Silent Hill

Akce, strategie, adventury, plošinovky, závodní, sportovní a logické hry ... prostě žádné RPG.

Moderátor: sevencreature

Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7394
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Re:

Příspěvek od sevencreature »

Carlos píše:Suffering je IMO podobný Serious Samovi v likvidování velkého počtu nepřátel, byť u Sufferingu je jich daleko méně
M[o, to je, řekl bych, ta hlavní odlišnost Serious Sama od jiných her - to šílené množství potvor na odstřel (hned po té, že Serious Sam je FPS a Suffering ne :-) Jinak Suffering je dimenzovaný hlavně jako 3rd person shooter namíchaný s prvky survivla horroru, ale rozhodně to není klasický představitel žánru.
Carlos píše:možnosti vylepšovat zbraně (což se ve trojce samozřejmě ztratilo)
Ve trojce byla také možnost zlepšovat zbraně, ale trochu "jinak" řešená (nicméně také zábavně).
[Carlos píše:EDIT: Omyl - myslel jsem Cold Fear, ne Cold War. :oops:
To ovšem mnohé vysvětluje :-) Tahle hra mě kupodivu moc nevzala (mám pocit, že se mi někde doma válí Tesco vydání), ale možná se ji ještě někdy přinutím dohrát v herním suchu.
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
Uživatelský avatar
Illuminating
Sigilan
Příspěvky: 816
Registrován: 17.10.2006 14:48

Re: Silent Hill

Příspěvek od Illuminating »

Tak já si myslim, že člověk neznalý jedničky ani nějak moc proniknout do dalších dílů nemůže.
Třeba vámi kritizovaná dvojka. Co je na tom špatný? Och, kamera a .... Hmm?
Ke trojice bych dodal, že je to druhej nejlepší díl po jedničce, čtyřka je taky dobrá, ale je docela ouplně jiná.

A na tomto světě existují ještě jiný survival horory, pokud by chtěl někdo porovnat.. Suffering (dobrý), Cold Fear (skvělý), Resident Evil (neni co dodat), Thing (dobrý).
Uživatelský avatar
MCZ
Sigil Team
Příspěvky: 3926
Registrován: 25.9.2005 1:01
Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
Kontaktovat uživatele:

Re: Silent Hill

Příspěvek od MCZ »

SlipKnoT píše:Třeba vámi kritizovaná dvojka. Co je na tom špatný? Och, kamera a .... Hmm?
To, co se mi na SH2 nelíbilo, jsem samozřejmě popsal pár příspěvků zpátky, tak proč se znovu ptáš?

Jinak tu kameru jsem nekritzoval jen kvůli nějaké "módní" vlně - ona je fakticky špatná a na mnoha místech mi hraní dost znechutila. SH2 jsem tak dohrál spíše jen z povinosti (samozřejmě jsem se ale vykašlal na tu akční subkapitolu s Marií).
Uživatelský avatar
Illuminating
Sigilan
Příspěvky: 816
Registrován: 17.10.2006 14:48

Re: Silent Hill

Příspěvek od Illuminating »

Ano, kamera je špatná. (někomu se prý líbí, ale to bude asi masochista)
Ad to co se ti nelíbí :arrow: naprosto nechápu. Snad jen ty pomalé monstra, jenže k tomu, aby se jich člověk bál stáčí zvolit na začátku, při výběru obtížnosti action level hard.
Uživatelský avatar
MCZ
Sigil Team
Příspěvky: 3926
Registrován: 25.9.2005 1:01
Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
Kontaktovat uživatele:

Re: Silent Hill

Příspěvek od MCZ »

SlipKnoT: dle mého názoru strach na zvolené obtížnosti nezávisí (nebo alespoň ne nijak zásadně). U dobré strašidelné hry by ses měl bát, ať už na nepřátele stačí 3 rány nebo třeba 8.

Konkrétně pokud bych si dal u SH2 nejtěžší obtížnost, sotva by to změnilo něco na tom, že ta monstra jsou spíše k smíchu než k hrůze; jediné, co by se asi změnilo, je, že ze zoufalé akční složky by se stala ještě zoufalejší akční složka.
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Carlos »

MCZ: Mě narozdíl od tebe monstra celkem dokázala vyděsit (sice méně než u The Thing, ale zato asi 10x více než u RE), byla většinou dobře umístěna. Zase je ale pravda, že po čase bez ohledu na umístění začala být monstra směšná. Konstantní pocit strachu u SH chybí, ale ten příběh se mi prostě líbil, to proto mě to bavilo více než RE (když nepočítám druhý díl, ten u mě asi nic nepřekoná).

Slip: Osobně Cold Fear považuju za nejhorší survival horor vůbec. Suffering mě bavil, ale, jak řekl 7c, o survival horor moc nešlo. No a The Thing je podle mého dost kontroverzní, mě bavil hodně, ale třeba kamaráda (zatvrzelý fanda RE) vůbec. Silent Hill je potom ,moje' série, mám to prostě rád ;-)
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Uživatelský avatar
Illuminating
Sigilan
Příspěvky: 816
Registrován: 17.10.2006 14:48

Re: Silent Hill

Příspěvek od Illuminating »

Pravda, když Pyramid Head ve dvojce znásilňoval to monstrum s nohama nahoře i dole, tak to bylo trochu divný. Prostě japonci, no.
Ad Cold Fear, mě se líbil velmi. Možná víc než Thing. Ale co já vim, tak to hráči brali hodně rozdílně, takže prostě normálka. A Suffering se mi taky líbil, ale druhá polovina by nemusela bejt tolik akční.
Uživatelský avatar
MCZ
Sigil Team
Příspěvky: 3926
Registrován: 25.9.2005 1:01
Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
Kontaktovat uživatele:

Re: Silent Hill

Příspěvek od MCZ »

Carlos: však já ti to neberu; když ses u toho bál a bavil, tvoje věc. Já získal na základě všeobecně kladných ohlasů dojem, že se jedná o hru, kterou bych neměl minout (plus mám naposlouchané ty soundtracky a ty se mi líbí velmi), jenže evidentně to nebyl šťastný výběr. Možná dám ještě šanci té čtyřce, když je prý tolik jiná, ale rozehrávat to hned by při tom zklámání zřejmě nebylo nejlepší.

Thing bych taky někdy možná zkusil...
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7394
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Re: Silent Hill

Příspěvek od sevencreature »

SlipKnoT píše:Pravda, když Pyramid Head ve dvojce znásilňoval to monstrum s nohama nahoře i dole, tak to bylo trochu divný.
To byl pro mě vrchol SH2 - tak moc jsem se u hry nenasmál ani nepamatuji :lol:

Jinak ty "monstra" (tj. co se stane, když utečou z výkladních skříní figuríny a věšáky) byly k smíchu i tak. Hlavní důvod, proč mi SH2 jako "horror" nepřišel. Navíc jsou prakticky všechny monstra v SH2 naprosto neškodná - opravdu jen figurky pro pobavení.

U RE jsem se tedy monster bál a to tedy dost. Jak se říká - jen blázen nemá strach. Protože pohybovat se v mapě, kde jsou Hunters nebo Lickers a hrozí OHK a nebát se je tedy docela odvážné.

Asi by se měl odlišit vyzdvihovaný "strach z neznáma a temných koutů" a takový ten obyčejný, "přízemní" strach ze smrti (a toho je tedy v RE docela dost :mrgreen: ). Ovšem pokud jsou mezi vámi tací, kteří se třeba v RE2 nad hodinu a půl na scénář nedostanou a obecně v RE hrách považují savování za zdržování a funkci pouze pro neschopné masy, tak pro vás to samozřejmě neplatí (těm ostatním vřele dopuručuji zkusit dohrát RE sérii bez savování...) :mrgreen:

MCZ: Suffering a Thing jsou v podstaě akční hry (3rd person shooter) s prvky a prostředím survival horroru. A obě jsou dle mě dost povedené hry. Tedy až na tu proklatou předposlední mapu v The Thing (to schodiště vedoucí dolů, kde se na každém rohu rojí Things a úplně největší průšvih jsou ty kulometné věže na zdech - i když i ta je dost povedená, jen mi nezapadla do zbytku hry - asi proto, že byla obtížnější než celý zbytek hry dohromady :mrgreen: ).
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Carlos »

7c: Podle mě byla Thing celkem těžká (prostřední obtížnost). Naproti tomu Resident Evil mi přišel o dost jednodušší (možná i díky instruktáži výše zmíněného kamaráda) - i když je pravda, že dvakrát jsem měl v RE 2 strach ze smrti 1) Když za jedněmi dveřmi byl Licker a z druhých vycházel ten robot, došel jsem k závěru, že ty tři náboje do brokovnice budou akorát tak pro Lickera a vlítl jsem na něj, vteřinu po jeho smrti vpadl do dveří robot. 2) Když ten robot vstal z mrtvých v nějaké břečce (navíc notně zmutovaný) poté co jsem do něj nasypal lví část zásob munice. Jinak RE 2 se bez savů na třetí čtvrté zahraní dá dohrát v poklidu, jen to chce dávat si trochu pozor. V Resident Evil 3 mě iritoval Nemesisák a celkově mě ten scénář nebavil.
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Uživatelský avatar
Vlasák
Sigilan
Příspěvky: 3017
Registrován: 26.9.2005 7:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Silent Hill

Příspěvek od Vlasák »

Není to nic neobvyklého, děje se to často u věcí, které se hodnotí subjektivitou a na základě dojmů, ale možná na zchlazení některých vášní... SH (a konkrétně SH2) zkrátka patří do kategorie věcí, které jsou oslavované a zatracované zároveň. Nebýt kupříkladu Tormentu, SH2 je pro mě téměř až suverénně nejlepší hrou, co jsem hrál (no... ne že bych jich teda hrál tolik :mrgreen: ), tudíž patřím do škatule "SH oslavovatelů". Dojmy ze hry má každý své a od toho je to koneckonců hra (a tuplem v podání SH2, které je dle mě silně dojmová hra), takže tu nemá smysl spekulovat, proč se jeden díl tomu a tomu nelíbil a že jiný díl by se líbil...

Když čtu některé dojmy z hraní, je celkem zřejmé, v čem je rozdíl (byť nevím, čím je rozdíl způsoben...) - názorné jsou třeba hádanky. Abych se přiznal, při hraní jsem si jich v SH2 skoro ani nevšímal (řečeno s nadsázkou). Na některé si pamatuji - našly se tam jak dobré, tak nemastné, neslané, tak špatné. Z každé kategorie si pár vybavím - a stejně chabé je to i s vybavováním toho, že bych těmi hádankami při hře nějak extra žil. Mnohem více jsem tam prožíval hádanky, které nebyly hádankami - na kopy minut spekulací, co měl znamenat rozhovor s tou a tou postavou, proč je popis té věci tak zvláštně napsaný, a co znamená ta odsunutá židle od stolu, to byly hádanky-nehádanky, které třeba mně osobně při hraní bavily dost, že jsem pro ně ani pořádně nevstřebával dost těch hádanek klasických. Nemluvě pak o "ne-hádankách" po dohrání hry. Nazval bych to takovou "pasivní hratelností" - hra ja pauznutá, či zcela vypnutá, přesto ji člověk hraje tím, že o ní mluví a přemýšlí. Aktivní hratelnost SH2 nabízí asi opravdu slabou - píšu "asi", protože nevím - kladné dojmy z toho, co jsem si tam našel, zcela zastínily to nedokonalé, zcela absentující anebo směšné (monstra?).

Vzhledem k tomu, že třeba mnou zdůrazněné ne-hádanky stejně prožívají i jiní hráči, dá se říct, že to není nějaká výstřednost nebo náhoda, ale skutečně přítomný aspekt hry.

Někdo má rád holky, jinej vdolky - a když už jsme u těch holek, tak co je víc? Hezčí oči, nebo nohy? A to u milenky, nebo u přítelkyně? Na podobné bázi "blbých otázek - blbých odpovědí" je podle mě i hodnocení her typu Torment či SH2 - tj., proč na nich někdo (ne)vidí to dobré, či špatné.

Jen nakonec, protože mi to nedá - SH3 má hezkou hrdinku, toť pravda. A je určitě mnohem strašidelnější a vyšinutější, toť taky pravda. Ale ta první cca 1/3-1/2 hry, toť opravdu bída. Ale ono se to rozjede... zvlášť pro fanoušky série :mrgreen:
Infinity forever! - Baldur's Gate II add-on CZ
Fórum plné RPG - RPG fórum


Obrázek
Adolfik
Sigilan
Příspěvky: 166
Registrován: 12.4.2008 13:36

Re: Silent Hill

Příspěvek od Adolfik »

O Konami jsem četl jenom jako o tvůrci "kultovních her" jako je právě serie Silent Hill a Metal Gear Solid.
Nevím proč, že mi japonské hry prostě nelahodí, jestli to je mojí začínající nesnášenlivostí vůči anime nebo japončíci dokáží potěšit jenom určitý okruh lidí.
MGS+SH prostě trpí na spoustu neduhů jako jsou nudné boje, zdlouhavé chození po ničem (opravdu nevím jak se někdo může kochat prostředím, když tam je velký prd :eh: ) od jednoho místa (většinou zamknutých dveří) k druhému (většinou se divím, kde se tam ten klíč vzal). Typickej příklad Final Fantasy (konkrétně 7) boje začnou brzy být stereotypní a otravné a celé proběhnutí příběhem a vším důležitým by zabralo tak 10krát méně než normální hraní. :wall: Silent Hill to samé....zbytečně zdlouhavé, hádanky nepochopitelné, nepřátelé ubohý. :hand:
Pro mě nuda a nebál jsem se vůbec
Uživatelský avatar
Red
Sigilan
Příspěvky: 63
Registrován: 16.5.2006 13:21

Re: Silent Hill

Příspěvek od Red »

Já hrál jenom dvojku a pro mě to byl velmi silnej zážitek, který mě i nalákal do kina na film. Možná je to i tím že jsem žádnou pdobnou hru okrem Alone in the Dark 1(taky pecka) nehrál.
Zvláštní je že se většinou s názory Ajantise a MCZ ztotožňuju :think:
Ať žije BG a PT!
Uživatelský avatar
MCZ
Sigil Team
Příspěvky: 3926
Registrován: 25.9.2005 1:01
Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
Kontaktovat uživatele:

Re: Silent Hill

Příspěvek od MCZ »

Red: no, vzhledem k tomu, že se s Ajantisem vzájemně shodneme tak na polovině věcí, je to ještě dobré :-).
Uživatelský avatar
Red
Sigilan
Příspěvky: 63
Registrován: 16.5.2006 13:21

Re: Silent Hill

Příspěvek od Red »

V tom případě ještě horší :-D
Ať žije BG a PT!
Odpovědět

Zpět na „Jiné hry“