Multi-Class weapon specialization, mastery a kdoví, co ještě

Netušíte, co je to THAC0, AC, 1k6, tah, iniciativa, rychlost zbraně nebo sesílání kouzla, ...? Tady určitě naleznete odpověď.
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7394
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Multi-Class weapon specialization, mastery a kdoví, co ještě

Příspěvek od sevencreature »

Hmmm, instalujete někdo "Multi-Class Grand Mastery" z Ease of Use? Je to mod, který umožňuje multi povoláním v BG II "dávat do zbraní" 5 hvězdiček.

Zajímalo by mě, jak je to z hlediska pravidel ADnD? Protože třeba multi F/M není nikterak omezovaný z hlediska mága, ale jako bojovník je omezený poměrně značně :-?

Jak to funguje v papírové verzi?

Na druhou stranu tahle komponenta je docela dost přehnaná, když by to umožňovala každé postavě :roll:

Já jsem ji radši neinstaloval - ale u multi Fighterů bych Grand Mastery opravdu uvítal, kdyby to bylo košer - jen nevím, jak je to s pravidly.
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
Uživatelský avatar
CrowX
Sigilan
Příspěvky: 1436
Registrován: 24.9.2005 22:58
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CrowX »

Ja to mám - príde mi to logickejšie - prečo by mal mať fighter iba 2*? Veď nato je fighter aby mohol mať 5* - inak sa stráca jeho najväčšia výhoda - ale napríklad C/R môže mať stále iba 2* - takže je to iba pre fighterské multiclassy.
There is a limit to stupidity.
182
Uživatelský avatar
Jab
Sigil Team
Příspěvky: 3603
Registrován: 24.9.2005 23:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jab »

To už by si pak těžko někdo bral dual-class. Podle mě jsou ty ** zcela v pořádku. 8-)
Uživatelský avatar
CrowX
Sigilan
Příspěvky: 1436
Registrován: 24.9.2005 22:58
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CrowX »

Prečo? Veď F/M potrebuje na postup na ďalšiu úroveň toľko skúseností ako normálny F alebo M (podľa toho v ktorom povolaní) - 2* by som akceptoval, keby potreboval menej, ale takto je to vlastne aj F a aj M - podľa mňa by nemal mať žiadny handicap.
There is a limit to stupidity.
182
Uživatelský avatar
Jab
Sigil Team
Příspěvky: 3603
Registrován: 24.9.2005 23:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jab »

CrowX píše:Prečo? Veď F/M potrebuje na postup na ďalšiu úroveň toľko skúseností ako normálny F alebo M (podľa toho v ktorom povolaní) - 2* by som akceptoval, keby potreboval menej, ale takto je to vlastne aj F a aj M - podľa mňa by nemal mať žiadny handicap.
A co v té možnosti využívat celou dobu obě povolání, to není výhoda?
Uživatelský avatar
CrowX
Sigilan
Příspěvky: 1436
Registrován: 24.9.2005 22:58
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CrowX »

Ale na nízkom lvl je to zároveň aj nevýhoda - nehovoriac, že dostávaš menej HP a pod. Keď už aj nie 5* tak aspoň 4 alebo 3. 2*sú málo. :roll:
There is a limit to stupidity.
182
Uživatelský avatar
Jab
Sigil Team
Příspěvky: 3603
Registrován: 24.9.2005 23:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jab »

CrowX píše:Ale na nízkom lvl je to zároveň aj nevýhoda - nehovoriac, že dostávaš menej HP a pod. Keď už aj nie 5* tak aspoň 4 alebo 3. 2*sú málo. :roll:
Podle mě je to vyrovnané. Mmj. na lvl 1 je silnější multi-class (logicky). Pak možná pár lvl zaostává, ale nic tragického. 8-)
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7394
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sevencreature »

Jab: No já si dual class bral vždycky především z toho důvodu, že potřebuje míň zkušeností. Fighter na vyšších levelech se už moc nevylepšuje, takže je to v tom F/M spíš přítěžek (a F HLA nepovažuju zrovna za zázrak :roll:).

A z hlediska RP je to trochu jiná postava než multi.

Ovšem ve hře, kde je hodně expů je to naopak výhoda, protože je asi nevyužiješ? :-? (pokud hraješ solo, nebo v malé skupině)

Edit: I když po pravdě ty 2 * nejsou *až* takový handicap. Ale připadá mi to potom, že F/M je pouze vylepšení mága slabým bojovníkem - tj. nepřijde mi to rovnocenné. Kdyby třeba nemohl kouzlit kouzla vyšších úrovní nebo tak něco, tak bych to pochopil :-(
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
Uživatelský avatar
Dalcor
Sigilan
Příspěvky: 982
Registrován: 30.9.2005 8:53
Bydliště: Černá skála, Nightlund, Solamnie, Krynn, Mnohavesmír
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor »

Podle pravidel si weapon specialization jako Weapon profecienci F/M mohl vzít. Weapon mastery v základních pravidlech chybí je až v rozšířené verzi Players Options, která je od standartního ADnD dost odlišná
Uživatelský avatar
magnus
Sigilan
Příspěvky: 264
Registrován: 18.4.2006 21:14
Bydliště: Preol
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od magnus »

v BG1 je to dokonce ještě výraznější
za ** je tam +1 +2
za *** je tam +3 +3
v BG2 je za *** jen +2 +2

navíc je v BG1 míň úrovní a celkově vzato multipovolání bojovník/něco hodně na tom hodně prodělá, jelikož si může narvat do zbraní jen **

ale jestli je to tak v pravidlech AD&D, tak prosim..
Gurthfin
Sigilan
Příspěvky: 64
Registrován: 15.4.2008 15:02
Bydliště: Závod, Human Interface

Re: Multi-Class weapon specialization, mastery a kdoví, co ještě

Příspěvek od Gurthfin »

No ja sem si to "vyriesil" s tym zastavovanim povolania. Presel sem BG1 tak sem mne vysoke staty, v BG2 sem si zvolil Kensai-a ten ma brutalne bonusy na THACO, zraneie aj OC a potom sem z neho urobil maga.Mnel sem 5* na zbran + bonusy a este sem magovy kupil robu vecny, a bol som nepremozitelny.
"Neprítomnosť originálu spôsobí vytváranie jeho kópií." - Stand Alone Complex
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7394
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Re: Multi-Class weapon specialization, mastery a kdoví, co ještě

Příspěvek od sevencreature »

Gurthfin píše:Presel sem BG1, v BG2 som nepremozitelny.
Souhlas, tohle platí pro všechny mé různé varianty postav, se kterými jsem hrál BG sérii :mrgreen:

Nicméně to není příspěvek k tématu, ne? :think:
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
Uživatelský avatar
Vallun
Dabus
Příspěvky: 3463
Registrován: 7.1.2006 19:03
Bydliště: Libiš

Re: Multi-Class weapon specialization, mastery a kdoví, co ještě

Příspěvek od Vallun »

Papírová pravidla ADnD neznám, ale kdyby někoho zajímal můj "právní/teoretický" pohled na věc, tak multi-class by měl mít hlavní výhody obou povolání, nevýhodou je pomalejší levelování a dovedl bych akceptovat ztrátu nějakých vedlejších dovedností, ale ***** profi je dle mého pojmovým znakem bojovníka, takže by měla náležet i dual a multi povoláním:) Maximálně by si bylo lze z hlediska RPG představit, že bude mít max **** a kouzelník bude omezen kouzla lvl 8.
JRRT: "Jestliže chápeš, buď spokojen."
SwaCZa
Sigilan
Příspěvky: 18
Registrován: 24.3.2008 13:11

Re: Multi-Class weapon specialization, mastery a kdoví, co j

Příspěvek od SwaCZa »

Argumentujete možností dualclassu ale tato možnost je přípustná jen člověku, který navíc Multiclassovat nemůže.
Takže znalci DnD, zkuste nalézt řešení pro ostatní rasy.
Nebo je ve světě DnD rasismus už v pravidlech? :shock:
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Multi-Class weapon specialization, mastery a kdoví, co j

Příspěvek od PostTrauma »

Řešení je ve 3. edici : )
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Odpovědět

Zpět na „Dungeons & Dragons a pravidla“