Posílení kouzel - co přesně se násobí?

Netušíte, co je to THAC0, AC, 1k6, tah, iniciativa, rychlost zbraně nebo sesílání kouzla, ...? Tady určitě naleznete odpověď.
Odpovědět
ShaDoOoW
Sigilan
Příspěvky: 16
Registrován: 23.4.2008 17:14

Posílení kouzel - co přesně se násobí?

Příspěvek od ShaDoOoW »

Zdravím, doufám že mi ještě někdo odpoví, bohužel tp vypadá že tu chcípl pes...

No mám další dotaz na experty, tentokrát na posílení kouzlo. Hledal jsem na to odpověď a nenašel jsem jednotný názor, resp většina tvrdí že se to dělá tou výhodnější variantou a pak jsou lidi jako já, kteří tomu nevěří :)

Takže otázka: co přesně se při posílení násobí 1.5?

Příklad 1: kouzelná střela 1k4+1
násobí se 1k4 a pak se přidá +1 (celkem 2-7) nebo se vezme celý výsledek i s bonusem +1 a násobí se 1.5 ? (celkem 3-7)

dokonce přímo v manuálu se píše že se to násobí i s tím +1, jenže...

přímo popisek featu říká:
All variable, numeric effects of an empowered spell are increased by one-half.
což si já překládám tak, že se násobí jen náhodné hodnoty na kostce, už jen ten výklad se mezi komunitou liší respektivě někteří tvrdí že "variable" je to že kouzlo dává 2-5 prostě to +1 započítávají k tomu aby vyhověli popisku :)

což bych bral jenže je tu ten problém že posílení převyšuje maximalizování, čím vyšší je ten statický bonus k dmg například u ohnvého štítu je +1/level do +15, takže u kouzelníka na lvl 15 bych měl:
(1k6+15)*1.5 = 24-31 přitom maximalizované kouzlo které chce o slot víc by dávalo vždy méně tzn 6+15 = 21, což nikdo z těch co zastávají "násobí se vše" nebral v potaz. Není to trochu divný? (Nedejbože sesílat posílený prst smrti na lvl 25castera)

Viděl jsem argument že kdyby se násobila jen kostka nemělo by smysl posilovat léčení lehkých zranění protože by bylo výhodnější sesílat léčení středních zranění. To je pravda ale stejně tak se už vůbec nevyplatí sesílat maximalizované léčení lehkých zranění když na stejném lvl je léčení kritických zranění, takže tenhle argument jaksi neberu. Mělo by být vůbec maxlé léčení lehkých zranění lepší než obyč léčení kritických zranění? Na to taky nikdo nedokáže odpovědět ale u maximalizovaného se to ani jinak vykládat není a tam to lepší není, ne bez featu na snížení nárustu slotů. Což s tím featem dělá z posíleného kouzla ještě větší problém.

Ale když přímo v manuálu píšou (1k4+1)*1.5... tak je to divný, není to tak třeba proto že ten bonus je tam "přímo" v té kostce kdežto u prstu smrti se píše 3d6 and +1 per caste level?

Jaký na to máte názor vy? Já vím že jako DM si můžu rozhodnout co mi vyhovuje víc, ale o to mi nejde chtěl bych vědět jak to bylo zamýšleno původně vývojáři.

shadooow
ShaDoOoW
Sigilan
Příspěvky: 16
Registrován: 23.4.2008 17:14

Re: Posílení kouzel - co přesně se násobí?

Příspěvek od ShaDoOoW »

jo a ještě co zaokrouhlování? hádám že se to zaokrouhluje dolů, tzn. že když padne liché číslo ten bonus tam není, což je taky trochu podivné pak to skáče ten empowered damage o 2body a liché čísla to vynechává. Nebylo by spíš výhodnější aby posílení paprsku chladu dávalo náhodně 1,2,3,4 než 1,3,4?
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Posílení kouzel - co přesně se násobí?

Příspěvek od PostTrauma »

No, já bych řekl, že u té magické střely je ta proměnná celé to 1d4+1. Neznám popisy dalších podobných kouzel (třeba toho štítu nebo prstu smrti), ale buď se můžeš řídit tím, jak to funguje v hrách, tím, jak je to napsáno v manuálech, nebo tím, co si myslíš ty. Takže to je ve výsledku věc interpretace. Ono to +1/level je, konec konců, taky proměnná : )

A být tebou bych si vůbec nedělal starosti s tím, že maximize je v určitých případech slabší než empower nebo naopak. Když porovnáš samotná kouzla jednotlivých úrovní, zjistíš stejné rozdíly (kdo by radši neměl jednu magickou střelu než tři kouzla nezjistitelnosti?).
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
ShaDoOoW
Sigilan
Příspěvky: 16
Registrován: 23.4.2008 17:14

Re: Posílení kouzel - co přesně se násobí?

Příspěvek od ShaDoOoW »

Rozumím. No moje situace je taková že jde o hru ve které různé kouzla toto dělají každé jinak (Neverwinter Nights); kouzla přidané v datadiscích posilují pouze kostku takže já razím názor - tak to má být i u těch původních. Různí lidi využívají drobnosti jako jsou tohle ke kritice mého projektu neoficiálního patche 1.70 protože Bioware ukončili podporu. Takže se snažím prokázat, že moje důvody k takovým změnám jsou oprávněné.

Takže jsem si pro tohle hledal oporu v pravidlech a ten příklad v PHB mě dost překvapil, ale stejně - jak to vidím já, Bioware se rozhodli v datadiscích že empower by měl posílit pouze kostku a ne celý výsledek (což když některé kouzla dávají +1/level bez capu pak dělá víc jak dvojnásobný rozdíl oproti maximize) a tak to měnit stejně nebudu.

Ale zajímá mě jak to teda má být, škoda že v PHB není uvedený jiný příklad s kouzlem s bonusem/lvl no, co jsem našel v různých diskusích existují prostě dva tábory, jeden se opírá o příklad s magic missile a tvrdí násobí se vše a druhý poukazuje na nelogický rozdíl mezi maximize a empower...
Někteří šílenci násobí dokonce i počet cílů který je taky 1/level...

V NWN to zas takový problém není, to maximalizované kouzlo je stejně nutnost ale v DnD si můžu dát posílené kouzlo i na vyšší slot než +2 takže pak ten smysl to maximalizované prostě nemá (a btw jestliže posílené násobí bonus 1/level neměl by za stejné logiky maximalizované dávat ten bonus za level rovnou maximální? :-P )
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Posílení kouzel - co přesně se násobí?

Příspěvek od PostTrauma »

No, přečetl jsem si popis Maximize a Empower spell a myslím, že hlavním problémem je určit, co všechno je proměnná.

Paradoxně bych se přiklonil k tomu, že 1k4+1 je jedna proměnná, zatímco 1/level není proměnná. Proměnnou bych viděl jako něco, co se mění s každým sesláním kouzla. Naproti tomu 1/level se mění s levelem. U magické střely bych to ale viděl tak, že se násobí zranění, které je 2-5, akorát je to zapsáno v terminologii D&D a tam to nejde zapsat jinak než 1k4+1 (leda 2k2,5).

Ještě by to šlo vyjádřit jako proměnná v okamžiku seslání. Zatímco 1/level je dáno hned od začátku, 1k4+1 se určí až při samotném sesílání nebo vyhodnocování kouzla.

Tím by se tvůj problém vyřešil, ne?

Mimochodem k zaokrouhlování - většinou se zaokrouhluje dolů, ale myslím, že by bylo fér dát 50/50 šanci na zaokrouhlení nahoru nebo dolů. Otázkou je, jestli to má vůbec praktický smysl řešit.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
ShaDoOoW
Sigilan
Příspěvky: 16
Registrován: 23.4.2008 17:14

Re: Posílení kouzel - co přesně se násobí?

Příspěvek od ShaDoOoW »

Ano takovéto určení proměnné by řešilo problém empower vs maximize a vysvětlilo příklad magic missile v PHB. To vysvětlení toho +1 bonusu u 1k4 dává taky smysl, takže tak nějak bych to viděl jako správně no.

Co se zaokrouhlování týče, ta 50% šance na dolů/nahoru mě taky napadla, myslím že smysl to má, minimálně v prostředí NWN kde je vše automatické. Navíc tam jsou například kouzla býčí síla dělané s bonusem 1k4+1 (a ne plný +4 ala 3.5) a tak jdou posílit. U dmg kouzel je to prakticky jedno ale tady je sakra rozdíl jestli to kouzlo posíleně dává všechny hodnoty v rozsahu nebo 1 nižší přeskočí (stejně tak je velký rozdíl jaký způsob výpočtu posílení se bere v potaz, při násobení i té kostky to dává 3-7, bez ní 2-7 což je v NWN prostředí celkem velký nerf). ikdyž teď koukám na 2 konkrétní případy a v jednom to přeskočí prostřední hodnotu a v druhém to přeskočí jak 1 nízkou tak 1 vysokou takže poměr zůstal zachován hmm.

Tak teď z jiného soudku, jak se řeší prodlužování kouzel, které mají trvání 1kolo/2úrovně? Tady je v NWN podobný problém jako u posilovaní polovina kouzel to počíta takhle a druhá polovina zas jinak :)

Má se to počítat tak že se nejdřív vypočítá normální trvání a pak zpětně vynásobí dvěma (což je asi logičtější) nebo se rovnou počítá jako 1kolo/lvl ? Protože tak vzniká menší rozpor u lichých levelů protože na 7 by to normálně trvalo 3 kola, při prvním způsobu prodloužení 6 a v druhém případě by to trvalo 7kol.

Uvažoval jsem jestli třeba takové kouzlo nemá trvat půl kola, ale to asi ne není to půl kola/level ale 1 za 2. Ikdyž pak trochu nepoměr když má takové trvání kouzlo prvního lvl, pak by trvání bylo 0 kol (asi žádné ani není ale CL se může snížit na hodnotu 1 různými způsoby jako vysátí lvl) - v takovém případě má NWN vyjímku že min. trvání je jedno kolo ale je divné že to pak vlastně je:
1: 1kolo
2: 1kolo
3: furt 1 kolo
4: až teď 2kola a už to jde normálně


PS. já vím řeším dost zbytečnosti, jenže mě za to to lynčují tak si chci ověřit kdo má tedy pravdu a případně to vrátit do původního stavu.
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Posílení kouzel - co přesně se násobí?

Příspěvek od PostTrauma »

Nevidím moc důvod, proč by Extend spell měnil trvání z kolo/2 levely na kolo/level. Zkrátka vynásobí výslednou hodnotu 2 (podobně jako u té magické střely s empower). To taky znamená, že Extend spell trvá minimálně 2 kola, protože dvojnásobí původní minimum 1 kolo. Ze zápisu "kolo/2 levely" vyplývá, že v liché levely se neděje nic.

Mimochodem seslat Extend spell jde až od levelu 3, kdy získá čaroděj kouzlo 2. úrovně, takže je ten postup vlastně: lvl3 - 2 kola, lvl4 - 4 kola, lvl5 4 kola, lvl6 - 6 kol... Pokud ti někdo vysaje úroveň, ztrácíš tím i schopnosti kouzlit.

Ad zaokrouhlování u té magické střely ta 50% šance na zaokrouhlení nahoru nebo dolů udělá průměrně 0,25 zranění na střelu, tj. max. 1,25 zranění při pěti střelách. Pro kouzelníka na 9. úrovni už to moc velký rozdíl neudělá. Na druhou stranu u jiných kouzel to může znamenat větší rozdíl. Konec konců, je to 5% zranění navíc (0,25:5) zadarmo. Velký rozdíl může být u kouzel, kde nejde o zranění ale třeba o délku trvání nebo počet zasažených bytostí. I u té býčí síly je příjemnější mít 12,5% šanci na +8 síly.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
ShaDoOoW
Sigilan
Příspěvky: 16
Registrován: 23.4.2008 17:14

Re: Posílení kouzel - co přesně se násobí?

Příspěvek od ShaDoOoW »

PostTrauma píše:Nevidím moc důvod, proč by Extend spell měnil trvání z kolo/2 levely na kolo/level. Zkrátka vynásobí výslednou hodnotu 2 (podobně jako u té magické střely s empower). To taky znamená, že Extend spell trvá minimálně 2 kola, protože dvojnásobí původní minimum 1 kolo. Ze zápisu "kolo/2 levely" vyplývá, že v liché levely se neděje nic.
jj taky to tak vidím
Mimochodem seslat Extend spell jde až od levelu 3, kdy získá čaroděj kouzlo 2. úrovně, takže je ten postup vlastně: lvl3 - 2 kola, lvl4 - 4 kola, lvl5 4 kola, lvl6 - 6 kol... Pokud ti někdo vysaje úroveň, ztrácíš tím i schopnosti kouzlit.
jo jasně, já jen že už bez prodloužení normálně to je 0(1),1,1,2,2,3,3 což je trochu nepoměr ale jinak to dává smysl no

BTW v 3.5 srd žádné požadavky na základní metamagické featy uvedené nejsou, koukal jsem i do PHB...
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Posílení kouzel - co přesně se násobí?

Příspěvek od PostTrauma »

No, požadavky tam možná nejsou, ale všechna metamagie se sesílá o 1-3 úrovně kouzel výš než je sesílané kouzlo. Extend spell je o úroven výš, takže takové extended sádlo zabírá slot pro kouzlo 2. úrovně. Kouzla 2. úrovně můžeš sesílat až od levelu 3.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
ShaDoOoW
Sigilan
Příspěvky: 16
Registrován: 23.4.2008 17:14

Re: Posílení kouzel - co přesně se násobí?

Příspěvek od ShaDoOoW »

PostTrauma píše:No, požadavky tam možná nejsou, ale všechna metamagie se sesílá o 1-3 úrovně kouzel výš než je sesílané kouzlo. Extend spell je o úroven výš, takže takové extended sádlo zabírá slot pro kouzlo 2. úrovně. Kouzla 2. úrovně můžeš sesílat až od levelu 3.
aha jistě, já to pochopil jakože si ten feat můžeš vzít až na 3. lvlu což jsi neměl na mysli, omlouvám se
Odpovědět

Zpět na „Dungeons & Dragons a pravidla“