Stránka 6 z 8

Napsal: 5.1.2007 12:08
od Dalcor
Jasně až tu kampaň dohrajeme - bude to celé sepsané dobrodružství...

Jinak vzorovou ukázku jiného PDF který bude jako příloha této kampaně:
http://www.d20.cz/public/jine/dhaerowathila.pdf

A tady je full text version:
http://rpgforum.jinak.cz/viewtopic.php?t=3432

Napsal: 9.1.2007 15:53
od Syneth
ak su tak akej rase su pribuzni gythianki,skade pochadzaju , ako su na to ilithidama a vsetko o nich

Napsal: 9.1.2007 17:20
od Dalcor
no to ej hsute - ale o Githyanky by spise mel rozmlouvat vlasak neb jejich domovem nejsou Prvotni roviny existence.

Zkusim neco splacat

Napsal: 9.1.2007 19:29
od Vlasák
Demilich_Rawenn: Githyanki jsou původně prastarou rasou, která vládla velké říši na materiálních světech. Tato rasa byla podmaněna a zotročena illithidy... a tak to trvalo dlouhá milénia. Až se to jednou změnilo - povstali dva osvoboditelé. Mudrc Zerthimon a zejména válečnice Gith. Ta vedla příslušníky rasy k povstání a zcela se vymanila z područí illithidů a uštědřila jim ránu, ze které se vzpamatovávají dodnes.

Jak ale známo, illithidi nejsou nějakou centralizovanou rasou - roztroušeně žijí všude. A to věděla i Gith a za úděl svůj a vysvobozenců vytyčila pomstu, ba spíš řečeno úplné vyhlazení všech illithidů. S tím Zerthimon nesouhlasil - nechtěl jen proto, že jemu a ostatním podařilo vymanit ze zajetí, zasvětit život svůj a dalších generací dalšímu celoživotnímu boji.

Poněkud egoistická a krvelačná Gith s tímto však nesouhlasila, a tak se rasa rozdělila na dvě frakce, z nichž později vzešly dvě sice příbuzné, byť zcela suverénní rasy - githzeraiové a githyanki. Ti první se vydali názorem Zerthimona, ti druzí následovali Gith (githyanki doslova znamená "děti Gith"). Prakticky ihned po tomto názorovém rozkolu, který znamenal velkou antipatii mezi oběma křídly, došlo k prvním konfliktům a ty se postupem doby přelily v otevřenou nenávist mezi oběma rasami...

Domovem githyanki se stal Astrál. Tam mají své pevnosti, ze kterých podnikají výpravy skrze sféry a materiální světy - jak proti illithidům, tak pro své vlastní objevování okolí.

Githyanki se postupem času rozfragmentovali na lokálnější skupiny - nepanuje mezi nimi nepřátelství, ale ani nijak velká spolupráce. Všichni však slouží jednotným zásadám a vládci. Mezi zásady a kolorit githyanki patří jedinečnost a svoboda jedince, vojenská nátura a v chaosu zastávané prvky řádu.
Vládcem jejich společnosti je královna Vlaakitha CLVII., většinou nazývaná královna-lich (přirozeně proto, že je lich ;-)).
Mezi githyanki též panuje společenská hierarchie všemožných mystiků, umělců, alchymistů atd. Nejvyšší třídou jsou rytíři - služebníci královny a githyankští paladinové (skutečně mají "paladinské" schopnosti, většinou reverzované ty od klasických paladinů, i své svaté meče /to je právě ten, který hledají v BG2/)...

"Všetko o nich" teďka jen tak nepsat nedokážu. Když chvíli vytrváš, chystám o Astrální sféře (a samozřejmě githyanki) další díl průletů - takže na jaře vyjdou díly o Sigilu a právě o Astrálu.


Nicméně toto téma ani nepatří do FR ;-)

Napsal: 15.1.2007 7:27
od Razfallow
Dostavaji v papirovych pravidlech nektere rasy bonusy k zachrannym hodum diky vysoke odolnosti, stejne jako tomu je v BG?

Napsal: 15.1.2007 9:09
od Vlasák
Razfallow: ano, ale nevím, zda to je v BG úplně přesně jak v papírových pravidlech. Trpaslíci a hobiti dostávají proti magii, hůlkám, jedům. Gnómové proti magii a hůlkám.
V pravidlech to je prakticky za každou hodnotu odolnosti:

4-6 +1
7-10 +2
11-13 +3
14-17 +4
18-19 +5

Napsal: 15.1.2007 9:36
od Razfallow
Ano. To by odpovidalo, aspon co si tak matne vybavuji.

Napsal: 18.1.2007 11:36
od Pan Bača
Při procházení různých materiálů na AD&D (a D&D) jsem se setkal s hodem 1k3 -> jak se tohle vlastně háže? Protože třístěnná kostka, pokud vím, neexistuje :(

Napsal: 18.1.2007 12:30
od Frosty
Pan Bača píše:Při procházení různých materiálů na AD&D (a D&D) jsem se setkal s hodem 1k3 -> jak se tohle vlastně háže? Protože třístěnná kostka, pokud vím, neexistuje :(
Tak si to představ jako hod mincí. Dvě 'stěny' a hrana :-D

Napsal: 18.1.2007 13:27
od Dalcor
1K6 kde 1-2=1, 3-4=2, 5-6=3

Aspon ja to tak pouzival

Napsal: 18.1.2007 13:32
od Pan Bača
Dalcor: vida, to mě nenapadlo, ale řešení je docela elegantní.. díky

ale stejně Frostyho varianta je... jeeee.......... na hovno :D

Napsal: 9.4.2007 9:31
od Dvorin
Chtěl jsem se zeptat, co mají Dungeons & Dragons a DragonLance společného. Svět je jiný, rasy jsou jiné, bohové jsou jiní. Ale jinak je to dost podobné (draci, magie, ...). A navíc v chudinské čtvrti v planární kouli jsou Solamnijští rytíři, kteří jsou z DL. Díky za odpovědi

Napsal: 9.4.2007 13:13
od MCZ
Dvorin: Máš v tom zmatek ;-).
Dungeons & Dragons (AD&D, D&D 3E...) jsou pravidla, DragonLance je D&D svět, stejně jako Forgotten Realms (BG, IWD), Planescape (Torment) či třeba Greyhawk. Hierarchie je taková, že máš Dungeons & Dragons a pod tím světy (jejich uspořádání se v 3. edici změnilo, už tam není Planescape :-?). Ve druhé edici to prostě byly Sféry, kde jsi našel Sigil, Baator, Mechanus a co já vím ještě a taky všechny další D&D světy, včetně FR či DragonLance, mezi kterými bylo možno cestovat (ona Planární koule například, nebo také Portály, samozřejmě). To je tak všechno, co ti můžu říct, skutečně zasvěcení ti k tomu mohou povědět více.

Doporučuji přečíst toto: http://www.sigil.cz/clanky/sfery/ .

Jinak D&D je v podstatě jen okruh pravidel d20, o kterých už jsi možná také slyšel. Jsou to v podstatě tatáž pravidla, jde ejn o uspořádání. Nevím, jak to je přesně, ale řekl bych že D&D jsou přizpůsobená pravidla d20 pro již zmíněnýou soustavu fantasy světů, která je tímto pevně oddělená od těch ostatních z d20 (kde jsou třeba i Star Wars).

Napsal: 9.4.2007 19:40
od Vlasák
Dvorin: dobrý postřeh s těmi rytíři v Planární kouli - ono je toho v ní ale k nalezení i víc nejen z Dragonlance. MCZ to tu víceméně celé vysvětlil. Jen dodám, že je nutné odlišovat pravidla (systém), tj. DnD, a světy (setting).

Pravidla v sobě sice obsahují jakýsi výchozí svět, který je více a méně štelovaný v případě ADnD na Forgotten Realms a v 3e na Greyhawk, ale to je spíš jen takový obsažený základ pro celý kontext. Svět z BG tedy není "svět DnD", ale Forgotten Realms a v hierarchii (jak světů, tak marketingu a herních doplňků) je to na stejné úrovni jako Dragonlance... A pak je tam zavedena taková "meta" vrstva, která říká, že tyto světy jsou jaksi propojené.. viz. ten MCZetem linkovaný článek.

Napsal: 10.4.2007 12:30
od Dalcor
Ještě bych chtěl urpavit Vlásáke. Děl to na Systém a Herní Prostředí

Systém /Rules, System/
ADnD - zcela generické fantasy tolkienovského typu nepřizpůsobenému žádnému implementovanému světu, Vlasák tu nemá pravdu.
DnD 3E/3,5E - do systému je implementováno prostředí světa Grayhawk

Herní prostředí (Campaign Setting)
Proš říkám HP a ne Světy? Jednoduše, zrovna Planescape, či Spelljamer rozhdoně není svět! Herních prostředí pro ADnD (které je lidem od BG a IWD blíže než 3,5E) je celá řada, ale nejstarší je Dragonlance. (Kromě Grayhawku a Blackmooru/Mystary ještě pro DND 1).

Pokusím se tu udělat krátkej Herních prsotředí přehled :

Dragonlance
Grayhawk
Mystara
Forgotten Realms + Orienta Adventures (Kara-Tur) a Al-Quaddim
Ravenloft - horor
Dark Sun - fantasy odpověď na Herbertovu Dunu
Spelljamer - fantasy cestování vesmírem
Lankhmar
Birtright - mix vládnutí a RPG
Planescape - miš maš všeho bez vlastní myšlenky ;-)
Alternity - ADnD Modern/Future ;)
Diablo - dle hry

A to je vše na co sjem si právě vzpoměl