Half-Life, Half-Life 2

Akce, strategie, adventury, plošinovky, závodní, sportovní a logické hry ... prostě žádné RPG.

Moderátor: sevencreature

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tinnarr
Sigilan
Příspěvky: 357
Registrován: 26.6.2006 0:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tinnarr »

nemuzu to najit. ale tady aspon at vis jak se to delalo: http://www.youtube.com/watch?v=5wqHfFkYXmE
Ten bug uz je ale davno opraveny.
Obrázek
cheerleader
Sigilan
Příspěvky: 13
Registrován: 26.8.2007 22:45
Bydliště: MOONS

Příspěvek od cheerleader »

Ajantis píše:Mé dojmy z Half-Life 2:

HL2 bohužel nemá příběh. Zdráhám se tak označit to, co za příběh vydává. HL1 na tom byl lépe, zápletka měla nějaký vývoj. Velmi povedené bylo uvedení do děje, kdy jste byli obyčejným vědcem, nebojovalo se a vše vypadalo v pořádku. Pak už to šlo strmě z kopce, ale HL2 nenabízí ani to. Jsem hozen do podivného světa plného emzáků a - tady máš zbraň, střílej. Nějaké náznaky příběhu slouží jen k mírnému nastínění toho, proč musím právě teď jít právě támhle. Je to navíc ten velmi nepříjemný styl z bodu A do bodu B a z něj do bodu C... Unesli mi tátu! Musíme ho jít zachránit do bodu B! Ne, unesli ho znova, musíme vyrazit do bodu C! ... Kromě toho, že je to mimořádně laciné, tak ničí iluzi kontinuálního světa, protože jsou tu vytvořené nějaké oázy klidu, mezi nimiž se pohybujete, a v nichž jsou přátelská NPC, běží dialogy (všech 8 vět), ovšem mimo ně se pouze tvrdě válčí. Věrohodnosti světa by výrazně pomohlo, kdybych na nějaké spojence a dialogy narážel průběžně. Alespoň v závěrečné části se tohle naštěstí změnilo. Psát příběh k počítačové hře je sice jako psát příběh k pornu, většina hráčů je stejně spokojena, ale dle mého dnes nemůže existovat špičková hra, aniž by obsahovala kvalitní příběh.

Hra má 2 relativně odlišné části, odhadl bych je v poměru zhruba 7:3:

1. V první (té delší) se snaží kopírovat styl hry jedničky, ale selhává v tom, je ve téměř všem o krok pozadu. Řeší se tu stejné rebusy (stále pitomé kohoutky a přečerpávání vody), dochází k podobným situacím, ale hlavní problém je v lokacích. HL1 se odehrával v tajném výzkumném ústavu a tohle prostředí umožňuje vytvořit téměř cokoliv. Lokace rozhodně nebyly uvěřitelné, často to byl jeden samoúčelný rebus, ale na tom hra stála, protože byly opravdu zajímavé. Se slzou v oku vzpomínám třeba na tu s obrovskou potvorou, která klovala špičatým chapadlem všude kolem sebe. Nebo hned tá následující, kdy se jezdilo na drezíně spletitým labyrintem kolejí. HL1 byla inteligentní akce a na svou dobu povedenými puzzly a parádní atmosférou právě díky návrhu těch prostředí. Jasně, Xen byla katastrofa, ale každá věc má chyby.

Dvojka se snaží působit mnohem skutečněji a realističtěji, takže tahle "experimentálnější prostředí" opouští a děj přesunuje do prostředí civilních. Jedinou vyjímkou je úvodních asi 10 minut, které mě velmi příjemně překvapily dusnou atmosférou města - skoro jsem se u nich bál. Jenže potom přijde pláž, kanalizace, 5 hodinová cesta po rovné silnici, přístav... Prostředí tak nudná a nezáživná, že se původnímu HL nemohou v nejmenším rovnat a ubíjí to dobré, co hra obsahuje. Samotné střílení je totiž ještě o krok propracovanější, AI je opravdu kvalitní a musím říct, že jsem se po většinu hry docela dobře bavil. Pryč je nápaditost a excelentní atmosféra propracovaných lokací, HL2 je jednodušší, akčnější a oproti předchůdci mu něco velmi důležitého chybí.

2. Druhá (ta kratší) část konečně rezignuje na snahu být něco víc a stává se z ní hloupoučká střílečka, která je pojata hodně megalomansky. Máte po ruce několik spolubojovníků, všude se válí hromady munice a zdraví a nabíhají na vás desítky nepřátel. Tedy občas přímo nenabíhají, ale jsou poschováváni na těch nejnepříjemnějších místech. Nebe křižují vrtulníky, kolem obchází obrovští robopavouci, v oknech sídlí snipeři. Všude kolem duní výbuchy, sviští kulky... V tuto chvíli je třeba akceptovat, že je HL2 pouze prostoduchou akcí a potom se budete dobře bavit. Akce je to mimořádně frenetická, nespočívá jen v neustálém běhu dopředu, lokace mají (na jednoduchou akci) svěží architekturu.
Tuhle část musím hodnotit za rozhodně podařenější, protože, ač má nižší ambice, dokázala je naplnit a je to zábava.

Ještě se chci vyjádřit znovu k prostředím. Krom toho, že jsou po většinu hry mimořádně slabá, mě udivuje jejich značná nelogičnost. V porovnání např. s propracovanou AI to dost dobře nechápu.

- Úplně všude jsou co nejnesystematičtěji rozházeny stovky výbušných sudů, v jejichž blízkosti se nepřátele kryjí a jejichž likvidace je více než vhodná. Nesmyslnost tohohle je do očí bijící a překvapuje mě, že si dnes hra s aspirací na trůn v žánru může toto dovolit.
- Probojovávám se vojenskou základnou, probourám se do obrovského skladiště, z nějž jediný vchod je zatarasen zevnitř (!) a v něm - sedí mravenčí královna. Eh.
- Často mi stojí v cestě silové pole, které mi dost znepříjemňuje život a od nějž musím hledat vypínač. Vtip je v tom, že zatímco já jim projít nemohu, tak střílet se přes něj dá, házet předměty také a především nepřátelé se skrz něj mohou pohybovat NAPROSTO VOLNĚ!!
- Stejně tak bez následků probíhají přes lasery automatických kulometných věží, které samozřějmě palbu nespustí.
- Ne právě ojediněle je také využíváno výdobytku nejmodetnějšího - respawnu nepřátel. V těchto částech jsem měl opravdu chuť někomu šlápnout na krk.

Krom toho, jak jsou prostředí nezajímavá, jsou stále plná těchto hloupostí a trapných kiksů, které působily divně už před 10 lety.
Ani ta slavná destrukce prostředí není nic moc, většinou jsou hlavními aktéry ty nešťastné sudy a ani Gravity Gun neohromí. Použít jde samozřejmě jen když se to autorům hodí. Nepřipouští se vlastní kreativita, pokud se to záměrům tvůrce nehodí, tak postel, se kterou jindy manipulujete bez obtíží, prostě nezvednete. Na výbuchy reagují opět jen některé předměty, ale nutno říct, že velmi efektně a účinně.

Pochválit chci ovšem ještě 2 věci:
- Během hraní jsem nenarazil na jediný souboj s bossem. Vyškrtnutí tohoto atributu hře velmi prospělo, je dynamičtější a plynulejší. V HL1 byli bossové a hledání jejich slabin důležití, jenže do akčního stylu, který zvolil HL2, by se nehodili a byli by pouze zdrojem nepříjemných záseků, kdy bych nadával na vysokou obtížnost. Překvapuje mě, že se k tomuto kroku odhodlalo právě Valve, ale jsem velmi potěšen.
- Hudba. Jak hraje vyjímečně, o to je lepší. Chvílemi mi připomínala stařišky System Shock 2, což je velká pochvala.

Opravdu nepatřičně pak působí poslední 2 úrovně (asi 1/10 celé hry). HL2 se zjednošuje, záběr se zužuje a nastupuje krystalická forma zábavy. Atmosféra té kovové věže je úžasná a pocit nepřemožitelnosti jakbysmet. Rozhodně nejlepší část hry a pouze lituji, že se autoři k podobnému radikálnímu a docela originálnímu kroku neodhodlali dříve.

Half-Life 2 je pouze další koncepčně zastaralou 3D akcí. Nedosahuje ani úrovně svého staršího sourozence, přesto se hraje hodně dobře a většinu konkurence asi předčí. Ovšem zábava je to notně slaboduchá, plná nedodělků a nelogičností. Pokud se od něj nečeká nic revolučního ani inovativního, ale chcete jen další obyčejnou FPS, byť dovedenou (v rámci chudých mezí) téměř k dokonalosti, nebudete zklamání.
Jinak jde ovšem o ukrutně přeceňovanou hru.

7,5 / 10
Tak myslim, že seš docela ***** nejspíš nějaký dítě který tak maximálně v hl2 koukalo na menu když napíšeš že hl2 nemá příběh.A můžu s čistým svědomím říct že HL2 má jeden z nejlepších příběhů co sem kdy v FPS viděl. Jestli seš tak blbej že si 5 hodin jel v autě po rovný silnici tak sis asi vzal LSD, protože i když po silnici se jede dlouho tak je tam spousta zastávek na které můžeš, ale ani nemusíš jít a jestli ti jen cesta bez zastavení po rovný silnici trvala 5 hodin tak seš největší noob co sem kdy viděl. Nevim co ti jako příde nelogický na zpracování prostředí, náhodou si myslim, že se jim to velice povedlo a musíš brát ohled na to že to neni z téhle doby. To že sou všude sudy (asi s benzínem) je logické protože to s čim tam kombajni jezdí asi potřebuje palivo. Pak ses zminoval o pavoučí královně (antilon) a o tom že sou dveře zaterasené zevnitřm, no kdyby ses rozhlíd tak nahoře uvidíš hodně velkej otvor a ten se tam neudělal sám. Ty silová pole která zminuješ že jimi prochází nepřítelé ale ty nemůžeš sou celkem dobré lepší než aby chodili z nějakejch černejch dveří do kterej ani nemůžeš vztoupit jako to bejvá v jinejch hrách. A kdyby tam byly všichni nepřátelé hned tak se zvýšej HW nároky a to se mi na HL2 líbí, že dokázali udělat hru která skvěle vypadá postavy mají skvělou AI ale nároky sou velice malé. Pak si psal o tom že choděj přes lasery kulometných věží, kdybys používal mozek a tutíž si tu hru zapnul a nekoukal jen na menu tak v jedný misi Alyx přeprogramoje věže, aby na tebe neútočili ale na nepřítele ani takže je jasný, že maj nějakou novou technologii díky které ty věže útočí jen na někoho. To tě asi nenapadlo co? Prostředí sou náhodou velice promakáná, v kolika hrách s je tolik věcí jako třeba houpačka ? kolotoč ? atd.. Rozhodně nemůžeš bejt normální když napíšeš že hl2 je další zastaralou hrou, takovouhle fyziku jen tak v nějaký hře neuvidíš a jak už sem zmínil tuhle grafiku a AI s takovýma HW požadavkama taky jinde nenajdeš. Rozhodně to neni přeceňovaná hra. Je to spíš jedna z nejlepších FPS co je zatim k dispozici na trhu. Jako obyčejnou FPS můžu nazvat třeba Quake4 kterej i když vypadá dobře tak má hw nároky věčí fyziku taky nic moc a o příběhu ani nemluvim. A dát hodnocení 7.5 z 10 nemůže normální člověk. Tahle hra vyhrála v několik časopisech soutěž hra roku. Je to jedna z nejprodávnějších FPS. A málokdy se stane že bych si koupil originálku ale v tomhle případě sem to prostě musel udělat, protože je jen málo FPS které bych dohrál několikrát za sebou a
half life2 je jendou z nich. Jinak jestli ti můžu poradit popros nějakýho kamaráda at si za tebe sedne k pc a ukáže ti jak se přes menu dostaneš dál do hry at poznáš, že mám pravdu.
Uživatelský avatar
Isair
V Knize mrtvých
Příspěvky: 111
Registrován: 23.7.2007 13:04
Bydliště: zatim mám

Příspěvek od Isair »

:-D JJ, v tom svem clanku mas tuto hru opravdu dosti podcenenou.
To ze nekolik milionu lidi jak pises hru precenuje je trochu divne ne?
Nejspis bude chyba nekde jinde(prehodnot si to jak chces)
He who fight with monsters should look to it that he himself does not become a monster..when you gaze long into the abyss the abyss also gazes into you..
-Friedrich Nietzsche
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7394
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sevencreature »

cheerleader: Bez těch vulgarismů a urážek by to nešlo? :roll:

Jinak osobní názor ti nic neříká? Když bude sto lidí tvrdit, že je něco nejlepší tak tiše rezignuješ a přesvědčíš sám sebe, že to je pravda, protože to přece někdo řekl?

Hmmm, ohledně toho procházení silovými poli - předpokládám, že to je nějak vysvětlené (popravdě mi to nikdy nepřišlo divné - předpokládál jsem, že když už je technologie silových polí, tak mají zvládnuté i FOF procházení).
Naposledy upravil(a) sevencreature dne 27.8.2007 7:59, celkem upraveno 1 x.
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
Uživatelský avatar
Adieu
Sigilan
Příspěvky: 1409
Registrován: 30.1.2006 11:08
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Adieu »

7c: cheerleaderův názor je přeci kvalitní názor "normálního člověka".

Ach jo.
"Za život si nic nekoupíš, ty čůzo! Haahahahahahahaahahaa…"
Uživatelský avatar
Isair
V Knize mrtvých
Příspěvky: 111
Registrován: 23.7.2007 13:04
Bydliště: zatim mám

Příspěvek od Isair »

sevencreature píše:cheerleader: Bez těch vulgarismů a urážek by to nešlo? :roll:

Jinak osobní názor ti nic neříká? Když bude sto lidí tvrdit, že je něco nejlepší tak tiše rezignuješ a přesvědčíš sám sebe, že to je pravda, protože to přece někdo řekl?

Jinak ohledně toho procházení silovými poli - předpokládám, že to je nějak vysvětlené (popravdě mi to nikdy nepřišlo divné - předpokládál jsem, že když už je technologie silových polí, tak mají zvládnuté i FOF procházení).
Osobni nazor samozrejme respektuji, ale nebudu rikat ze je hra podhodnocena.
Kdyz uz osobni nazor tak ve stylu:Mozna je to dobra hra ,ale ja ji v lasce nemam ;-)
He who fight with monsters should look to it that he himself does not become a monster..when you gaze long into the abyss the abyss also gazes into you..
-Friedrich Nietzsche
Uživatelský avatar
MCZ
Sigil Team
Příspěvky: 3926
Registrován: 25.9.2005 1:01
Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MCZ »

Isair píše:Osobni nazor samozrejme respektuji, ale nebudu rikat ze je hra podhodnocena.
Kdyz uz osobni nazor tak ve stylu:Mozna je to dobra hra ,ale ja ji v lasce nemam ;-)
Co je to za blbost? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Takže místo abych o filmu řekl: "Tenhle film je naprostá píčovina", řeknu raději "Možná je to dobrý film, ale mě se nelíbí", abych někoho náhodou neurazil? Tak to je vážně super.

Já s Ajantisem ve spoustě věcí dost často nesouhlasím, ale že bych se snižoval k tomu, abych mu nadával či mu radil, jak má korektně psát své názory, aby mě snad nepoškodil, to by mě fakticky nikdy nenapadlo :roll: .
Uživatelský avatar
Isair
V Knize mrtvých
Příspěvky: 111
Registrován: 23.7.2007 13:04
Bydliště: zatim mám

Příspěvek od Isair »

MCZ píše:
Isair píše:Osobni nazor samozrejme respektuji, ale nebudu rikat ze je hra podhodnocena.
Kdyz uz osobni nazor tak ve stylu:Mozna je to dobra hra ,ale ja ji v lasce nemam ;-)
Co je to za blbost? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Takže místo abych o filmu řekl: "Tenhle film je naprostá píčovina", řeknu raději "Možná je to dobrý film, ale mě se nelíbí", abych někoho náhodou neurazil? Tak to je vážně super.

Já s Ajantisem ve spoustě věcí dost často nesouhlasím, ale že bych se snižoval k tomu, abych mu nadával či mu radil, jak má korektně psát své názory, to by mě fakticky nikdy nenapadlo :roll: .
Ja mu nikde ve svych prispevcich nenadavam.
Ale rikam zase svuj nazor,proto kdyz mi hra neprisla podhodnocena tak to budu propagovat.
Jinak nazory se samozrejme daji vyjadrit s patricnou uctou, to co jsem psal jako priklad bylo velmi nadnesene,ale mohl napsat pouze sve hodnoceni, sve vytky a neohrazovat se na ostatni ze to prehodnotili :-) .(Rict ze je to totalni pi*** :-D ,ale ne ve stylu jak se ti ta pi*** mohla libit atd...)
He who fight with monsters should look to it that he himself does not become a monster..when you gaze long into the abyss the abyss also gazes into you..
-Friedrich Nietzsche
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7394
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sevencreature »

Moje hlavní výtky k HL2 jsou zhruba tyto:

1. Příběh - resp. jeho absence - abych to vysvětlil, prostě cestujete z místa na místo, ale nemáte nějaké podrobnější informace či motivaci (upřímně - celé město X mi bylo volné včetně obyvatelů a neměl jsem nejmenší zájem se o něco snažit). Narozdíl od HL1 kde bojujete o přežití a záchranu kolegů z BM - místa, které znáte a kde jste pracovali. Koneckonců, tohle je jeden z problémů, za který byl HL2 kritizován (čili opravdu nejsem sám, kdo si tohoto "detailu" všiml).

2. Krátké - jak už jsem psal, HL2 mohl být klidně 2x delší (nebo alespoň 1,5 x - jinak řečeno Episode 1 mohla být součástí HL2).

3. To už jen na okraj - nízké rozlišení textur :wink:


Celkově se mi HL2 líbí, ale musím přiznat, že největší podíl na tom má grafika a vyspělé technické provedení (GUI, UI, nastavení, podpora všech možných nových technologií) celkově - a teké koncepce a provedení Steamu. Z hlediska hratelnosti první díl ten druhý IMO vysoce převyšuje (proto se taky těším až vyjde Black Mesa).

Jinak řečeno HL2 je velmi dobrá hra - a hratelnost je po řemeslné stránce dobře provedená, ale přijde mi trochu "bez srdce" - čili baví mě, ale nemůžu říct, že bych se při hraní těší na to, co přijde či že bych se těšil na samotné hraní. Při vzpomínce na HL2 se mi vybaví v prvé řadě grafika a engine.
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
Uživatelský avatar
Elessar
Sigilan
Příspěvky: 1785
Registrován: 1.10.2005 19:39
Bydliště: Desolation Row
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Elessar »

Isair- lenže pokiaľ viem, neexistuje fyzikálny vzorec na určenie definitívnej kvality filmu, hry (etc.), a keďže Ajantisa neuhranula tak, ako väčšinu ľudím je pochopiteľné, že ju bude považovať za preceňovanú (a teda predpokladám, že aj toto zostáva v rovine názoru- t.j. pochybujem, že si Ajantis myslí, že každý, komu sa HL2 páči, nie je schopný sa prebiť cez pozlátenú škrupinku, aby videl, aká slabá hra to v skutočnosti vlastne je...)

Resp. už som si musel zvyknúť, že keď mi niekto siahne na modlu a mne sa kvôli tomu zrúti realita (a že mi ju už Ajantis párkrát pekne otriasol :) ), je to predovšetkým môj problém a tým, že budem pľuť síru všade naokolo alebo vyskakovať ako cheerleader z krabičky, ho rozhodne nevyriešim... ;)
If every time we tell a lie a little fairy dies they must be building death camps in the garden.
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7394
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sevencreature »

Ještě - Ajantis IMO ohodnotil HL2 docela vysoko. Počítám, že do hodnocení nezahrnul technické provedení (nj., každý není "technofašista" - tímto někoho zdravím :mrgreen:) - které by mohlo (pro ty, kteří si potrpí na procenta, žebříčky a bodová hodnocení - :roll:) výslednou "známku" ještě zvednout.

A řekněme, že hodně her je hodnoceno právě kvůli technickému provedení - hmm, možná proto je v poslední době všude vidět taková devalvace absolutních (10/10 či 100%) nebo hodně vysokých (přes 9) hodnocení - a většinou jde o hry, jejichž visuální stránka je skvělá, byť obsah nikterak nevybočuje (jde spíš o řemeslně dobře provedenou práci - žádné větší chyby, žádné větší pokusy o originalitu, někdy vyloženě "jedeme podle šablony"). Ale když se nad tím zamyslím, tak asi není smysluplné - z hlediska dnešní doby - tento přístup kritizovat. Běžní "zákazníci" (a počítačové a konzolové hry teď hraje téměř kdokoliv - od dětí až po dospělé) hrají hry pro zábavu - chtějí, aby vypadaly hezky, dobře se hrály, nebyly moc obtížné či nějak náročné (tj. aby nebylo nutné do nich moc investovat - času a úsilí). Když bych to přirovnal k filmu - masy chtějí kvalitní akční film s parádním triky, který je v rámci možností inteligentní a splňuje většinu (pokud možno všechny) požadavků. Výsledná hra, která tomu vyhovuje, určitě udělá radost většině lidí, tvůrcům i vydavatelům.

Jinak řečeno - z hlediska dnešního mainstreamu (vlastně mi HL2 přišel jako předzvěst dnešní doby) je HL2 DOKONALÁ hra.
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
cheerleader
Sigilan
Příspěvky: 13
Registrován: 26.8.2007 22:45
Bydliště: MOONS

Příspěvek od cheerleader »

No napsat, že je to dokonalá hra je asi trochu silné slovo :-D, ale na dnešní dobu je to dobrý, když se totiž kouknete na prvky starších her (někdy i novějších), tak HL2 přejímá spoustu prvků. Možná proto se dá označovat za dokonalou z hlediska dnešního mainstreamu (tohle slovo používám poprví v životě hh). Hra která dneska chce nějak vybočovat, aby se stala slavnější musí být v něčem přelomová a to HL2 rozhodně je, také musí mít příběh a to HL2 má a to dost dobrej. Hodně lidí tu píše že hl1 mělo příběh lepší, no to mi moc nepříde jak už tu někdo psal je to ve stylu: Rano jdu do prace, neco podelam, armada to chce utajit a vsechny nas pozabijet, ja jim utecu, teleportju se nekam a zabiju bose. Konec pribehu. To mi teda nepříde jako kvalitiní příběh, zvlášt ten konec je dost nelogickej. Taky jste tu psali, že vám vaděj zbraně v HL2 no nevim jak vy, ale mě vyhovujou, protože za celou hru jste díky menšímu množství munice nuceni používat všechny zbraně. A kdyby tam byly tři super zbraně jak to tu někdo psal tak by to byla celkem nuda, takle si aspon dobře zastřílíte. To v HL1 jste vždycky používali tu nejlepší zbran a náboje jste do ní měli furt. Myslim že zbraně vývojáři dobře vyvážili tak abyjste používali všechny (i když páčidlo je v pozdější fázy hry už k ničemu).
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7394
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sevencreature »

cheerleader: No, nejde ani tak o to, že by byl příběh v HL1 "lepší" než v HL2 - tím lepší myslím inteligentnější, originálnější, propracovanější - jde o to, že jsi tam součástí toho příběhu (hmm, slovo "příběh" se mi nějak moc nehodí, ale lepší mě nenapadá). Zatímco v HL2 jsem měl dojem, že jsem pořád mimo (tj. většina událostí se děje mimo tebe, hodí tě do děje aniž se dozvíš něco o pozadí). Ano, většinu informací je možné zjistit (poslechem rádií, televizního vysílání - tj. té propagandy, posloucháním všech vedlejších dialogů), ale pořád je to "fakt" málo.

Jinak řečeno - tím "lepší" mám na mysli v tomto případě především zábavnější, bezprostřednější, napínavější atd. Nikoliv ve smyslu "highbrow" lepší. Hmm, jako příklad - třeba Stalker má IMO lepší příběh (či story - jak už jsem psal, slov "příběh" se sem moc nehodí, ale alternativa mě momentálně nenapadá) než Star Wars, ale Star Wars jsou IMO zábavnější :mrgreen:
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
cheerleader
Sigilan
Příspěvky: 13
Registrován: 26.8.2007 22:45
Bydliště: MOONS

Příspěvek od cheerleader »

sevencreature: Tak jestli si měl dojem že si mimo, tak to bylo asi tim že se to odehrává několik let po HL1, ale náš hridna tam těch několik let nebyl. Takže se tam pak odehrává spousta zdánlivě nelogických scén. A nikdo ti to tam nevysvětluje, protože všechny postavy to berou jako že si tam ty roky mezi HL1 a HL2 byl. myslim, že i o HL1 se dá říct, že tě vlastně hodili do toho děje. Kdybych si nikdy nečet na netu příběh k HL1 tak skoro ani nevim o co jde. Nevim jak by sis jako představoval, že by ta hra musela začínat, aby ses necítil hozenej do děje. Asi hodinovim intrem kde by ti všechno vysvětlili co? A ještě k tomu HL1 v něm jdeš dál bez nějakýho cíle, člověk by řek že jeho cílem je útéct a ne se teleportovat na xen a tam sejmout bosse. Mezitim co v HL2 vždycky když něco děláš tak víš proč. V HL1 to spíš vypadalo, že deš dál aby sis moh zastřílet a takle podle mě nemá vypadat kvalitní příběh i když HL1 byl ve sví době přelomovej už tim že nějakej příběh měl tak s příběhem z HL2 se to ani nedá srovnávat.
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7394
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sevencreature »

V HL1 tě nehodili do děje. Ráno přijedeš do práce, pokecáš s kolegy a jdeš dokončit plánovaný experiment. A pak už se události přirozeně (nebo nepřirozeně :wink:) vyvíjí kupředu. Pořád víš co se děje, i když nevíš přesně proč.

V HL2 tě hodí do děje (to by mi až tak nevadilo), ale nikdo ti nic neřekne, prostě tě jen posílají z místa na místo, metodou - běž tam a tam, protože to je potřeba a musíš tam udělat to a to, protože to je potřeba.

V jedničce nebyl problém se s hlavní postavou více či méně ztotožnit, ve dvojce jsem měl neustále pocit WTF. Prostě trochu jako jízda vláčkem, ze kterého nemůžeš vystoupit.

A ne, opravdu nepožaduji hodinové intro (:lol:), stačí mi vědět co se vlastně děje.

Jako je fajn, že to ví Gordon Freeman, ale ten mi toho tedy moc nepoví :lol:

Jinak řečeno, HL2 možná překonává HL1 v tom, co není vyřčené, nicméně 100x nula je v praxi pořád nula ;-)
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
Odpovědět

Zpět na „Jiné hry“