SlipKnoT píše: I když je pravda, že do pc člověk narve větší množstvý peněz než do konzole, tak na pc se dá dělat mnohem víc věcí. Navíc, konzolový hry jsou úplně jiný než na pc...
Toť zajímavá problematika trochu obecnější charakteru. Já si totiž myslím, že není dobré chválit dne před večeří.
Nové konzole dnes mají vesměs tři důležité elementy - usb rozhraní (možnost připojení rozličných periferií vstupně/výstupního rázu), síťové připojení (drátové či bezdrátové) a internetový prohlížeč (a to ne nějaký omezený, ale takřka plnohodnotný -
http://www.consolewatcher.com/2006/05/c ... a-browser/). A toto je velmi silná kombinace.
Stačí si totiž uvědomit, že jedním ze silných trendů dneška týkající se softwarových produktů, je rvát většinu do prohlížeče. Koneckonců i pro ty výhody, které z toho plynou, jak se může ukázat právě nyní.
Takže prohlížeč dokáže simulovat to, co je na klasickém pc dnes využíváné široce, tj. prohlížení stránek. Ovšem ono nejde o prosté prohlížení, ono jde o to, co vše lze v prohlížeči "spustit". Webmaily nám jsou dobře známé. Mnohé dokáží nahradit klasického e-mailového klienta. Máme tu možnosti psát přes prohlížeč wordovské dokumenty. Máme možnosti instant-messagingu přes prohlížeč. Máme možnosti přehrávání médií přes prohlížeč. A to není vize, to je v podstatě fungující realita - sice s několika háčky, zatím je to takové plenkovaté, ale v základě fungující.
Vizí, ne nutně moc vzdálenou, je kupříkladu javovské (potažmo nějaké jiné, nebazíruju na tom
) běhové prostředí na konzoli - pak můžeme pc klidně šoupnout do skříně, protože v tu ránu máme na konzoli hypoteticky vše.
Takže na konzole "pozor", velký "pozor" - představa, že počítač je to sofistikované multi-funkční zařízení, které dokáže vše, zatímco konzole jsou omezené pouze na ty své hry, bere díky koncepcím (jejichž cílem je právě ta konvergence zařízení) postupně čím dál tím více za své.
Nechci tvrdit, že konzole snad nahradí pc, nebo něco takového. Spíše bych to viděl na postupné splynutí a kooperaci - produkty typu media center, či koncepci volného přístupu skrze "cokoliv" k nějaké sdílené funkčnosti/obsahu.
Toť taková poznámka...
Jinak jde ale spíš o ten fakt, že konzole dělá z hraní opravdu Hraní. To je těžko kvantifikovatelné a dokazatelné, to si člověk prostě musí zkusit. Koneckonců to popisují předešlé příspěvky tady.