Tomb Raider
Moderátor: sevencreature
- sevencreature
- Sigil Team
- Příspěvky: 7394
- Registrován: 26.9.2005 1:24
- Bydliště: Země
- Kontaktovat uživatele:
7c: Mně to přijde jako starý Tomb Raider v docela pěkné grafice a mírně vylepšenými rébusy. Šli pryč všechny ty přestřelky s kupou cápků v černých sacích a zas je to o prozkoumávání prastarých kobek.
Baví mne víc než originální první díl, ale je pravda, že od doby kdy jsem jej hrál už utekl nějaký ten čas...
Baví mne víc než originální první díl, ale je pravda, že od doby kdy jsem jej hrál už utekl nějaký ten čas...
"Za život si nic nekoupíš, ty čůzo! Haahahahahahahaahahaa…"
- sevencreature
- Sigil Team
- Příspěvky: 7394
- Registrován: 26.9.2005 1:24
- Bydliště: Země
- Kontaktovat uživatele:
Mno, po zahrání dema mám rozporuplné pocity. Lepší než originál to pochopitelně být nemohlo, ale i tak jsem trochu zklamaný - je to takové malé A z toho co jsem četl (porovnání originálu a anniversary) je to docela dost zredukované Hnusné svítivé ikony předmětů, podivně vykonstruované konstrukce (heh), které OPRAVDU nevypadají moc starobyle (mechanismus v Lost Valley). Krátké podvodní pasáže
Teď ke kladům - vypadá to vážně hezky, běhá to svižně i ve vyšším rozlišení (pokud teda nepoužíváte nějaký extrémní AA), a vyvolává to silnou nostalgii Začínám docela uvažovat o koupi Jen se mi zdá cena na dnešní dobu trochu vysoká
EDIT: Kupoval jste někdo tu verzi od Cenegy? Nevíte, jak to je s českými titulky? Jestli jsou pouze volitelné nebo nahrazují anglické?
Teď ke kladům - vypadá to vážně hezky, běhá to svižně i ve vyšším rozlišení (pokud teda nepoužíváte nějaký extrémní AA), a vyvolává to silnou nostalgii Začínám docela uvažovat o koupi Jen se mi zdá cena na dnešní dobu trochu vysoká
EDIT: Kupoval jste někdo tu verzi od Cenegy? Nevíte, jak to je s českými titulky? Jestli jsou pouze volitelné nebo nahrazují anglické?
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
- sevencreature
- Sigil Team
- Příspěvky: 7394
- Registrován: 26.9.2005 1:24
- Bydliště: Země
- Kontaktovat uživatele:
Hmm, takže jsem dohrál TR: Legend (výhodná koupě, která se neodmítá ) a pocity z něho mám docela rozporuplné.
Plusy:
- grafika - nádherná (až na cut-scenes, které používají dost hnusné low res textury a místy odfláklé modely - typu krabice má symbolizovat auto (když to přeženu))
- parádní animace postav a pohybů
- dialogy a dabing (namluvení většiny postav je dost dobré, řekl bych a dialogy jsou místy i vtipné )
- visuální provedení map - pastva pro oči (dost často)
- bonusy - sbírání bronzových, stříbrný a zlatých ingotů (nebo co to je) odemyká bonusy (motivace k replay map)
- svižnost - hra je rychlá, snadno se hraje, dobrá oddechovka
- docela dobrý (tj. dalo se to přežít) příběh
- prima podpůrná trojka postav pro Laru (ti 3 co s ní žijí pod jednou střechou - včetně známého sluhy)
Zápory:
- krátké - nejkratší TR, který vznikl
- miniaturní a primitivní mapy (tohle mám být jako TR??!!) - absence jakéhokoliv prozkoumávání (WTF?)
- omezená (nulová) možnost volby - mapa obvykle sestává ze stejných sekvencí (dostat se z místa A do místa B přesně provázaným sledem úkonů, který je na první pohled jasný a není tam žádná alternativní cesta) - primitivní
- naprosto limitovaný způsob pohybů Lary - existuje vždycky je jeden způsob jak se dostat z místa A do místa B a přes to vlak nejede - zapomeňte na klasický skok na svah, odraz, skok na další, skok zpět atd., akrobacie je efektní, ale nikoliv efektivní, spíš sálové kousky
- mraky generických nepřátel, kteří jsou otravní, zbyteční a nerealističní (pes vydrží dva zásobníky z M16, člověk v kevlaru stěží jeden) - měl jsem často pocit, že hraju Max Payne pro mateřskou školu než TR
- zvířara - WTF? - vylezete na bednu, pět minut do levhartra střílíte a on stojí na místě a pak umře - to je vtip? - je to spíš hraní ve filmovém studiu než v reálné přírodě, hrůza - vůbec, zvířata tam jsou přidaná spíš aby se neřeklo, v celé hře byste je (kromě těch psů, které s sebou žoldáci tahají všude - v džunglích Afriky, horách v Nepálu, Japonských mrakodrapech, prostě všude ) spočítali na prstech jedné, maximálně dvou rukou
- souboje s bossy (zív - každý level má svého bosse? kdyby radši autoři zapracovali na designu úrovní)
- zbraně (ani nebudu komentovat - to je snad vtip autorů)
- zmatené ovládání a systém menu (očividně ryhle převedené z konzolí, nedoladěné pro PC) - nicméně docela použitelné, jen by to chtělo dopilovat
- příběh je klasická šablona
- modely postav - všechny vypadají jak kdyby vypadly z časopisů typu Maxim či Esquire (a Bbarak! ) nebo ještě jinak - ženské postavy jak kdyby vyskočily přímo z amerického silikonového pornofilmu a ty mužské modely používají univerzální šablonu gay designéra či módního návrháře - otřesné
Závěr: Zábavná hra, hezká grafika, ale je to prázdná zábava čistě na odreagování. A po tom, co jsem viděl (a slyšel o) Anniversary, tak se na lepší časy asi jen tak nezablýská. Ze hry mám pocit, jako by se odehrávala v teráriu nebo filmovém studiu. Rozhodně by mě ani ve snu nenapadlo, že jde o reálný svět, reálné levely - tak jako tomu je v TR, TR2 či TR3. Chtěl bych - mnohonásobně větší levely s možností volného pohybu, možnost ovládat postavu jak chci já a ne tak, jak očekává engine hry (tj. když skočíte, tak se postava automaticky "chytí" blízkých zachytávacích "bodů" - žebřík, tyč, římsa atd., i když o to nestojíte např.), mnohem, mnohem méně nepřátel (počty, co byly v jedničce mi plně vyhovovaly - i když i ta dvojka se dala přežít).
Verdikt: Prince of Persia: Sands of Time je hra, která je zábavnější ve všech směrech. I ty otravné boje, které mi tam dost vadily jsou lepší než ty v TRL
Plusy:
- grafika - nádherná (až na cut-scenes, které používají dost hnusné low res textury a místy odfláklé modely - typu krabice má symbolizovat auto (když to přeženu))
- parádní animace postav a pohybů
- dialogy a dabing (namluvení většiny postav je dost dobré, řekl bych a dialogy jsou místy i vtipné )
- visuální provedení map - pastva pro oči (dost často)
- bonusy - sbírání bronzových, stříbrný a zlatých ingotů (nebo co to je) odemyká bonusy (motivace k replay map)
- svižnost - hra je rychlá, snadno se hraje, dobrá oddechovka
- docela dobrý (tj. dalo se to přežít) příběh
- prima podpůrná trojka postav pro Laru (ti 3 co s ní žijí pod jednou střechou - včetně známého sluhy)
Zápory:
- krátké - nejkratší TR, který vznikl
- miniaturní a primitivní mapy (tohle mám být jako TR??!!) - absence jakéhokoliv prozkoumávání (WTF?)
- omezená (nulová) možnost volby - mapa obvykle sestává ze stejných sekvencí (dostat se z místa A do místa B přesně provázaným sledem úkonů, který je na první pohled jasný a není tam žádná alternativní cesta) - primitivní
- naprosto limitovaný způsob pohybů Lary - existuje vždycky je jeden způsob jak se dostat z místa A do místa B a přes to vlak nejede - zapomeňte na klasický skok na svah, odraz, skok na další, skok zpět atd., akrobacie je efektní, ale nikoliv efektivní, spíš sálové kousky
- mraky generických nepřátel, kteří jsou otravní, zbyteční a nerealističní (pes vydrží dva zásobníky z M16, člověk v kevlaru stěží jeden) - měl jsem často pocit, že hraju Max Payne pro mateřskou školu než TR
- zvířara - WTF? - vylezete na bednu, pět minut do levhartra střílíte a on stojí na místě a pak umře - to je vtip? - je to spíš hraní ve filmovém studiu než v reálné přírodě, hrůza - vůbec, zvířata tam jsou přidaná spíš aby se neřeklo, v celé hře byste je (kromě těch psů, které s sebou žoldáci tahají všude - v džunglích Afriky, horách v Nepálu, Japonských mrakodrapech, prostě všude ) spočítali na prstech jedné, maximálně dvou rukou
- souboje s bossy (zív - každý level má svého bosse? kdyby radši autoři zapracovali na designu úrovní)
- zbraně (ani nebudu komentovat - to je snad vtip autorů)
- zmatené ovládání a systém menu (očividně ryhle převedené z konzolí, nedoladěné pro PC) - nicméně docela použitelné, jen by to chtělo dopilovat
- příběh je klasická šablona
- modely postav - všechny vypadají jak kdyby vypadly z časopisů typu Maxim či Esquire (a Bbarak! ) nebo ještě jinak - ženské postavy jak kdyby vyskočily přímo z amerického silikonového pornofilmu a ty mužské modely používají univerzální šablonu gay designéra či módního návrháře - otřesné
Závěr: Zábavná hra, hezká grafika, ale je to prázdná zábava čistě na odreagování. A po tom, co jsem viděl (a slyšel o) Anniversary, tak se na lepší časy asi jen tak nezablýská. Ze hry mám pocit, jako by se odehrávala v teráriu nebo filmovém studiu. Rozhodně by mě ani ve snu nenapadlo, že jde o reálný svět, reálné levely - tak jako tomu je v TR, TR2 či TR3. Chtěl bych - mnohonásobně větší levely s možností volného pohybu, možnost ovládat postavu jak chci já a ne tak, jak očekává engine hry (tj. když skočíte, tak se postava automaticky "chytí" blízkých zachytávacích "bodů" - žebřík, tyč, římsa atd., i když o to nestojíte např.), mnohem, mnohem méně nepřátel (počty, co byly v jedničce mi plně vyhovovaly - i když i ta dvojka se dala přežít).
Verdikt: Prince of Persia: Sands of Time je hra, která je zábavnější ve všech směrech. I ty otravné boje, které mi tam dost vadily jsou lepší než ty v TRL
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
Re: Tomb Raider
Tak neco malo mych osobnich postrehu.
Anniversary - zajimavejsi a vetsi lokace, vic pohybu a lepsi hadanky, delsi (i kdyz obcas je to natahovano mizernym ovladanim a nesmyslnou obtiznosti)
Legend - pristupnejsi a ve vysledku mozna zabavnejsi, mene frustrujicich pasazi (coz ale "kompenzuje" motorkou), technicky daleko dal, lepsi ovladani, odemknutelne plavky
Anniversary - zajimavejsi a vetsi lokace, vic pohybu a lepsi hadanky, delsi (i kdyz obcas je to natahovano mizernym ovladanim a nesmyslnou obtiznosti)
Legend - pristupnejsi a ve vysledku mozna zabavnejsi, mene frustrujicich pasazi (coz ale "kompenzuje" motorkou), technicky daleko dal, lepsi ovladani, odemknutelne plavky
- sevencreature
- Sigil Team
- Příspěvky: 7394
- Registrován: 26.9.2005 1:24
- Bydliště: Země
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tomb Raider
Od té doby, co jsem hrál TRL, jsem si trochu rozšířil obzory (a tedy, nebyl to hezký pohled). Tomb Raider je možno od TRL včetně vystihnout jedním slovem - parkur
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
Re: Tomb Raider
asi zalezi, s cim to porovnavas a co od toho cekas, ale volba jednoho slova rozhodne "zajimava"
- sevencreature
- Sigil Team
- Příspěvky: 7394
- Registrován: 26.9.2005 1:24
- Bydliště: Země
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tomb Raider
Uživatel: Počkej, to není přece urážka, ne? To, že je TRL a TRA parkur je prosté konstatování - a přijde mi fajn, že je možné je označit jedním slovem - ač osobně bych měl radši klasický Tomb Raider, ale co nadělám.
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.