Všetko o D&D

Netušíte, co je to THAC0, AC, 1k6, tah, iniciativa, rychlost zbraně nebo sesílání kouzla, ...? Tady určitě naleznete odpověď.
Odpovědět
Uživatelský avatar
CrowX
Sigilan
Příspěvky: 1436
Registrován: 24.9.2005 22:58
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CrowX »

Myslím, že 6 rounds (kôl) = 1 turn (ťah) - a 1 round trvá myslím 10 sekúnd?

Inak k tomu môjmu problému s útokmi - najviac čo sa mi podarilo zistiť tak asi dochádza k nejakému problému so zdvojovaním iniciatívy - tým pádom v jednom kole ak sa hastnem tak urobím iba polovicu útokov, ktoré by som mal v takom prípade urobiť. - kde sa dá resp. ako pozrieť hodnota iniciatívy, resp. v čom - v SK to myslím nie je možné.
There is a limit to stupidity.
182
Uživatelský avatar
Pan Bača
Lim-Lim
Příspěvky: 401
Registrován: 30.9.2005 7:12
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pan Bača »

Myslím,že je to tak, že 1 tah má deset kol trvá 6 sekund...
Uživatelský avatar
Razfallow
Dabus
Příspěvky: 1373
Registrován: 24.9.2005 22:54
Bydliště: Sigil
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Razfallow »

Pan Bača píše:Myslím,že je to tak, že 1 tah má deset kol trvá 6 sekund...
Jen pro upřesnění, 1 kolo = 6 s.
5 tahů je jedna hodina ve světě BG.

Kód: Vybrat vše

IF
  Detect([SPAMMER])
THEN
    RESPONSE #100
             ReallyForceSpell(WIZARD_POWER_WORD_KILL,LastSeenBy(Myself))
END
[/size]
yossarian
Sigilan
Příspěvky: 45
Registrován: 4.11.2005 17:45

Příspěvek od yossarian »

huh, to jsou trochu rozdílné počty. zkusím si to, podle místní autority, shrnout.
1hodina = 5 tahů, tj. 1 tah = 12 minut,
1 kolo = 6 sekund, tj. 1 tah = 120 kol, right?
to by mě zajímalo, proč je to zrovna tak. ale nějak to asi být muselo a obyčejný časový systém byl asi moc obyčejný ...
Uživatelský avatar
Razfallow
Dabus
Příspěvky: 1373
Registrován: 24.9.2005 22:54
Bydliště: Sigil
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Razfallow »

yossarian píše:huh, to jsou trochu rozdílné počty. zkusím si to, podle místní autority, shrnout.
1hodina = 5 tahů, tj. 1 tah = 12 minut,
1 kolo = 6 sekund, tj. 1 tah = 120 kol, right?
to by mě zajímalo, proč je to zrovna tak. ale nějak to asi být muselo a obyčejný časový systém byl asi moc obyčejný ...
1 tah = 10 kol
Ta 1 hodina = 5 tahů je v herním světě, ne v realitě.

Kód: Vybrat vše

IF
  Detect([SPAMMER])
THEN
    RESPONSE #100
             ReallyForceSpell(WIZARD_POWER_WORD_KILL,LastSeenBy(Myself))
END
[/size]
yossarian
Sigilan
Příspěvky: 45
Registrován: 4.11.2005 17:45

Příspěvek od yossarian »

no to je hezké. a když na sebe sešlu nějaké kouzlo, které má trvat třeba 5 tahů, vydrží mi tedy herní hodinu a nebo herních 50 kol, tj. 5 minut? jediný smysl mi totiž dává dvojí běh času. jinak běží herní čas při souboji a jinak při nebojových aktivitách? protže jinak jsem z toho úplně zmatený ...
Uživatelský avatar
Razfallow
Dabus
Příspěvky: 1373
Registrován: 24.9.2005 22:54
Bydliště: Sigil
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Razfallow »

yossarian píše:no to je hezké. a když na sebe sešlu nějaké kouzlo, které má trvat třeba 5 tahů, vydrží mi tedy herní hodinu a nebo herních 50 kol, tj. 5 minut? jediný smysl mi totiž dává dvojí běh času. jinak běží herní čas při souboji a jinak při nebojových aktivitách? protže jinak jsem z toho úplně zmatený ...
Kouzlo trvající 5 tahů bude trvat herních 50 kol. Tedy když kouzlo sešleš a necháš hru běž bez pauzy, pak účinky kouzla vyprchají za 5 minut skutečného času.

Výňatek z manuálu:

Měření času v Baldur's Gate

Herní kolo trvá v Baldur's Gate šest sekund skutečného času. Kolo v AD&D trvá šedesát sekund, takže čas v Baldur's Gate je zhruba desetkrát stlačen oproti standartním pravidlům AD&D. Tah je deset kol, to znamená šedesát sekund. Tah se používá u popisu některých kouzel. Herní den (představující 24 hodin ve hře, od svítání do soumraku a znova do svítání) trvá tedy 2 hodiny skutečného času, takže jde zhruba o desetinásobné stlačení času ve hře. Pokaždé, když družina odpočívá, uběhne osm hodin (to odpovídá zhruba 45 minutám herního času, kdyby hra po tu dobu běžela).

Kód: Vybrat vše

IF
  Detect([SPAMMER])
THEN
    RESPONSE #100
             ReallyForceSpell(WIZARD_POWER_WORD_KILL,LastSeenBy(Myself))
END
[/size]
yossarian
Sigilan
Příspěvky: 45
Registrován: 4.11.2005 17:45

Příspěvek od yossarian »

tak teď již to chňápu. dík.
p.s. ach ty manuály ....
Uživatelský avatar
Dalcor
Sigilan
Příspěvky: 982
Registrován: 30.9.2005 8:53
Bydliště: Černá skála, Nightlund, Solamnie, Krynn, Mnohavesmír
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor »

Ve 3E (tedy IWD 2 a NWN) se čas pohybuje jinak.

Ale to je defacto jedno
Uživatelský avatar
dodo
Sigilan
Příspěvky: 230
Registrován: 22.10.2005 16:13
Bydliště: krasna malebna dedinka pod Tatrami, Novosad

Příspěvek od dodo »

ako je to robene zo zachrannimi hodmi v bg2, je mi jasne ze cim su nizsie tim je to lepsie, ale ako sa pocita sanca ze sa zachranim pred kuzlom , a este ake su obtiaznosti kuziel od 1. po 9. uroven
http://s6.bitefight.sk/c.php?uid=43240
ale nic to preto aj bezo 100 lastoviciek bude este leto
Uživatelský avatar
Dalcor
Sigilan
Příspěvky: 982
Registrován: 30.9.2005 8:53
Bydliště: Černá skála, Nightlund, Solamnie, Krynn, Mnohavesmír
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor »

U BG2 a ostatních 2E her se záchranné hody podhazují, existují pevná čísla, podle dané tabulky (viz handbooky jendotlivých her). Oproti třetí edici neexistuje tzv Difficulty Check ktery urcuje narocnost zachranného hodu, napriklad podle urovne sesilatele.

Funkcnost ST (Neg, 1/2, None) je vždy u popisu kouzla. Kazde povolani ma ST jinak nastavene, steně jako stvury, nejlepe je na tom paladin ktery ma +2 bonus na vsechny ST, no a s Holy Avengerem (napr Carsomyr) je Paladin nejsilnejsi postavou (ve 2E, BG nastesti paladina vice vyvazuje)
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7394
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sevencreature »

Dalcor: Nemohl by ses trochu rozepsat o Holy Avengeru? Jmenuje se taky Carsomyr? Proč má vlastně tenhle "zdvojený" název? Kdo ho vlastní? Nebo jich je víc?
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
Uživatelský avatar
Vlasák
Sigilan
Příspěvky: 3017
Registrován: 26.9.2005 7:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasák »

sevencreature píše:Dalcor: Nemohl by ses trochu rozepsat o Holy Avengeru? Jmenuje se taky Carsomyr? Proč má vlastně tenhle "zdvojený" název? Kdo ho vlastní? Nebo jich je víc?
Holy sword získává každej paladin vlivem vývoje své osobnosti - jinými slovy je to zcela regulérní součást povolání paladin. Holy swordy mají společné schopnosti (zesílená aura ochrany proti zlu, rozptylování magie, velká očarování etc.) a pak se každý liší svými konkrétními vlastnostmi (bonusy proti nemrtvým, démonům, léčící schopnosti... prostě různé variace).

Carsomyr: Holy Avenger je prostě název, který vymysleli autoři BG2, přičemž si trochu vzali z nastavených předloh ;-) Holy sword má každej pořádnej paladin a tím pádem ano, je jich víc - ale co meč, to unikát dle svého sositele.

AFAIK je v BG2 ToB ještě jeden Holy sword, ale ten je nějak oříznutej, pokud si vzpomínám dobře.

Nejde tu opět nezmínit Příručku pro paladiny, kde je to vše podrobně:
http://rpgforum.jinak.cz/viewtopic.php?t=1275
Infinity forever! - Baldur's Gate II add-on CZ
Fórum plné RPG - RPG fórum


Obrázek
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7394
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sevencreature »

Vlasák: Jj, ten bastard sword ve WK (Purifier IIRC).
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
Uživatelský avatar
Velehal
Sigilan
Příspěvky: 307
Registrován: 28.9.2005 15:47

Příspěvek od Velehal »

Která kouzla v BGII jsou vymyšlená autory, tedy nemají předlohu v DD?
Odpovědět

Zpět na „Dungeons & Dragons a pravidla“