Družiny na Páteři světa

Okuste ledový dech Auril na Planině ledového větru.
Stránky: Icewind Dale, Icewind Dale II

Moderátoři: Ajantis, yenn

Odpovědět

Kolikačlennou družinu preferujete?

1-2
10
8%
3-4
13
10%
5-6
94
72%
To je různé.
14
11%
 
Celkem hlasů: 131

Gotrek
Sigilan
Příspěvky: 32
Registrován: 30.7.2010 10:44

Re: Družiny na Páteři světa

Příspěvek od Gotrek » 2.12.2010 13:29

Fiha, tiez som vcera nainstaloval ID 1 a podobnu particku som si vytvoril
Human - paladin - long swords + flails
Dwarf - F/C - hammers + maces
half elf - mage/transmuter - missile
half elf - druid/f - spears, staffs, long swords
elf - ranger - long bows, great swords(bastards)
gnome F/T crossbows, shortswords

takze som zvedavy ako dlho ma to bude bavit, presiel som Icewind asi 3x, teraz navyse po 1x je to s renovation ..:)

Ferdish
Sigilan
Příspěvky: 53
Registrován: 7.9.2009 16:41

Re: Družiny na Páteři světa

Příspěvek od Ferdish » 31.1.2011 19:03

Tak, rozhodol som sa rozohrať IWD 2, po dlhom štúdiu pre mňa nových ADnD pravidiel 3.edície som sa rozhodol pre partiu:

Aasimar - bojovník(4)/paladin
Štítový trpaslík - Tempov kňaz
Človek - hraničiar(1)/druid
Drow - zlodej(1)/vyvolávač
Človek (Aasimar?) - zaklínač

Šiesty slot je zatiaľ voľný, rozmýšľam že by to chcelo nejakého lukostrelca, zmiešaného s kňazom, alebo nejakú mlátičku (barbar, bojovník).

Ferdish
Sigilan
Příspěvky: 53
Registrován: 7.9.2009 16:41

Re: Družiny na Páteři světa

Příspěvek od Ferdish » 5.2.2011 10:57

Ako je to s diplomatom, resp. s leaderom v IWD2? Stačil by na to paladin s max. charizmou a diplomaciou, alebo skôr niekto s vysokým podvádzaním a zastrašovaním?

Uživatelský avatar
valcik
Sigilan
Příspěvky: 311
Registrován: 5.1.2010 16:13
Bydliště: Záhorská nížina

Re: Družiny na Páteři světa

Příspěvek od valcik » 5.2.2011 12:01

Ferdish,
myslím, že sa hodia viaceré postavy so schopnosťou vyjednávania. S paladinom sa mi nepodarilo získať štít, ktorý stráži remeselník na targských palisádach, ale zlodej s podvádzaním tam uspel, získal ho klamstvom. :-)
Okrem toho, v niektorých lokalitách ťa osloví nepriateľ okamžite po príchode do mapy. Vtedy si nemôžeš vyberať a dialóg nadviaže postava, ktorá bola k nepriateľskej NPC najbližšie. Preto sa oplatí, ak dokážu vyjednávať viacerí, nielen vodca družiny. Zlodeja nauč podvádzanie, barbara či bojovníka zastrašovanie, klerika a paladina diplomaciu a je to.

Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Družiny na Páteři světa

Příspěvek od PostTrauma » 5.2.2011 18:53

Na rozhovory stačí jedna postava. Sice s tebou můžou navázat rozhovory postavy hned po vstupu do mapy, nicméně za a) takové rozhovory nejdou nijak ovlivnit, jsou pro všechny stejné, a za b) můžeš nahrát a před vstupem do lokace přeházet členy tak, aby byl nejblíž tvuj diplomat.

Osobně preferuju zloděje, protože má všechny komunikační skilly za 1 bod - potřebuješ jen bluffování a diplomacii (a občas inteligenci). Zastrašování snad nikde nepoužiješ - nebo aspoň nemá jeho použití žádný užitečný výsledek (třeba XP nebo tak).

Druhá věc je obchodování, kde se hodí vysoká charisma. Tu mi posloužil zaklínač. Ten se dá dobře použít i na rozhovory obecně, pokud máš patch. Tam ho totiž bluffování a diplomacie taky stojí jen jeden skill point. Výhodou je u něj, že dostane na začátku velký bonus z charismatu, nevýhodou je, že musíš investovat hodně do inteligence (kterou nepotřebuje), aby měl dost skill pointů.

Paladin je další možnost na obchodování. Na komunikaci samotnou ho moc nedoporučuju (s pár výjimkami - questy), protože není dobrý v bluffování (pokud to vůbec umí) a odmítá odměny za úkoly. Tudíž není univerzální.

Dobrou kombinací je tedy zloděj diplomat, paladin obchodník nebo zloděj diplomat, zaklínač obchodník nebo zaklínač diplomat obchodník.

PS: Mohl by se ti osvědčit i bard, ale já nemám toto povolání rád, proto ho nepoužívám.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.

Ferdish
Sigilan
Příspěvky: 53
Registrován: 7.9.2009 16:41

Re: Družiny na Páteři světa

Příspěvek od Ferdish » 5.2.2011 23:40

O zaklínačovi ako diplomatovi som uvažoval, problém je ale ten, že by som musel stále prehadzovať formácie medzi "bojovou" a "obchodnou/diplomatickou", keďže zaklínač nie je povolanie do prvej línie. V druhej edícii pravidiel bola moja voľba leadera partie jednoznačná - paladin vedel ustáť jak kľúčové rozhovory, tak aj boj.

Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Družiny na Páteři světa

Příspěvek od PostTrauma » 6.2.2011 11:15

To problém není, protože nezáleží, jakou pozici v družině diplomat má (vpředu, vzadu, je to fuk). Stačí ho používat na rozhovory. Jak jsem říkal, u vynucených rozhovorů nezáleží, kdo mluví.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.

Uživatelský avatar
Field Mouse
Sigilan
Příspěvky: 656
Registrován: 18.5.2009 14:50
Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03

Re: Družiny na Páteři světa

Příspěvek od Field Mouse » 11.2.2011 13:46

Úplně poprvé jsem rozehrál IWD2 a musím říct, že je to.. velmi matoucí, všechny ty nové věci a pravidla a schopnosti. Velmi prapodivné mi třeba přijde, že skoro kdokoli se může schovávat do stínu a že tak nějak na vysoké úrovni budou asi všichni moct dělat všechno (třeba klerik s mečem - d'oh!), i když někteří trochu líp. Celkem zábava bylo vytváření družiny, ačkoli mi asi bude chybět potkávání nových joinable NPC jako v jiných hrách.

Družina, kterou jsem si na své první hraní vytvořil, je následující:
Hroth de Sade: Zaklínač, obrázek zle tvářícího se pána s červeným amuletem na krku. Skutečně neutrální. Rovnováha je nejlépe docilována eliminací zastánců toho přesvědčení, které má právě navrch. Rrooarr!
Fire Fist: Mnich, obrázek maníka v červeném; v tak divně zamotaném hábitu se dokáže pohybovat jenom mnich. OČ leader skupiny, zákonné zlo. Vyrvat někomu srdce a vzít si jeho věci je zcela v souladu se zákony přírody i kláštera, odkud pochází. Rroarr!
Caaklyn: Kněžka, drowka, neutrální zlo. Pojmenována podle hlášky, ve které vyzdvihovala nějakou Cáklyn. Obrázek ženy se zkororozpadlým oblečením, jak vylízá z bažiny. Když se jí někdo zeptá, jestli je opravdu drow, když je na obrázku bílá, tak mu své drowství velmi ochotně předvede. Rroarr!
Silent Blade: Zloděj, obrázek modrošedého maníka se zahnutou dýkou. Zmateně neutrální. Loupí a vraždí bez rozdílu dobré i zlé, tak se to vyrovná. The Silent Blade cuts best! Rroarr!
Viky the Slut: Mágyně nekromancie, obrázek ženy v černém oděné tak, aby co nejvíc zvýraznila své poprsí. Zákonné zlo. Manipulativní bitch, která bezohledně využije kohokoli, kdo se jí může hodit. Pro své cíle udělá cokoli.. a myslí tím Cokoli. Velmi užitečná. Rroarr!
Sharpy Nina: Bojovnice, obrázek ženy v šedém s lukem, zmatené dobro. Jejím cílem je seznámit se na cestách pečlivě s psychologií zla a po skončení tohoto dobrodružství se vrátit domů, kde zkušenou rukou porazí všechno zlo v okolí a za vydělané peníze si koupí farmu s králíčky, se kterými bude skotačit na louce. Rrroaarr!
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op

Uživatelský avatar
valcik
Sigilan
Příspěvky: 311
Registrován: 5.1.2010 16:13
Bydliště: Záhorská nížina

Re: Družiny na Páteři světa

Příspěvek od valcik » 12.2.2011 0:07

Field Mouse,
na tie nové pravidlá si treba chvíľku zvykať, to je pravda. Niektoré featurky som sa naučil využívať až tak pri tretej hre, patrí tam napríklad otrávený úder u zlodeja. No, naspäť k téme: všetky tvoje postavy, okrem kňažky, sú rovnakej rasy?

Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Družiny na Páteři světa

Příspěvek od PostTrauma » 12.2.2011 11:07

Všichni můžou dělat všechno, ale to se jednoduše nevyplatí. Co se týče skillů, budou vždy maximálně poloviční za plnou cenu (tzn. zloděj má plížení 20, bojovník max. 10 ale za 20 skill bodů - to je docela rozdíl). Co se týče featů, můžeš s kýmkoli cokoli, ale featů není mnoho (krom u bojovníka), abys jimi plýtval. Tzn. pořád je člověk motivován hrát postaru - klerik s palcátem atp.

Nicméně máš tu svobodu vyrobit si paladina/zaklínače s charismou 3, plížením a znalostí divočiny, pokud si to tvé srdce žádá. A to je na těch pravidlech nejlepší. Stísněnost 2E mě od prvního hraní IWD2 deptá : )
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.

Uživatelský avatar
Field Mouse
Sigilan
Příspěvky: 656
Registrován: 18.5.2009 14:50
Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03

Re: Družiny na Páteři světa

Příspěvek od Field Mouse » 12.2.2011 11:31

Z ras mám lidi nebo jejich poddruhy, protože jsem fantasy rasista a jiné rasy příliš nehraju. Obzvlášť elfy vraždím na potkání tak, jak je to jen možné.. elfy a paladiny :)
Drowská kněžka je výjimka, protože drovské kněžky jsou od dob BG docela sympaťačky.
Jak je to vlastně s těmi dualy? Z textů mi není zcela jasné, jestli se dualuje stylem PST nebo BG a kdy jsou obě povolání aktivní.
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op

Uživatelský avatar
valcik
Sigilan
Příspěvky: 311
Registrován: 5.1.2010 16:13
Bydliště: Záhorská nížina

Re: Družiny na Páteři světa

Příspěvek od valcik » 12.2.2011 11:48

Pri dualclasse budú obidve povolania aktívne súčasne. Inými slovami, ak bojovník na úrovni tri dostane jeden level zlodeja, zostanú mu všetky bojovnícke schopnosti aktívne a súčasne môže používať aj schopnosti zlodeja. Ak mu teda nasadíš ľahkú zbroj.
Pri zbroji potom pamätaj na modifikátor obratnosti, ktorý sa prirátava k obrannému číslu. Čím ťažšia zbroj, tým väčší postih k modifikátoru obratnosti.
(U zlodeja sa vyplatí vysoká inteligencia, potom získava viac bodov na vylepšovanie schopností.)

Uživatelský avatar
Field Mouse
Sigilan
Příspěvky: 656
Registrován: 18.5.2009 14:50
Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03

Re: Družiny na Páteři světa

Příspěvek od Field Mouse » 12.2.2011 11:51

A dá se pak ještě vrátit k původnímu povolání.. neboli třeba vylepšit si jeden level od zloděje, dva od bojovníka a další od zloděje?
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op

Uživatelský avatar
valcik
Sigilan
Příspěvky: 311
Registrován: 5.1.2010 16:13
Bydliště: Záhorská nížina

Re: Družiny na Páteři světa

Příspěvek od valcik » 12.2.2011 11:55

..áno, pri každom postupe na vyššiu úroveň si môžeš sám vybrať, ktoré povolanie vylepšíš.

Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Družiny na Páteři světa

Příspěvek od PostTrauma » 13.2.2011 10:25

FieldMouse: Docela dost informací se dá získat z různých průvodců. Jsou v nich docela zajímavé informace. Třeba se můžeš dočíst, které featy jsou opravdu užitečné.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.

Odpovědět

Zpět na „Icewind Dale I & II“