Oživování mrtvých

Netušíte, co je to THAC0, AC, 1k6, tah, iniciativa, rychlost zbraně nebo sesílání kouzla, ...? Tady určitě naleznete odpověď.
Odpovědět
ShaDoOoW
Sigilan
Příspěvky: 16
Registrován: 23.4.2008 17:14

Oživování mrtvých

Příspěvek od ShaDoOoW »

Ahoj, možná mě někteří z vás znáte. Dělal a dělám na NWN českých modulech. V tuto chvíli dělám nový Calamir.

Mám takový dotaz.

V NWN1 mulťáku je největší problém to, že hráč nikdy nezemře. I v popisu kouzla Vzkříšení je napsané, že lze oživit kohokoliv i toho co zemřel kouzlem Rozložení. S tím že jedinou výjimkou jsou mrtvý stářím. To je v malém modulu a že žádné velké neznám dost problém, protože se za nějakou dobu potkáte s tím, kdo vás nebo koho jste vy zabili.

Nicméně v BGII Jaheira tvrdí, že některé lidi nelze oživit. No ale to byla 2edice. Ví někdo jak je to v 3. popř. 3.5 ?

Dále, je pravdivý mýtus, že mrtvý který je oživen popř. projde nějakým procesem respawnu /což snad každý NWN1 modul nabízí/ si nepamatuje kdo ho zabil a události před a po své smrti?

Jinak teď si vzpomínám na jedno kouzlo z PRC (players resource consortium) - což je balík nových vlastností z různých DnD knih a tam byly kouzly kolem Necrotic Cyst (feat) a konkrétně Necrotic Termination (9. lvl) umožnilo zabít postavu natrvalo bez možnosti vzkříšení.

A taky si teď vzpomínám na BGII - zkaměnění - pokud byla zkameněná postava rozbita nešlo ji oživit. Funguje to v 3.,3.5 stejně?

dík
ShaDoOoW
Uživatelský avatar
drake127
Sigil Team
Příspěvky: 2358
Registrován: 24.9.2005 22:28
Bydliště: Jihlava, Czech Republic
Kontaktovat uživatele:

Re: Oživování mrtvých

Příspěvek od drake127 »

Promiň, předtím jsem si tvůj příspěvek moc nepřečetl; obecně vážně platí, že oživování postav si rozhoduje GM na základě typu dobrodružství. V některých dobrodružstvích jednou mrtvé postavy zůstávají mrtvé navěky, u jiných se zase v hrobě ani neohřejí. Oživování bude určitě nějak v příručkách řešeno, ale neřekl bych, že ti to nějak pomůže k vyřešení problému se úmrtími v NWN PW světe.

Většina NWN PW světů zavádí dvě věci:
1) Respawn, čímž je zajištěno oživení postav, které umřou nějak hloupě a nikdo je nezachrání klasickou cestou.
2) Ztráta paměti má zase za úkol zajistit, aby se zemřelý svým zážitkem nechlubil a zároveň aby se nemstil svému případnému vrahovi (byl-li to jiný hráč).

Bod 2 ostatně dělá problémy i tak a nemyslím, že vůbec někdo přišel s uspokojivým řešením. Zatím se zdá, že nejlepší způsob, jak se vyhnout nevraživosti mezi hráči a jejich postavami, je zajistit, aby se hráči mezi sebou nezabíjeli a smrt byla vzácná, penalizace za ni velké a tresty za vraždu přísné; NWN zkrátka velmi trpí skutečností, že tam cokoliv zabít je až příliš snadné.

Vysvětlení, proč oživování funguje tak, jak funguje (a jak tedy funguje) je tedy na GM.
Žralok, který štěká, nekouše.
Odpovědět

Zpět na „Dungeons & Dragons a pravidla“