Jak na WeiDU?

Vytváření nových modů není tak obtížné, zkuste si to taky.

Moderátor: Razfallow

Odpovědět
Uživatelský avatar
Neferit
Šifrovač
Příspěvky: 2323
Registrován: 29.9.2005 16:53
Bydliště: terra incognita
Kontaktovat uživatele:

Jak na WeiDU?

Příspěvek od Neferit » 25.9.2006 18:13

Přijde mi celkem trapné, že se vůbec ptám (ale když se nezeptám, tak až jednou umřu, nerada bych, abych umřela blbá, tákže..) - jak mám sakra nainstalovat WeiDU? Zrovna včera jsem si řekla "No, tak když už máme v informatice začátky programování a celkem ti to jde, co kdybys nainstalovala WeiDU? Třeba se ti povede přijít na to, jak se s tím krámem zachází..." No, nepovedlo se mi to ani nainstalovat. Rozbalím .rar, dvakrát kliknu pravým myšítkem na weinstall.exe... a nic. Naskočí na liště takové to okno, ve kterém se instalují kupříkladu módy, ale jenom naskočilo, tak hned zase zmizelo a já hleděla na prázdnou obrazovku. Postupně jsem poklikala na všechny .exe soubory, které ve složce WeiDU byly, ale pořád se nic nedělo! Takže... co s tím?
http://gh.ffshrine.org?r=23256
deviantART - place, where deviancy comes to play

Pokud máte něco, co po mně chcete, tak mě kontaktujte pomocí PM, emailu nebo ICQ. Vše je zde uvedeno. ;-)

Uživatelský avatar
Vlasák
Sigilan
Příspěvky: 3017
Registrován: 26.9.2005 7:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasák » 25.9.2006 18:19

Neferit: weidu se neinstaluje ;-) Weidu prostě *je*.

WeiDU je založené na příkazové řádce a na příkazech. Soubor weidu.exe akceptuje tzv. parametry, které určují, co se má dělat.

Např.

Kód: Vybrat vše

weidu.exe abcd.d


zkompiluje .d soubor do .dlg.

Jinými slovy - přes weidu se pouze "prohánějí" příkazy a jejich "dávky" a weidu je nějak zpracuje.

Např. ty .d soubory - speciálním formátem, kterému weidu rozumí, se v textovém editoru napíše dialog. A pomocí weidu se překonvertuje zase do podoby, které rozumí hra.

Weidu má poměrně robustní dokumentaci:

http://www.weidu.org/WeiDU/README-WeiDU.html

Ale u toho je problém, že je jednak psaná pro lidi, co ovládají nějaké základní znalosti ze světa příkazové řádky a druhak taky znalosti o enginu. Takhle bys najednou vstřebávala tři sousta naráz - příkazovou řádku, enginové speciality a weidu samotné.

Rozhodně lze doporučit Razem přeložený tutorial:
http://addoncz.gamestar.cz/tutorialy/NPCtutorial.txt

Ale spíš bych doporučoval nejprve zkoušet něco dělat s DLTCEP, Near Infinity a rozhodně prohlížet Infinity Explorerem.

Až poznáš, jak tam, co chodí, tak teprve zkoušet weidu.
Naposledy upravil(a) Vlasák dne 25.9.2006 18:27, celkem upraveno 1 x.
Infinity forever! - Baldur's Gate II add-on CZ
Fórum plné RPG - RPG fórum


Obrázek

Uživatelský avatar
Neferit
Šifrovač
Příspěvky: 2323
Registrován: 29.9.2005 16:53
Bydliště: terra incognita
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Neferit » 25.9.2006 18:25

Tak a teď si připadnu ještě hloupější :lol: asi se půjdu rychle někam zahrabat, ať už si nedělám ještě větší ostudu :lol:
http://gh.ffshrine.org?r=23256
deviantART - place, where deviancy comes to play

Pokud máte něco, co po mně chcete, tak mě kontaktujte pomocí PM, emailu nebo ICQ. Vše je zde uvedeno. ;-)

Uživatelský avatar
MCZ
Sigil Team
Příspěvky: 3926
Registrován: 25.9.2005 1:01
Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MCZ » 25.9.2006 18:29

Taky bych něco připsal, sám jsem si s pochopení WeiDU užil ažaž ;-) .

Když chceš vytvořit weidu mod, prostě jen vytvoříš všechny itemy, kouzla, postavy atd. třeba v dltcep, napíšeš dialogy (.d soubory; viz Razův překlad návodu na tvorbu npc), pak všechny ty součásti uspořádáš do nějakých adresářů dle vlastní libovůle, zkopíruješ weidu.exe, přejmenuješ na setup-tvujmod.exe a přidáš k tomu parametry (.tp2) se stejným názvem (setup-tvujmod.tp2). A tak nějak to funguje ;-) .

Uživatelský avatar
Vlasák
Sigilan
Příspěvky: 3017
Registrován: 26.9.2005 7:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasák » 25.9.2006 18:45

Teď jsem to ještě doeditoval v tom prvním příspěvku...

Dost různých tutorialů a příkladu je jak v samotné weidu packagi, tak na SHS, PPG a G3...

Ale říkám - nejspíš bych doporučoval postup následující:

projet si pár dialogů v Infinity Exploreru - vysledovat, co tam je za podmínky a akce, a co je jak dělané...

Pak si jeden dialog zkusit napsat normálně stromově v DLTCEPu...

Pak ho zkusit pro zajímavost pomocí weidu exportovat do d, abys viděla rozdíly...

Psát přímo .d soubory není nakonec ani nutné, lze je psát v čemkoliv jiném a pro účely distribuce to do weidu formátu exportovat.


Taky ještě lze zmínit tohle:
viewtopic.php?p=66330#66330


A na závěr asi pointa nejdůležitější - ve weidu nic dělat nelze, teprve pomocí něho ano. Není to žádný editor, okno, kde by člověk něco psal a klikal, je to nástroj, který něco dělá - ne v *něm*, ale *jím*.
Infinity forever! - Baldur's Gate II add-on CZ
Fórum plné RPG - RPG fórum


Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Infinity Engine“