Caesar, Pharaoh, Zeus, Emperor

Akce, strategie, adventury, plošinovky, závodní, sportovní a logické hry ... prostě žádné RPG.

Moderátor: sevencreature

Uživatelský avatar
nuke
Sigilan
Příspěvky: 1783
Registrován: 2.10.2005 14:24
Bydliště: Arulco
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od nuke »

Ajantis : Práve v Caesarovi III bola jedna z prvých vecí na ktorú sa bolo treba zamerať práve budovanie armády.
Vlastne to bolo tak aj u Pharaoha a Zeusa. Keď sa s tým človek naučil žiť, tak si vychutnal tieto hry v plnej kráse 8-)
Uživatelský avatar
Ithralsiel
Sigilan
Příspěvky: 423
Registrován: 7.4.2006 16:42
Bydliště: www.hattrick.org
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ithralsiel »

Přesně tak - 7nájezdníků mi zabilo 4legie.Fakt si to nevymýšlím.Potom, když jsem tu misi hrál znovu, dopadlo to stejně.
Souřadnice 1476 na 4972. Podívejte se, pánové. Je tam meteor větší než King Kongova ranní stolice.
Tak to seš vážně ty? Nevkusnej trouba se zubama, co vypadaj jako druidská svatyně ?

A.J. Rimmer, D.Lister, Kryton, Kocour
Uživatelský avatar
MCZ
Sigil Team
Příspěvky: 3926
Registrován: 25.9.2005 1:01
Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MCZ »

Boje bych v Pharaohovi taky moc nemusel. Jednak nebyly moc propracované a druhak budování armády bylo poměrně zdlouhavé (i když zasejc pár milých výrobních řetězců navíc ;-) ). Ale na druhou stranu, ono to k tomu možná tak trochu patří, navíc když už měl hráč hradby a aspoň skupinku chariotů a lučištníků, bát už se nemusel.
Uživatelský avatar
Ithralsiel
Sigilan
Příspěvky: 423
Registrován: 7.4.2006 16:42
Bydliště: www.hattrick.org
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ithralsiel »

Nejhorší je, když zapomeneš na to, že nemáš lodě a oni pak přijedou na lodích a vylodí se uprostřed města(pokud nemáš Vozataje tak neš tam ty jednotky dojdou tak máš půlku města v prdeli.....)
Souřadnice 1476 na 4972. Podívejte se, pánové. Je tam meteor větší než King Kongova ranní stolice.
Tak to seš vážně ty? Nevkusnej trouba se zubama, co vypadaj jako druidská svatyně ?

A.J. Rimmer, D.Lister, Kryton, Kocour
Diwiak
Sigilan
Příspěvky: 4
Registrován: 14.7.2006 20:38

Pharaoh

Příspěvek od Diwiak »

asi som uplna lama ale neviem vobec rozbehnut prosperity - som len na zaciatku hry,ziadny trade len taxes,a furt idem do minusu - permanentne mam nedostatok foodu(skusal som uz postavit tolko fariem ze az a stale rovnako) a stale to iste - jednoducho dane nepokryvaju platy, skusal som stavat taxoffices na kazdom kroku a nic..

poznate nejaku zarucenu jednoduchu strategiu na rozbehnutie ekonomiky??

inac som hral predtym cesara3 a super hra, tam mi to islo..
dik

EDIT: mate niekto nejaky jednoduchy vzorec na zaciatok??co dodrziavat aby ludia neodchadzali a mesto zarabalo, aku vysku taxes a wages udrziavat???
Uživatelský avatar
nuke
Sigilan
Příspěvky: 1783
Registrován: 2.10.2005 14:24
Bydliště: Arulco
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od nuke »

Diwiak : Neudal si hru, ale napr. vo Pharaovi to vyzerá takto : Spustiť novú misiu a pozreť sa, čo sa dá stavať za priemysel ( teda vlastne suroviny ) a farmy. Vybehnúť do mapy a pozrieť sa ktoré mestá sú schopné kolko čoho nakúpiť. Podla toho si naplánovať čo budeš vyrábať za tovary.
Potom začni stavať mesto. Keď už sú ludia nasýtení, začni stavať priemysel. Ak niekto chce kupovať nádoby, začni ich vyrábať ako prvé. Poznámka : Ak vyrábaš predmety. ktoré nakupojú obchody, tak ich určitý čas nechaj skladovať, aby sa tam obchodník nerozbehol po každých vyrobených 100 krčahoch. Na začiatku stačí tak 1 clay pit a 2x potery. Ak vyrábaš na export zvýš to dvojnásobne a pri väčšom dopite aj viac. Na začiatok je celkom dostačujúce 3xclay pit a 4-5x hrnčiar. A si jednou nohou za vodou. úroveň domov sa zvýši a získaš zdroj peňazí.
Ozaj : neoplatí sa ti stavať výbercov daní, pokial nemáš rozvinutejšie mesto. Zhruba potom, ako začneš dodávať pivo do obchodov už o tom začni rozmýšlať. Dovtedy budeš platiť viac za platy výbercov daní ako od nich získaš. Ak nemôžeš pestovať jačmeň na pivo daj nejaký doviezť, a vyrábaj pivo. Prebytky nad 400-800 daj na vývoz. Pouvažuj nad ďalším tovarom, čo by sa dal lacno vyrobyť a dobre predať (plátno, tehly... ) a si za vodou pod jednou podmienkou : Ak už si si doteraz postavil aspoň nejakú armádu. Preferujem niekedy po začatí obchodovania s prvým tovarom postaviť nejakú armádu na začiatok.
Uživatelský avatar
Grakchus
Sigilan
Příspěvky: 48
Registrován: 18.7.2006 16:12

Příspěvek od Grakchus »

tak to já hrál Caesara 3 a Dia. Obojí mě velmi bavilo a zkejsnul jsem u těhle her na hodne hodne dlouho a rad je vzdycky rozehraju znova......
Uživatelský avatar
Ajantis
Sigil Team
Příspěvky: 5040
Registrován: 28.9.2005 22:38
Bydliště: die beschattete Berge
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ajantis »

Jak se mám v Pharaoh vypořádat s hrochy, hyenami a podobnou havětí? Právě mi 2 hroši masakrují desítky dělníků v jediném rákosovém poli na mapě. :-D Podobná situace už se mi přihodila několikrát, jenže tehdy nešlo o tak klíčové místo, tak jsem ty pracanty oželel.
Mám speciálně kvůli nim vyrobit zbraně a vycvičit armádu, nebo zmasí i tu, popř. je jiné řešení? Lovce v této misi k dispozici nemám.
Uživatelský avatar
nuke
Sigilan
Příspěvky: 1783
Registrován: 2.10.2005 14:24
Bydliště: Arulco
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od nuke »

Ajantis : Môžeš stavať veže ? Ja v takomto prípade postavím neďaleko jednu vežu a z nej mi krásne tie hrochy ostrelujú. Hmmm... Hrochy tuším v začiatočných misiách niesú, takže ak to nieje nejaká extra pacifická misia, tak by si tie veže mal mať.
Uživatelský avatar
Ajantis
Sigil Team
Příspěvky: 5040
Registrován: 28.9.2005 22:38
Bydliště: die beschattete Berge
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ajantis »

nuke: Je to asi 3. mise ve Staré říši, v níž stavím ten gigantický monument u vody a svou první vlastní hrobku. Žel věže zatím nemám. :-?
Ale už jsou ti hroši trochu klidnější. Možná se přežrali - nedivil bych se, těch cca 40 vesničanů musí tížit v žaludku...
Uživatelský avatar
nuke
Sigilan
Příspěvky: 1783
Registrován: 2.10.2005 14:24
Bydliště: Arulco
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od nuke »

Ajantis: Aha tak. V tom prípade som sa zvykol "liahni" divých zvierat vyhýbať. A to tak, že som pokial možno staval budovy a cesty v dostatočnej vzdialenosti od ich pôsobiska. Takto im zostalo masakrovať len pár zberačov rákosia a to ich zväčša so čase prejde, bo sa zatúlajú inam. Horšie je ak to inam je časť mesta. Hlavne hroch je dosť odolný a kludne zabije aj niekolko policajtov, kým ho zabijú. Preto v takomto prípade stavaj budovy čo možno najďalej od nich.
Uživatelský avatar
90210
Sigilan
Příspěvky: 131
Registrován: 22.8.2007 21:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 90210 »

nejvic casu jsem stravil u caesara 2, ktery mel v dobe vzniku skutecne impresivni grafiku. nicmene mesto pusobilo hodne sterilne a hratelnost byla docela komplikovana. 3. dil se hodne povedl a bavil me, stejne jak pharaoh. nicmene v te doce me nejak prestal bavit tento koncept staveni mesta, kdy se level budov neustale snizuje a zvysuje a postavy jsou stejne velke jako dum. za naprosty ulet pak povazuju hru zeus, ktera uz byla imho prisernou karikaturou a zdimanim penez. zabava podobna jako candy-mod v transport tycoon deluxe.
Uživatelský avatar
MCZ
Sigil Team
Příspěvky: 3926
Registrován: 25.9.2005 1:01
Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MCZ »

90210 píše:nicmene v te doce me nejak prestal bavit tento koncept staveni mesta, kdy se level budov neustale snizuje a zvysuje a postavy jsou stejne velke jako dum.
Popravdě se mi nezdá, že by fakt, že postavy jsou velké jako domy byl součástí konceptu a že by měl nějaký přímý vliv na zábavnost hry. Nehledě na to, že i v současnosti takovéto strategie vznikají. Pharaoh ve 3d, kde je poměr postav k budovám reálný, zní lákavě, ovšem nedokážu si moc představit, že by mě bavila hra, kde bych musel spíše než stavět neustále zoomovat a natáčet kameru; přeci jen pyramidy a jiné monumenty by byly mnohem větší než většina domů, o lidech nemluvě. Mám-li si vybrat mezi realističnem a přehledností, volím bez zaváhání to druhé.
Uživatelský avatar
Ajantis
Sigil Team
Příspěvky: 5040
Registrován: 28.9.2005 22:38
Bydliště: die beschattete Berge
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ajantis »

MCZ píše:Mám-li si vybrat mezi realističnem a přehledností, volím bez zaváhání to druhé.
Pharaoh mi přijde jako ideální kompromis mezi realističností a přehledností. Jsou strategie, kde je ten nepoměr mnohem větší (Civilization).
A monumenty jsou i tak ve Pharaovi obrovské - když postavím velkou pyramidu nebo chrámový komplex, vůbec nevidím, co se děje v zákrytu. Být to vše úplně realistické, bylo by to na zbláznění (jak píše MCZ), nemluvě o HW nárocích.

A ten koncept se "samovolně" se vylepšujícími / zhoršujícími budovami mi přijde dobrý: já tvořím co nejkvalitnější podmínky pro život a lidé už svá sídla přestavují dle nich ze svých prostředků. Samozřejmě bych mohl postavit nejlepší domy okamžitě sám, jenže když by v nich nikdo nebydlel, jejich užitečnost by byla nulová. A o tom, jestli by v nich lidé chtěli žít, rozhodují zase ty mnou vytvořené podmínky. Nemám námitek, obzvlášť když migrace obyvatel v důsledku (ne)dostatku něčeho není nijak prudká (jako údajně v Diovi).
Uživatelský avatar
Ajantis
Sigil Team
Příspěvky: 5040
Registrován: 28.9.2005 22:38
Bydliště: die beschattete Berge
Kontaktovat uživatele:

Pharaoh

Příspěvek od Ajantis »

Jak se projevuje na atraktivitě residentních oblastí bezprostřední sousedství s administrativními budovami a obecně budovami terciární sféry? Ani po mnoha desítkách hodin hraní se mi to nepovedlo s jistotou ověřit.

U průmyslových/zemědělských objektů je to jasné - musí být relativně blízko kvůli zaměstnancům, ale při bezprostřední blízkosti už výrazně převažují ty negativní efekty - hluk, nečistoty atp. Jenže co bezprostřední sousedství policejní stanice, soudu, ordinace doktora, nebo i chrámů? Nemá to žádné tak silné negativní vlivy jako průmyslové objekty a určitě jsou lidé rádi, když na úřad nebo do lékárny nemusí jít daleko, ale mají-li to přímo u baráku, tzn. tak 2-3 políčka... Nevadí jim třeba ten silnější provoz chodců, zaměstnanců atp?
V součtu pozitivního a negativního vlivu ten pozitivní určitě i při bezprostřední blízkosti převažuje, ale existuje vůbec nějaký negativní vliv těchto budov?
Odpovědět

Zpět na „Jiné hry“