Castle Strike

Akce, strategie, adventury, plošinovky, závodní, sportovní a logické hry ... prostě žádné RPG.

Moderátor: sevencreature

Odpovědět
Uživatelský avatar
Ajantis
Sigil Team
Příspěvky: 5040
Registrován: 28.9.2005 22:38
Bydliště: die beschattete Berge
Kontaktovat uživatele:

Castle Strike

Příspěvek od Ajantis »

Castle Strike

Roztomilá real-time strategie, která se už podle názvu točí okolo dobývání hradů a pevností. Zatímco různých typů živých jednotek má každá strana docela málo, dobývacích zařízení je zde snad 15 druhů. Od obyčejných žebříků a obrovských štítů se škvírami, za něž se schovávají střelci, přes mnoho druhů katapultů a děl až po pojízdnou obléhací věž. Každý má svá specifika, musí jej obsluhovat několik panáků, které je možno zabít a zařízení uzmout atp. Podobné možnosti mají i obránci - odstrkují žebříky od hradeb, vylévají na útočníky smůlu a jiné radovánky.

Hlavní kampaň se ale překvapivě v první řadě nezaměřuje na ono dobývání (kterého si člověk užije spíš ve skirmishi), ale na příběh. Není to přitom příběh celoevropského formátu, ale spíše komorní drama (čemuž odpovídá i nízký populační limit zpravidla kolem 100), které je však pevně zakotveno do prostředí Stoleté války a soudobého stavu společnosti - setkáme se s morovou nákazou, řáděním inkvizice, temnou magií i krutým feudálem ždímajícím své poddané seč to jde. Odpovídají tomu návrhy misí, které jen vyjímečně stojí na schématu "postav svou základnu a znič tu cizí". Cíle se během misí často mění a v mnoha z nich nejen, že základnu vůbec nestavím, ale nemám k dispozici ani armádu - často Castle Strike mnohem více než RTS připomíná RPG, v němž se kupř. snažím dopadnout zlou čarodějnici, jež mě a mé družníky proměnila ve vykrmené čuníky (nikoli od slova "Čunek").

Příběh je (na strategii) hodně dobrý a tenhle žánrový mix mi opravdu vyhovoval. Strategická část není v kampani příliš vytěžovaná a propracovaná je spíše průměrně - až na ono dobývání hradů. Všechny 3 strany "konfliktu" (Francouzi, Němci, Angličané) jsou v podstatě stejné a hospodářský model i přes existenci 4 "surovin" jednoduchý. Co však činí z hraní strategicky orientovaných misí naprosté peklo, je "umělá inteligence" vlastních jednotek. Za svůj život už jsem se s pár - i poměrně starými strategiemi - setkal, ale něco tak zrůdného jsem ještě neviděl. Skupina vojáků není v plném počtu schopna dosáhnout ani bodu vzdáleného 20 metrů na rovince. Krom toho, že si klidně vykročí opačným směrem, se jednotky neumí vyhýbat sobě navzájem ani jiným předmětům, které jsou náhodou v cestě. Tedy vyberu 3 skupiny po 15 vojácích a pošlu je o 2 obrazovky na východ: část se rovnou vydá na západ, nemalý hlouček na příkaz nereaguje vůbec, jedna skupina skutečně vykročí na východ, ale po 30 metrech se zasekne o opuštěný obranný štít pro lučištníky, načež se na ni začnou nabalovat další jednotky neschopny pohybu. Jiná skupinka úspěšně prošla, ale pak se zničehonic zapletla sama do sebe a polovina z ní zůstala na místě. Ta druhá polovina zahlédla o kousek dál nepřátelského dělníka, takže se vykašlala na příkaz a jala se jej pronásledovat. Na místo určení nedorazil nikdo. Ještě hůř je při nasazení obléhacích strojů, kdy jediné dělo dokáže svou inteligencí znehybnit klidně polovinu armády. Každá jednotka má 3 režimy aktivity / pasivity, ale u střeleckých NENÍ žádná možnost "neútočit", jakmile zahlédnou nepříítele, útočí vždy. Stejně obdaření jsou i dělnící, kteří klidně ignorují o pár metrů dál stojící les a jeden za druhým jako lemmingové táhnou těžit dřevo přímo do nepřátelské základny za kopcem. Šílené, ŠÍLENÉ!!!

Vzhledově velmi povedená je grafika, má široké možnosti přibližování a rotace, fordužel nabízí i při nejvyšších detailech velmi krátký dohled. K tomu je i nejvyšší oddálení příliš přilepené na terénu a rozhodně neodpovídá potřebám strategické hry, v níž je nutné mít dobrý přehled o všem, co se děje.

Celkově je Castle Strike velice zábavný "simulátor středověku" v hezké grafice, který dobře propojuje "RPG" a strategickou část, s pestře navrženými misemi. Trochu slabší je strategická část, především kvůli otřesné AI, kterou jsem osobně vykompenzoval nejnižší obtížností. S takovou AI a bez možnosti pořádně oddálit kameru bych nedobyl ani opodál stojící komplex perníkových kadibudek. A nad takovouhle "profesionální lokalizací" (není to CD Projekt) by zaplakal i Mrazík v dobách své největší slávy.


Hrál ji tady ještě někdo? :-)
Odpovědět

Zpět na „Jiné hry“