Help me

Vytváření nových modů není tak obtížné, zkuste si to taky.

Moderátor: Razfallow

Uživatelský avatar
Eles
Sigilan
Příspěvky: 42
Registrován: 20.7.2006 13:41

Příspěvek od Eles » 6.8.2006 5:06

Hoj 8-)
Chtel jsem si udelat uplne malicky jednoduchy mod. Gargoyli boty z TOB (co davaj stoneskin) predelat na chranice a soupnout je nekam bliz k zacatku. Zamerne predelat, protoze jsem si nebyl jist ve spoustu nastavenich, tak to nechtel delat jako novy predmet, takhle jsem akorat exportnul ty boty, zmenil ikony, obrazky, typ predmetu, ulozil a bylo to. Vicemene. Pak vyvstaly problemy. (Upozornuju, ze jsem precetl tuhle mistnost i nejaky navody, a zkousel asi 2 hodiny, ale stejne tomu neporozumel). Neporuzemel jsem systemu patchovani, tj. jak udelat, abych pri zmene popisu nemusel menit zakladni dialog.tlk, ale mel ten popis predmetu nekde zvlast. I kdybych to zvlad, tak netusim, jak ten predmet nekam umistim (treba nejaky kreature) - to si ji musim exportovat taky zvlast? A jelikoz vsechno se vsim souvisi, tak jak z toho na zaver udelat patch? Asi pres to Weidu, ze... Jenze tak daleko zatim stejne nejsem...

Uživatelský avatar
Vlasák
Sigilan
Příspěvky: 3017
Registrován: 26.9.2005 7:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasák » 6.8.2006 11:19

Eles: Asi takhle...

Na věc jsou možné dva přístupy - mod děláš natvrdo u sebe a z toho uděláš "patch", anebo mod to od začátku děláš v distribuovatelné verzi. Je nasnadě, že druhý způsob ušetří zdánlivě práci, ale je zas velmi složitý na debug, protože svůj mod při testování musíš samozřejmě taky instalovat, odinstalovávat atp. Může se to taky dělat komrpomisem mezi těmito přístupy... Taky záleží na konkrétním modu, který způsob je lepší. Ale záleží hlavně na jednom - pokud to děláš poprvé, doporučoval bych to dělat natvrdo a patch z toho teprve vyrobit.

Když mod děláš natvrdo u sebe, samozřejmě změníš svůj dialog.tlk. Vložíš do něj pomocí toho kterého editačního nástroje nové texty a reference.
Pomocí weidu z toho pak uděláš distribuovatelnou věc. Vezmeš .itm svého předmětu a s ním uděláš weidu distribuci (tím se tu teď přímo nebudu zabývat, ale viz. princip a mechaniky weidu). Tvůj .itm, odříznutý od tvého dialog.tlk vystupuje jako "polotovar" - reference na texty ukazují "nikam". Z polotovaru je udělán plnohodnotný předmět s texty následujícím kódem v .tp2 (výsek weidu dokumentace).

Kód: Vybrat vše

COPY ~MyMod/SomeFolder/potn52.itm~  ~override/potn52.itm~         
  SAY NAME ~Potion~
  SAY NAME2 ~Potion of Extra Healing~
  SAY UNIDENTIFIED_DESC ~Potions are typically found in ceramic, crystal, glass,
    or metal flasks or vials.  Flasks or other containers generally contain
    enough fluid to provide one person with one complete dose to achieve the
    effects of the potion.~
  SAY DESC ~When wholly consumed, this potion restores 27 hit points to the
    person. The effect is instantaneous and the potion is destroyed in the
    process.~


Tj. texty jsou dodané předmětu na konkrétním počítači a uživatelově konfiguraci nainstalovaných modů a upraveného dialog.tlk, tak jak je to ok.

Umístění předmětu je různé. Může to být rozšířením scriptu dané potvory/lokace, anebo pomocí weidu příkazů ADD_CRE_ITEM a ADD_STO_ITEM.

Doporučoval bych vše řešit nejprve krok po kroku...
Infinity forever! - Baldur's Gate II add-on CZ
Fórum plné RPG - RPG fórum


Obrázek

Uživatelský avatar
Eles
Sigilan
Příspěvky: 42
Registrován: 20.7.2006 13:41

Příspěvek od Eles » 6.8.2006 23:26

Dekuju za odpoved. Je mi to dost trapne, ale zkratka to stejne nezvladam. Je to na me moc slozite (zejmena ta Weidu cast). Myslel jsem, ze alespon v klidu natvrdo nahrnu u sebe. Princip je mi jasny. Ty gargoyli boty jsem si extrahoval, zmenil ikony na chranice a odkazy k popisum (nove popisy vytvoril v dialog.tlk) a strcil je postave. Vypadalo to jednodusse. Vysledek byl tento: Ve hre vezmu ty nove chranice, nasadim si je, zjistim, ze popisy tam jsou, ale s otazniky misto hacku a carek, zjistim, ze cela hra ma znicenou diakritiku, zkusim je pouzit (tj. zakouzlit jeden naboj kamenne kuze), ve chvili kdy ma naskocit ten efekt se hra kousne. Nic moc, co? Pritom efekty atd. jsem nevytvarel, vubec jsem je nemenil. Musim rict, ze uz jsem z toho docela hruska.
No, takze se musim zkusit nasledujici postup: nenasel by se naky dobrodinec, ktery by mi tento maly patch udelal? Ehm, ja vim...mel bych se to naucit sam, kdyz neco chci, ale nejak mi to nejde, neboli uz u toho rvu vzteky. Tak nez me poslete do prdele, zvazte, jestli to nekomu zkusenemu nezabere tak 10 minut a tudiz by se nehecnul a usetril mi desitky hodin (stejne me to uz tak 5 stalo). Slo by mi jenom o zmenu tech bot na chranice - tj. ikony a typ predmetu (v textu to znamena zmenit 3krat slovo "boty" na slovo "chranice") a hozeni toho noveho predmetu na uplny zacatek hry do toho obrazu v mistnosti s golemem. Kdyby nahodou, tak dodavam potrebne info.

Gargoyli boty: BOOT12
V dialog.tlk
- nazev Chranice: 6795
- text pro neidentifikovane chranice: 6791
Uvodni mapa: AR0602 Picture 1 (Container 33)

Uživatelský avatar
Vlasák
Sigilan
Příspěvky: 3017
Registrován: 26.9.2005 7:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasák » 6.8.2006 23:43

Eles: v pohodě, ono to je napoprvé takhle jednorázově dost informací a "triků", které člověk musí znát - a je logické, že když člověk začíná, tak je všechny nezná...

Předpokládám, že používáš Near Infinity? To diakritiku ničí (viz. info někde tady).

S celým modem ti bohužel nepomůžu - moduju teď hlavně batoh, aby se mi tam vešel všechen požadovaný obsah a x týdnů tu teď nebudu ;-)
Infinity forever! - Baldur's Gate II add-on CZ
Fórum plné RPG - RPG fórum


Obrázek

Uživatelský avatar
Razfallow
Dabus
Příspěvky: 1373
Registrován: 24.9.2005 22:54
Bydliště: Sigil
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Razfallow » 6.8.2006 23:48

Kód: Vybrat vše

IF
  Detect([SPAMMER])
THEN
    RESPONSE #100
             ReallyForceSpell(WIZARD_POWER_WORD_KILL,LastSeenBy(Myself))
END
[/size]

Uživatelský avatar
Eles
Sigilan
Příspěvky: 42
Registrován: 20.7.2006 13:41

Příspěvek od Eles » 7.8.2006 0:08

Co dodat... Malokdy se clovek na netu setka s takovou davkou ochoty a porozumeni.
Funguje to perfektne, velky dik!!!

Uživatelský avatar
Neferit
Šifrovač
Příspěvky: 2323
Registrován: 29.9.2005 16:53
Bydliště: terra incognita
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Neferit » 31.3.2007 15:40

Neví tady někdo, jak mám zeditovat soubor .tp2 ? U jednoho módu totiž nastal drobný problém a rada zní "v souboru .tp2 přepište xxx.d na xxx.tra". Nicméně, jak to udělat, už se tam nepíše :roll:
http://gh.ffshrine.org?r=23256
deviantART - place, where deviancy comes to play

Pokud máte něco, co po mně chcete, tak mě kontaktujte pomocí PM, emailu nebo ICQ. Vše je zde uvedeno. ;-)

Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7393
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sevencreature » 31.3.2007 15:47

Neferit: No prostě najdi v tom souboru .tp2 uvedený řetězec a přepiš ho :wink: Editovat ho můžeš třeba v notepadu 8-)
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.

Uživatelský avatar
Neferit
Šifrovač
Příspěvky: 2323
Registrován: 29.9.2005 16:53
Bydliště: terra incognita
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Neferit » 31.3.2007 17:22

Tak zeditovat to v poznámkovém bloku mě opravdu nenapadlo :oops: (ale to, že mám něco přepsat mě kupodivu trklo :-P )
http://gh.ffshrine.org?r=23256
deviantART - place, where deviancy comes to play

Pokud máte něco, co po mně chcete, tak mě kontaktujte pomocí PM, emailu nebo ICQ. Vše je zde uvedeno. ;-)

Uživatelský avatar
Vallun
Dabus
Příspěvky: 3463
Registrován: 7.1.2006 19:03
Bydliště: Libiš
Kontaktovat uživatele:

Re: Help me

Příspěvek od Vallun » 13.2.2008 7:59

Mám dotázek - poradí mi nějaký znalec BG II který předmět dává imunitu na jed? (a pokud možno v takové podobě, která je dobře zkopírovatelná DLT CEP, kdyby jich bylo více možných). Děkuji velice.
JRRT: "Jestliže chápeš, buď spokojen."

Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7393
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Re: Help me

Příspěvek od sevencreature » 13.2.2008 8:08

Ring of Gaxx :mrgreen: Ale pokud možno ten opravený - standardní verze ještě neřeší ten problém s ikonou - tj. po zásahu jedem sice postavě neubývají hps, ale na portrétu se zobrazuje ikonka lebky - tj. pokud hledáš perfektní příklad na okopírování, tak původní RoG to není. Myslím, že to opravoval nějaký fixpack. Další předmět je třeba "Periapt of Proof Against Poison" - amul22, mám ten dojem.
Naposledy upravil(a) sevencreature dne 13.2.2008 9:03, celkem upraveno 1 x.
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.

Uživatelský avatar
Vallun
Dabus
Příspěvky: 3463
Registrován: 7.1.2006 19:03
Bydliště: Libiš
Kontaktovat uživatele:

Re: Help me

Příspěvek od Vallun » 13.2.2008 8:23

7c - díky, ani se nevěděl, že Gaxx umí i tohle...
JRRT: "Jestliže chápeš, buď spokojen."

Uživatelský avatar
dodo
Sigilan
Příspěvky: 230
Registrován: 22.10.2005 16:13
Bydliště: krasna malebna dedinka pod Tatrami, Novosad

Re:

Příspěvek od dodo » 14.2.2008 9:14

[

Ja by som sa rad spital co presne znamena to prve SAY NAME a co je to to druhe SAY NAME2, alebo co to vlastne oznacuje, co to pomenuvava.
http://s6.bitefight.sk/c.php?uid=43240
ale nic to preto aj bezo 100 lastoviciek bude este leto

Uživatelský avatar
Vlasák
Sigilan
Příspěvky: 3017
Registrován: 26.9.2005 7:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Help me

Příspěvek od Vlasák » 14.2.2008 11:26

dodo: SAY znamená, že na dané místo v souboru se zapíše reference na text, který je zároveň přidán do dialog.tlk.

SAY má tvar

Kód: Vybrat vše

SAY místo_v_souboru text
Weidu obsahuje některá často používaná místa v souborech jako konstanty. To je třeba DESC, NAME a NAME2, atd. - člověk tam nemusí vypisovat přímo offsety a pamatovat si je.

Rozdíl mezi NAME a NAME2 je ten, že předměty mají jedno jméno pro svou ve hře neidentifikovanou verzi (ala "Magický meč") a jedno jako svou identifikovanou (ala "Meč +3 Plamenný zabiják"). Podobně i nestvůry/postavy mají dvě jména. Jedno "long" a jedno "short". Jedno se používá v dialozích a stavovém řádku, druhé při najetí myší nad postavu.

TAkže

Kód: Vybrat vše

SAY NAME2 ~Prsten zvědavého moddera~ 
Udělá to, že do souboru, se kterým předtím manipuluješ (např. pomocí COPY atp.), zapíše na místo určené NAME2 referenci na text "Prsten zvědavého moddera", který je spolu s tím zapsán do dialog.tlk. Jen pro úplnost dodávám, že ŽÁDNÉ (snad s malými výjimkami) jiné herní soubory texty neobsahují - obsahují pouze číselné odkazy na texty v dialog.tlk - tam to všechno je a proto je taky nutné na to dávat pozor.
Infinity forever! - Baldur's Gate II add-on CZ
Fórum plné RPG - RPG fórum


Obrázek

Uživatelský avatar
dodo
Sigilan
Příspěvky: 230
Registrován: 22.10.2005 16:13
Bydliště: krasna malebna dedinka pod Tatrami, Novosad

Re: Help me

Příspěvek od dodo » 15.2.2008 13:25

vdaka, a co pri kuzlach (ked menim ich popisky), postup je taky isty alebo je tam nejake to "SAY NAME" naviac. Na vysvetlenie uplne postaci len ta zakladna struktura napr. pri "itemoch" to je:

SAY NAME ~TEXT~
SAY NAME2 ~TEXT~
SAY UNIDENTIFIED_DESC ~TEXT~
SAY DESC ~TEXT~
http://s6.bitefight.sk/c.php?uid=43240
ale nic to preto aj bezo 100 lastoviciek bude este leto

Odpovědět

Zpět na „Infinity Engine“