Caesar, Pharaoh, Zeus, Emperor
Moderátor: sevencreature
- Ithralsiel
- Sigilan
- Příspěvky: 423
- Registrován: 7.4.2006 16:42
- Bydliště: www.hattrick.org
- Kontaktovat uživatele:
Přesně tak - 7nájezdníků mi zabilo 4legie.Fakt si to nevymýšlím.Potom, když jsem tu misi hrál znovu, dopadlo to stejně.
Souřadnice 1476 na 4972. Podívejte se, pánové. Je tam meteor větší než King Kongova ranní stolice.
Tak to seš vážně ty? Nevkusnej trouba se zubama, co vypadaj jako druidská svatyně ?
A.J. Rimmer, D.Lister, Kryton, Kocour
Tak to seš vážně ty? Nevkusnej trouba se zubama, co vypadaj jako druidská svatyně ?
A.J. Rimmer, D.Lister, Kryton, Kocour
- MCZ
- Sigil Team
- Příspěvky: 3926
- Registrován: 25.9.2005 1:01
- Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
- Kontaktovat uživatele:
Boje bych v Pharaohovi taky moc nemusel. Jednak nebyly moc propracované a druhak budování armády bylo poměrně zdlouhavé (i když zasejc pár milých výrobních řetězců navíc ). Ale na druhou stranu, ono to k tomu možná tak trochu patří, navíc když už měl hráč hradby a aspoň skupinku chariotů a lučištníků, bát už se nemusel.
- Ithralsiel
- Sigilan
- Příspěvky: 423
- Registrován: 7.4.2006 16:42
- Bydliště: www.hattrick.org
- Kontaktovat uživatele:
Nejhorší je, když zapomeneš na to, že nemáš lodě a oni pak přijedou na lodích a vylodí se uprostřed města(pokud nemáš Vozataje tak neš tam ty jednotky dojdou tak máš půlku města v prdeli.....)
Souřadnice 1476 na 4972. Podívejte se, pánové. Je tam meteor větší než King Kongova ranní stolice.
Tak to seš vážně ty? Nevkusnej trouba se zubama, co vypadaj jako druidská svatyně ?
A.J. Rimmer, D.Lister, Kryton, Kocour
Tak to seš vážně ty? Nevkusnej trouba se zubama, co vypadaj jako druidská svatyně ?
A.J. Rimmer, D.Lister, Kryton, Kocour
Pharaoh
asi som uplna lama ale neviem vobec rozbehnut prosperity - som len na zaciatku hry,ziadny trade len taxes,a furt idem do minusu - permanentne mam nedostatok foodu(skusal som uz postavit tolko fariem ze az a stale rovnako) a stale to iste - jednoducho dane nepokryvaju platy, skusal som stavat taxoffices na kazdom kroku a nic..
poznate nejaku zarucenu jednoduchu strategiu na rozbehnutie ekonomiky??
inac som hral predtym cesara3 a super hra, tam mi to islo..
dik
EDIT: mate niekto nejaky jednoduchy vzorec na zaciatok??co dodrziavat aby ludia neodchadzali a mesto zarabalo, aku vysku taxes a wages udrziavat???
poznate nejaku zarucenu jednoduchu strategiu na rozbehnutie ekonomiky??
inac som hral predtym cesara3 a super hra, tam mi to islo..
dik
EDIT: mate niekto nejaky jednoduchy vzorec na zaciatok??co dodrziavat aby ludia neodchadzali a mesto zarabalo, aku vysku taxes a wages udrziavat???
Diwiak : Neudal si hru, ale napr. vo Pharaovi to vyzerá takto : Spustiť novú misiu a pozreť sa, čo sa dá stavať za priemysel ( teda vlastne suroviny ) a farmy. Vybehnúť do mapy a pozrieť sa ktoré mestá sú schopné kolko čoho nakúpiť. Podla toho si naplánovať čo budeš vyrábať za tovary.
Potom začni stavať mesto. Keď už sú ludia nasýtení, začni stavať priemysel. Ak niekto chce kupovať nádoby, začni ich vyrábať ako prvé. Poznámka : Ak vyrábaš predmety. ktoré nakupojú obchody, tak ich určitý čas nechaj skladovať, aby sa tam obchodník nerozbehol po každých vyrobených 100 krčahoch. Na začiatku stačí tak 1 clay pit a 2x potery. Ak vyrábaš na export zvýš to dvojnásobne a pri väčšom dopite aj viac. Na začiatok je celkom dostačujúce 3xclay pit a 4-5x hrnčiar. A si jednou nohou za vodou. úroveň domov sa zvýši a získaš zdroj peňazí.
Ozaj : neoplatí sa ti stavať výbercov daní, pokial nemáš rozvinutejšie mesto. Zhruba potom, ako začneš dodávať pivo do obchodov už o tom začni rozmýšlať. Dovtedy budeš platiť viac za platy výbercov daní ako od nich získaš. Ak nemôžeš pestovať jačmeň na pivo daj nejaký doviezť, a vyrábaj pivo. Prebytky nad 400-800 daj na vývoz. Pouvažuj nad ďalším tovarom, čo by sa dal lacno vyrobyť a dobre predať (plátno, tehly... ) a si za vodou pod jednou podmienkou : Ak už si si doteraz postavil aspoň nejakú armádu. Preferujem niekedy po začatí obchodovania s prvým tovarom postaviť nejakú armádu na začiatok.
Potom začni stavať mesto. Keď už sú ludia nasýtení, začni stavať priemysel. Ak niekto chce kupovať nádoby, začni ich vyrábať ako prvé. Poznámka : Ak vyrábaš predmety. ktoré nakupojú obchody, tak ich určitý čas nechaj skladovať, aby sa tam obchodník nerozbehol po každých vyrobených 100 krčahoch. Na začiatku stačí tak 1 clay pit a 2x potery. Ak vyrábaš na export zvýš to dvojnásobne a pri väčšom dopite aj viac. Na začiatok je celkom dostačujúce 3xclay pit a 4-5x hrnčiar. A si jednou nohou za vodou. úroveň domov sa zvýši a získaš zdroj peňazí.
Ozaj : neoplatí sa ti stavať výbercov daní, pokial nemáš rozvinutejšie mesto. Zhruba potom, ako začneš dodávať pivo do obchodov už o tom začni rozmýšlať. Dovtedy budeš platiť viac za platy výbercov daní ako od nich získaš. Ak nemôžeš pestovať jačmeň na pivo daj nejaký doviezť, a vyrábaj pivo. Prebytky nad 400-800 daj na vývoz. Pouvažuj nad ďalším tovarom, čo by sa dal lacno vyrobyť a dobre predať (plátno, tehly... ) a si za vodou pod jednou podmienkou : Ak už si si doteraz postavil aspoň nejakú armádu. Preferujem niekedy po začatí obchodovania s prvým tovarom postaviť nejakú armádu na začiatok.
- Ajantis
- Sigil Team
- Příspěvky: 5040
- Registrován: 28.9.2005 22:38
- Bydliště: die beschattete Berge
- Kontaktovat uživatele:
Jak se mám v Pharaoh vypořádat s hrochy, hyenami a podobnou havětí? Právě mi 2 hroši masakrují desítky dělníků v jediném rákosovém poli na mapě. Podobná situace už se mi přihodila několikrát, jenže tehdy nešlo o tak klíčové místo, tak jsem ty pracanty oželel.
Mám speciálně kvůli nim vyrobit zbraně a vycvičit armádu, nebo zmasí i tu, popř. je jiné řešení? Lovce v této misi k dispozici nemám.
Mám speciálně kvůli nim vyrobit zbraně a vycvičit armádu, nebo zmasí i tu, popř. je jiné řešení? Lovce v této misi k dispozici nemám.
Ajantis: Aha tak. V tom prípade som sa zvykol "liahni" divých zvierat vyhýbať. A to tak, že som pokial možno staval budovy a cesty v dostatočnej vzdialenosti od ich pôsobiska. Takto im zostalo masakrovať len pár zberačov rákosia a to ich zväčša so čase prejde, bo sa zatúlajú inam. Horšie je ak to inam je časť mesta. Hlavne hroch je dosť odolný a kludne zabije aj niekolko policajtov, kým ho zabijú. Preto v takomto prípade stavaj budovy čo možno najďalej od nich.
nejvic casu jsem stravil u caesara 2, ktery mel v dobe vzniku skutecne impresivni grafiku. nicmene mesto pusobilo hodne sterilne a hratelnost byla docela komplikovana. 3. dil se hodne povedl a bavil me, stejne jak pharaoh. nicmene v te doce me nejak prestal bavit tento koncept staveni mesta, kdy se level budov neustale snizuje a zvysuje a postavy jsou stejne velke jako dum. za naprosty ulet pak povazuju hru zeus, ktera uz byla imho prisernou karikaturou a zdimanim penez. zabava podobna jako candy-mod v transport tycoon deluxe.
- MCZ
- Sigil Team
- Příspěvky: 3926
- Registrován: 25.9.2005 1:01
- Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
- Kontaktovat uživatele:
Popravdě se mi nezdá, že by fakt, že postavy jsou velké jako domy byl součástí konceptu a že by měl nějaký přímý vliv na zábavnost hry. Nehledě na to, že i v současnosti takovéto strategie vznikají. Pharaoh ve 3d, kde je poměr postav k budovám reálný, zní lákavě, ovšem nedokážu si moc představit, že by mě bavila hra, kde bych musel spíše než stavět neustále zoomovat a natáčet kameru; přeci jen pyramidy a jiné monumenty by byly mnohem větší než většina domů, o lidech nemluvě. Mám-li si vybrat mezi realističnem a přehledností, volím bez zaváhání to druhé.90210 píše:nicmene v te doce me nejak prestal bavit tento koncept staveni mesta, kdy se level budov neustale snizuje a zvysuje a postavy jsou stejne velke jako dum.
- Ajantis
- Sigil Team
- Příspěvky: 5040
- Registrován: 28.9.2005 22:38
- Bydliště: die beschattete Berge
- Kontaktovat uživatele:
Pharaoh mi přijde jako ideální kompromis mezi realističností a přehledností. Jsou strategie, kde je ten nepoměr mnohem větší (Civilization).MCZ píše:Mám-li si vybrat mezi realističnem a přehledností, volím bez zaváhání to druhé.
A monumenty jsou i tak ve Pharaovi obrovské - když postavím velkou pyramidu nebo chrámový komplex, vůbec nevidím, co se děje v zákrytu. Být to vše úplně realistické, bylo by to na zbláznění (jak píše MCZ), nemluvě o HW nárocích.
A ten koncept se "samovolně" se vylepšujícími / zhoršujícími budovami mi přijde dobrý: já tvořím co nejkvalitnější podmínky pro život a lidé už svá sídla přestavují dle nich ze svých prostředků. Samozřejmě bych mohl postavit nejlepší domy okamžitě sám, jenže když by v nich nikdo nebydlel, jejich užitečnost by byla nulová. A o tom, jestli by v nich lidé chtěli žít, rozhodují zase ty mnou vytvořené podmínky. Nemám námitek, obzvlášť když migrace obyvatel v důsledku (ne)dostatku něčeho není nijak prudká (jako údajně v Diovi).
- Ajantis
- Sigil Team
- Příspěvky: 5040
- Registrován: 28.9.2005 22:38
- Bydliště: die beschattete Berge
- Kontaktovat uživatele:
Pharaoh
Jak se projevuje na atraktivitě residentních oblastí bezprostřední sousedství s administrativními budovami a obecně budovami terciární sféry? Ani po mnoha desítkách hodin hraní se mi to nepovedlo s jistotou ověřit.
U průmyslových/zemědělských objektů je to jasné - musí být relativně blízko kvůli zaměstnancům, ale při bezprostřední blízkosti už výrazně převažují ty negativní efekty - hluk, nečistoty atp. Jenže co bezprostřední sousedství policejní stanice, soudu, ordinace doktora, nebo i chrámů? Nemá to žádné tak silné negativní vlivy jako průmyslové objekty a určitě jsou lidé rádi, když na úřad nebo do lékárny nemusí jít daleko, ale mají-li to přímo u baráku, tzn. tak 2-3 políčka... Nevadí jim třeba ten silnější provoz chodců, zaměstnanců atp?
V součtu pozitivního a negativního vlivu ten pozitivní určitě i při bezprostřední blízkosti převažuje, ale existuje vůbec nějaký negativní vliv těchto budov?
U průmyslových/zemědělských objektů je to jasné - musí být relativně blízko kvůli zaměstnancům, ale při bezprostřední blízkosti už výrazně převažují ty negativní efekty - hluk, nečistoty atp. Jenže co bezprostřední sousedství policejní stanice, soudu, ordinace doktora, nebo i chrámů? Nemá to žádné tak silné negativní vlivy jako průmyslové objekty a určitě jsou lidé rádi, když na úřad nebo do lékárny nemusí jít daleko, ale mají-li to přímo u baráku, tzn. tak 2-3 políčka... Nevadí jim třeba ten silnější provoz chodců, zaměstnanců atp?
V součtu pozitivního a negativního vlivu ten pozitivní určitě i při bezprostřední blízkosti převažuje, ale existuje vůbec nějaký negativní vliv těchto budov?