Gnómovia

Netušíte, co je to THAC0, AC, 1k6, tah, iniciativa, rychlost zbraně nebo sesílání kouzla, ...? Tady určitě naleznete odpověď.
Odpovědět
Valgard
Sigilan
Příspěvky: 238
Registrován: 14.10.2005 14:58
Kontaktovat uživatele:

Gnómovia

Příspěvek od Valgard »

Potreboval by som nejaké podrobnejšie informácie o gnómoch, prípadne kde by sa dali zohnať. Ide mi hlavne o popis ich sposobu života (sociálna štruktúra, popis ich sídel, ...). Nezaujímajú ma špeciálne schopnosti, ani povolania.

Ak by niekto mal nejaké materiály, alebo vedel dobré linky, bol by so mu veľmi vďačný.
Uživatelský avatar
Vlasák
Sigilan
Příspěvky: 3017
Registrován: 26.9.2005 7:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasák »

http://vlasak.sigil.cz/g&h.zip

Complete book of gnomes and halflings - tam je coby základní inspirace k nalezení celkem dost.
Infinity forever! - Baldur's Gate II add-on CZ
Fórum plné RPG - RPG fórum


Obrázek
Valgard
Sigilan
Příspěvky: 238
Registrován: 14.10.2005 14:58
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Valgard »

Díky moc, niečo také som chcel.
Uživatelský avatar
Kong Bao-tan
Sigilan
Příspěvky: 483
Registrován: 11.10.2005 13:11
Bydliště: Svět Ideí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kong Bao-tan »

Ten odkaz nefunkuje, ale jestli se jedná o ten archiv se soubory .txt, tak ten mám... jen se hci zeptat jedná se o oficiální příručku... Já jen že se asi pustím do překladu (Gnómů), tak abych se nepatlal s neoficiální :-P

(no je to dotaz spíáš pro RPG forum, alle to neva ne +))
Dost již bylo ostrých uší, na čase tasit nosy!
Něco málo o Svirfneblinech: http://forum.sigil.cz/viewtopic.php?p=125332#125332
Uživatelský avatar
Vlasák
Sigilan
Příspěvky: 3017
Registrován: 26.9.2005 7:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasák »

Kong Bao Tan: jo, na odkazu to už není. Skutečně šlo o zip s txt a podle oficiální to je - jedná se o příručku The complete book of gnomes & halflings.

S překladem - mrknu se, jestli někdo už nějaké kousky nepřeložil, mám pocit, že o tom někdo někdy mluvil, nějaké části možná jsou. Dám večer/zítra vědět, jestli to někde u sebe nemám.
Infinity forever! - Baldur's Gate II add-on CZ
Fórum plné RPG - RPG fórum


Obrázek
Uživatelský avatar
Vlasák
Sigilan
Příspěvky: 3017
Registrován: 26.9.2005 7:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasák »

Tak jsem na disku nic nenašel, takže dojem jsem měl mylný - pravděpodobně z toho není přeložené zatím nic ;-)
Infinity forever! - Baldur's Gate II add-on CZ
Fórum plné RPG - RPG fórum


Obrázek
Uživatelský avatar
Kong Bao-tan
Sigilan
Příspěvky: 483
Registrován: 11.10.2005 13:11
Bydliště: Svět Ideí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kong Bao-tan »

Tak jsem připravil malou ochutnávku z Complete book of gnomes and halfling. Jedná se o převyprávěnou pasáž o Svrfneblinech. Jsem otevřen vašim poznámkám a připomínkám. Jen bych chtěl podotknout, že se nejedná o doslovný překlad. Jen jsem si vypisoval poznámky k jedné své postavě a pak jsem se pod vlivem jednoho Sigilana rozhodl své poznámky uspořádat do vět a umísti sem aby se mohli i ostatní poučit o tomto podivném nárůdku...


Co říká Complete book of gnomes o Svirfneblinech (Hlubinných gnómech):

Navzdory všeobecným přesudkům o tom, že stejně jako drowové a duergové jsou zvrácení příbuzní elfů a trpaslíků žijících na povrchu, nejsou svirfneblini o nic horší než jejich povrchoví bratranci.

Hlubinní gnómové dorůstají výšky v rozmezí 86,36 až 111.76 centimetrů (v originále 3 stopy a 7/2 palce s variací 1-2 palce). Kůže v barvě od hnědé až po šedou pokrývá subtilní šlachovité svaly upevněné k velmi tvrdým kostem. Svirfneblini jsou nejsilněšjí ze všech gnómích ras. Jejich nos je ještě větší a výraznější než jakými se mohou pyšnit jejich povrchoví příbuzní. Možná to má na svědomí také poměrně úzký obličej, ve kterém takto stavený nos ještě více vynikne. Kdyby měli svirfnebliní muži vlasy, byli by bílé či světle šedivé, velmi často však nemají vlasy žádné. Ženy mají vlasy jen řídké. Dívají se na svět očima v odstínech šedi. Někdy se může stát, že se narodí jedinec, jehož oči se můžou jevit černé; jde však jen o velmi tmavý odstín šedé.

Jak muži, tak ženy nosí naprosto nevýrazný oděv, ve kterém dokáží zůstat lépe nezpozorováni. Toto je velmi užitečné a praktické, pokud si uvedomíte že váš soused je váš úhlavní nepřítel. Ano je řeč o krutém národu drowů či kuo-toa, nebo Illithidů.

Průměrný věk je gnómů je 250 let, dospělosti dosahují mezi čtyřicátým pátým a padesátým rokem života, avšak jelikož nemají žádný vlastní kalendář, a tak nic jako přesné datum narozeni neexistuje, neexistuje ani žádný rituál dospělosti.

Jejich zručnost je srovnatelná s trpasličí či drowskou. Jsou vynikající obchodníci, kováři a jejich hornické dovednosti jim závidí i kdejaký trpasličí klan. Ze všecho co lze nalézt v zemi, milují nejvíce rubíny. Dokáží je najít prakticky kdekoliv a pak jimi vyzdobit úplne vše. Jsou jimi posedlí.

Jejich jídelníček není moc pestrý. Nejčastější jídlem jsou houby. Jejich jídelníček obsahuje například také maso drobných podzemních savců či rothe, což je jakási podzemní varinta krávy. Ženy chytají také ryby z podzemnícj jezer. Tuto potravinou nerozmanitost kompenzují pestrou škálou koření a dalšími dochucovacími prostředky. Nikdo v pozdemí není lepší odborník na koření než svirfneblini. Velmi si zakládají na vlastnictví soli – jsou jedním z mála národů v Podtemnu, který se solí obchoduje. Bez soli by se snad žádný hlubinný gnóm neobešel. S jejich dochucovací „magií“ souvisí to, že pro ne-gnómy nabízí svirfnebliní kuchyně mnoho podivných až „riskantních“ chutí.

Tato riskantnost se projeví například u nápoje zvaný Gogonda, který se musí přechovávat v malách tepaných ocelovách lahvičkách. Říká se, že je to nejlepší víno na světe a koluje příběh o tom, že způsobuje velmi silné halucinace a že prý mnoho mužů, kterí se napili, usnuli na desetiletí, či dokonce zemřeli se zděšením ve tváří. Svirfneblini jsou na něj velmi hrdí a prodávají jej velmi zřídka a to jen svým nejlepším přátelům (stejně jako rubíny).

Jejich města jsou obrovská a rozlehlá – zdají se být až nekonečná – mnoho jeskyní, tunelů, točitých průlezů, odboček, rozcestí… Ovšem centra měst se nalézají ve velkých jeskyní, kde bylo možné vyrovnat a vydláždit každou píď a následně postavit překrásné kamená domy či zhotovit luxusní obydlí z větších stalagmitů. Přesto však žijí v omezeném prostoru – jeskyně se nedá nekonecčně rozšiřovat – a tak bývají svirfnebliní domy přeplněné. Rodiče a děti, kterých je vzácně i přes půltucet, žijí často v jedné místnosti. Narozdíl od povrchových bratranců nejsou tak upjatí na rodinu. Jednotlivé komunity žijí často naprosto odděleny od ostatních a málokdo opustí svou rodnou komunitu.

Každé město má svého krále a královnu, kteří vládnou spolu. Každý však spravuje jiné záležitosti. Muži, o něž se stará a které kontroluje král, pracují nejčastěji jako hornici a ochraňují komunitu. Žena, které jsou naopak pod vlivem královny, zajišťují potravinové zásobováni. Pokud monarcha zemře, neuplaťuje je dědický princip, ale je vyhlášena volba a kandidát který zvítězí jako nejlepší sestane novým vládcem.

Pantheon mají shodný s kamenými gnómy – nejvyšší a prominentní místo zaujímá Urdlen.

Na rozdíl od svých povrchových příbuzných (kteří je považují za ještě podivnější než za jaké jsou považováni jinými národy) mají sklon k výbušnosti a podrážděnosti.


Co o nich říkají "tabulková" pravidla

Schopnosti:
Síla: 6-18
Obranost: 6-19
Odolnost: 6-18
Inteligence: 3-17
Vůle: 4-19
Charisma: 1-16

Jazyky: Gnómí (hlubiný, běžný); Obecná „podzemnština”; Drowí; Kuo–toa; zemských elementálů („jazyk“ beze slov, skládající se výhradně z vibrací; každá otřes sděluje jinou zprávu).

Infravize: ano (120')

Speciální dovednosti:

Odhal podzemní rysy – Svirfneblini jsou velmi dobří v určování sklonu (1–5 na 1k6), hloubky (1–4 na 1k6), směru (1–3 na 1k6), a odhalování podzeních tunelů (1–7 na 1k10).

Magická odolnost – Hlubinní gnómové mají základní magickou oodolnost 20% a získávají extra 5% za každou úroveň nad třetí uroveň

Bonus k záchraným hodům – Svirfneblini získávají +3 bonus ke všem záchraným hodům kromě hodu proti jedu (na ten získávají bonus +2).

Vrozené magické síly – všichni hlubinní gnómové „vyzařují“ nezjistitelnost. Dále mají vrozenou schopnost seslat slepotu, rozmazání, a proměň sebe jednou za den.

Znehybnění – Svirfneblini mohou zůstat absolutně nehybní po velmi dlouhou dobu, získají tak 60% šanci, zůstat nezjistitelní před jakýmkoliv pozorovatelem, dokonce i jedincem s infraviděním.

Surprise Bonus – Hlubinní gnómové mohou být být surprised pouze hodem 1 na 1k10; v 90% procentech případů surprise oni protívka.

Bonus v obraně – Typický Svirfnebliní bojovník má AC bonus +2. Hlubinné gnómy je těžší zasáhnout v boji; získávají bonus k AC +1 za každou úroveň od 3 výše, a to až do maxima +6.

Bojové bonusy – Svirfneblini používají speciální omračující šipky, dokáží je vrhnout do vzdálenosti 40', s bonusem +2 k zásahu. Šipka uvolní po zásahu malý obláček plynu. Každá bytost, která vdechny výpary, musí hodit záchraný hod proti jedu jinak bude na jedno kolo omráčena a na další zpomalena na polovinu své rychlosti. Elitní bojovníci (od třetí úrovně výš) také občas mívají šipky uvnitř s kyselinou (+2d4 k poškození) a kříšťálového ježka, na kterého, když se stoupne, vypustí silný uspávací plyn.


PS: Pár věcí jsem si přeložil velmi volně, takže určitě najdou příručkoví experti pojmové nejasnosti - převážně v druhé části.

Nejsem si třeba vůbec jistý, co se skrývá pod tajemným názvem "Surprise Bonus".
A ohledně jazyků - předpokládá se, že většina jedinců uvládá všechny uvedené jezyky, nebo že se je je schopná naučit. A pokud platí možnost "B" tak jak je to s ostatními jazyky - ty nejsou schopni se naučit?
Dost již bylo ostrých uší, na čase tasit nosy!
Něco málo o Svirfneblinech: http://forum.sigil.cz/viewtopic.php?p=125332#125332
florri
Sigilan
Příspěvky: 2
Registrován: 3.2.2014 7:16

Re: Gnómovia

Příspěvek od florri »

Jen tak jsem si v práci z dlouhý chvíle koumal na FRwiki sféry a koukám, že se totálně změnila kosmologie. Ty tam jsou sféry jako Arborea, Mechanus, Propast, Carceri, Acheron a podobně, a místo nich tam jsou nějaké jiné a divné, s divným pořádkem :) Jestli o tom někdo něco ví, tak bych se rád zeptal, z jakého důvodu tahle změna proběhla (myslím jako příběhově, často se tam mluví o "spellpalgue" už nevím, jaký byl český překlad) a v jakých pravidlech, nebo jestli to je jenom "nová pravidla, nová kosmologie"... díky za odpovědi :)
FLORRI
florri
Sigilan
Příspěvky: 2
Registrován: 3.2.2014 7:16

Re: Gnómovia

Příspěvek od florri »

Jen tak jsem si v práci z dlouhý chvíle koumal na FRwiki sféry a koukám, že se totálně změnila kosmologie. Ty tam jsou sféry jako Arborea, Mechanus, Propast, Carceri, Acheron a podobně, a místo nich tam jsou nějaké jiné a divné, s divným pořádkem :) Jestli o tom někdo něco ví, tak bych se rád zeptal, z jakého důvodu tahle změna proběhla (myslím jako příběhově, často se tam mluví o "spellpalgue" už nevím, jaký byl český překlad) a v jakých pravidlech, nebo jestli to je jenom "nová pravidla, nová kosmologie"... díky za odpovědi :)
FLORRI
Odpovědět

Zpět na „Dungeons & Dragons a pravidla“