Stránka 1 z 2

IWD2: Software BLT + nVidia 8600GTS

Napsal: 15.7.2007 20:18
od gaf
Ahoj lidi, prosím o radu. U předmětů na zemi a informačních textů (jako třeba popis lodi) se objevuje černý čtyřúhelník třeba i přes pětinu obrazovky a zakrývá všechno ostatní. Tj. není pod ním nic vidět. Řešení sice existuje - zapnout software blt ve hře, ale pak se hra stává hrůzně pomalou (a to i na AM2 3800+ 2GB RAM) a navíc se v souboji různě zrychluje a zpomaluje.

Předtím jsem měl stejný počítač a ATI kartu a bylo to v pohodě. Víte někdo jak na to, aby se zobrazovaly texty a předměty normálně i v 3d a nebo aspoň proč se tak děje ?

Napsal: 15.7.2007 21:01
od sevencreature
Začni si zvykat :-)

Forceware má s Infinity a v podstatě mnoha staršími hrami často slušné problémy. Konkrétně poslední verze je na tom opravdu hodně špatně (třeba nejde ani pořádně spustit Neverwinter Nights - resp. jde, ale nezobrazí se menu) - a v tvém případě ti rada nainstaluj starší ovladače moc nepomůže, protože pro řadu 8xxx starší ovladače nejsou...

Software mód je často nejlepší řešení pro Infinity.

Když už se tu řeší HW problémy - neměl by se tu na tohle téma založit nějaký stálý thread? A hlavně ho připíchnout jako důležitý. Pokud vím, tak v BG i PT tam má hodně lidí problémy (třeba Forceware a ty režimy s vyšším rozlišením).

Taky řešení

Napsal: 16.7.2007 8:56
od gaf
Poradilii mi i na rpghry.cz, ale úplně jinak, než to nakonec dopadnulo. Jejich záměr byl, že mám ve hře vypnout 3d a nastavit 2d - jenže to pak byla ta hra jakžtakž hratelná normálně a téměř nehratelně pomalá v soubojích.

Co jsem nevinně nechápavě po jejich radě udělal bylo, že jsem vypnul veškeré d3d a directdraw pomocí dxdiagu. Hra teď vypadá úplně normálně a chová se normálně a funguje normálně (rychle).

Trochu to nechápu :) ale budiž, řešení to fakt je.

PS: podobný problém jsem měl s quicktime ve hře Septerra Core a vyřešilo to to samé zakázání v dxdiag.

Napsal: 16.7.2007 11:17
od MCZ
gaf: jen předpokládám, že když to vypneš v dxdiag, tak nenahodíš 3d ani ve hře, že?

7c: takže na nových GF mají IE hry takový problém? IE je jen 10 let starý, to pro něj není moc dobrá vizitka... Nevíš, jak jsou na tom Radeony?

A co nějaké možnosti emulace, oblbne to třeba virtuální PC? :think:

Napsal: 16.7.2007 12:01
od sevencreature
Tohle řešení už tu taky bylo - snížení hardwarové akcelerace - jde to normálně ve vlastnostech videa (Nastavení->Upřesnit->Poradce při potížích) - nicméně to v mých očích není moc košer řešení.

Psal to nuke v threadu o P:T - našel tu radu na GameBanshee fórech.
http://forum.sigil.cz/viewtopic.php?p=99553#99553

MCZ: Pokud vím, tak všechny Radeony jsou v pohodě.

BG II má třeba na Forceware ty staré známé problémy ve vyšších rozlišeních - tj. 1024x768 - herní svět je korektní, ale interface (menu, postranní lišty jsou použity jako z 640x480. A pak jsou problémy se zobrazováním inventáře.

Obecně z hlediska starých her je/jsou na tom ATI/Catalysty dle mého názoru a zkušeností mnohem lépe. Resp. na problémy jsem s ní nenarazil.

Třeba Final Fantasy 8 si na nových nVidia grafikách (a na starých s novými ovladači) s hardwarovou akcelerací nezahraješ.

Napsal: 16.7.2007 12:22
od gaf
Vtip je v tom, že hra se podle mě spouští stále jako 3D. V configu IWD II mam zadáno rozlišení 800x600, zaškrtnuté 3D spouštění atd...

Počkat, jdu se radši ještě podívat.

Tak to je zajímavý. Problém je v Blittingu. NVidia ho má nějak prý urychlený bez čekání na ukončení grafické operace (BLiT). U ostatních nebo starších karet se normálně mělo čekat, než se každý Blit (Block Bit Transfer vykoná). Když se v IWDII zapne 2D software blit grafika začne fungovat normálně, ale hrozivě pomalu a zpomaluje se a zrychluje jak chce. (V Riva Tuneru je položka "blitting" ověnčená třemi nastaveními a ani jedno nezmění chybu/funkci v IWDII)

Oproti tomu, když je vypnutá akcelerace Direct3D a DirectDraw via dxdiag tak zapínání nebo vypínání položky nemá na hru žádný vliv a hra funguje rychle, dobře a stejně tak či tak. Statické animace běží, bohatost barev je (alespoň úspěšně zaškrtnuto) na 32bit.

No a nevim, jestli je hra v 2D nebo 3D. Jenom je vidět, že když se zapne bohatost 32bitů, zmizí možnost nastavení 2D položek. Zdá se mi teda, že pak hra běží v Direct3D modu.

Myslim, že karta teda má nad tim softwarovym vypnutim přes dxdiag jakési právo veta, alespoň v nějakých položkách. No jdu ještě zkusti nějakou další 3D hru a napíšu ještě něco...

Napsal: 16.7.2007 12:27
od sevencreature
gaf: Snížení stupně hardwarové akcelerace ji nevypíná - pouze snižuje rozsah akcelerovaných funkcí. Standardně to není moc dokumentovaná funkce - čistě proto, že to používáš v případě problémů - a problémy se mají řešit, tohle je podle mého jen dočasné řešení - jako že dojedeš v autě na rezervu :wink: Čili hraješ akcelerovaně.

Ale ocením výsledky dalšího testování s různými hrami :-P

Zkus třeba nějaké OpenGL fps - Quake 3 engine. A potom nějaké nové hry (třeba s Pixel Shader 3.0). S ruzným systémovým nastavením akcelerace grafiky.

Napsal: 16.7.2007 14:05
od gaf
Bohužel teď nevlastnim další infinity hry, akorát NWN2 - je to taky postavené na IE ?

No a jinak, při vypnutí funkcí via dxdiag (což je podobně a podrobněji možné i přes vlastnosti obrazovky, nastavení, upřesnit, poradce při potížích) mi některé 3D hry fungovaly pomalu (asi software) a některé normálně. U těch normálně funkčních mam podezření, že fungovaly přes OpenGL.

Napsal: 16.7.2007 14:09
od MCZ
gaf píše:Bohužel teď nevlastnim další infinity hry, akorát NWN2 - je to taky postavené na IE ?
Je to pokud vím Aurora z prvního dílu, která - vzhledem k tomu, že je také od BioWare - nějaké části/formáty s IE společné mít může, ale jinak je to úplně jiný engine.

Napsal: 16.7.2007 14:20
od gaf
Tak tady to je:

Takže Quake III funguje dobře.
Severance (direct3d postarší hra) funguje se stejnou grafikou a hrozně pomalu (5-10 fps).
Jedi Academy (OpenGL) funguje stejně a dobře.
Heroes 5 se vůbec nespustí, hlásí neidenfikovatelný (...:) error.
... a hele, našel se Torment.
Planescape: Torment na tom je stejně jako IWDII. Bez vypnutí černý čtyřúhelníky, všechny předměty a menu a tak... S vypnutím funguje dobře.
System Shock II se nespustí vůbec. Hlásí nekompatibilní kartu.

Napsal: 16.7.2007 16:17
od Mecker
Tak kartu vyhoď, nebo ji pošli na mou adresu. :-D

Nebo raději ne, zdá se že má G-Force MX 420 je mnohokrát lepší. ;-)

Napsal: 16.7.2007 18:51
od sevencreature
Mecker píše:Nebo raději ne, zdá se že má G-Force MX 420 je mnohokrát lepší. ;-)
:lol: :lol: :lol: Myslím, že ne.

Napsal: 16.7.2007 20:47
od gaf
Mecker píše:Tak kartu vyhoď, nebo ji pošli na mou adresu. :-D

Nebo raději ne, zdá se že má G-Force MX 420 je mnohokrát lepší. ;-)
Jejda, nevim jestlis tomu rozumněl. Všechny hry fungujou dobře, akorát u těch IE se musí vypnout v dxdiagu akcelerace.

Napsal: 16.7.2007 21:02
od Mecker
Rozuměl, a psal si že ti nefunguje více her a ty IE se stejně dále sekají.

Napsal: 16.7.2007 23:12
od sevencreature
Mecker: Přečeti si tenhle thread znovu a tentokrát pořádně :wink: