Co jste chtěli vědět o FR a báli jste se zeptat

Netušíte, co je to THAC0, AC, 1k6, tah, iniciativa, rychlost zbraně nebo sesílání kouzla, ...? Tady určitě naleznete odpověď.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Dalcor
Sigilan
Příspěvky: 982
Registrován: 30.9.2005 8:53
Bydliště: Černá skála, Nightlund, Solamnie, Krynn, Mnohavesmír
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor »

Jasně až tu kampaň dohrajeme - bude to celé sepsané dobrodružství...

Jinak vzorovou ukázku jiného PDF který bude jako příloha této kampaně:
http://www.d20.cz/public/jine/dhaerowathila.pdf

A tady je full text version:
http://rpgforum.jinak.cz/viewtopic.php?t=3432
Uživatelský avatar
Syneth
Sigilan
Příspěvky: 118
Registrován: 21.10.2006 16:56
Bydliště: Out ov thy sight...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Syneth »

ak su tak akej rase su pribuzni gythianki,skade pochadzaju , ako su na to ilithidama a vsetko o nich
Obrázek
Uživatelský avatar
Dalcor
Sigilan
Příspěvky: 982
Registrován: 30.9.2005 8:53
Bydliště: Černá skála, Nightlund, Solamnie, Krynn, Mnohavesmír
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor »

no to ej hsute - ale o Githyanky by spise mel rozmlouvat vlasak neb jejich domovem nejsou Prvotni roviny existence.

Zkusim neco splacat
Uživatelský avatar
Vlasák
Sigilan
Příspěvky: 3017
Registrován: 26.9.2005 7:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasák »

Demilich_Rawenn: Githyanki jsou původně prastarou rasou, která vládla velké říši na materiálních světech. Tato rasa byla podmaněna a zotročena illithidy... a tak to trvalo dlouhá milénia. Až se to jednou změnilo - povstali dva osvoboditelé. Mudrc Zerthimon a zejména válečnice Gith. Ta vedla příslušníky rasy k povstání a zcela se vymanila z područí illithidů a uštědřila jim ránu, ze které se vzpamatovávají dodnes.

Jak ale známo, illithidi nejsou nějakou centralizovanou rasou - roztroušeně žijí všude. A to věděla i Gith a za úděl svůj a vysvobozenců vytyčila pomstu, ba spíš řečeno úplné vyhlazení všech illithidů. S tím Zerthimon nesouhlasil - nechtěl jen proto, že jemu a ostatním podařilo vymanit ze zajetí, zasvětit život svůj a dalších generací dalšímu celoživotnímu boji.

Poněkud egoistická a krvelačná Gith s tímto však nesouhlasila, a tak se rasa rozdělila na dvě frakce, z nichž později vzešly dvě sice příbuzné, byť zcela suverénní rasy - githzeraiové a githyanki. Ti první se vydali názorem Zerthimona, ti druzí následovali Gith (githyanki doslova znamená "děti Gith"). Prakticky ihned po tomto názorovém rozkolu, který znamenal velkou antipatii mezi oběma křídly, došlo k prvním konfliktům a ty se postupem doby přelily v otevřenou nenávist mezi oběma rasami...

Domovem githyanki se stal Astrál. Tam mají své pevnosti, ze kterých podnikají výpravy skrze sféry a materiální světy - jak proti illithidům, tak pro své vlastní objevování okolí.

Githyanki se postupem času rozfragmentovali na lokálnější skupiny - nepanuje mezi nimi nepřátelství, ale ani nijak velká spolupráce. Všichni však slouží jednotným zásadám a vládci. Mezi zásady a kolorit githyanki patří jedinečnost a svoboda jedince, vojenská nátura a v chaosu zastávané prvky řádu.
Vládcem jejich společnosti je královna Vlaakitha CLVII., většinou nazývaná královna-lich (přirozeně proto, že je lich ;-)).
Mezi githyanki též panuje společenská hierarchie všemožných mystiků, umělců, alchymistů atd. Nejvyšší třídou jsou rytíři - služebníci královny a githyankští paladinové (skutečně mají "paladinské" schopnosti, většinou reverzované ty od klasických paladinů, i své svaté meče /to je právě ten, který hledají v BG2/)...

"Všetko o nich" teďka jen tak nepsat nedokážu. Když chvíli vytrváš, chystám o Astrální sféře (a samozřejmě githyanki) další díl průletů - takže na jaře vyjdou díly o Sigilu a právě o Astrálu.


Nicméně toto téma ani nepatří do FR ;-)
Infinity forever! - Baldur's Gate II add-on CZ
Fórum plné RPG - RPG fórum


Obrázek
Uživatelský avatar
Razfallow
Dabus
Příspěvky: 1373
Registrován: 24.9.2005 22:54
Bydliště: Sigil
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Razfallow »

Dostavaji v papirovych pravidlech nektere rasy bonusy k zachrannym hodum diky vysoke odolnosti, stejne jako tomu je v BG?

Kód: Vybrat vše

IF
  Detect([SPAMMER])
THEN
    RESPONSE #100
             ReallyForceSpell(WIZARD_POWER_WORD_KILL,LastSeenBy(Myself))
END
[/size]
Uživatelský avatar
Vlasák
Sigilan
Příspěvky: 3017
Registrován: 26.9.2005 7:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasák »

Razfallow: ano, ale nevím, zda to je v BG úplně přesně jak v papírových pravidlech. Trpaslíci a hobiti dostávají proti magii, hůlkám, jedům. Gnómové proti magii a hůlkám.
V pravidlech to je prakticky za každou hodnotu odolnosti:

4-6 +1
7-10 +2
11-13 +3
14-17 +4
18-19 +5
Infinity forever! - Baldur's Gate II add-on CZ
Fórum plné RPG - RPG fórum


Obrázek
Uživatelský avatar
Razfallow
Dabus
Příspěvky: 1373
Registrován: 24.9.2005 22:54
Bydliště: Sigil
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Razfallow »

Ano. To by odpovidalo, aspon co si tak matne vybavuji.

Kód: Vybrat vše

IF
  Detect([SPAMMER])
THEN
    RESPONSE #100
             ReallyForceSpell(WIZARD_POWER_WORD_KILL,LastSeenBy(Myself))
END
[/size]
Uživatelský avatar
Pan Bača
Lim-Lim
Příspěvky: 401
Registrován: 30.9.2005 7:12
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pan Bača »

Při procházení různých materiálů na AD&D (a D&D) jsem se setkal s hodem 1k3 -> jak se tohle vlastně háže? Protože třístěnná kostka, pokud vím, neexistuje :(
Uživatelský avatar
Frosty
Sigilan
Příspěvky: 1726
Registrován: 2.10.2005 17:17
Bydliště: drsný sever:)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frosty »

Pan Bača píše:Při procházení různých materiálů na AD&D (a D&D) jsem se setkal s hodem 1k3 -> jak se tohle vlastně háže? Protože třístěnná kostka, pokud vím, neexistuje :(
Tak si to představ jako hod mincí. Dvě 'stěny' a hrana :-D
Klacek i kámen kosti zláme, ale bacha na slova, bacha na ně...
Uživatelský avatar
Dalcor
Sigilan
Příspěvky: 982
Registrován: 30.9.2005 8:53
Bydliště: Černá skála, Nightlund, Solamnie, Krynn, Mnohavesmír
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor »

1K6 kde 1-2=1, 3-4=2, 5-6=3

Aspon ja to tak pouzival
Uživatelský avatar
Pan Bača
Lim-Lim
Příspěvky: 401
Registrován: 30.9.2005 7:12
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pan Bača »

Dalcor: vida, to mě nenapadlo, ale řešení je docela elegantní.. díky

ale stejně Frostyho varianta je... jeeee.......... na hovno :D
Dvorin

Příspěvek od Dvorin »

Chtěl jsem se zeptat, co mají Dungeons & Dragons a DragonLance společného. Svět je jiný, rasy jsou jiné, bohové jsou jiní. Ale jinak je to dost podobné (draci, magie, ...). A navíc v chudinské čtvrti v planární kouli jsou Solamnijští rytíři, kteří jsou z DL. Díky za odpovědi
Uživatelský avatar
MCZ
Sigil Team
Příspěvky: 3926
Registrován: 25.9.2005 1:01
Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MCZ »

Dvorin: Máš v tom zmatek ;-).
Dungeons & Dragons (AD&D, D&D 3E...) jsou pravidla, DragonLance je D&D svět, stejně jako Forgotten Realms (BG, IWD), Planescape (Torment) či třeba Greyhawk. Hierarchie je taková, že máš Dungeons & Dragons a pod tím světy (jejich uspořádání se v 3. edici změnilo, už tam není Planescape :-?). Ve druhé edici to prostě byly Sféry, kde jsi našel Sigil, Baator, Mechanus a co já vím ještě a taky všechny další D&D světy, včetně FR či DragonLance, mezi kterými bylo možno cestovat (ona Planární koule například, nebo také Portály, samozřejmě). To je tak všechno, co ti můžu říct, skutečně zasvěcení ti k tomu mohou povědět více.

Doporučuji přečíst toto: http://www.sigil.cz/clanky/sfery/ .

Jinak D&D je v podstatě jen okruh pravidel d20, o kterých už jsi možná také slyšel. Jsou to v podstatě tatáž pravidla, jde ejn o uspořádání. Nevím, jak to je přesně, ale řekl bych že D&D jsou přizpůsobená pravidla d20 pro již zmíněnýou soustavu fantasy světů, která je tímto pevně oddělená od těch ostatních z d20 (kde jsou třeba i Star Wars).
Uživatelský avatar
Vlasák
Sigilan
Příspěvky: 3017
Registrován: 26.9.2005 7:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasák »

Dvorin: dobrý postřeh s těmi rytíři v Planární kouli - ono je toho v ní ale k nalezení i víc nejen z Dragonlance. MCZ to tu víceméně celé vysvětlil. Jen dodám, že je nutné odlišovat pravidla (systém), tj. DnD, a světy (setting).

Pravidla v sobě sice obsahují jakýsi výchozí svět, který je více a méně štelovaný v případě ADnD na Forgotten Realms a v 3e na Greyhawk, ale to je spíš jen takový obsažený základ pro celý kontext. Svět z BG tedy není "svět DnD", ale Forgotten Realms a v hierarchii (jak světů, tak marketingu a herních doplňků) je to na stejné úrovni jako Dragonlance... A pak je tam zavedena taková "meta" vrstva, která říká, že tyto světy jsou jaksi propojené.. viz. ten MCZetem linkovaný článek.
Infinity forever! - Baldur's Gate II add-on CZ
Fórum plné RPG - RPG fórum


Obrázek
Uživatelský avatar
Dalcor
Sigilan
Příspěvky: 982
Registrován: 30.9.2005 8:53
Bydliště: Černá skála, Nightlund, Solamnie, Krynn, Mnohavesmír
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor »

Ještě bych chtěl urpavit Vlásáke. Děl to na Systém a Herní Prostředí

Systém /Rules, System/
ADnD - zcela generické fantasy tolkienovského typu nepřizpůsobenému žádnému implementovanému světu, Vlasák tu nemá pravdu.
DnD 3E/3,5E - do systému je implementováno prostředí světa Grayhawk

Herní prostředí (Campaign Setting)
Proš říkám HP a ne Světy? Jednoduše, zrovna Planescape, či Spelljamer rozhdoně není svět! Herních prostředí pro ADnD (které je lidem od BG a IWD blíže než 3,5E) je celá řada, ale nejstarší je Dragonlance. (Kromě Grayhawku a Blackmooru/Mystary ještě pro DND 1).

Pokusím se tu udělat krátkej Herních prsotředí přehled :

Dragonlance
Grayhawk
Mystara
Forgotten Realms + Orienta Adventures (Kara-Tur) a Al-Quaddim
Ravenloft - horor
Dark Sun - fantasy odpověď na Herbertovu Dunu
Spelljamer - fantasy cestování vesmírem
Lankhmar
Birtright - mix vládnutí a RPG
Planescape - miš maš všeho bez vlastní myšlenky ;-)
Alternity - ADnD Modern/Future ;)
Diablo - dle hry

A to je vše na co sjem si právě vzpoměl
Odpovědět

Zpět na „Dungeons & Dragons a pravidla“