Všetko o D&D

Netušíte, co je to THAC0, AC, 1k6, tah, iniciativa, rychlost zbraně nebo sesílání kouzla, ...? Tady určitě naleznete odpověď.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Dalcor
Sigilan
Příspěvky: 982
Registrován: 30.9.2005 8:53
Bydliště: Černá skála, Nightlund, Solamnie, Krynn, Mnohavesmír
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor »

Velehal píše:Jak je to s klerickými kouzly a modem Divine Remix. Skutečně zrcadlí papírové ADD? Znamená to tedy, že Anomen nemůže pouřívat Chaotic Command a Viconia jako kněžka té své bohyně (Shar?) léčivá kouzla vyššího než 3. levelu...
Jde o to o přístup do sfér kněžské magie které standartně určuje papírová verze, tj pokud bůh/bohyně poskytuje pouze "minor" přístup do dané sféry, pak kněz si nemůže vymodlit kouzla větší než 3. úrovně
Uživatelský avatar
Dalcor
Sigilan
Příspěvky: 982
Registrován: 30.9.2005 8:53
Bydliště: Černá skála, Nightlund, Solamnie, Krynn, Mnohavesmír
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor »

Vlasák píše:Velehal: v základním AD&D je to úplně jinak než v BG - stupně tam jsou pouze tři: nic, dovednost a mistrovství, přičemž mistrovství může dosáhnout pouze bojovník (i MC).

Ale tohle je zrovna krásný příklad, kde si jde pravidlo krásně upravit k obrazu svému a doplnit do toho jemnější rozdělení (já používám o jednu úroveň navíc - velmistrovství, která je přístupná pouze bojovníků; paladin, hraničář a případné výjimky pak mají přístup i do mistrovství).
EHM PLayer´s Option Combat and Tactics což je takové vylepšené ADnD lze dosáhnout také až asi 5. stupně vylepšovaného mistrovství, ale podle pravidel to jde akorát pouze pro SINGLE CLASS Fighter, ostatní povolání třídy Warrior /tj Paladin a Ranger/ mají jen takoé lehčí zaměření. Ovšem já multiclassům i všem Warriorům povoluji i mastery pokdu to odpovídá roleplayi a zaměření postavy (militantně založený paladin - equerry může mít třeba Mastery na kopí, Ranger podobný Drizztovi bude mít Mistrovství ve scimitarech). V kompinaci ze Players Option Skills and Tactics pak vytvoříš pomocí nakupování dovednostní za body postavu která zvládne cokoliv - jinak souhlasím s bhallem, 3E je fakt shit :) Ačkoliv ji hraju a něco málo už se mi také líbí, ale celkově....
Uživatelský avatar
Velehal
Sigilan
Příspěvky: 307
Registrován: 28.9.2005 15:47

Příspěvek od Velehal »

A jak je to s fighter/mage a brněním v papírovém ADD. Nemůže v brnění kouzlit, nebo může, ale má nějaké postihy (velká pravděpodobnost neúspěchu), jak je tomu např. G3Tweak Packu?
Uživatelský avatar
Dalcor
Sigilan
Příspěvky: 982
Registrován: 30.9.2005 8:53
Bydliště: Černá skála, Nightlund, Solamnie, Krynn, Mnohavesmír
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor »

Nemůže v brnění kouzlit vůbec s vyjímkou Elven Chain Mail. Podle mě je to tak správné :)

Jak se říká v Dragonlance zbraní i zbrojí čaroděje je jeho magie...

A pokud si přečteš třeba takové Cormanthyr: Empire of the Elves a Fall of Myth Drannor (příručky volně ke stažení na Wizardech) najdeš tam pár "docela dobrých" kouzel.

Výhodou "papírové" verze je, že prostě extrémní nabušenci jako v počítačových hrách nejsou potřeba a pak ani vysoké AC neuplatníš.

S celé druhé edice co já vím existuje jen jedno povolání které může kouzlit v jakékoliv zbroji - Rytíři Takhisis: Rytíři trnu.
Uživatelský avatar
Velehal
Sigilan
Příspěvky: 307
Registrován: 28.9.2005 15:47

Příspěvek od Velehal »

No já zase nevidím důvod, proč by v brnění nešlo kouzlit. Klidně, dejme velké postihy, ale proč nemůže mág oblékat brnění (má-li na to sílu). Se zbraněmi je to ještě větší blbost. V tomhle mi přijde 3. edice mnohem lepší.
Uživatelský avatar
Vlasák
Sigilan
Příspěvky: 3017
Registrován: 26.9.2005 7:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasák »

Velehal: já mám spíš pocit, že jde svým způsobem o hnidopišství - nevím, že by někdo měl touhu hrát kouzelníka v plátovce, jehož šance na sesílání je 5%. A pak-li, rozhodně by ho hrál z jiného důvodu, než proto, že chce nosit plátovku...

Ano, proč druhá edice explicitně zakazuje i zbroje lehčí, toť otázka. Má nějak nastavený systém classů, ale hlavně - přechod od zákazu k nějakému tolerantnějšímu homerule je pro hru vždycky lepší, protože je to opodstatněné a skutečně žádané vylepšení, než když se povolí *vše*...
Infinity forever! - Baldur's Gate II add-on CZ
Fórum plné RPG - RPG fórum


Obrázek
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7394
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sevencreature »

Dalcor píše: jinak souhlasím s bhallem, 3E je fakt shit :)
Uhm, Bhaallovi se 3. edice právě líbí, pokud vím :wink:
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
Uživatelský avatar
Velehal
Sigilan
Příspěvky: 307
Registrován: 28.9.2005 15:47

Příspěvek od Velehal »

Proč by si mág oblékl Full Plate Mail a k tomu Large Shiedl. Např. ví-li, že se bude účasnit bitvy a bude stát na hradbách, které budou nepřátelé zasypávat šípy a přitom nemá žádné globální kouzla, která by mu v takovém boji pomohla (nebo je na nízké úrovni, nestačil se vyspat či co já vím), tak já být na jeho místě, tu zbroj si velmi rád vezmu.
Uživatelský avatar
Dalcor
Sigilan
Příspěvky: 982
Registrován: 30.9.2005 8:53
Bydliště: Černá skála, Nightlund, Solamnie, Krynn, Mnohavesmír
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor »

Velehal píše:Proč by si mág oblékl Full Plate Mail a k tomu Large Shiedl. Např. ví-li, že se bude účasnit bitvy a bude stát na hradbách, které budou nepřátelé zasypávat šípy a přitom nemá žádné globální kouzla, která by mu v takovém boji pomohla (nebo je na nízké úrovni, nestačil se vyspat či co já vím), tak já být na jeho místě, tu zbroj si velmi rád vezmu.
Tak mi řekni jak budeš dělat SOMATIC spell komponent (navíc se štítem?) Btw moudrej mág by na hradby nevelz, dokud by neměl ta kouzla. Přečti si Dragons of Summer Flame, tam jsou šedí čarodějové co kouzlí v boji - jeden sesílá kouzla a dva ho štítujou :) Znovu opakuji že čarodějovou zbraní i zbrojí je magie.

Ber to z nemunchkinovského hlediska, od malička se šprtá v knihovně, spíše než o dětské hry se zajímá o rostlinky které ty děti pošlapali, a aby mohl kouzlit musí se stále učit a vzdělávat a kde sakra vezme čas učit se chodit a pohybovat ve zbroji. (Další doporučení o tom jak roste kouzelník: Mág:Učedník - Raymond E. Feist a The Soulforged-Procitnutí mága-Dragonlance-Margaret Weiss)

Tady to má hezky vyřešené opět Dragonlance, kde je prsotě zakázáno čarodějůlm nosit zbroje (i magie kouzelnická je darem bohů) a zbraně mimo nože a hole.
Uživatelský avatar
Dalcor
Sigilan
Příspěvky: 982
Registrován: 30.9.2005 8:53
Bydliště: Černá skála, Nightlund, Solamnie, Krynn, Mnohavesmír
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor »

Vlasák píše:Velehal: já mám spíš pocit, že jde svým způsobem o hnidopišství - nevím, že by někdo měl touhu hrát kouzelníka v plátovce, jehož šance na sesílání je 5%. A pak-li, rozhodně by ho hrál z jiného důvodu, než proto, že chce nosit plátovku...

Ano, proč druhá edice explicitně zakazuje i zbroje lehčí, toť otázka. Má nějak nastavený systém classů, ale hlavně - přechod od zákazu k nějakému tolerantnějšímu homerule je pro hru vždycky lepší, protože je to opodstatněné a skutečně žádané vylepšení, než když se povolí *vše*...
Ano i ve druhé edici si můžeš udělat toto pravidlo, třeba po vzoru třetí, ale já ho rád nemám :) Navíc jak říkám v papírové hře to stejně není tolik potřeba :)
Uživatelský avatar
Velehal
Sigilan
Příspěvky: 307
Registrován: 28.9.2005 15:47

Příspěvek od Velehal »

No a co. Já jsem na sobě také zbroj nikdy neměl a kdyby mi jí navlíkli, za předpokladu že bych jí unesl, bych se v ní také byl nějak, třebaže asi velmi neohrabaně, pohybovat. Sice bych nebyl v boji asi moc platný, ale o to vůbec nejde. Chápu, že mág, pokud chce čarovat, si zbroj asi nevezme, i když u takové kožené nevidím zas až tak velký důvod (nebo té elfí...). Kožená zbroj zas tolik nepřekáží, rozhodně ne tolik jako full plate mail. Ale prostě by mág z principu zbroje mohl nosit, stejně jako třeba kuše...
Uživatelský avatar
Dalcor
Sigilan
Příspěvky: 982
Registrován: 30.9.2005 8:53
Bydliště: Černá skála, Nightlund, Solamnie, Krynn, Mnohavesmír
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor »

Jasně, munchkinovské uvažování.
´
Na co by nosil kuši, když má magic missile, na co by nosil zbroj když má Mage Armor, která mu poskytuje lepší ochranu vzhledem k tomu co si u něj pod pojmeme lepší uvědomíme.

já stále nevidím důvod proč by to nosit měl!
Uživatelský avatar
Vlasák
Sigilan
Příspěvky: 3017
Registrován: 26.9.2005 7:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasák »

Velehal píše:No a co. Já jsem na sobě také zbroj nikdy neměl a kdyby mi jí navlíkli, za předpokladu že bych jí unesl, bych se v ní také byl nějak, třebaže asi velmi neohrabaně, pohybovat. Sice bych nebyl v boji asi moc platný, ale o to vůbec nejde. Chápu, že mág, pokud chce čarovat, si zbroj asi nevezme, i když u takové kožené nevidím zas až tak velký důvod (nebo té elfí...). Kožená zbroj zas tolik nepřekáží, rozhodně ne tolik jako full plate mail. Ale prostě by mág z principu zbroje mohl nosit, stejně jako třeba kuše...
Ehm, ta pravidla nelze brát dogmaticky. Že je tam napsáno, že kouzelník nesmí nosit zbroj, neznamená, že když se do ní začne soukat, tak naskočí error a zbroj začne červeně blikat. Je to myšleno tak, že pro herní mechanismy není tohle spojení zkrátka správně definované.
Že kouzelníka do plátovky strčí a postaví jako strašáka na hradby, budiž, to lze.

Základní otázka je, proč by to kouzelník dělal? Proč by se oblékal do plátové? rsp. spíš, čím by byl pak užitečný? K jakékoli pořádné akci řešící problém (a právě pro tyhle situace pravidla existují) asi příliš ne... Pak by tedy ve zbroji byl jen proto, aby v ní prostě pouze *byl* - a k tomu netřeba nějakých pravidel...
Infinity forever! - Baldur's Gate II add-on CZ
Fórum plné RPG - RPG fórum


Obrázek
Uživatelský avatar
Bhaall
Sigilan
Příspěvky: 547
Registrován: 29.9.2005 1:19
Bydliště: Šedozem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bhaall »

sevencreature píše:
Dalcor píše: jinak souhlasím s bhallem, 3E je fakt shit :)
Uhm, Bhaallovi se 3. edice právě líbí, pokud vím :wink:
Mno,spíš mě 3E připadá v NĚKTERÝCH věcech více "realističtější"
...There is no path too perilous, or hazard too great.
The specter of death does not daunt me...for I am already dead...
Giving birth to this nightmare is my most coveted dream.
I will see them all burn!
As my pain ends...theirs begins.
yossarian
Sigilan
Příspěvky: 45
Registrován: 4.11.2005 17:45

Příspěvek od yossarian »

vím, že tento dotaz patří jinam, ale tam je zamknuto ... jaký je vztah mezi kolem a tahem? něco trvá kolo, něco jiného zase tah ... jsou to jenom synonyma a nebo mezi nimy existuje jiný vztah, např. typu 10 kol je jeden tah?
Odpovědět

Zpět na „Dungeons & Dragons a pravidla“