Stránka 2 z 4

Napsal: 1.11.2005 12:40
od Dalcor
Advanced Dungeons and Dragons Second Editions
Hod na útok:
THAC0 - tedy To Hit Armor Class 0, který se snižuje s přibávající úrovní a bonusy za sílu (od síly 17). THAC0 se u každého povolání snižuje jinak - u skupiny Válečník (Fighter, Paladin, Ranger) vždy s každou úrovní o 1.
Hod na útok pak vypadá= Hod D20 musí být větší než výsledek THAC0 - abs.hodnota AC - bonusy - tj s mečem +3 válečník na 5 úrovni se silou 17 ma THAC0 = 16(Hodnota Thac0) - 3 (bonus meče) -1 (bonus za sílu) 12

K tomu aby jsi zasáhl AC0 musíš tedy útok udělat 13 a víc (13 je víc než 12-0)

Damage se v papírové verzi ještě počítá podle velikosti protivníka to je ale vedlejší. Pošítá se hdo kostkou plus aplikované bonusy - Obouruční meč má standartne Dmg 1D10 (1-10) připočtu li bonus magického meče +3 (1D10+3) výsledek je 4-13 a nyní bonus za sílu +1 (1D10+4) je výsledek 5-14. Což je hodně, opravdu, ve 2E totiž málokdo má víc jak 100 HP. Hodíš li Kritický zásah (Natural 20 na kostce - ani BG 2 nepočítá vylepšená pravidla Players Option, narozdíl od třeba Zbraňových Mistrovství) násobí se damage udílená zbraní 3x a připočte se bonus: tj 1D10x3+4 tj tj je to 8 - 34 což je velice příznivé :)

U zmunchkinované :) třetí edice a tříapůlté edice se damage počíná podobně, ale útok je úplně jiný stejně jako bonusy za sílu, za každé 2 body v síle nad 10 se ti o jedno zvyšuje síla (tj +1 na 12,+2 na 14, +3 na 16 a pod). ˇUtok se také řeší připočítáváním Attack Bonusu k Hodu D20, výsledek pak musí být větší než AC soupeře (Veme me li stejnou postavu - Fighter L5, +3 meč, 17 síla) tak BAB je +5, +3 bonus za meč a + 3 bonus za sílu, tj Attack Bonus je +11. K určení výsledku připočteš hod D20 tj například 13 + 11 = 24 a zasáhneš protivníka s AC 22 a méně (což je například Plná Plátová zbroj +2 tuším) Kritické útoky se ale počínají úplně jinak, podle Critical Threadu a to je složité na vysvětlení (kdysi mikdosi říkal jak je 3E krásně jednoduchá - Bullshit)

Napsal: 1.11.2005 22:14
od Johny
díky za vysvětlení. ještě jeden stupidní dotaz. mezi např 1k8 a 1d8 je rozdíl akorát ve druhu zranění že? a nebo to je v něčem jiném? jsem fakt lama na pravidla a to už jsem protočil BG1, BG2, IWD1+datadisk, IWD2 a NWN+datadisk. v datadisku k BG2 jsem skončil u té poslední kněžky, dal jsem jí 2x pak už ne

Napsal: 1.11.2005 22:16
od Razfallow
Žádný rozdíl v tom není, pouze jedno je česky (1k8 - k značí "kostka") a druhé anglicky (1d8 - d značí "dice").

Napsal: 7.12.2005 18:44
od Velehal
Ve 2.E má sice asi málokdo více než 100 HP, ale v BGII to zas tak neobvyklé není.
A THACO 10 je možná také dobré v normální hře (tedy ne úplně šíleném světě BG), ale v BG je to málo. Nepletu-li se, tak jedna z podob Irenica v Tacticu má AC -25... (jedině Time stop nebo HLA Critical Hit)...

Napsal: 7.12.2005 18:57
od sevencreature
Velehal píše:Tacticu má AC -25... (jedině Time stop nebo HLA Critical Hit)...
Hmmm, to je fakt, co si pamatuju, tak nejnižší thac0 jsem měl asi -35 (-38), takže by to byla docela loterie...

Napsal: 7.12.2005 19:47
od Velehal
Jenže to je na konci SoA a člověk nemá předměty z ToB (jen ty, co jsou ve WK, ale ty nejsou bez té příšery, co je spojuje, zas tak silné). Dobré řešení je Improved Haste + Critical Strike.

Thac0

Napsal: 14.3.2006 15:27
od Graver
Je takový drobný dotaz. Takže, když mám v popisu nějaké zbraně THAC0 = +3 a moje thaco je třeba 15 tak mám potom THAC0, které se mi počítá do souboje 18, z toho mi vyplývá, čím lepší zbraň, tím horší zásah.

Napsal: 14.3.2006 15:29
od Tokkar
Pokud tim "horsi" myslis "vetsi sance na zasah", tak ano.

Zalezi na tom v kterém systemu pravidel hraješ.
V edici 2 to od THAC0 odectes. BG1 + 2, IWD1
V edici 3 to prictes. IWD2

V kazdem pripade je zbran THAC0 +3 lepsi nez THAC0 +1

Chyba je ve špatném použití znaménka, má to prostě znamenat bonus 3.

Re: Thac0

Napsal: 14.3.2006 16:18
od Vlasák
Graver píše:Je takový drobný dotaz. Takže, když mám v popisu nějaké zbraně THAC0 = +3 a moje thaco je třeba 15 tak mám potom THAC0, které se mi počítá do souboje 18, z toho mi vyplývá, čím lepší zbraň, tím horší zásah.
To "+" má znamenat kladný modifikátor, tj. zlepšení. Takže, když máš THAC0 postavy 15 a meč dává +3 (zlepšení o 3), tak s tím mečem máš 12.

Napsal: 23.3.2006 14:00
od Dalcor
De Facto to znamená že k hodu na útok připočítáš tři

Thac0 jak jsem poznamenávali znamená To Hit Armor Class 0. Tj se snižuje a od něj se připočítává absolutní hodnota tvojí AC

ThacoXX - (AC) = hodnotu kterou musíš D20 přehodit

Čili je li tvé Thac0 16, protivníkova AC 4, musíš hodit 13 aby jsi zasáhl (16-(+4)=12).

Pokud by jsi hodill na kostce 11 tak jseš v pytli,
Pokud máš meč +1, funguje to jako by jsi hodil 12 pořád jseš v pytli.
Máš li ale meč +3 tak jsi jakoby hodil 14 a tramtadadá, ork je v hajzlu.

Ovšem pokud hodíš 17 s +3 mečem neznamená to kritický zásah /ten je jen natural 20/.

Pro lepší a rychlejší přeled se ten bonus v absolutní hodnotě přičte k Thac0.

Chápeš?

RPG pro Lamy

Napsal: 22.4.2006 10:48
od Gothmog
takže pokuď to dobřechápu tak pokud je thac0 stejný jako protihráčovo AC tak je pravděpodobnost zásahu 100% (respektive u 3 E když jsou modifikátory hodu na útok rovné nebo větší než protivníko AC )

Re: RPG pro Lamy

Napsal: 22.4.2006 11:27
od Ajantis
Gothmog píše:takže pokuď to dobřechápu tak pokud je thac0 stejný jako protihráčovo AC tak je pravděpodobnost zásahu 100%
Teoreticky ano.
Ovšem ještě Ti může padnou kritický neúspěch (když hodíš na kostce "1"), to pak vždycky mineš.

Re: RPG pro Lamy

Napsal: 22.4.2006 21:14
od Dalcor
Gothmog píše:takže pokuď to dobřechápu tak pokud je thac0 stejný jako protihráčovo AC tak je pravděpodobnost zásahu 100% (respektive u 3 E když jsou modifikátory hodu na útok rovné nebo větší než protivníko AC )
Ovšem to je nemožné, skoro

Napsal: 23.8.2006 21:46
od Naael
Omlouvam se za mou neomalenost. Ale nejsem si jist zda jsem pochopil nasledujici vetu...
Tokkar píše: 1k8 je lepší než 1k4, srovnatelné s 2k4 (otázka statistiky), ovšem horší než 1k10
[/b]
Co je srovnatelne? 1k8 nebo 1k4?

Ale radci kdyby mi nekdo vysvetlil tenhle ten system. THACO a celou hru sem pobral, a ze sem si ji parkrat prosel. Ale tohle mi nedavalo nikdy smysl. Tak bych vam byl vdecny. Diky...

Napsal: 23.8.2006 22:03
od AlieN
Naael píše:Omlouvam se za mou neomalenost. Ale nejsem si jist zda jsem pochopil nasledujici vetu...
Tokkar píše: 1k8 je lepší než 1k4, srovnatelné s 2k4 (otázka statistiky), ovšem horší než 1k10
[/b]
Co je srovnatelne? 1k8 nebo 1k4?

Ale radci kdyby mi nekdo vysvetlil tenhle ten system. THACO a celou hru sem pobral, a ze sem si ji parkrat prosel. Ale tohle mi nedavalo nikdy smysl. Tak bych vam byl vdecny. Diky...
1k8 znamená jeden hod 8mi stěnou kostkou, 2k4 znamená 2 hody 4 stěnou kostkou, atd.
Takže při 1k4 můžeš hodit hodnoty od 1 do 4, při 1k8 čísla od 1 do 8 (pravděpodobnost všech čísel je stejná) a při 2k4 čísla od 2 do 8 (ale tady už je větší pravděpodobnost že hodíš číslo blíž u středu, tzn. 5 a 6)
Stejně tak při počítání zranění kouzla u kterého je napsáno 6k10 můžeš zranit za 6, a nebo taky za 60 bodů

Doufám že jsi tohle zběsilé vysvětlení pochopil :-)


EDIT: opravena chyba