Jade Empire

Kobky, města i pláně potřebují svého hrdinu (či padoucha). Aneb jeden človíček ve velkých příbězích.

Moderátor: sevencreature

Odpovědět
Uživatelský avatar
MickTheMage
Sigilan
Příspěvky: 63
Registrován: 1.10.2005 14:05
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jade Empire

Příspěvek od MickTheMage »

sevencreature - co taky negativny postoj k Jade Empire. Ku grafike nemam najmensich vyhrad, staci mi par nadhernych vyhladov a tie vedel uz Kotor vyborne. Netreba byt zbytocne "graphic bitch" :). Grafika je na poslednom mieste - podstatna je atmosfera a spad hry, a ten ma JE na vysokej uvorni. Ano, niektore dialogy pokulhavali, a niektore veci mohli byt viac dotiahnute. Ale v ramci moznosti konverzia dopadla velmi dobre. Nie je to najlepsi produkt Bioware, ale stale si drzi vysoku uroven. A hudba je bozska! :)
"I wanted to be a Teminator but they require you have an armored hyperalloy skeleton and mine's mostly recycled truck tires."
http://mickthemage.blogspot.com
http://www.kulturakriplu.net
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7394
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Re: Jade Empire

Příspěvek od sevencreature »

Hudba není zlá. Heh, ale musím přiznat, že u takového RPG puristy mě tenhle postoj vůči Jade Empire docela překvapuje :-D

Byl bych shovívavější, kdyby byla hra dobře optimalizovaná (i při 60 fps je taková divě trhaná :think:), text by se zredukoval na 10 - 30 %, počet NPC by se taktéž zredukoval tak na 3 (už mě vážně unavuje tenhle systém mít stádo oveček v chlívku na začátku hubu a po každém levelu či větším questu za nimi přijít a "proklikat" je), "obtížnost" hry by spočívala i v něčem jiném, než neschopnosti pohybovat se a útočit současně (no, to se dá nejspíš pominout - zmiňuju to hlavně proto, že mi to přijde otravné). Jo a předměty by mohly být zajímavé.

Jinak to celkem ujde :-)
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
Uživatelský avatar
yenn
Sigil Team
Příspěvky: 3192
Registrován: 24.9.2005 23:13
Bydliště: pod tisíciletým dubem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od yenn »

sevencreature píše:už mě vážně unavuje tenhle systém mít stádo oveček v chlívku na začátku hubu a po každém levelu či větším questu za nimi přijít a "proklikat" je
Když tě to unavuje, nedělej to.
Horoskop stojí drachmu a je o drachmu předražený. [Quintus Ennius]
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7394
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Re: Jade Empire

Příspěvek od sevencreature »

yenn: Mluvil jsem v tomhle případě celkově o KotORu nebo NWN. I když v KotORu mě komunikace s NPC bavila (spíš bych ocenil, kdyby jí bylo víc). Nicméně i tam bych byl radši, kdyby byly možnosti omezené a spíš hlubší než "širší" (tj. víc propracovaných postav než víc méně propracovaných). Případně to vyřešit tak, že k určité postavě (DS, LS) se určité NPC prostě vůbec nepřidají (tak půl na půl - taky mi to přijde logičtější) - nebo že je jejich počet omezen (třeba na ty dvě NPC, co můžete mít ve družině - v KotOrech). V tomhle směru byly pro mě nové hry od Bioware po BG 2 krok zpět.

V Jade Empire za to nedostaneš žádné questy/expy/předměty? :think: Důvod, proč to tam dělám (ale zdá se mi, že to je vcelku k ničemu - navíc expy a levely tam nejsou nějak moc nutné, to je taky fakt).
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
Uživatelský avatar
yenn
Sigil Team
Příspěvky: 3192
Registrován: 24.9.2005 23:13
Bydliště: pod tisíciletým dubem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od yenn »

sevencreature: Že se všechna NPC poslušně k hlavní postavě přidají a že poslušně čekají, se mi také nelíbí. Ale právě proto si z nich alespoň nedělám ovečky produkující questy a expy.
Horoskop stojí drachmu a je o drachmu předražený. [Quintus Ennius]
Uživatelský avatar
Ajantis
Sigil Team
Příspěvky: 5040
Registrován: 28.9.2005 22:38
Bydliště: die beschattete Berge
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ajantis »

... souhlasím. KotOR 2 je v tomto směru nejdál, protože reálného vlivu (a z toho plynoucích výhod jako příběhové informace či možnost zpadawanění :-)) lze dosáhnout jen u postav, které s sebou člověk vláčí v partě - těch mnoho být nemůže a ještě se kolikrát navzájem "neutralizují". Je to dobrá cesta, i když také bych uvítal ještě radikálnější přístup (aby se určité postavy např. vůbec k partě nepřipojily).
Je na tom Jade Empire jako KotOR 2, nebo odpovídá tradičnímu přístupu Bioware?
Uživatelský avatar
scorpioo
Sigilan
Příspěvky: 387
Registrován: 9.3.2008 21:08
Bydliště: Sigil

Re: Jade Empire

Příspěvek od scorpioo »

Len taká poznámka. Každý tu nadáva na spoločníkov a ich začlenenie do družiny resp. komunikáciu medzi nimy ale treba brat v úvahu aj jedno a to, že nie každé RPG je na úrovni Planescape:Torment resp. Baldurs Gate(čo je večná škoda :cry: ) Holt treba hladať v každom RPG to čo nás na ňom bavý a nehladať len nutne tie zápory
Hrdinovia umierajú,legendy žijú naveky. - BEOWULF
www.kocogel.info
Uživatelský avatar
Ajantis
Sigil Team
Příspěvky: 5040
Registrován: 28.9.2005 22:38
Bydliště: die beschattete Berge
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ajantis »

scorpioo: Heh, a jaká je pointa? Že se máme dívat na svět pozitivně a na všem hledat to dobré?
To, o čem se bavíme, je po mém soudu jeden z klíčových prvků žánru RPG, který dobře odráží přístup autorů ke hře a projevuje se tedy logicky i v dalších aspektech. Takže je kritika na místě.

Mimochodem ani BG a PT v tomto směru nejsou zvlášť pokročilé. NPC v PT jsou na zatím nejvyšší úrovni, jakou jsem viděl, ale je to způsobeno kvalitou textů, ne sofistikovaným systémem vazeb s ostatními částmi hry. O BG1 netřeba vůbec hovořit, BG2 je na tom o něco lépe, propracovanosti KotORu 2 však nedosahuje a navrch postrádá (oproti PT) i tu kvalitu textů. BG2 je prostě takový popcorn. :-)
Uživatelský avatar
scorpioo
Sigilan
Příspěvky: 387
Registrován: 9.3.2008 21:08
Bydliště: Sigil

Re: Jade Empire

Příspěvek od scorpioo »

nie tým som chcel povedať to, že sláva styrých dobrých RPG je v nenávratne :cry: a v súčastnosti sú rpg-čka o úplne inom ako je napríklad rozlahlosť sveta a jeho otvorenosť. 8-)
Hrdinovia umierajú,legendy žijú naveky. - BEOWULF
www.kocogel.info
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7394
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Re: Jade Empire

Příspěvek od sevencreature »

Ajantis: Jade Empire se mi zdá v tomhle směru zatím nejhorší. No, je to asi taky částečně způsobené tím, že příběh je dle mě klasický béčkový film v čínských kulisách, kde všichni mluví americkou angličtinou (i angličané? :eh: ). Drtivá většina NPC je prostě klasická šablona, a i ty zajímavé v tom průměru zapadnou. Navíc vzhledem k tomu, že ti jsou NPC vesměs naprosto k ničemu (v bojích nepomáhají a v rozhovorech s lidmi se krom pár vět taky moc neprojeví) z nich dělá tu nejnudnější družinu co jsem měl čest poznat. A Bioware by se mělo zakázat vytvářet "romance" - protože v JE to je tedy vážně síla :lol:

yenn: Přiznávám, že v JE mě chov ovcí nebaví - ale zároveň mě také znervózňuje, když přijdu do chlívku a nad každou postavou se vznáší ten symbol otazníku (že bych s nimi měl promluvit).

BG 2 se správy NPC chopila dle mého názoru nejlépe (o P:T nemluvím, trochu jiná záležitost).
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
Uživatelský avatar
Ajantis
Sigil Team
Příspěvky: 5040
Registrován: 28.9.2005 22:38
Bydliště: die beschattete Berge
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ajantis »

scorpioo píše:nie tým som chcel povedať to, že sláva styrých dobrých RPG je v nenávratne :cry: a v súčastnosti sú rpg-čka o úplne inom
Tak v tom případě jsem tu dobu starých dobrých RPG, která měla kvalitně zpracované družiníky, úplně minul.

Ve správě NPC u mě vede KotOR 2.
Naposledy upravil(a) Ajantis dne 25.4.2008 11:23, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
MickTheMage
Sigilan
Příspěvky: 63
Registrován: 1.10.2005 14:05
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jade Empire

Příspěvek od MickTheMage »

Samozrejme, napisal som, ze je to najslabsi produkt Bioware, ale velmi si na nom cenim prostredie, ktore bolo vymyslene vynikajuco (a co sa tyka technickeho prevedenia, FPS a pod, tak i ked uz mam skoro 3 rocny pocitac, tak som nemal jeden problem, co sa tyka plynulosti grafiky, a pritom bezala na plne detaily. Ziadnu trhanost som nepozoroval :-))

Preco redukovat NPC, si myslim, ze si kazdy najde tu svoju oblubenu, nikde nie je napisane, ze musis odhalit minulost a buducnost vsetkych zucastnenych NPC postav. V BG si tiez nemohol do party zobrat vsetkych.

Kotor2 bol co sa v prerpacovanosti NPC tyka najdalej, ano, Torment tak isto, a dovolim si tvrdit, ze vyborne spracovane NPC-cka ma aj Mask of the Betrayer - ked uz sme pri nich.

Ano, JE ma svoje muchy, niektore veci su prepisknute, ale to nemeni nic na fakte, ze som si tu hru perfektne uzil. Okrem toho nezabudajte, ze JE je povodne Xbox-ova hra, a len z lasky k nam PC hracom ho nechala Bioware previest na PC - a neviem ako vy, ale ja som im za to vdacny :)

V tomto ohlade som velmi zvedavy na Mass Effect!
"I wanted to be a Teminator but they require you have an armored hyperalloy skeleton and mine's mostly recycled truck tires."
http://mickthemage.blogspot.com
http://www.kulturakriplu.net
Uživatelský avatar
Ajantis
Sigil Team
Příspěvky: 5040
Registrován: 28.9.2005 22:38
Bydliště: die beschattete Berge
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ajantis »

MickTheMage píše:nezabudajte, ze JE je povodne Xbox-ova hra, a len z lasky k nam PC hracom ho nechala Bioware previest na PC
Už KotOR je ostatně původem Xboxová hra. Lásku Bioware za tím ale nevidím, dle mého jde prostě o zištnost. Pokud se láska k PC hráčům projevuje tak, že Bioware přestalo dělat počítačová RPG (ne RPG na počítačích), je to vážně podivná láska. Ne že bych jednání Bioware nerozuměl, ale je třeba na něj nazírat střízlivě.
Uživatelský avatar
MickTheMage
Sigilan
Příspěvky: 63
Registrován: 1.10.2005 14:05
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jade Empire

Příspěvek od MickTheMage »

Tiez sa mi nepacia niektore postupy, resp. cesta ktorou sa tento druh hier vybral, ale holt vek pocitacov skoncil. Ale ked sa to tak vezme, Kotor bol vo svojej podstate pravym pocitacovym RPG - mal vsetko, a este ako bonus to bolo Star Wars :) Tiez by som rad zachoval niektore postupy, holt pravda je niekde inde - a bud to budem nadavat, a ziadnu hru si neuzijem. Alebo - budem nadavat na jednej strane, a na strane druhej sa snazit uzit si "moderne" RPG hry. A ked chceme "klasiku", tak nam neostava nic ine len sa spoliehat na indie scenu. Co mi pripomina som zvedavy co vypadne z "Planewalker Games" :)
"I wanted to be a Teminator but they require you have an armored hyperalloy skeleton and mine's mostly recycled truck tires."
http://mickthemage.blogspot.com
http://www.kulturakriplu.net
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7394
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Re: Jade Empire

Příspěvek od sevencreature »

:-) Jj, asi to bude stejná "láska" k PC hráčům, kvůli které Epic přešel výhradně na konzole :mrgreen: Business je business.

MickTheMage: Přiznávám, že můj názor na Jade Empire by byl pozitivnější, kdyby se hra od začátku prodávala jako budgetový titul - ovšem prodávat takovouhle hrůzu za cca 900,- Kč tak dlouhou dobu mi přijde jako nehoráznost. Takže hodnotím i z tohoto hlediska.

P.S. Ohledně hodnocení grafiky - KotORy se mi visuálně líbily, Stonekeep taktéž, naopak Oblivion mě moc nenadchnul. Jade Empire mi připomíná FPS hry z éry Build enginu (konkrétně při hraní neustále vzpomínám na Shadow Warriora :mrgreen: - chybí mi ale ty opice). Z visuální stránky jsem těžce zklamaný (a to GUI... škoda mluvit).
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
Odpovědět

Zpět na „Další RPG hry“