozůstatcích minulého uspořádání, by se měla s jejich úbytkem spíše dále rozkládat než zažívat nový rozmach. Ostatně i po pádu západní poloviny Říše Římské nenásledoval nejhlubší úpadek latinského společenství hned následující šesté století, ale dostavil se až v 8. věku…

Pokud si normální život představuješ jako soustavu různě vtipných gagů, tak o něm máme my dva velice odlišné představy. Stejně tak, pokud v nich vidíš hodnotnější filozofii…
Nicméně ti jsem vděčný za vysvětlení podstat některých měst a velice bych uvítal, kdybys ho rozšířil i na Redding, Gecko a San Francisco.
Jinak já jsem také dříve hrál druhý díl. Přiznávám, že některé deformace jsou již trvalé, ale s trochou poctivě míněného úsilí se lze zbavit těch nejhorších následků.

sevencreature: Kterou hru ty vůbec bereš „moc vážně“… :-D
If king at noon says it's night,
Exclaim: Behold! the moon, the stars!

Persian saying
Uživatelský avatar
Hamster
Dabus
Příspěvky: 1815
Registrován: 29.10.2005 1:04

Příspěvek od Hamster »

Saruman:

Gecko - Malá pokojná ghoulí vesnička, která si žije ve větším luxusu, než je na první pohled zřejmé. Ano, mají kompletní elektrifikaci a to rovnou celou jadernou elektrárnu ve které spolu skoro celá osadu ruku v ruce pracuje. No prostě krása, měli by jste vidět ty laserové šou, která zapínají během sobotních diskoték.

San Francisco - Ráj poválečného světa. Jsi neohrožený žoldák? Místní boční uličky jsou poctivě zásobené těmi největšími hlavněmi, které lze na světě najít. Jsi smažka? Tak to jsi tu správně! Za pár šupů si tu pořídíš lahvičku, která tě okamžitě zbaví i několika měsíční závislosti (čtěte příbalový leták) - a jede se od začátku! Jsi mistr kung-fu? Tak to jsi tu mezi svými! Postapo ještě nikdy nebylo tak kyberpankové!

Redding: Redding.... Co přesně ti vlastně vadí na Reddingu?
Uživatelský avatar
Yachiko
Sigilan
Příspěvky: 3144
Registrován: 24.9.2005 23:26
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Yachiko »

No Redding zase pre zmenu moc nemám rád ja, atomsféra divokého západu zmiešaná s časmi zlatej horúčky + kasíno, za ktoré by som všeobecne vo F2 vraždil ... šerifovia, zloduchovia, doly..

SFR je šialená zmeska blbostí, to naprosto uznávam, to trošku prekročilo hranice aj u mňa, číňania, cisár-počítač, scientológovia, punkeri-umelci-tuláci, Tom Cruise... ehm... škoda ďalej menovať...

Ale naopak Gecko a jeho atmosféru mám celkom v obľube, možno je to z hľadiska koncepcie a reálii Falloutu ako takého blbosť ( ghoulovia opravili elektráreň a žijú si šťastne až kým .. ehm... až kým sa nerozpadnú ), každopádne táto "dedina", niesla podľa mňa ešte tú klasickú Falloutiu atmosféru...

Naozaj asi skutočne na internách problémoch ohľadne nátlaku na rýchlejšie vydanie asi niečo bude, pretože mám pocit, že čím ďalej v hre človek postupuje, tým sú jednotlivé lokácie tak trochu viacej mimo...
The day is done
But I’m having fun
I think I’m dumb
Or maybe just happy...
Uživatelský avatar
Bodkin
Sigilan
Příspěvky: 474
Registrován: 5.12.2005 0:32
Bydliště: Soukromá krypta

Příspěvek od Bodkin »

Tak nějak... Právě teď jsem se dopachtil k trojúhelníku Redding, Broken Hills a New Reno... Nějak mě přešla chuť na další hraní :-?
SKOČTE ŠIPKOU DO MUŠLE, JEZTE KAŠI S MRKVÍ.
JENOM JÁ JSEM NAŽIVU; VY JSTE VŠICHNI MRTVÍ.
Uživatelský avatar
Yachiko
Sigilan
Příspěvky: 3144
Registrován: 24.9.2005 23:26
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Yachiko »

Ja teda najmä v prvej hre... pri príchode do Broken Hills som sa trochu sekol.. a to nehovorím o Rene, tam som asi na dva dni prestal hrať... našťastie to potom zachránila Sierra AD... v ďalšom hraní som to nejak zhryzol, ale rozhodne tento trojuholník práve nevidím ako podarený...
The day is done
But I’m having fun
I think I’m dumb
Or maybe just happy...
Uživatelský avatar
Cesare
Lim-Lim
Příspěvky: 1504
Registrován: 13.1.2006 21:50
Bydliště: Over the hills and far away... (Where Teletubbies come to play.)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cesare »

Mě Redding docela bavil, Broken Hills moc ne, ovšem Reno mě bavilo velmi.

BH mi z F-dvojky přijde jako asi nejslabší lokace, ale že by mi bralo chuť hrát dál, to ne...

Zásadní asi bude, že jsem dvojku hrála jako první... Nebyla žádná očekávání, jež by mohla být nenaplněna.
Vlastně nebyla vůbec žádná očekávání - no a závislost se dostavila okamžitě...:-)
These are like nostrils, like mouths, like ears, like beam-sockets, like drinking bowls, like mortars, like ditches, like sunken bogs. And the wind goes rushing through them - sniffing, snoring, singing, sighing, puffing, burbling, whistling, whirring--
Odpovědět

Zpět na „Fallout“