Dragon Age: Origins

Kobky, města i pláně potřebují svého hrdinu (či padoucha). Aneb jeden človíček ve velkých příbězích.

Moderátor: sevencreature

Odpovědět
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Dragon Age: Origins

Příspěvek od PostTrauma »

Mort: Zajímavá flashovka, ale hrál jsem už hodně lepších : ) Doufám, že to se skutečnou hrou nemá nic společného : )
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
ЇЯMA

Re: Volná diskuse

Příspěvek od ЇЯMA »

Eles píše:
Minsc píše:CHtěl bych se zeptat dobrého lidu sigilského, jestli okusil Dragon Age. Pokud jste ho někdo hrál, chtěl bych vědět, co mám od toho očekávat... Dík ;-)
Já se trochu obširnějc vyjádřim. Spousta lidí čekala avázání na BG2, i vývojáři to tak prezentovali. Skutečnost je tristní. Buď jsem už starej nebo mám moc zbožštělou sérii BG nebo obojí.
V RPG posledních let vidím tyhle dva základní problémy:

Levelování příšer.
To mi připadá jako největší průšvih RPG dneška. Člověk má malé možnosti vzhledem k linearitě a ještě ho čekají nalevelovaní protivníci, takže souboje jsou celou dobu poměrně unyle stejně obtížné (lehké), časem ještě lehčí. Docela to podle mě zazdí radost z vývoje své postavy. Je tak uplně jedno, kam se člověk rozhodne vydat nejdřív a kam později...vždycky to projde. Vzpomínám na BG2 nebo Morrowind, kde se hráč nachomítnul někam, kde to bylo nad jeho síly, a mohl jenom překvapeně sledovat jakou čočku dostavá a nemůže s tím nic dělat. Pak se ale vrátil po čase zpátky a krutě se pomstil, protože byl třeba o 10 levelů výš.
Dragon Age má navíc tak idiotský systém kouzel, že se už na třetím/čtvrtém levelu dají používat ty nejlepší. Hmm.

Kouzla jenom na útok.
Asi nikdy už nezažiju spektrum obranných kouzel jako v BG2. Škoda. Kouzelný pořadač, eventualita, kamenná kůže, odrazy, pohlcení, štíty, koule nezranitelnosti atd. atd. + hromada kouzel k narušení těch obran. To bylo fakt unikátní a pro mě nesmírně zábavné. Navíc se z cizích mágů a lichů stali ti nejnebezpečnější protivníci. V Dragon Age je mág jenom do útoku a podpory útoku. Dá hromadu dmg, ale na druhou stranu nepřátelský mág je jenom figurka pro zasmání, která umře po dvou ranách mečem a nemůže s tím nic dělat. Když chtějí vývojáři tenhle problém obejít u nějakého bosse, dělají to přes odolnosti a rezistence, což mi připadá dost trapné a ubohé.

Od toho se odvíjí ostatní. 99 procent bojů je šíleně jednoduchých. V zásadě stačí s mágem střídat dvě, slovy DVĚ kouzla (cone of cold a fireball). To je jak návrat k BG1. Meele postava seká a ani se není třeba moc obtěžovat používáním speciálních dovedností. Z hlavní zbraně BG2 - pausování při bojích kvůli bojovému micromanagmentu - se stala "možnost pauzy, abych líp zacílil ten fireball". Jinak ta pauza skoro není třeba, protože člověk nemá problém. Příběh to má hezký, vztahy mezi postavami bezva, ale RPG prvky zase o další krok ustoupily jednoduchosti a lenosti. Přitom už skoro není kam.
Tyvole, ty mi ksakru mluvíš z duše. Vezmu to obdobně:

- Když jsem to zapnul, rozbrečel jsem se radostí, vývoj postavy super, ale: proč DOBOHA se nikdo už neotravuje s tim krásným rozdáváním náhodně vylosovaných bodů k dovednosti? Proč každá postava začíná stejně? Aby měli dva hráči se stejnou postavou na stejném levelu to samé, zasraný komunismus? Kde jsou ty hodiny házení bodů? Nechápu proč si autoři myslí že dodávání bodů při levelování je lepší.

- CHBYÍ EXPORT POSTAV! Proč se ksakru dohajzlu autoři domnívají, že dát menší max. level a nedát hráči možnost opět si hru projít s nabušenou postavou (například jako solo) pomůže hráči, když třeba v mym případě to několikanásobně zkrátí herní čas.

- Hrdinové mohou beztrestně zemřit. Jak tohle doprdele herní svět vysvětlí? Tahle zkutečnost dělá hru neskutečně lehkou. Ani jednou jsem zatím nevyužil jiné než mana a health lektvary, protože se spíš vyplatí ostatní prodat než si je šetřit na pakárny. Zlatá cesta bg kde byly spíš raritou, a třeba nápoj hbitosti byl OPRAVDU užitečný, nechápu proč je zde dvacet různých lahví s jedem a podobnými nesmysly.

- Vrátim se k smri postav, tohle zásadně ubírá možnost kouzel jako je třeba vzkříšení (nebo obíhání chrámu a podobně), jak psal Eles. Obranná skoro úplně chybí, typy matoucích kouzel zmizely, prst smrti a rozložení, zastav čas, kvílení bánčí, symbol smrt, kde sou?? K čemu mi je místo nich troje verze toho samého, v mrazu, ohni a blesku? A svitky jsou v tahu, to jsem taky nějak nepochopil. Když už nic tak logika: zabil jsem přesně 127 příšer, skvěle, mám možnost si sednout a vycucat si z prstu kouzlo.

- Kamera! Nechápu kam se vytratila průsvitnost staveb a celkově okolí. Byl jsem strašně rád za jakýs takýs návrat kamery bg2 shora, ale že bych viděl přes prkna (nemluvim o místnostech) co se mi náhodou dostanou do pohledu a musel zas únavně točit abych měl na postavičky výhled. Celkově mi uniká, proč se 3D rpg považuje za pokrok. Kdyby autoři spíš zařídili i ZAPNUTELNOU statickou kameru bg2 s průsvitností a tak, třeba s možností přiblížení, bohatě by to vystačilo a vylepšilo herní system.

- roba mága je děsná. Vypadá jak v županu.

- Dialogy, musim míhat očima od hořejšího okraje obrazovky k dolnímu. Opěk, kdyby okopírovali velikost a pozici bg dialogového okna, udělali by nejlépe.

- Jednotvárnost příšer. V jedné lokaci, milion nemrtvých, naprosto stejných, a pokud má člověk hromadu léčení tak neskutečně jednoduchých, jinde zas ty pekelníci s lukem a se sekerou, furt dokola.

Tohle jsou věci, který mě málem rozbrečely, když mi to došlo, žádnejh návrat starých časů s bg2 se nekoná. Tohle období je v tahu, nastupuje úchvatná 3D kamera a nesmyslná jednoduchost.
ЇЯMA

Re: Dragon Age: Origins

Příspěvek od ЇЯMA »

A co je nejtrestuhodnější! U popisu kouzel neni napsaný jakou škodu dělaj. Když jsem zjistil že třetí kouzlo v řetězci dělá škodu 4.. Ubohost
Uživatelský avatar
HiHi789
Sigilan
Příspěvky: 129
Registrován: 13.3.2009 23:27
Bydliště: Nepovím a nepovím.

Re: Volná diskuse

Příspěvek od HiHi789 »

Tyvole, ty mi ksakru mluvíš z duše. Vezmu to obdobně:

- Když jsem to zapnul, rozbrečel jsem se radostí, vývoj postavy super, ale: proč DOBOHA se nikdo už neotravuje s tim krásným rozdáváním náhodně vylosovaných bodů k dovednosti? Proč každá postava začíná stejně? Aby měli dva hráči se stejnou postavou na stejném levelu to samé, zasraný komunismus? Kde jsou ty hodiny házení bodů? Nechápu proč si autoři myslí že dodávání bodů při levelování je lepší.
No proč asi. Že by AD&D? Myslel jsem si, že jsem to tu napsal dostatečně jasně. Bohužel ne. Licenci drží Atari.
- CHBYÍ EXPORT POSTAV! Proč se ksakru dohajzlu autoři domnívají, že dát menší max. level a nedát hráči možnost opět si hru projít s nabušenou postavou (například jako solo) pomůže hráči, když třeba v mym případě to několikanásobně zkrátí herní čas.
Jsem jen rád, že tam tato možnost není. Je to tak trochu cheat.
- Hrdinové mohou beztrestně zemřit. Jak tohle doprdele herní svět vysvětlí? Tahle zkutečnost dělá hru neskutečně lehkou. Ani jednou jsem zatím nevyužil jiné než mana a health lektvary, protože se spíš vyplatí ostatní prodat než si je šetřit na pakárny. Zlatá cesta bg kde byly spíš raritou, a třeba nápoj hbitosti byl OPRAVDU užitečný, nechápu proč je zde dvacet různých lahví s jedem a podobnými nesmysly.
Mágové mohou člena party pouze postavit na nohy, ne jej doopravdy vzkřísit, protože vlastně mrtvý není. Kněží tu nemají žádnou moc. Jinak Bioware se podle mě dost inspirovalo Drakensagem. Například zraněními, tvoření jedů či pastí a bylinkářstvím.
Nevím, o čem mluvíš, ale já měl vždycky lahviček v BG plný sakl. To samé PST (tady byly amutely ve tvaru kapky) nebo IWD. Ve Falloutu zase kupu stimpacků. Každopádě tě nikdo nenutí, abys je používal, že.
- Vrátim se k smri postav, tohle zásadně ubírá možnost kouzel jako je třeba vzkříšení (nebo obíhání chrámu a podobně), jak psal Eles. Obranná skoro úplně chybí, typy matoucích kouzel zmizely, prst smrti a rozložení, zastav čas, kvílení bánčí, symbol smrt, kde sou?? K čemu mi je místo nich troje verze toho samého, v mrazu, ohni a blesku? A svitky jsou v tahu, to jsem taky nějak nepochopil. Když už nic tak logika: zabil jsem přesně 127 příšer, skvěle, mám možnost si sednout a vycucat si z prstu kouzlo.
Kdepak ty prsty smrti jsou? Co se s nima mohlo stát? Nikdo neodvedl ani neutrhl, přesto to tak málo lidí pochopí. Viz výše.
- Kamera! Nechápu kam se vytratila průsvitnost staveb a celkově okolí. Byl jsem strašně rád za jakýs takýs návrat kamery bg2 shora, ale že bych viděl přes prkna (nemluvim o místnostech) co se mi náhodou dostanou do pohledu a musel zas únavně točit abych měl na postavičky výhled. Celkově mi uniká, proč se 3D rpg považuje za pokrok. Kdyby autoři spíš zařídili i ZAPNUTELNOU statickou kameru bg2 s průsvitností a tak, třeba s možností přiblížení, bohatě by to vystačilo a vylepšilo herní system.
Kamera. Věčný to problém 3D iso her. Mělo s ní problémy NWN2, Sacred 2, Drakensang a i bohužel DAO. Ještěže se dá kamera natáčet a není statická, jinak by mě definitivně odvezli.
- roba mága je děsná. Vypadá jak v županu.
Mágové vypadali vždycky v těch svých róbách jak teplouši bez ohledu na hru. Naprosto všude vypadají hrozně. Ono asi v róbě ani jinak vypadat nejde.
- Dialogy, musim míhat očima od hořejšího okraje obrazovky k dolnímu. Opěk, kdyby okopírovali velikost a pozici bg dialogového okna, udělali by nejlépe.
Nemusíš. Vypni si titulky. :mrgreen: Očekával bych, že už si na tohle lidi zvykli z NwN2. Asi ne. Co se dá dělat. Mně se to celkem líbí. Dává to rozhovorům trochu té strašně přeceňované filmovosti.
- Jednotvárnost příšer. V jedné lokaci, milion nemrtvých, naprosto stejných, a pokud má člověk hromadu léčení tak neskutečně jednoduchých, jinde zas ty pekelníci s lukem a se sekerou, furt dokola.
Vířivci z lidských matek, svíječi z trpasličích, křiklouni z elfích, zlobři z qunarijských. Víc ras ve hře není. Všichni zombíci jsou tak nějak rozpadlí a zelení, zatímco kolivci kostliví. Já furt říkám, že už by si mohli mohli vymyslet do té fůry her a filmů něco originálnějšího, ale oni mě pořád ne a ne poslouchat. :mrgreen: Podle bestiáře je tam potvor dost, ale na kobky a draky to samozřejmě nemá.
A co je nejtrestuhodnější! U popisu kouzel neni napsaný jakou škodu dělaj. Když jsem zjistil že třetí kouzlo v řetězci dělá škodu 4.. Ubohost
Podle slíly kouzel se to mění, takže přesný údaj by byl asi k ničemu. Každopádně v nápovědě nebo v příručce by to mělo být vysvětleno. Nastěstí já, prostý bojovník, nepotřebuju přesně vědět, kolik škody udělám s pořádným rozpřahem obouručákem. Hlavě že mág se válí v kaluži krve na zemi.
[Tohle jsou věci, který mě málem rozbrečely, když mi to došlo, žádnejh návrat starých časů s bg2 se nekoná. Tohle období je v tahu, nastupuje úchvatná 3D kamera a nesmyslná jednoduchost.
Tak už neplakej, všecko bude dobré. Přístě už nežer tolik ten hype a radši pozorně sleduj všechny obrázky a videa přímo ze hry. Lecos ti napoví. Jinak si asi budeš muset počkat na BG3 od firmy pověřené Atari nebo na další datadisk k NwN2. Lepší vyhlídky nejsou.
ЇЯMA

Re: Dragon Age: Origins

Příspěvek od ЇЯMA »

( Něco X Něco ) X Síla kouzel, nebylo by to tak těžké tam napsat.

Co je na exportu postav za cheat? Když nechceš, nemusíš, nědo si rád udělá poloboha. Ale když tam udělali nepřátele závislé na úrovní hlavní postavy, je to stejně zbytečný. Na 14 levelu, když jsem porazil několik démonů a osvobodim kompletně+ věž mágů například, mě zabije smečka vlků. Odporuje to jakýkoli logice, kvuli tomu jsem to přestal hrát.

Jo, já taky aspon 20, stimpacky sem ve falloutu počítal na stovky.

Mě absolutně nezajímaj okolnosti, já chci pořádný kouzla. Pokud jimi hra nedisponuje, je to špatná hra.
Stejně jako že nejde útočit na okolní postavy, dokud ony nezaútočí na vás. K čemu?? Když mi nějaká postava leze na nervy, milerád jí rozekam. Ne, nemohu.

3D kameru si nech, doted mi nedošlo k čemu je v rpg dobrá. 2D z bg mi dokonale stačila.

Sestra hlavního hrdiny ve Fable: lost chapters měla super róbu (ale nedala se ve hře sehnat). Něco takovýho sem tady hledal.

Dává to rozhovorům trochu té strašně přeceňované filmovosti... To že dialogy jsou nahoře a možnosti odpovědi dole? Jedno dialogový okno = žádný slořitosti.

Brečet budu, BG3 se stejně nekoná. Preview pro mě nemá cenu sledovat, radši se necham překvapit.
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Carlos »

Tak mě napadá, nevydali Bioware nějaký zjednodušovač? Jestli je implementován do hry distribuované v ČR, možná by to mohlo být vysvětlení snadnosti.

Taky by mě zajímalo, nakolik podobné blbosti a nevychytanosti ovlivní nastavení obtížnosti?
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
ЇЯMA

Re: Dragon Age: Origins

Příspěvek od ЇЯMA »

Pokud ano, rozhodně to nehrajte na 'normální'. Navíc: příšery levelují s vámi. I na 14tém levelu jsem dostal nakládačku od tlupy vlků! Nejsilnější ledové kouzlo je hezké, náročné a plošné a nejsilnější, ale bere příšerám po šesti (6 životech!) přičemž vlk jich má odhadem okolo 150. Trvá to dvě minuty a vlkům zbyde pulka života, staejně tak mojí družině. Ale tak, zkusil jsem si, čistě motivačně, nacheatovat 22 level. Vlkům to tentokrát ubíralo se silou kouzel a silou vule a buhvicim na 50 po sedmi, a jejich zabití trvalo uplne stejně dlouho. Tahle hra nemá smysl, pokud vás nezajímá prostě jak to skončí. Veškerá další motivace odpadá. Jakékoli místo dáte stejně na prvnim jako na dvacatem levelu.
Uživatelský avatar
HiHi789
Sigilan
Příspěvky: 129
Registrován: 13.3.2009 23:27
Bydliště: Nepovím a nepovím.

Re: Dragon Age: Origins

Příspěvek od HiHi789 »

Carlos: První patch zjednodušuje normální a lehkou obtížnost. Do české verze implementován není. Většina lidí (i fanoušci BG, co prolezli ji 100x) považuje hru za těžkou. Jen pár rádobyborečků (shodou okolností mágů) se kasá, jak je to strašně jednoduché. Už jsem se tu zmiňoval, že DAO podporuje módy? Pokud se vám zdá hra lehká, snadno si ji ztížíte jedním z nich.
Irma: Nezajímají tě okolnosti? AD&D neudělalo Bioware. Místo toho máš systém podobný tomu z Kotoru. Buď to přijmeš jako fakt nebo budeš dál mlátit pěstmi do stolu. O tom, že DAO nebude mít pravidla kobek a draků, se vědělo dávno - hned od začátku. Pokud vidíš to nejzajímavější na BG systém a kuchání se svým vybušeným mágem těžké nepřátele, pak se třetí díl této ságy opravdu nekoná.
ЇЯMA

Re: Dragon Age: Origins

Příspěvek od ЇЯMA »

Hraju za mága na normální a hra JE opravdu neskutečně jednoduchá (až na lučištníky) - považuji se za absolutního bg2 veterána. Co jiného je na bg lepšího než ultimátní příběh, budování postavy a velmi zábavný herní system? (hra disponuje s pochybnostmi pouze prvním) Hra postrádá význam, pokud člověk nevnímá pokrok postavy. Lepší výzbroj nemá žádný smysl, protože i když mi zlepší sílu kouzel a buhvičeho třeba o deset, vliv to v důsledku levelování nepřátel na újmu kouzly téměř nemá, člověk to prakticky ani nepozná. VLCI jsou stejně silní na prvním jako na 20 levelu. To je nesmírně ubíjející.

Nezajímal jsem se o AD&D, při slovech 'nástupce bg' mi to přišlo samozřejmé. Škoda, moje chyba.
Uživatelský avatar
HiHi789
Sigilan
Příspěvky: 129
Registrován: 13.3.2009 23:27
Bydliště: Nepovím a nepovím.

Re: Dragon Age: Origins

Příspěvek od HiHi789 »

Já jsem rád za každý náznak vylepšování postavy. Čím sofistikovanější a komplexnější, tím lepší. Ale systém mi zdaleka nestačí. Rpg hraju hlavně kvůli... pozor překvapení... roleplayingu. A ten pro mě rozhodně není jen hledání účinné kombinace dovedností a schopností.
Uživatelský avatar
AlieN
Sigilan
Příspěvky: 2932
Registrován: 4.10.2005 13:31
Bydliště: Zlín, Brno, Praha a tak podobně
Kontaktovat uživatele:

Re: Dragon Age: Origins

Příspěvek od AlieN »

Chystám se pustit do podle všech náznaků silně přehypovaného Dragon Age a přemýšlím o tvorbě postavy - má smysl se snažit vytvořit si nějakou zvláštní postavu (sice těch možností je minimum, ale dejme tomu) na komplexnější roleplay, která bude vedená i jinak než čistě na boj? Nebo je lepší mít prostě jednoduchou mlátičku, ať už jakéhokoli povolání?
Uživatelský avatar
CrowX
Sigilan
Příspěvky: 1436
Registrován: 24.9.2005 22:58
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

Re: Dragon Age: Origins

Příspěvek od CrowX »

Jediné, čo myslím človek skutočne potrebuje v DA:O ak si chce hru vychutnať, čo sa týka dialógov, je skill s názvom Coercion (český preklad neviem). Umožňuje v dialógoch využívať intimidation a persuation. Intimidation je spojené so Strength atribútom a persuation s Cunning. Aby som pravdu povedal, tak si ani nespomínam, či som vôbec niekedy neuspel v týchto situáciach - možno niekedy na začiatku hry. :think:

Samozrejme záleží, čo presne si predstavuješ pod pojmom roleplay. :mrgreen: Atribúty v hre viac-menej slúžia skutočne iba na to jediné, boj. :anxious:
There is a limit to stupidity.
182
Uživatelský avatar
AlieN
Sigilan
Příspěvky: 2932
Registrován: 4.10.2005 13:31
Bydliště: Zlín, Brno, Praha a tak podobně
Kontaktovat uživatele:

Re: Dragon Age: Origins

Příspěvek od AlieN »

CrowX píše:Atribúty v hre viac-menej slúžia skutočne iba na to jediné, boj. :anxious:
Díky, to jsem si myslel. Ale zkusil jsem úvod za zloděje a zjistil jsem že se mi v tom městě hra seká výrazně více než víc v úvodu za mága, takže ji stejně dám na nějaký čas k ledu.
Uživatelský avatar
HiHi789
Sigilan
Příspěvky: 129
Registrován: 13.3.2009 23:27
Bydliště: Nepovím a nepovím.

Re: Dragon Age: Origins

Příspěvek od HiHi789 »

Alien: V trpasličím městě nebo v ghetu? Každopádně málo ramky, pokud nemáš na hraní nějakou starožitnost. :mrgreen:

Mód upravující obtížnost po všech stránkách: http://www.dragonagenexus.com/downloads/file.php?id=16
Uživatelský avatar
AlieN
Sigilan
Příspěvky: 2932
Registrován: 4.10.2005 13:31
Bydliště: Zlín, Brno, Praha a tak podobně
Kontaktovat uživatele:

Re: Dragon Age: Origins

Příspěvek od AlieN »

HiHi789: V ghettu. Mám stroj už pár let starý, s GF7600 a 2GB RAM, takže se přliš nedivím že mi hra příliš nejede.
Odpovědět

Zpět na „Další RPG hry“