Komprese BIFFů a cache

Vytváření nových modů není tak obtížné, zkuste si to taky.

Moderátor: Razfallow

Odpovědět
Uživatelský avatar
drake127
Sigil Team
Příspěvky: 2358
Registrován: 24.9.2005 22:28
Bydliště: Jihlava, Czech Republic
Kontaktovat uživatele:

Komprese BIFFů a cache

Příspěvek od drake127 » 20.3.2007 0:13

Mohl by mi někdo (ehm) vysvětlit, jak přesně funguje složka cache? Když je v ní biff umístěn, nastaví se flag v chitin.key, že? Ale jaké biffy se do cache ukládají a co se s nimi děje? Já mám za to, že se do cache dekomprimují komprimované biffy (tj. především biffy lokací), ale jinak se s nimi neděje vůbec nic. Proto mi vrtají hlavou dvě věci:
1) Proč je se složkou cache tolik problémů (resp. proč se tolik problémů vyřeší smazáním složky cache)?
2) Pokud bych dekomprival všechny biffy, měl bych nahrávací časy mnohem kratší a nic by se do cache neukládalo, správně? Těch pár GB navíc nic neznamená, pokud bude BG2 rychlá jako BG.
Žralok, který štěká, nekouše.

Uživatelský avatar
Vlasák
Sigilan
Příspěvky: 3017
Registrován: 26.9.2005 7:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasák » 20.3.2007 7:51

drake127: to je asi tak celé, co o tom vím i já. Akorát si nejsem jistý tím, zda se tam nahrávají pouze původně komprimované biffy, ale jestli ne jakékoliv (ve smyslu i nějaké nekomprimované).

Vysvětlit si to promazávání cache taky příliš neumím - řekněme, že v případě, že hra při loadování spadne, je do cache zrovna umisťovaný soubor nahrán nekorektně (necelý - např. se nahrává lokace, která se zároveň hází do cache; kvůli něčemu to spadne a tím se nedokončeně přeruší i to hození do cache). V cache je tedy vadný soubor. Za předpokladu, že to původní spadnutí bylo z nějakého nahodilého spadnutí, by hra opětovně šla dobře, ale zase je tu vadný soubor v cache (je celkem divoké předpokládat, že to nepoužívá nějaké checksumy, a v případě problémů to automaticky soubor nenahraje z cd znovu, ale asi to tak bude - v headeru biffy žádné takové info nemají), takže by to padalo kvůli tomu špatnému souboru...

To, že by při běžné dekomprimaci docházelo k nějakým častým, "náhodným" chybám, kdy by pomohlo promazání cache a opětovné dekomprimování, tomu se mi jen tak nechce věřit...
Infinity forever! - Baldur's Gate II add-on CZ
Fórum plné RPG - RPG fórum


Obrázek

Uživatelský avatar
drake127
Sigil Team
Příspěvky: 2358
Registrován: 24.9.2005 22:28
Bydliště: Jihlava, Czech Republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drake127 » 20.3.2007 8:51

Mno v cache jsem nikdy neviděl ty základní biffy, jako Default.bif nebo Dialog.bif (a zrovna tyto nejsou komprimované defaultně).
Žralok, který štěká, nekouše.

Uživatelský avatar
Vlasák
Sigilan
Příspěvky: 3017
Registrován: 26.9.2005 7:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasák » 20.3.2007 9:10

drake127: ono na to stejně příliš nesejde, tyhle základní jsem tam taky neviděl, ale mám pocit, že tam občas bývá i něco mimo lokace... ale jestli to to tak vážně je a je komprimované, tak to už tuplem nevím ;-)
Infinity forever! - Baldur's Gate II add-on CZ
Fórum plné RPG - RPG fórum


Obrázek

Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7393
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sevencreature » 20.3.2007 10:32

drake127: Zbývá ti jediná věc - experimentovat. Držím palce - urychlení nahrávání BG II by bylo bezesporu fajn :-) Minimálně jako option.
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.

Uživatelský avatar
drake127
Sigil Team
Příspěvky: 2358
Registrován: 24.9.2005 22:28
Bydliště: Jihlava, Czech Republic
Kontaktovat uživatele:

Re: Komprese BIFFů a cache

Příspěvek od drake127 » 11.9.2009 12:10

Jak se tak pročítám fórem, našel jsem toto téma a usoudil, že jsem experimentoval málo ... nicméně, hehe, nechcete mi někdo udělat beta testera?

Udělal jsem takový malý nástroj (a strávil nad ním několik dní, fuj), ke stažení zde: http://files.planescape.cz/temp/BiffTuner.exe

Důležité vědět - potřebujete plnou instalaci BG2, záloha je skoro nezbytnost, protože to může snadno zničit obsah složky data, CDx a chitin.key, ale když se zadaří, tak by mělo být načítání docela rychlé. Jo a smažte si potom obsah složky cache, je k ničemu. A překvapivě velikost instalace je asi jen o 1G větší.
Žralok, který štěká, nekouše.

Odpovědět

Zpět na „Infinity Engine“