Help me

Vytváření nových modů není tak obtížné, zkuste si to taky.

Moderátor: Razfallow

Uživatelský avatar
magnus
Sigilan
Příspěvky: 264
Registrován: 18.4.2006 21:14
Bydliště: Preol
Kontaktovat uživatele:

Help me

Příspěvek od magnus » 10.7.2006 22:35

mno tak jsem se dal do moddingu..
snažím se to trochu celý předělat (představu mám jasnou), ale prostředky nějak pokulhávají :)
tady je seznam problémů, na které jsem narazil

. nenašel jsem nikde, kde nastavit startovní XP.. potřebuju začínat od nuly
. nefunguje mi přesvědčení u kitů hraničáře - neshoduje se s jeho možným přesvědčením, ale ve hře mi to nabídne i u těch kitů přesvědčení podle hraničáře
. pohrával jsem si s dovednostními body (který povolání jich může dát kolik do tý a tý zbraně, kolik jich má na první úrovni, za kolik dalších úrovní má další atp.) a při výběru postavy mi najednou nejde dát do žádných zbraní (z toho jsem jelen - u rangera mam dokonce nastavený, že může všechny zbraně, abych tomu přišel na kloub, ale asi to bude něčím jiným)

. dále jen pro chytré hlavy - poraďte mi, pokud víte, jak bych mohl odstranit u vytváření postavy přebytečná povolání, co nepotřebuji (či je nějak omezit, aby nešly vybrat).. to samé s přebytečnými rasy (úplně si vystačím s člověkem)
Naposledy upravil(a) magnus dne 11.7.2006 19:30, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
drake127
Sigil Team
Příspěvky: 2358
Registrován: 24.9.2005 22:28
Bydliště: Jihlava, Czech Republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drake127 » 10.7.2006 22:41

Startovní XP - patchuje se BGMain.exe, začínat musíš na >0 XP.

Přesvědčení jsem netestoval, ale je pravděpodobné, že tě to prostě nepustí přes to tlačítko.

To sis asi pohrával špatně - načti soubor ze zálohy (smaž ho z override) a začni si pohrávat znovu.

Přebytečná povolání - první, co bych zkusil je zakázat tyto v 2da stejně, jako půlčík nemůže být paladinem etc. Tj. omezit tebou vybraná povolání na člověka a ostatní zakázat.
Žralok, který štěká, nekouše.

Uživatelský avatar
magnus
Sigilan
Příspěvky: 264
Registrován: 18.4.2006 21:14
Bydliště: Preol
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od magnus » 10.7.2006 23:02

drake127 píše:Startovní XP - patchuje se BGMain.exe, začínat musíš na >0 XP.

supr, ono to může bejt klidně 1 :)

drake127 píše:Přesvědčení jsem netestoval, ale je pravděpodobné, že tě to prostě nepustí přes to tlačítko.

nn, pustí mě to v pohodě, ale dá mi to na výběr přesvědčení ne toho kitu, ale přímo rangera

drake127 píše:To sis asi pohrával špatně - načti soubor ze zálohy (smaž ho z override) a začni si pohrávat znovu.

hmm.. jako že bych tam něco úplně zkurvil?

drake127 píše:Zbytečná povolání - první, co bych zkusil je zakázat tyto v 2da stejně, jako půlčík nemůže být paladinem etc. Tj. omezit tebou vybraná povolání na člověka a ostatní zakázat.

tak si to zkus ty - nic takovýho tam nejde nebo jsem to nenašel

drejku, takhle si teoretizovat můžu taky a celej den to dělám - teď potřebuju nějaký fakta, např že mě přímo odkážeš na konkrétní soubor .2da

Uživatelský avatar
magnus
Sigilan
Příspěvky: 264
Registrován: 18.4.2006 21:14
Bydliště: Preol
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od magnus » 11.7.2006 19:36

tak kolem toho BGmain.exe
našel jsem na nějakých forech přesně offset, kterej mam změnit (čistě náhodou to byl Vlasákův post), a taky že se to mění verze od verze
pak jsem hledal nějakej prográmek, kterej by to uměl patchnout, ale nenašel

k tomu přesvědčení:
rangerovi jsem dal, aby mohl jen zákonná přesvědčení (ZkD,ZkN,ZkZ)
jeho dalšímu kitu jsem dal jen neutrální přesvědčení (ND, SN, NZ)
ale
zvolím-li ten kit, mám na výběr pouze zákonná přesvědčení

k těm dovednostním bodům do zbraní
clasweap.2da - obsahuje jen několik druhů zbraní - vypadá to jako z BG1 a netuším, jaký to má vliv v BG2 - neví někdo?
weapprof.2da - obsahuje už všechno z BG2, ale na začátku jsou i typy zbraní z BG1 - proč? a proč tomu jsou nastavené nějaké hodnoty?

Uživatelský avatar
Razfallow
Dabus
Příspěvky: 1373
Registrován: 24.9.2005 22:54
Bydliště: Sigil
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Razfallow » 11.7.2006 20:20

CLASWEAP.2da - to je pouze pro BG1; autoři zřejmě ze začátku zamýšleli stejné dělení zbraní, proto je to i v BG2

WEAPROF.2da - že by autoři nudili?

Přesvědčení - pravděpobně kit může mít na výběr jen ta přesvědčení, která jsou dostupná čistému povolání, tj. když má povolání na výběr přesvědčení LE, NE, CE, pak jeho kit může mít LE, NE, CE nebo LE, NE nebo LE, CE nebo NE, CE nebo LE nebo NE nebo CE.

Kód: Vybrat vše

IF
  Detect([SPAMMER])
THEN
    RESPONSE #100
             ReallyForceSpell(WIZARD_POWER_WORD_KILL,LastSeenBy(Myself))
END
[/size]

Uživatelský avatar
Vlasák
Sigilan
Příspěvky: 3017
Registrován: 26.9.2005 7:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasák » 11.7.2006 22:02

magnus píše:tak kolem toho BGmain.exe
našel jsem na nějakých forech přesně offset, kterej mam změnit (čistě náhodou to byl Vlasákův post), a taky že se to mění verze od verze
pak jsem hledal nějakej prográmek, kterej by to uměl patchnout, ale nenašel


Měnit to ručně u svého exe dle offsetů je dost neefektivní řešení - exe totiž musíš měnit koncové u uživatele dle jeho verze. A od toho je prográmek xppatcher:

http://www.teambg.eu/tools/other_moddin ... r_v1.0.zip

popis viz. http://addoncz.jinak.cz/viewtopic.php?p ... tcher#2334
Infinity forever! - Baldur's Gate II add-on CZ
Fórum plné RPG - RPG fórum


Obrázek

Uživatelský avatar
magnus
Sigilan
Příspěvky: 264
Registrován: 18.4.2006 21:14
Bydliště: Preol
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od magnus » 11.7.2006 23:43

zbraňové dovednosti - vyřešeny (stačilo se nehrabat v clasweap.2da)
starting XP - vyřešeno (díky vlasáku)

přesvědčení - stále divné, ale asi s tim nic nenadělam :(

další problém - změnil jsem startovní lokaci (chtěl jsem změnit), ale startare.2da na moje změny nereaguje (změnim, uložim, kouknu se, ale nic se nezměnilo), navíc se mi teď při zahájení hry hra sekne a vyhodí mě do woken
vim, že jsem tady někde viděl debatu o tomto problému, ale za boha ji už nemůžu najít, takže se omlouvám, jestli z vás tahám věci, které už jste jednou vysvětlovali :oops:

Uživatelský avatar
Vlasák
Sigilan
Příspěvky: 3017
Registrován: 26.9.2005 7:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasák » 11.7.2006 23:55

Startovní lokace - musíš spouštět zcela novou hru - načtení ze savu to samozřejmě nezmění a nic se neprojeví ;-)

Startovní lokace musí být v některých verzích hry (tj. jinými slovy "musí být vždy" ;-)) uvedena mezi mastarea.2da.

Důležité je taky startpos.2da - určuje, kde se panďuláci v lokaci budou nacházet.
Infinity forever! - Baldur's Gate II add-on CZ
Fórum plné RPG - RPG fórum


Obrázek

Uživatelský avatar
MCZ
Sigil Team
Příspěvky: 3926
Registrován: 25.9.2005 1:01
Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MCZ » 11.7.2006 23:57

magnus: k tvému poslendímu dotazu - možná je padání zaviněno špatným nastavením výchozích pozic postav - STARTPOS.2da - postavy se třeba objeví v nějaké nedosažitelné části mapy nebo i mimo ní

edit: Vlasák: byl jsi rychlejší ;-)
Naposledy upravil(a) MCZ dne 11.7.2006 23:58, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
magnus
Sigilan
Příspěvky: 264
Registrován: 18.4.2006 21:14
Bydliště: Preol
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od magnus » 11.7.2006 23:58

nenačítam ze savu, dávam vždy novou hru :)

to bude asi tim mastarea, díky

Uživatelský avatar
Vlasák
Sigilan
Příspěvky: 3017
Registrován: 26.9.2005 7:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasák » 12.7.2006 0:00

magnus: tak potom se něco změnilo - hra ti padá, což je přece jen změna oproti originálu ;-)
Infinity forever! - Baldur's Gate II add-on CZ
Fórum plné RPG - RPG fórum


Obrázek

Uživatelský avatar
magnus
Sigilan
Příspěvky: 264
Registrován: 18.4.2006 21:14
Bydliště: Preol
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od magnus » 12.7.2006 0:04

Vlasák píše:magnus: tak potom se něco změnilo - hra ti padá, což je přece jen změna oproti originálu ;-)


to je divný
ale to je jedno, už to funguje :D
stačilo to přidat do mastarea

ale mám další problém, který souvisí i s tím přesvědčením, ale který je trochu rozsáhlejší než jen to přesvědčení
konečně jsem spustil hru a viděl jsem co se vlastně děje
ale už konečně k věci - nefunguje mi vybrání jakéhokoliv kitu - vždycky mi to vybere čistého hraničáře (proto mam na výběr přesvědčení hraničáře)

Uživatelský avatar
Vlasák
Sigilan
Příspěvky: 3017
Registrován: 26.9.2005 7:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasák » 12.7.2006 0:17

Co všechno jsi editoval za soubory kolem těch kitů? Hmm, taková dost sugestivní otázka ;-) Ale takhle na dálku to holt jinak nejde ;-)

A jaké kity ti nejdou? Tvé nové? Originální? Žádné?
Infinity forever! - Baldur's Gate II add-on CZ
Fórum plné RPG - RPG fórum


Obrázek

Uživatelský avatar
magnus
Sigilan
Příspěvky: 264
Registrován: 18.4.2006 21:14
Bydliště: Preol
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od magnus » 12.7.2006 0:19

no nejdou, abys rozuměl - já si je můžu vybrat, vyberu si je, ale ve finále je to jako bych si vybral čistý povolání - prostě žádnej error v průběhu výběru postavy nebo tak něco

editoval jsem kitlist.2da, K_R_H.2da, no a to je s kitama zatim všechno
Naposledy upravil(a) magnus dne 12.7.2006 0:21, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Vlasák
Sigilan
Příspěvky: 3017
Registrován: 26.9.2005 7:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasák » 12.7.2006 0:20

...a nějaké další 2da (kolem přesvědčení)?
Infinity forever! - Baldur's Gate II add-on CZ
Fórum plné RPG - RPG fórum


Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Infinity Engine“