Mass Effect

Kobky, města i pláně potřebují svého hrdinu (či padoucha). Aneb jeden človíček ve velkých příbězích.

Moderátor: sevencreature

Odpovědět
Adolfik
Sigilan
Příspěvky: 166
Registrován: 12.4.2008 13:36

Re: Mass Effect

Příspěvek od Adolfik »

C:\Documents and Settings\Adolfik\Dokumenty\BioWare\Mass Effect\Config

BIOEngine.ini

nastav radku na FALSE => DisableHWShadowMaps

sestava:
mb A7N8X prumyslová verze
Athlon XP Barton 2800+
1,5 GB RAM (mam tweaknutý XP, takže mi to moc nežere)
ATI x1650 PRO DD3 256 MB
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Carlos »

Adolfik: Díky, zdá se, že to funguje o něco lépe.

Pro ty, kteří měli problémy v Čtvrtích Citadely problém jako já, když se přiblížili k vyhlídce a obrazovka jim zčernala. Stiskněte Esc, dostanete se normálně do menu, dejte uložit hru (raději někam jinam, než běžně) a poté ji načtěte, znovu 'použijte' vyhlídku - rozhovor o velikost čtvrtí apod. by měl proběhnout normálně.
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Adolfik
Sigilan
Příspěvky: 166
Registrován: 12.4.2008 13:36

Re: Mass Effect

Příspěvek od Adolfik »

Dohráno
Zezačátku jsem k ME přistupoval s krapec velkou dávkou pesimismu způsobenou posledními hranými hrami tzv. "next-gen". Také z důvodu, že hry Bioware mají v prvcích, příběhu a questech jistou šablonovitost táhnoucí se od Baldur Gate. Hrál jsem skoro všechny hry od nich, ale do konce dohrál jenom NWN. Hráč si tak trošku vypěstuje šestej smysl: "Tak a teď cejtím, že se něco posere, tak a teď bude to rozuzlení, že jsme byl od začátku loutka atd". Zezačátku tento šestý smysl fungoval spolehlivě, ale po čase mě ME vtáhl, že jsem si hru užíval.
Nakonec jsem si uvědomil, že je to opět jedna z těch her, co mě prostě chytla...bohužel je to asi jediná z posledních pěti let vývoje. ME má své nedostatky, hlavně v nedotažených prvcích hry dané zřejmě spěchem výroby, ale to má každá kultovní hra.
Jak jsem napsal, hru jsem dohrál poprvé, ale podruhé ji budu radši hrát na výkonějším stroji, protože za těchto letních dnů moje stará mašina díky ME nehorázně topila a plynulost hraní v některých scénách klesala. To co mě dožíralo, byly 5 vteřinové záseky časté při urychlování rozhovorů mezerníkem a v pozdější fázi hry, avšak to je můj problém. Myslím, že kvůli ME2 mám po letech opět důvod k upgradu PC.

Jak bych těda hodnotil prvky hry:
možný SPOILER

příběh - klasická honička za padouchem, který jde za svým neznámým cílem. První questy se dají jako v předchozích hrách bioware plnit v libovolném pořádí. Poté vzraty, odhalení motivů padoucha a finální honička do konce. Mírně mě zklamali opravdoví nepřátelé "Reapers-Smrťáci" (uf to nemohli zachovat původní název?). Ano ano, působí démonicky...avšak jejich existence mi nějak nešla do hlavy. Jakoby pisatel příběhů by nedokázal vymyslet nějaké pěkné originální motivy hajzlů, a tak si zavolal deus exe-prostě náš život je důležitější, než chápaní nepřítel a musím je zlikvidovat dřív než oni nás.
Uvažování hlavních padouchů je teda, že se schováme, počkáme až se narodí další život, přiletíme, pokosíme a zase se schovat. No třeba Proethani neodhalili vše o motivech Reaperů, takže v ME2 doufám, že se něco dozvím.

hudba - jsem rád, že bioware konečně opustila jenom orchestrální sféru a OST je z většiny syntetický.

boje - akční a zábavné. Do konce hry mě ani trochu neomrzeli. Jen po letech mám trochu chutě na obtížnější boje, kde hráč, aby uspěl, musí používat všechny své schopnosti a využívat co se dá. V mém případě jsem si pro první hraní dal střední obtížnost a zezačátku jsem neplnil každej quest (některé jsou nudné, ale to shrnul Ajantis-je třeba střídat hlavní dějovou linku a +- 3 vedlejší questy)), abych nebyl feedlej a neprojížděl hru jak nůž máslem. Nakonec najít střed se mi nepodařilo. Budťo boje s některýmu tužšími protivníky byly zkrátka tuhé s několika loady anebo po splnění několika questů a nahrabání EXP zase lehké. Příště zkusím nejtěžší obtížnost

dialogy, rozhodnutí, společníci - s dialogy je problém v tom, že většinou se divíte, co vlastně odpovídáte. výběr odpovědí se mi moc nezamlouval, ale dialogy jsou zase dynamičtější-při povídání se vám průběžně nabízí odpověď jak se má hovor vést. Jelikož z Planescapu jsem zvyklej na vyčerpávání možných odpovědí, tak jsem nemile zjistil, že v důležitých rozhovorech vedou vaše zdánlivě různé odpovědi stejným směrem, takže mě to po pár hodinách přestalo bavit a prostě jsem jel, jak mi to přišlo podle mě vhodné.
Co se týče rozhodnutí pro následující děj, tak ano opravdu tam jsou, ale ME není nima doslova prošpikován, jak se na první pohled tváří. Po prvním dohrání nemůžu zase tolik soudit. Kulisa klamu mě však nutí hrát ME podruhé jiným způsobem, takže doufám, že napodruhé nezklame.
Mimika postav je slušná, ale při dnešních technologii mohla být lepší (na mimiku Bloodlines to fakt nemá). Dabing dobrý... (říkal jsem si, že "ten" hlas znám a on to je Lance Henriksen)
Nakonec ke společníkům...nejsou to sice orgie jako třeba v Planescapu, ale zase se mi líbí, že jejich narážky na vaše činy a okolí nepřerušujou hru. Nejvíce sympatický mi přišel Garrus. Nejméně Kaidan (SPOILER!!!! takže jsem ho nechal na konci umřít SPOILER). Samozřejmě nechybí romance s postavama, a dokonce mě překvapilo, že přidali i erotické scény :-D Díky kamarádovi, který mě ke hraní dokopal, jsem se pak dozvěděl, že při hře za ženu můžu mít i lesbickej vztah (hmm... že bych od hraní Fallouta před 8 lety zase rozjel hru za ženu :think: ). To co mě opravdu rozsekalo, je pak odpor, který ME vyvolal v některých zemí. Shlédl jsem zprávy s nějakou americkou psycholožkou, která ME nehrála, a stála si názorech, že romantické a erotické scény v ME mají negativní dopad na mládež...zajímavé... rostřílená děcka, tuny stříkající krve, rotující vnitřností a nesmírná brutalita v jiných hrách (např Fallout 3), ale jakmile se objeví něco z lechtivé sféry, tak jsou všichni amíci (a nejen oni) uplně paf. Zřejmě Bioware nemělo úplatky jako Stallone v jeho v posledním Rambovi, aby dostalo nižší rating :naughty: :naughty: Též mě rozsekalo tvůrcovké versus fanouškovské diskuzní fóra, kde témata o prvcích hry mají zhruba stovky příspěvků, ale zato témata týkající se romantické/erotické části mají tisícě příspěvků :lol: :lol: :roll: Podle některých videí a článků sleduju o dvojce, že honibrkům se dostalo svého. Inu, mě to nevadí :mrgreen: Na dvojku a případně trojku se těším.
Uživatelský avatar
CrowX
Sigilan
Příspěvky: 1436
Registrován: 24.9.2005 22:58
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

Re: Mass Effect

Příspěvek od CrowX »

Žiaľ ME2 je podľa môjho subjektívneho názoru podstatne slabšia hra ako jednotka. Ak by som mal nejako jednoducho pomenovať dvojku tak by to bolo Casual Effect. :mrgreen: Všetko je také zjednodušené, šablonovité a zrýchlené. Nedokázal som si to užiť tak ako prvú hru. :doh:
There is a limit to stupidity.
182
Uživatelský avatar
Landor
Šifrovač
Příspěvky: 554
Registrován: 27.9.2005 10:38
Bydliště: Astral Plane

Re: Mass Effect

Příspěvek od Landor »

CrowX: Tohle spíš patřilo do topiku ME2. Ale souhlasím, ačkoli většina hry mě velmi bavila, to zjednodušování je tam až moc patrné.
Např.: Citadela je ve srovnání s 1 dost plytká... všehošudy je tam akorát 1 důležitý týpek se kterým pokecáte a skoro nic moc se tam nedá dělat..
Navíc náplň hry nic extra - najmout parťáky, zjiskat loajalitu, upgradovat co se dá a hurá na suicide mission --woaa cože to už je konec, to je celé? :lol:
Dle mě ME2 až moc staví na DLC, no uvidíme s čím ještě přijdou... májí nějak propojit děj s ME3. :think:
Adolfik
Sigilan
Příspěvky: 166
Registrován: 12.4.2008 13:36

Re: Mass Effect

Příspěvek od Adolfik »

je pravda, že ME2 stojí jenom na hledání parťáků po celém vesmíru?
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Carlos »

Adolfik: Já osobně teprve čekám na svojí kopii, ale je pravda, že poté, co jsem si přečetl fakta o hře, stojím o ni jen kvůli pokračování příběhu. Jestli Bioware takhle půjdou dál, tak je to na pytel. Asi poslední větší firma, která když nic tak alespoň tušila, jak se píší dobré příběhy a dělají RPG. Smutné.
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Uživatelský avatar
CrowX
Sigilan
Příspěvky: 1436
Registrován: 24.9.2005 22:58
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

Re: Mass Effect

Příspěvek od CrowX »

Jj, ME2 je príbehovo veľmi plytká záležitosť. Ale paradoxne ma najviac vytočila zmena pri zbraniach z "heat" na normálne náboje. :-x

Myslím, že zo strany BioWare boli nejaké reakcie a možno nejasný prísľub, že popracujú na tých príbehových slabinách a hlavne na hĺbke rozhodovania v dialógoch, pretože trápny good/evil systém v ME2 je skutočne na zaplakanie.
There is a limit to stupidity.
182
Uživatelský avatar
Thorleif
Sigilan
Příspěvky: 22
Registrován: 27.4.2011 11:28

Re: Mass Effect

Příspěvek od Thorleif »

O Heat tam jde ale přece stále... Neláduješ do zbraně náboje, ale měníš (podle animace spíš vyhazuješ) tepelný schránky, či jak to nazvat..
I když je fakt, že máš možnost změnit si typ munice, ale to jsi měl i v jedničce.

Abych řekl za sebe, tak jednička se mi líbila víc a i když to možná někomu příjde i divný, bavily mě dost i ty projížďky s Makem... A celkově ten systém a tím pádem i zážitek z hry byl jinej. A co se DLC k ME2 týče, tak musím říct, že z mého ohledu se jedná o nejlíp propracovaný mise z celý hry...
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Re: Mass Effect

Příspěvek od Carlos »

http://www.ddworld.cz/aktuality/softwar ... konec.html

Takže definitivně - Fuck DLCs a Fuck Bioware! Sbohem a šáteček, firma mě přestala zajímat. Hořkokyselá je pachuť potvrzení mého odhadu, že DLC pouze ohlašují dobu, kdy si hru budeme kupovat po částech.
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Uživatelský avatar
Bhaall
Sigilan
Příspěvky: 547
Registrován: 29.9.2005 1:19
Bydliště: Šedozem
Kontaktovat uživatele:

Re: Mass Effect

Příspěvek od Bhaall »

Pánové, takovéto starosti by jste si uštřili, kdyby jste hry nekupovali, ale opatřili si je jiným způsobem...(jinak pro platicí je to samozřejmně svinárna)

Btw ten konec je změněnej kvůli remcání fanoušků.
...There is no path too perilous, or hazard too great.
The specter of death does not daunt me...for I am already dead...
Giving birth to this nightmare is my most coveted dream.
I will see them all burn!
As my pain ends...theirs begins.
Uživatelský avatar
Thorleif
Sigilan
Příspěvky: 22
Registrován: 27.4.2011 11:28

Re: Mass Effect

Příspěvek od Thorleif »

Bhaall: Přesně tak, konec bude dovyprávěn v reakci na negativní postoj fanoušků ke stávajícímu konci. A nevím proč na to nadávat, když bude toto dlc (alespoň to bylo oficiálně oznámeno) zdarma. Já s tou opravou konce souhlasím, protože to co si Bioware uplácalo je rozbředlá, překombinovaná sr*čka zfetovanýho Hudsona.
Gorinhraje
Sigilan
Příspěvky: 1
Registrován: 11.7.2012 0:40

Re: Mass Effect

Příspěvek od Gorinhraje »

Zdarec lidi, jestli si chcete připomenout tuhle skvělou hru, ale nechce se vám ji shánět tak se podívejte na můj kanál, kde budu dělat playthrough s komentem.
http://www.youtube.com/channel/UC79tw9v ... HjA/videos
(Hru mám originální v anglické verzi s obouma DLC)
Odpovědět

Zpět na „Další RPG hry“