Dragon Age II

Kobky, města i pláně potřebují svého hrdinu (či padoucha). Aneb jeden človíček ve velkých příbězích.

Moderátor: sevencreature

Odpovědět
Uživatelský avatar
DelMann2
Sigilan
Příspěvky: 43
Registrován: 3.2.2009 17:08

Dragon Age II

Příspěvek od DelMann2 »

EDIT: Prosím o přesunutí do příslušné sekce, nerad jsem to dal do Jiných her, díky...

Hrajete, chystáte se?

Hraji, Téměř u konce a z celkové hry mám dobrý pocit. Jenže to, co má společného s DAO je leda prostředí a příběhová spojitost, celkově je to absolutně jiná hra, víc akčnější a co jsem se dočetl tak i míň "taktická" (záleží na úhlu pohledu, obtížnosti zvolené na začátku apod. Leč je pravda, že souboje jsou znatelně jednoduší od jedničky).
Rozhovorů je stále dost a jejich základ je pozměněný, již není na výběr z 50-ti možností, ale většinou ze základních tří (dobro, vtípek/neutrální, zlý/řádný), či Investigate - dozvědení se více o daném tématu (ach ty konzole...). Příběh kolísá od jednoho hlavního cíle k druhému, jednou to a potom zase úplně něco jiného.
Zobrazit spoiler
Od Deep Roads kvůli zisku, po ochranu Kirkwallu před Qunem až po Templar vs. Mage šarvátky (kdo má pravdu a kdo ne)
Každopádně mě se tato změna líbí, základ zůstal při starém - 4 do party, 3 povolání, klasika. Je zde jistý nový "craft" systém - naleznete určitou surovinu, která se vám někam připíše a díky ní můžete následovně za peníze vyrábět třeba granáty/posilující runy (do zbraní/zbrojí) a blá blá, každý kdo se zajímá si již přečetl recenze/preview např.:

http://games.tiscali.cz/recenze/dragon- ... enze-55136
http://pc.hrej.cz/recenze/dragon-age-ii-3491/
http://www.ign.com/videos/2011/03/08/dr ... deo-review (video recenze) / http://pc.ign.com/articles/115/1154261p1.html

Celkové hraní mi zabere (dělám i všechny vedlejší úkoly) 20 hodin +, později doplním, kolik přesně.

EDIT: Celkové dohrání mi zabralo 23-24 hodin (neudělal jsem jen 2 úkoly)
Naposledy upravil(a) DelMann2 dne 20.3.2011 8:48, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
HiHi789
Sigilan
Příspěvky: 129
Registrován: 13.3.2009 23:27
Bydliště: Nepovím a nepovím.

Re: Dragon Age II

Příspěvek od HiHi789 »

Třetí není možnost není zlá. Zlo a dobro tu není jak v kotoru. Copak je zlé, když se rázně postavíš za svou sestru? Tak jako druhá odpověď požívá několik druhů humoru, tak i třetí je celkem variabilní. Dál je tam ještě jedna sada a odpovědi bez emocionálního zabarvení.
Celková doba hraní se všemi questy je minimálně třicet hodin (podle savů). Víc to urychlit nejde.
Uživatelský avatar
DelMann2
Sigilan
Příspěvky: 43
Registrován: 3.2.2009 17:08

Re: Dragon Age II

Příspěvek od DelMann2 »

Psal jsem, že třetí odpověď je buď zlého charakteru nebo "řádná" pod čímž si představím např.: rázné postavení za mou sestru a blá. Těch 30 hodin nevím, uvidím.
Uživatelský avatar
HiHi789
Sigilan
Příspěvky: 129
Registrován: 13.3.2009 23:27
Bydliště: Nepovím a nepovím.

Re: Dragon Age II

Příspěvek od HiHi789 »

Žádné buď zlá. Je jen rázná, pragmatická, drsná, ale nikdy ne zlá.
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Dragon Age II

Příspěvek od PostTrauma »

Mám dohráno, celkem dobrá hra.

Nejvíc se mi líbí, že rozhodnutí ovlivňují hru. I když má člověk vždy jen dvě možnosti, ve výsledku je pak hra celkem variabilní.

Horší je to se systémem questů. Hlavně ty menší questy jsou celkem postavené na hlavu - hráč najde předmět a ukáže se, komu ho má donést, čímž quest končí. Osobně kdybych našel třeba nějaké ostatky, asi bych nevěděl, že je to questový předmět, natož komu je mám donést, abych dostal směšnou odměnu. Nicméně vzhledem k tomu, kolik kilometrů při plnění questů postava naběhá, je asi dobře, že tvůrci odstranili další běhání u nejmenších questů.

Tím chci říct, že bych uvítal méně questů, které budou propracovanější - např. místo pěti výše zmíněných fetchů by byl jeden quest, kde by byl nějaký rozhovor s různými možnostmi. Dialogy by mohly mít celkově víc možností - tedy víc než jen ano/ne.

Většina soubojů mě brzy přestala bavit, protože byly neustále stejné. A mám pocit, že jsem vymlátil přinejmenším půlku města. Radši variabilnější, méně rozsáhlé a zajímavější souboje, než tyhle pouliční potyčky přes kopírák, kde z okolních (slepých) uliček a ze střech proudí kvanta nepřátel.

Konec příběhu trochu zklamal.
Zobrazit spoiler
Chtěl jsem se stát vikomtem a myslím, že by to byl i logický výsledek vývoje (Cullen by mě jistě podpořil). Místo toho jsem prostě zmizel. Je to moc prvoplánové připravení půdy pro DA3.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Uživatelský avatar
HiHi789
Sigilan
Příspěvky: 129
Registrován: 13.3.2009 23:27
Bydliště: Nepovím a nepovím.

Re: Dragon Age II

Příspěvek od HiHi789 »

Zobrazit spoiler
V datadisku BG1 tě zas zajali.
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Dragon Age II

Příspěvek od PostTrauma »

Myslím, že si to s něčím pleteš, to bylo až na začátku druhého dílu. Datadisk nepřidává nic k hlavní dějové linii (tzn. hra končí pořád na stejném místě). Ale beztak je to celkem irelevantní, jelikož jsem DA2 s ničím nesrovnával (ačkoliv můj názor byl samozřejmě vytvořen na základě předchozích zkušeností - jako každý názor).
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Uživatelský avatar
HiHi789
Sigilan
Příspěvky: 129
Registrován: 13.3.2009 23:27
Bydliště: Nepovím a nepovím.

Re: Dragon Age II

Příspěvek od HiHi789 »

PostTrauma píše:Myslím, že si to s něčím pleteš, to bylo až na začátku druhého dílu. Datadisk nepřidává nic k hlavní dějové linii (tzn. hra končí pořád na stejném místě). Ale beztak je to celkem irelevantní, jelikož jsem DA2 s ničím nesrovnával (ačkoliv můj názor byl samozřejmě vytvořen na základě předchozích zkušeností - jako každý názor).

Hmmm... Možná máš pravdu. :think:
Zobrazit spoiler
Měl jsem za to, že mě po vylezení z poslední lokace odchytli nějací týpci. Samostatný datadisk už jsem hrál dávno.No nic. Tak aspoň NWN2. Tam jsi nakonec zmizel zcela určitě.
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Dragon Age II

Příspěvek od PostTrauma »

To si už nepamatuju, to jsem dohrál jen jednou. Ale každopádně i to mělo nějaké světlé a nějaké stinné stránky.
Zobrazit spoiler
Btw samotné zmizení nevadí, ale tady byly celou dobu náznaky, že bych mohl být vikomt a nakonec nic z toho. A zkrátka to bylo celé takové utnuté a nedokončené. Krom toho 30 hodin gameplaye (osobně jsem to dohrál za 44h) mi přijde jako dost málo.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Uživatelský avatar
HiHi789
Sigilan
Příspěvky: 129
Registrován: 13.3.2009 23:27
Bydliště: Nepovím a nepovím.

Re: Dragon Age II

Příspěvek od HiHi789 »

Zobrazit spoiler
Mně ani nenapadlo, že bych mohl být přímo vikomt. myslel jsem, že budu prostě jen vlivný šlechtic, nebo tak něco. Celé to bylo takové "A takhle tedy ten průšvih vznikl".
Co z toho plyne a jak se to vyřeší, si budem muset počkat do dalšího dílu.
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Dragon Age II

Příspěvek od PostTrauma »

Zobrazit spoiler
No, mně na to ukazoval právě ten postup z chatrče na vlivného šlechtice a na Šampiona. A pak takové ty dialogové možnosti jako "Já budu vikomt" : ) A rozhovor se senešalem, který říká, že je mocenské vákuum a že příští vikomt bude potřebovat podporu templářů - to mi ukazovalo na to, že budu muset lézt do zadku Meredith, aby mě schvália, nebo někoho dosadit do čela templářů místo ní. Právě jsem čekal, že po finalním souboji se stanu vikomtem a budu dobrým vladařem až do své smrti v devadesáti letech při boji s darkspawny a lid mě bude ještě dlouho potom oslavovat jako jejich Šampiona : )
Zobrazit spoiler
Mimochodem NWN2 bylo podobné BG1 - celou hru je jasný nějaký záporák a po jeho smrti je zkrátka konec. V BG1 se dá říct, že všichni žili spokojeně až do smrti, v NWN2 zas všichni spokojeně umřeli : ) (Až v datadisku se ukáže, že někdo přežil.) V DA2 není celou hru jasné nic (což vůbec není na škodu) a po konci hry vyvstanou další otázky, problémy a možnosti (přímo volající po pokračování).
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Uživatelský avatar
HiHi789
Sigilan
Příspěvky: 129
Registrován: 13.3.2009 23:27
Bydliště: Nepovím a nepovím.

Re: Dragon Age II

Příspěvek od HiHi789 »

DA2 má být trilogie, takže pokračování se bát nemusíme. :-)
Uživatelský avatar
DelMann2
Sigilan
Příspěvky: 43
Registrován: 3.2.2009 17:08

Re: Dragon Age II

Příspěvek od DelMann2 »

PostTrauma píše:
Zobrazit spoiler
No, mně na to ukazoval právě ten postup z chatrče na vlivného šlechtice a na Šampiona. A pak takové ty dialogové možnosti jako "Já budu vikomt" : ) A rozhovor se senešalem, který říká, že je mocenské vákuum a že příští vikomt bude potřebovat podporu templářů - to mi ukazovalo na to, že budu muset lézt do zadku Meredith, aby mě schvália, nebo někoho dosadit do čela templářů místo ní. Právě jsem čekal, že po finalním souboji se stanu vikomtem a budu dobrým vladařem až do své smrti v devadesáti letech při boji s darkspawny a lid mě bude ještě dlouho potom oslavovat jako jejich Šampiona : )
Zobrazit spoiler
Už od začátku musí být jasné, že nic jako vicount být nemůžeš, neboď seeker vyslýchající Varrica hledá Hawka (teoreticky být vicount můžeš, ale ve finále jsi stejně mr. zmizelý...)
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Dragon Age II

Příspěvek od PostTrauma »

Zobrazit spoiler
Tak už se mi povedlo být vikomtem, jsem zvědav, jak na to naváže další příběh. Třeba "hledání ztraceného vikomta"?
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Odpovědět

Zpět na „Další RPG hry“