Half-Life, Half-Life 2

Akce, strategie, adventury, plošinovky, závodní, sportovní a logické hry ... prostě žádné RPG.

Moderátor: sevencreature

Odpovědět
Uživatelský avatar
Ajantis
Sigil Team
Příspěvky: 5040
Registrován: 28.9.2005 22:38
Bydliště: die beschattete Berge
Kontaktovat uživatele:

Half-Life, Half-Life 2

Příspěvek od Ajantis »

PŘESUNUTO Z VTIPŮ
www.hrej.cz o Half-Life 2 píše:Fenomenální úspěch příběhové 3D akce Half-Life a všech jejich datadisků znamenal jediné - okamžité započetí příprav druhé dílu. Ten hráče opět postaví do role Gordona Freemana - vědce, který je předurčen k záchraně světa před odpornými a podlými mimozemskými útočníky. Half-Life 2 je 3D akce se zajímavým a profesionálně ošetřeným sci-fi příběhem i dokonalým zpracováním, díky němuž si budete připadat jako byste se pohybovali ve skutečných ulicích města, stokách a dalších lokacích. Díky interně vytvořenému Source enginu a fyzikálnímu Havok enginu hra nabídne reálný fyzikální model všech objektů, které se budou chovat stejně jako ve skutečnosti. Dále je třeba zmínit pokročilou AI protivníků, možnost řídit několik druhů dopravních prostředků, originální zbraně a spoustu konverzace s NPC postavami. Half-Life 2 je titul určený nejenom fanouškům 3D akčních her, ale každému kdo ocení vynikající zpracování i hratelnost, přitažlivé herní prostředí a zajímavý příběh.
(Opravdu si to užijí jen ti, co HL2 hráli.)
Naposledy upravil(a) Ajantis dne 8.4.2007 12:41, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
AlieN
Sigilan
Příspěvky: 2932
Registrován: 4.10.2005 13:31
Bydliště: Zlín, Brno, Praha a tak podobně
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od AlieN »

Ajantis: Máš snad něco proti? :twisted:
(já bych zvýraznil jen tu pokročilou AI, ale no offense, bav se :lol:)
Uživatelský avatar
Ajantis
Sigil Team
Příspěvky: 5040
Registrován: 28.9.2005 22:38
Bydliště: die beschattete Berge
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ajantis »

AlieN:
Nejvíce mě pobavilo to "jako byste se pohybovali ve skutečných stokách". Zajímalo by mě, v čem tkví neskutečnost stok v těch ostatních 8 000 000 hrách. :-D
Na tom, že stoky vypadají skutečně, bylo v roce 2004 mnoho co obdivovat.

Jinak většina toho článku jsou prostě hlouposti opsané z PR materiálů, ale k tomu se obsáhleji vyjádřím až po dohrání.
Uživatelský avatar
Tinnarr
Sigilan
Příspěvky: 357
Registrován: 26.6.2006 0:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tinnarr »

No je to zcela normalni popis hry, akorad jsem nepochopil tu konverzaci. Ani ve druhem dilu totiz Gordon nepronese jedine slovo.
Obrázek
Uživatelský avatar
Adieu
Sigilan
Příspěvky: 1409
Registrován: 30.1.2006 11:08
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Adieu »

Ajantis: A měls nějaké problémy se Steamem? Pořád mne to odrazuje, abych si koupil originál, ale kopii zbavenou toho debilního programu nikdo nemá. :think:
"Za život si nic nekoupíš, ty čůzo! Haahahahahahahaahahaa…"
Uživatelský avatar
Ajantis
Sigil Team
Příspěvky: 5040
Registrován: 28.9.2005 22:38
Bydliště: die beschattete Berge
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ajantis »

Adieu:
Překonat Steam a rozběhnout hru mi trvalo více než 2 roky. Došlo ke 2 problémům:

- Vždy při kopírování dat z CD4 během vyhodil instalátor chybu, že z disku nelze zkopírovat jeden soubor. Neuvedl ale důvod, proč nejde zkopírovat, ani řešení. Měl jsem tedy za to, že je špatně vylisován. Jak jsem zjistil později, bylo třeba ještě před instalací samotné hry nainstalovat Steam, vytvořit v něm účet a především jej mít u instalace zapnutý. Dokud jsem tohle neudělal, vyhodilo to ten eror. Jen škoda, že mi to ten instalátor nenapsal.

- Steam odmítal přijmout můj legální CD Key. Jak je jeho dobrým zvykem, opět nenapsal proč, prostě ho nevzal. Tak jsem projížděl všemožné stránky o HL2, pročítal fóra atp. Nakonec bylo řešením restartovat Steam.

No a následně Steam víc než půl hodiny něco stahoval z internetu, než se rozběhla hra. Dohromady mi instalace sebrala 4 a půl hodiny.
Od té doby to běží v pořádku, Steam ve své podstatě asi nebude špatný, jen hází nesmyslně klacky pod nohy. Připadal jsem si jako v nějaké staré adventuře, kde je třeba řešit úkoly stylem "všechno na všechno".
Uživatelský avatar
Target
Sigilan
Příspěvky: 449
Registrován: 22.3.2006 12:43
Bydliště: Nová Role
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Target »

Mě to taky přijde jako docela věrohodný popis hry ;-)
Uživatelský avatar
durana
Sigilan
Příspěvky: 281
Registrován: 28.4.2006 20:08
Bydliště: Earth:/Europe/ Slovakia/Martin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od durana »

sry, ze bude tak trochu off-topic, ale hovori este vobec niekomu nieco take ako CS 1.5, alebo uz vsetci hraju len CS 1.6, prip. CS:Source ?

Mam starsi PC, a CS 1.6 ma u mna vyzera horsie ako 1.5, a dokonca aj trosku eka, co pri CS nie je bohvie co. A nemozem najst, ziadne servery pre CS 1.5
Proste to uz asi niekto nehra


Ak vie niekto o nejakom serveri, nech prosim odpise(prip ak by mal niekto zaujem cez hamachi)
And if that Mocking Bird don’t sing and that ring don’t shine
I’ma break that birdie’s neck, I’ll go back to the Jeweler
Who sold it to ya
And make him eat every carat
Don’t fuck with dad.
Uživatelský avatar
Ajantis
Sigil Team
Příspěvky: 5040
Registrován: 28.9.2005 22:38
Bydliště: die beschattete Berge
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ajantis »

Mé dojmy z Half-Life 2:

HL2 bohužel nemá příběh. Zdráhám se tak označit to, co za příběh vydává. HL1 na tom byl lépe, zápletka měla nějaký vývoj. Velmi povedené bylo uvedení do děje, kdy jste byli obyčejným vědcem, nebojovalo se a vše vypadalo v pořádku. Pak už to šlo strmě z kopce, ale HL2 nenabízí ani to. Jsem hozen do podivného světa plného emzáků a - tady máš zbraň, střílej. Nějaké náznaky příběhu slouží jen k mírnému nastínění toho, proč musím právě teď jít právě támhle. Je to navíc ten velmi nepříjemný styl z bodu A do bodu B a z něj do bodu C... Unesli mi tátu! Musíme ho jít zachránit do bodu B! Ne, unesli ho znova, musíme vyrazit do bodu C! ... Kromě toho, že je to mimořádně laciné, tak ničí iluzi kontinuálního světa, protože jsou tu vytvořené nějaké oázy klidu, mezi nimiž se pohybujete, a v nichž jsou přátelská NPC, běží dialogy (všech 8 vět), ovšem mimo ně se pouze tvrdě válčí. Věrohodnosti světa by výrazně pomohlo, kdybych na nějaké spojence a dialogy narážel průběžně. Alespoň v závěrečné části se tohle naštěstí změnilo. Psát příběh k počítačové hře je sice jako psát příběh k pornu, většina hráčů je stejně spokojena, ale dle mého dnes nemůže existovat špičková hra, aniž by obsahovala slušný příběh.

Hra má 2 relativně odlišné části, odhadl bych je v poměru zhruba 7:3.

1. V první (té delší) se snaží kopírovat styl hry jedničky, ale selhává v tom, je ve téměř všem o krok pozadu. Řeší se tu stejné rebusy (dojde i na pitomé kohoutky a přečerpávání vody), dochází k podobným situacím, ale hlavní problém je v lokacích. HL1 se odehrával v tajném výzkumném ústavu a tohle prostředí umožňuje vytvořit téměř cokoliv. Lokace rozhodně nebyly uvěřitelné, často to byl jeden samoúčelný rebus, ale na tom hra stála, protože byly opravdu zajímavé. Se slzou v oku vzpomínám třeba na tu s obrovskou potvorou, která klovala špičatým chapadlem všude kolem sebe. Nebo hned tá následující, kdy se jezdilo na drezíně spletitým labyrintem kolejí. HL1 byla inteligentní akce a na svou dobu povedenými puzzly a parádní atmosférou právě díky návrhu těch prostředí. Jasně, Xen byla katastrofa, ale každá věc má chyby.

Dvojka se snaží působit mnohem skutečněji a realističtěji, takže tahle "experimentálnější prostředí" opouští a děj přesunuje do prostředí civilních. Jedinou vyjímkou je úvodních asi 10 minut, které mě velmi příjemně překvapily dusnou atmosférou města - skoro jsem se u nich bál. Jenže potom přijde pláž, kanalizace, 5 hodinová cesta po rovné silnici, přístav... Prostředí tak nudná a nezáživná, že se původnímu HL nemohou v nejmenším rovnat a ubíjí to dobré, co hra obsahuje. Samotné střílení je totiž ještě o krok propracovanější, AI je opravdu kvalitní a musím říct, že jsem se po většinu hry docela dobře bavil. Pryč je nápaditost a excelentní atmosféra propracovaných lokací, HL2 je jednodušší, akčnější a oproti předchůdci mu něco velmi důležitého chybí.

2. Druhá (ta kratší) část konečně rezignuje na snahu být něco víc a stává se z ní hloupoučká střílečka, která je pojata hodně megalomansky. Máte po ruce několik spolubojovníků, všude se válí hromady munice a zdraví a nabíhají na vás desítky nepřátel. Tedy občas přímo nenabíhají, ale jsou poschováváni na docela nepříjemných místech. Nebe křižují vrtulníky, kolem obchází obrovští robopavouci, v oknech sídlí snipeři. Všude kolem duní výbuchy, sviští kulky... V tuto chvíli je třeba akceptovat, že je HL2 pouze prostoduchou akcí a potom se budete dobře bavit. Akce je to mimořádně frenetická, nespočívá jen v neustálém běhu dopředu, lokace mají (na jednoduchou akci) svěží architekturu.
Tuhle část musím hodnotit jako rozhodně podařenější, protože, ač má nižší ambice, dokázala je naplnit a je to zábava.

Ještě se chci vyjádřit znovu k prostředím. Krom toho, že jsou po většinu hry mimořádně slabá, mě udivuje jejich značná nelogičnost. V porovnání např. s propracovanou AI to dost dobře nechápu.

- Úplně všude jsou co nejnesystematičtěji rozházeny stovky výbušných sudů, v jejichž blízkosti se nepřátele kryjí a jejichž likvidace je více než vhodná. Nesmyslnost tohohle je do očí bijící a překvapuje mě, že si dnes hra s aspirací na trůn v žánru může toto dovolit.
- Probojovávám se vojenskou základnou, probourám se do obrovského skladiště, z nějž jediný vchod je zatarasen zevnitř (!) a v něm - sedí mravenčí královna. Eh.
- Často mi stojí v cestě silové pole, které mi dost znepříjemňuje život a od nějž musím hledat vypínač. Vtip je v tom, že zatímco já jim projít nemohu, tak střílet se přes něj dá, házet předměty také a především nepřátelé se skrz něj mohou pohybovat NAPROSTO VOLNĚ!!
- Stejně tak bez následků probíhají přes lasery automatických kulometných věží, které samozřejmě palbu nespustí.
- Ne právě ojediněle je také využíváno výdobytku nejmodetnějšího - respawnu nepřátel. V těchto částech jsem měl opravdu chuť někomu šlápnout na krk.

Krom toho, jak jsou prostředí nezajímavá, jsou stále plná těchto hloupostí a trapných kiksů, které působily divně už před 10 lety.
Ani ta slavná destrukce prostředí není nic moc, většinou jsou hlavními aktéry ty nešťastné sudy a ani Gravity Gun neohromí. Použít jde samozřejmě jen když se to autorům hodí. Nepřipouští se vlastní kreativita, pokud se to záměrům tvůrce nehodí, tak postel, se kterou jindy manipulujete bez obtíží, prostě nezvednete. Na výbuchy reagují opět jen některé předměty, ale nutno říct, že velmi efektně a účinně.

Pochválit chci ovšem ještě 2 věci:
- Během hraní jsem nenarazil na jediný souboj s bossem. Vyškrtnutí tohoto atributu hře velmi prospělo, je dynamičtější a plynulejší. V HL1 byli bossové a hledání jejich slabin důležití, jenže do akčního stylu, který zvolil HL2, by se nehodili a byli by pouze zdrojem nepříjemných záseků, kdy bych nadával na vysokou obtížnost. Překvapuje mě, že se k tomuto kroku odhodlalo právě Valve, ale jsem velmi potěšen.
- Hudba. Jak hraje vyjímečně, o to je lepší. Chvílemi mi připomínala stařičký System Shock 2, což je velká pochvala.

Opravdu nepatřičně pak působí poslední 2 úrovně (asi 1/10 celé hry). HL2 se zjednošuje, záběr se zužuje a nastupuje krystalická forma zábavy. Atmosféra té kovové věže je úžasná a pocit nepřemožitelnosti jakbysmet. Rozhodně nejlepší část hry a pouze lituji, že se autoři k podobnému radikálnímu a docela originálnímu kroku neodhodlali dříve.

Half-Life 2 je pouze další koncepčně zastaralou 3D akcí. Nedosahuje ani úrovně svého staršího sourozence, přesto se hraje hodně dobře a většinu konkurence asi předčí. Ovšem zábava je to notně slaboduchá, plná nedodělků a nelogičností. Pokud se od něj nečeká nic revolučního ani inovativního, ale chcete jen další obyčejnou FPS, byť dovedenou (v rámci chudých mezí) téměř k dokonalosti, nebudete zklamání.
Jinak jde ovšem o ukrutně přeceňovanou hru.

7 / 10
Naposledy upravil(a) Ajantis dne 16.12.2007 19:52, celkem upraveno 6 x.
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7394
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sevencreature »

Ajantis: Hodnocení mi nějak nekoriguje s obsahem, ale budiž. Každopádně zajímavá úchylka, psát na všechno recenze :wink: Nechceš se tím živit? :-)

Každopádně se mi líbilo zrovna to, co tobě ne :lol: Tj. ty dlouhé cesty krásnou krajinou. A naopak nekonečné bitvy s respawnujícími nepřáteli na konci mě dost nudily.
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
Uživatelský avatar
Ajantis
Sigil Team
Příspěvky: 5040
Registrován: 28.9.2005 22:38
Bydliště: die beschattete Berge
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ajantis »

7c:
Tohle není recenze. Jen jsem toho měl holt hodně na srdci. :-)

Ano, vím, že hodnocení s obsahem úplně nekoresponduje (tohle slovo chtěls použít že? :-)). Ale když jsem viděl ta údesně vysoká hodnocení, která HL2 téměř všude získal, tak jsem se chtěl porýpat více v tom, co se mi na něm nelíbí, než naopak.
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7394
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sevencreature »

Ajantis píše:nekoresponduje (tohle slovo chtěls použít že? :-))
:oops: Oops :-) Jj.

Heh, takže se ti celkově hodně líbí? Zajímavé.

Moje výtky k HL 2 jsou (kromě již zmíněného) - otravné postavy (Alyx a otec), vesměs nudné zbraně (už základní pistole a především samopal je neskutečná bída - vzhled, účinnost i "feel" - opravdu se mi stýskalo po MP5), stupidní části s návaly nepřátel skrz silová pole (už jsem myslím zmínil). A příběh.

Líbila se mi atmosféra v kombinaci s grafikou (příjemný západ slunce, cestování krajinou, prolézání továren, kanálů a zapadlých míst). A také příjemně nízké systémové nároky.
Naposledy upravil(a) sevencreature dne 9.4.2007 22:32, celkem upraveno 2 x.
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
Uživatelský avatar
Ajantis
Sigil Team
Příspěvky: 5040
Registrován: 28.9.2005 22:38
Bydliště: die beschattete Berge
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ajantis »

7c:
Mě ta hra (až na několik pasáží s respawnem pavouků a zombií) opravdu hodně bavila. V rámci žánru FPS je propracovaná, stále se něco děje... Na druhou stranu je to zábava opravdu povrchní. A taky je problém, že ji srovnávám s HL1, což je pro mne mezi FPS vrchol. Ty lokace v HL2 jsou často až moc obyčejné a nelogické, ale pořád mě to masakrování nepřátel v nich strašně baví. (takže takové dilema mozek x srdce :-D)

Takže hlavní výtky směřují k Valve, že se nesnažili ten koncept FPS někam posunout, protože si myslím, že na to měli potenciál lidský i finanční.
Nu a mé mínění o hře hodně vylepšila úvodní půlhodina a předposlední kapitola, to jsou jediné opravdu výrazné zážitky, které jsem si z ní odnesl.

Jo a nějak "nudnější" mi přišly úplně všechny zbraně, dokonce i ty, které byly už v jedničce (kuše). :shock:
Uživatelský avatar
Duke
Sigilan
Příspěvky: 54
Registrován: 4.8.2006 16:12
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Duke »

Nevím jestli to tu už nádodou někde nebylo, ale vřele doporučuju velmi zábavnou komixovou parodii na příběh HL2, prvni díl:
http://www.hlcomic.com/index.php?date=2005-05-01

Např. je tam pekně vysvětlena všudypřítomnost explozivních barelů:
http://www.hlcomic.com/index.php?date=2005-06-24 a
http://www.hlcomic.com/index.php?date=2005-06-27 :-D
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7394
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sevencreature »

Duke: Bylo, ale konkrétní episody s příslušným komentářem jsou vždy vítány :-) :lol:
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
Odpovědět

Zpět na „Jiné hry“