První dojmy

Cesty Bezejmenného po sférách s jednou moc ukecanou levitující lebkou.
Stránky: Planescape: Torment

Moderátor: Sadako

Uživatelský avatar
Field Mouse
Sigilan
Příspěvky: 656
Registrován: 18.5.2009 14:50
Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03

První dojmy

Příspěvek od Field Mouse »

Rozehrál jsem úplně poprvé PST a musím říct, že je to hra dost zajímavá.
Hlavně má fakt super příběh a vyprávění - popisy toho, co postavy dělají u rozhovorů, jsou fakt boží, stejně jako možnost různého blafování, lhaní a tak (ačkoli se mi nezdá, že by to mělo extra vliv). Příběh je taky parádní, jelikož tu hru vůbec neznám a nekoukám do návodů, tak je pro mě to probuzení v márnici a ztráta paměti dost autentické :) K tomu docela zajímavý vývoj postavy vylepšováním statů a skvělá myšlenka regenerace hlavní postavy.. a skvělé vysvětlení některých věcí, se kterými se pak dále trochu pracuje v BG2 - jak to je s démony, tieflingy, githyanki vlastně nejsou takové lamy co jen čekají na ránu z milosti jako v SoA atd., spousta rozhovorů, ve kterých se fakt člověk něco dozví, i když třeba vůbec nesouvisí s žádnými questy a ničím podobným. Už konečně vím, odkud pochází Dakkonova katana a co zač je ten bezejmenný, kterého zmiňuje i víc předmětů z BG2. A díky moři textu se pořádně pocvičím v angličtině :) Navíc mám super postavu, kterou jsem původně zamýšlel udělat mágem, ale magie mě vůbec nechytla, jelikož jí bez herních zkušeností moc efektivně neumím ovládat (navíc přes několik kliknutí), takže jsem nakonec finálně zvolil válečníka s původními staty 9-15-11-18-11-11 a i to, že ta postava vůbec není předem naplánovaný super-charakter je úplně boží. Momentálně investuju do odolnosti, jelikož regenerace je opravdu fajný nápad, hlavně když byl realizován nápad nejbožštější (v porovnání s BG), že skoro nikde nejde jen tak spát. Konečně jsou k pořádnému využití různé léčivé předměty!
No ale musím říct, že kromě těchto kvalit je hra dosti ubohá a to, že se mi i přesto líbí, snad jen podtrhuje fakt, jak jsou ty věci z předchozího odstavce skvělé. Co se mi na hře nelíbí - předně první dojem je nechutnost, všude samá krev, mrtvoly, možnost nechat se okusovat dustmanem a spousta jiných naprosto nechutných věcí, které by si hra klidně mohla odpustit a ničemu by to neuškodilo. Taky se mi hrozně nelíbí celý koncept Sigilu - polovina jeho obyvatel jsou šlapky a zloději, na ulicích nejsou žádné děti, koncept dimenzionálních dveří, které mohou být kdekoli s jakýmkoli klíčem je nahlavoidní nesmysl. A naprosto nesmyslné mi přijde, že hrdina může umřít aniž by nastal restart hry - je to sice celkem milé, že místo autoloadu se lze oživit, ale po každé smrti by měl hrdina zase všechno zapomenout a probudit se v márnici - celkem mě při mojí první smrti udivilo, že se to nestalo. Trochu divné mi přijde i to, že jsem měl v partě Dakkona a Morteho, pak se objevila paní bolesti, přenesla mě do "players maze" a od té doby jsem s těmi dvěma parťáky ztratil kontakt a nenašel jsem je ani po návratu do města.

Zatím si ale hru naprosto užívám, příběh je super, hrdina se postupně stává se svým ohnivým kladivem celkem drsným, aktuálně jsem se dostal za ty namalované dveře v JV části Hivu.. Ta první hra je fakt super, doporučuju všem, kdo PST ještě nehráli!

P.S.: Prosím nepište sem spoilery :)
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
Uživatelský avatar
MCZ
Sigil Team
Příspěvky: 3926
Registrován: 25.9.2005 1:01
Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
Kontaktovat uživatele:

Re: První dojmy

Příspěvek od MCZ »

No, vyčítat hře "nechutnost" je rozhodně něco nového :-). Každopádně taková je povaha toho místa (a bude to ještě horší). To samé viz portály - je to Město dveří a patří to k němu.

Parťáky bys měl najít tam, kdes je viděl naposled, takže možná bug.
Field Mouse píše:A naprosto nesmyslné mi přijde, že hrdina může umřít aniž by nastal restart hry - je to sice celkem milé, že místo autoloadu se lze oživit, ale po každé smrti by měl hrdina zase všechno zapomenout a probudit se v márnici - celkem mě při mojí první smrti udivilo, že se to nestalo.
Tohle je vysvětleno tím, že předchozí inkarnaci se podařilo ztrátu paměti pro své nástupce nějak zastavit (je ale pravda, že by se o tom mohl hráč dozvědět něco více - narážky tam na to jsou).
Uživatelský avatar
Zero
Sigilan
Příspěvky: 152
Registrován: 24.3.2009 18:11

Re: První dojmy

Příspěvek od Zero »

Nechutnost? Bez té by to bylo poloviční. :-)
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: První dojmy

Příspěvek od PostTrauma »

Když si počkáš, tak se dozvíš odpověď na mnohé otázky, které tě tíží : ) Autoři mysleli na ledascos, včetně toho, proč je ta inkarnace, za kterou hraješ, tak výjimečná.

Jak pravil Zero, nechutnost k tomu prostě patří : ) Těžko bys zasadil mrtvého/nemrtvého chlápka s amnézií do Lízátkového království, kde se prohánějí leprechauni a jednorožci : ) Podle mě to celé jen dokresluje perfektní atmosféru. (Co je ale trochu zvláštní, jsou obrázky víc-než-polonahých prostitutek a žen vyšší třídy s velkým poprsím v deníku : ))
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Uživatelský avatar
Field Mouse
Sigilan
Příspěvky: 656
Registrován: 18.5.2009 14:50
Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03

Re: První dojmy

Příspěvek od Field Mouse »

Jo těch obrázků jsem si všimnul - možná to bude mít něco společného s tím, jak Sigilskou realitu ovlivňuje představivost :))
Co se týče nechutnosti, tak násilí a krev mi ve hrách obvykle nevadí, ale tady už to bylo občas fakt moc - kdyby si hra odpustila 10% všech nejnechutnějších věcí, byla by pořád dost krvavá a atmosférická. Třeba popisy toho, jak byl Nameless One kuchán v Buried Village, při kterých jsem náhodou večeřel, byly fakt drsný. Sice jsem to snědl, ale už mi tolik nechutnalo :) Ale to bude věcí vkusu.
Právě jsem se dostal do Lower Wardu a ten už je úplně v pohodě, hezká a bezpečná část města, tam se mi líbí. A za splnění stejných úkolů jako v Hivu tam dostávám desetkrát víc XP - trochu XP šok jako přejít z BG1 do BG2 :)
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
Uživatelský avatar
Field Mouse
Sigilan
Příspěvky: 656
Registrován: 18.5.2009 14:50
Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03

Re: První dojmy

Příspěvek od Field Mouse »

Wow, právě jsem si zahrál v PS:T go!
Jakožto danový hráč a milovník této skvělé hry jsem na vrcholu blaha!
Už i v Sigilu vědí, která hra je nejlepší :)
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
Welwet
Sigilan
Příspěvky: 283
Registrován: 11.8.2009 16:39

Re: První dojmy

Příspěvek od Welwet »

fiha..uplne stejne pocity a postava..akorat ze jsem mel bojovnika hlavne na silu..
a hru jsem dohral az pozdeji , protoze jsem byl malej jarin a grafika na me byla tehda moc tfuj :roll:
Obrázek
Uživatelský avatar
drake127
Sigil Team
Příspěvky: 2358
Registrován: 24.9.2005 22:28
Bydliště: Jihlava, Czech Republic
Kontaktovat uživatele:

Re: První dojmy

Příspěvek od drake127 »

Welwet píše:fiha..uplne stejne pocity a postava..akorat ze jsem mel bojovnika hlavne na silu..
a hru jsem dohral az pozdeji , protoze jsem byl malej jarin a grafika na me byla tehda moc tfuj :roll:
A přitom stačí jen zvýšit rozlišení. :-)
Žralok, který štěká, nekouše.
Uživatelský avatar
kadak
Sigilan
Příspěvky: 15
Registrován: 11.11.2009 19:16
Bydliště: Sever ČR

Re: První dojmy

Příspěvek od kadak »

naturalismus neni hnus:D právě že si myslim že to jak jsi popisoval že je nuchutná(krev, popisi věci jak sou bez cenzury, prostituky) k tomu proste patří...díky přesnejm popisům se do toho vžiješ a tím větší máš celkový dojem ze hry když vidíš tu bídu a špínu na ulici kde všechno hnije a smrt je přítomna ve všech podobách:) ne opravdu nejsem někdo kdo si libuje v nechutnostech ale ten tvrdej naturalismus tam prostě pasuje jak zadek na hrnec.... :whistle:
Uživatelský avatar
Field Mouse
Sigilan
Příspěvky: 656
Registrován: 18.5.2009 14:50
Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03

Re: První dojmy

Příspěvek od Field Mouse »

Tak PST mám dohraný a dojem je ten, že je to hra s dost nic moc soubojovým systémem, ale docela dobrým světem a příběhem. Na rozdíl od mnoha jiných titulů zde není skoro žádné místo, které by působilo dojmem, že to tam autoři dali jen tak, protože tam prostě něco potřebovali dát - každý minisvět je docela jiný než ostatní, je veliká zábava ho objevovat a silně souvisí s příběhem.
Na druhou stranu souboje jsou nevyvážené až to bolí, prakticky všechny zvládl Nameless One pouze s minimální asistencí od ostatních postav, ke slovu se dostala snad jen Annah, která stylem shadows - backstab - útěk za roh - shadows načala či zabila cokoli drsnějšího (jako třeba milion Curst Guardů v Curstu). A souboje s mágy, tak zábavné třeba v BG, zde vyřeší prosté dojití k mágovi a umlácení - ani jeden z víceméně bossových kouzelníků nebyl sebemenším problémem.
A samotný příběh hlavního hrdiny měl velice zajímavou a zábavnou minulost, závěr byl však ne příliš kreativní, od herního vývoje jsem čekal něco nápaditějšího. A závěrečné pársekundové video jsem asi úplně nepochopil. Možnost získat před koncem hry neomezené množství XP byla docela zajímavá a snad i příjemná - do finálního souboje jsem šel na 17 lvlu..

Takže - největší plus hry - hodně možností lhát, nelhat, být zlý, hodný (ačkoli dobro mi na Nameless Oneho vůbec nesedí, skončil jsem tam, kde začal, na prosté neutralitě), dělat skoro cokoli, skvělé různorodé prostředí, dobrý spád hry a žádné nezajímavé místo příběhu.
A zápor hry - velmi chabě zpracované souboje a závěr.

Ale super hra :)
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
Uživatelský avatar
jourada
Sigilan
Příspěvky: 20
Registrován: 1.1.2010 20:22

Re: První dojmy

Příspěvek od jourada »

Mne se zdál závěr perfektní, stejně jako celá hra, možná to bude tím že jsi nepochopil příběh...je hoooooooooooooodně složitý ;-)
!! BLACK METAL IST KRIEG !!
Uživatelský avatar
Field Mouse
Sigilan
Příspěvky: 656
Registrován: 18.5.2009 14:50
Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03

Re: První dojmy

Příspěvek od Field Mouse »

To, co jsem popsal, je prostě dojem z první hry. Hrál jsem bez návodu, takže samozřejmě že jsem neudělal všechny questy, nezískal všechny předměty a nekecal s úplně všemi, takže jsem všechno nepochopil :roll:
Nic to nemění na tom, že pokud jsem to nepochopil, tak je to chyba hry, že mi to dostatečně nevysvětlila, nebo bylo vysvětlení tak schované, že jsem je nenašel (za předpokladu, že nejsem blbej :Đ ) :angel:
V únoru zahraju druhou hru, třeba zase objevím něco dalšího a pochopím to jako ty ;-)
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: První dojmy

Příspěvek od PostTrauma »

Záleží, cos na tom závěrečném videu nepochopil a které závěrečné video jsi viděl : )

Souboje jsou v PS:T v pozadí, jak už vyplývá ze zvyšování statistik při levelu a neomezeném levelování : ) Na druhou stranu příběhová a kecací stránka musí uspokojit i ty náročnější. Snad není třeba podotýkat, že (obzvlášť) v BGII taky nepotřebuješ žádnou družinu, abys hru s přehledem dohrál, ačkoli je to trochu složitější než v PS:T. Pomocníci jsou spíš na zpestření a rozšíření příběhu. Člověk se snáz vžije a tak dále...
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Uživatelský avatar
Field Mouse
Sigilan
Příspěvky: 656
Registrován: 18.5.2009 14:50
Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03

Re: První dojmy

Příspěvek od Field Mouse »

NPC byly dobré, ačkoli mi nepřišlo, že by měli nějak extra hodně interakcí.. asi díky bugu jsem přišel o Morteho a Dakkona a neloadoval to, což mě s odstupem celkem štve, protože zrovna tihle dva vypadali dost dobře udělaní a ta tetovaná poznámka dávala Mortemu super auru skrytého zla :) Ve finále jsem měl Annu, Grace, Ignuse a Vhailora a s těma mi přišlo, že si člověk (či co Nameless One je) moc nepokecá, ani když občas začíná sám rozhovory..

V závěrečném videu jsem viděl
Zobrazit spoiler
jak Nameless One asi konečně umřel a podle teorie maníků z Festhallu se asi dostal do sféry, kde se zrovna bojovalo (možná válka krve nebo něco, moc jsem ty učitele neposlouchal), popadl nějakou zbraň a šel se přidat k boji. Bylo to hrozně krátké, takže než sem si vlastně uvědomil, o co tam jde, tak to video skončilo. Zklamalo mě to v tom, že takovýhle závěr - hrdina konečně umřel a podle známé teorie se mu stalo tohle - bych si bez problémů mohl domyslet taky. Závěrečné video celé hry má být o nějakém shrnutí, oslavě vymakanosti hrdiny, jeho úspěchu a o konečné odpovědi na nezodpovězené otázky a ne pár laciných sekund záběrů, které bych si bez problémů vymyslel už v půlce hry
Úvodní video, to aspoň stálo za to! :)
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Re: První dojmy

Příspěvek od Carlos »

Zobrazit spoiler
Ono to je o vymakanosti hrdiny - nikdo by ve Válce Krve jen tak nepřežil. A co se týká závěru jako takového, vzhledem k tomu, že nekončíš jako ta inkarnace, kterou jsi hrál, ale jako všechny inkarnace (právo veta má, zdá se, ta úplně první), tedy si zasloužíš trest. Jeden člověk ve Festhallu káže o Válce Krve, takže jsi mohl snadno dovtípit, proč tam Nameless One šel. Jestli jsi ale pozorně nečetl texty, na nichž hra stojí, nemůžeš se divit, že ti leccos uteklo. Je ale pravda, že něco si musíš domyslet sám a k tomu potřebuješ mnohdy některé questy, aby tě tak trochu nakoply.
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Odpovědět

Zpět na „Planescape: Torment“