Vlastnosti
- PostTrauma
- Sigilan
- Příspěvky: 1256
- Registrován: 6.8.2009 16:02
- Bydliště: Asteroid B-612
Re: Vlastnosti
Velehal: A proč nedat Cha na 9 a mít Con 17 a Wis 16?
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
- Field Mouse
- Sigilan
- Příspěvky: 656
- Registrován: 18.5.2009 14:50
- Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03
Re: Vlastnosti
A co takhle dát obratnost 10? Uvolní to kotel bodů a s PfMW a dvěma Gaxx ringy je stejně OČ na nic (akorát jde nejvíc vidět)
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
- PostTrauma
- Sigilan
- Příspěvky: 1256
- Registrován: 6.8.2009 16:02
- Bydliště: Asteroid B-612
Re: Vlastnosti
Field Mouse píše:...a dvěma Gaxx ringy...
...to by bylo cheatování!
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Re: Vlastnosti
Jak získat dva prsteny bez cheatování???
Myslím, že to nejde (a nejdříve okradení o předmět a pak zabití a znovu vzetí předmětu = cheatování).
A AC např. v BG1 hraje dost zásadní roli a částečně i v SoA. V ToB je nanic, to unávám. Tam má každý takové THACO, že je jedno, jaké má člověk AC.
Myslím, že to nejde (a nejdříve okradení o předmět a pak zabití a znovu vzetí předmětu = cheatování).
A AC např. v BG1 hraje dost zásadní roli a částečně i v SoA. V ToB je nanic, to unávám. Tam má každý takové THACO, že je jedno, jaké má člověk AC.
- Field Mouse
- Sigilan
- Příspěvky: 656
- Registrován: 18.5.2009 14:50
- Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03
Re: Vlastnosti
Yai, předpokládal jsem, že všichni používáte dva gaxx ringy a cheatujete Sám to samozřejmě... dělám jen velmi zřídka
Ale i jeden ten ring stačí, myslel jsem to tak, že s regenerací, co dává, stejně není problém vybít houfík klepetnatců a pak si počkat, až se zranění zase uzdraví.
OČ v zásadě hraje velkou roli, pokud je rozdíl mezi soupeřovým thac0 a OČ postavy mezi 10-19.. zrovna v BG1 mi přišlo, že v plné plátové zbroji, s dobrým štítem a prstenem, co přidává obranu, stejně 90% nepřátel nemá šanci zasáhnout jinak než na kritický zásah a ten zbytek lze obejít či odrovnat zlodějem a mágem. Malá obratnost je tak postihem spíše jen do doby, než se sežene dobré brnění (což je vzhledem k brnění Ankhega na poli v Nashkelu hodně brzy). Navíc je k dispozici milion NPC, které případné tužší nepřátele ochotně nalákají na sebe. Spíš bych se v BG1 při malé obratnosti rmoutil pro horší thac0 se zbraněmi na dálku a případné postihy do zlodějských dovedností.
V BG2 má pak OČ malý vliv, pokud se jedná o postavu, která se dokáže magicky chránit - Edwina nikdo nepovažuje za slabý charakter, a jeho obratnost je přitom sotva dvojciferná. Pro čistého válečníka-lákače potvor by mi samozřejmě obratnost chyběla, ale normální charakter s obouruční zbraní (typický příklad Keldron) se bez ní obejít dovede, pokud hraje opravdu týmově.
Ale i jeden ten ring stačí, myslel jsem to tak, že s regenerací, co dává, stejně není problém vybít houfík klepetnatců a pak si počkat, až se zranění zase uzdraví.
OČ v zásadě hraje velkou roli, pokud je rozdíl mezi soupeřovým thac0 a OČ postavy mezi 10-19.. zrovna v BG1 mi přišlo, že v plné plátové zbroji, s dobrým štítem a prstenem, co přidává obranu, stejně 90% nepřátel nemá šanci zasáhnout jinak než na kritický zásah a ten zbytek lze obejít či odrovnat zlodějem a mágem. Malá obratnost je tak postihem spíše jen do doby, než se sežene dobré brnění (což je vzhledem k brnění Ankhega na poli v Nashkelu hodně brzy). Navíc je k dispozici milion NPC, které případné tužší nepřátele ochotně nalákají na sebe. Spíš bych se v BG1 při malé obratnosti rmoutil pro horší thac0 se zbraněmi na dálku a případné postihy do zlodějských dovedností.
V BG2 má pak OČ malý vliv, pokud se jedná o postavu, která se dokáže magicky chránit - Edwina nikdo nepovažuje za slabý charakter, a jeho obratnost je přitom sotva dvojciferná. Pro čistého válečníka-lákače potvor by mi samozřejmě obratnost chyběla, ale normální charakter s obouruční zbraní (typický příklad Keldron) se bez ní obejít dovede, pokud hraje opravdu týmově.
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
Re: Vlastnosti
Tak Edwin hlavne nebude stat v prvni rade ze ? tomu dam prak nebo neco podobneho a jestli se bude lezt dopredu tak mu naplacam na holou..jinak tam poslu Korgana se stitem..ten ma hodne zivotu, ar ma take fajne...nahodim bersekra ..imuni na zmameni a protoze Keldorn bude mit obourucak tak bude sekat pres Korgana...
- Field Mouse
- Sigilan
- Příspěvky: 656
- Registrován: 18.5.2009 14:50
- Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03
Re: Vlastnosti
Přesně. Obratnost se hodí jen těm, kteří jsou v první linii, nebo nejsou válečníci a potřebují to pro střelné thac0.
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
Re: Vlastnosti
Zdravím,
jdu sem s nadějí že by možná někdo mohl upřesnit jak je to s tou STR nad 18 u bojovníků.
Po pročtení jakýchsi základů AD&D se domnívám, že to číslo za 18, tedy např. 18/81 je procento, čili je to jako kdybych měl 18.81 STR? Dále jsem ale koukal, že se to dělí asi do 4 pásem, tedy např. 18/55 je stejná síla jako třeba 18/65?
A konečně poslední dotaz - pokud zvýším sílu o bod, např. knihou v BG1, zvýší se mi STR o jedno to pásmo (např. z 18/55 na 18/75 nebo jak ty pásma jsou přesně..), nebo na plných 19?
Doufám že je to k pochopení.
Díky za pomoc.
jdu sem s nadějí že by možná někdo mohl upřesnit jak je to s tou STR nad 18 u bojovníků.
Po pročtení jakýchsi základů AD&D se domnívám, že to číslo za 18, tedy např. 18/81 je procento, čili je to jako kdybych měl 18.81 STR? Dále jsem ale koukal, že se to dělí asi do 4 pásem, tedy např. 18/55 je stejná síla jako třeba 18/65?
A konečně poslední dotaz - pokud zvýším sílu o bod, např. knihou v BG1, zvýší se mi STR o jedno to pásmo (např. z 18/55 na 18/75 nebo jak ty pásma jsou přesně..), nebo na plných 19?
Doufám že je to k pochopení.
Díky za pomoc.
Whenever someone says "pls" because it's shorter than "please", I say "no" because it's shorter than "yes".
- PostTrauma
- Sigilan
- Příspěvky: 1256
- Registrován: 6.8.2009 16:02
- Bydliště: Asteroid B-612
Re: Vlastnosti
Jo, to za lomítkem jsou jakoby procenta. Mají to jenom válečnická povolání a dělí se to, pokud si pamatuji na 0-49, 50-74, 75-89, 90-99 a (1)00. Všechna zvyšování statistik v BG ti zvýší sílu rovnou na 19.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
- Mecker
- Sigilan
- Příspěvky: 732
- Registrován: 2.5.2006 16:16
- Bydliště: Forgotten Realms
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vlastnosti
Jen menší oprava: 18, 18/01-50, 18/51-75, 18/76-90, 18/91-99, 18/00, 19.
Re: Vlastnosti
Takže, ještě jednou:
- Jakákoliv síla v rozmezí 18/01 až 18/00 hraje roli pouze do doby, než v BG1 seženu knihu, co mi přidá 1 bod a tímpádem jí zvýší na 19?
- V případě že se jedná o procenta, je tedy 18/00 stejné jako mít 19? Pokud bych tedy při tvorbě postavy měl dost štěstí na to narollovat 18/00 a poté díky knize získal bod, budu mít klasických 19, tedy stejně, nebo tohle je jediný případ jak získat díky knize rovnou 20?
Díky
- Jakákoliv síla v rozmezí 18/01 až 18/00 hraje roli pouze do doby, než v BG1 seženu knihu, co mi přidá 1 bod a tímpádem jí zvýší na 19?
- V případě že se jedná o procenta, je tedy 18/00 stejné jako mít 19? Pokud bych tedy při tvorbě postavy měl dost štěstí na to narollovat 18/00 a poté díky knize získal bod, budu mít klasických 19, tedy stejně, nebo tohle je jediný případ jak získat díky knize rovnou 20?
Díky
Whenever someone says "pls" because it's shorter than "please", I say "no" because it's shorter than "yes".
- Field Mouse
- Sigilan
- Příspěvky: 656
- Registrován: 18.5.2009 14:50
- Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03
Re: Vlastnosti
- ano, jakmile uděláš upgrade na sílu 19, je jedno, jaké číslo jsi měl při síle 18 za lomítkemLyrick píše:Takže, ještě jednou:
- Jakákoliv síla v rozmezí 18/01 až 18/00 hraje roli pouze do doby, než v BG1 seženu knihu, co mi přidá 1 bod a tímpádem jí zvýší na 19?
- V případě že se jedná o procenta, je tedy 18/00 stejné jako mít 19? Pokud bych tedy při tvorbě postavy měl dost štěstí na to narollovat 18/00 a poté díky knize získal bod, budu mít klasických 19, tedy stejně, nebo tohle je jediný případ jak získat díky knize rovnou 20?
Díky
- jako procenta bych to neinterpretoval, vlastně bych to raději neinterpretoval vůbec nijak matematicky (ačkoli to asi na nějaké matematice založené je). To číslo za lomítkem je prostě jen vyjádřením jakéhosi divného bonusu k zásahu a zranění, který dostávají válečníci, pokud mají sílu právě 18. Je to ale pořád síla 18 - když ji zvýšíš o dvě, bude z ní 20, když ti stín vysaje jednu sílu, budeš mít 17.
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
Re: Vlastnosti
Dík, to už by mělo být vše co mi vrtalo hlavou :)
Na základě těhle poznatků mám ovšem ještě něco z jiného soudku, ačkoliv se to stále týka vlastností.
V Baldur's Gate jsem naprostý nováček, byl jsem zatím nejdále ve Friendly Arms Inn. Ovšem zhruba někde v té době jsem zjistil, jak špatně jsem zvolil ability, a začal se v tom šťourat. Když jsem dělal tu první postavu, ani jsem nevěděl že při každém rollu můžu dostat různý počet bodíků.. (jsem i nováčkem co se týče AD&D). To jen na úvod.
Takže jsem začal vytvářet druhou postavu. Rozhodl jsem se pro Human Fighter. Původně jsem chtěl Dwarfa, ale nakonec Human, abych mohl mít 18 charismy. Jako cíl jsem si dal:
- STR 18/91+
- CON 18
- DEX 18
- CHA 18
To nakonec nebyl téměř problém, během 10ti minut jsem se k tomu dostal, ovšem celkový součet není nijak vysoký, takže na INT a WIS zbylo jen po 4 bodech.
Ať čtu všudemožně sebevíc, nemohu najít že by tyto vlastnosti nějakým způsobem ovlivňovali mého Fightera, takže mi ty pouze 4 body v těhle dvou přišli jako postačující řešení (když pominu sociální dopad, že můj bojovník bude ve skutečnosti takový Forrest Gump :) S tím jsem se ale smíříl a chtěl bych se zaobírat jen skutečným dopadem na hru.
A jediné co teď vlastně chci, je ujistit se, že opravdu WIS ani INT u bojovníka nic neovlivní, abych konečně mohl začít hrát :)
Off-topic: Ještě než se do toho opravdu pustím - Na čistou instalaci s nejnovějším patchem jsem nahodil jen Baldurdash Fixpack. Je nějaký přídavek, který byste mi rozhodně doporučili jakožto někomu kdo bude hrát BG poprvé? O BGTuTu už jsem četl, ikdyž to ale zní lákavě, chci si nejprve hru užít v originále tak, jak to autoři připravili.
Teď už by to snad mělo být opravdu vše ;)
Na základě těhle poznatků mám ovšem ještě něco z jiného soudku, ačkoliv se to stále týka vlastností.
V Baldur's Gate jsem naprostý nováček, byl jsem zatím nejdále ve Friendly Arms Inn. Ovšem zhruba někde v té době jsem zjistil, jak špatně jsem zvolil ability, a začal se v tom šťourat. Když jsem dělal tu první postavu, ani jsem nevěděl že při každém rollu můžu dostat různý počet bodíků.. (jsem i nováčkem co se týče AD&D). To jen na úvod.
Takže jsem začal vytvářet druhou postavu. Rozhodl jsem se pro Human Fighter. Původně jsem chtěl Dwarfa, ale nakonec Human, abych mohl mít 18 charismy. Jako cíl jsem si dal:
- STR 18/91+
- CON 18
- DEX 18
- CHA 18
To nakonec nebyl téměř problém, během 10ti minut jsem se k tomu dostal, ovšem celkový součet není nijak vysoký, takže na INT a WIS zbylo jen po 4 bodech.
Ať čtu všudemožně sebevíc, nemohu najít že by tyto vlastnosti nějakým způsobem ovlivňovali mého Fightera, takže mi ty pouze 4 body v těhle dvou přišli jako postačující řešení (když pominu sociální dopad, že můj bojovník bude ve skutečnosti takový Forrest Gump :) S tím jsem se ale smíříl a chtěl bych se zaobírat jen skutečným dopadem na hru.
A jediné co teď vlastně chci, je ujistit se, že opravdu WIS ani INT u bojovníka nic neovlivní, abych konečně mohl začít hrát :)
Off-topic: Ještě než se do toho opravdu pustím - Na čistou instalaci s nejnovějším patchem jsem nahodil jen Baldurdash Fixpack. Je nějaký přídavek, který byste mi rozhodně doporučili jakožto někomu kdo bude hrát BG poprvé? O BGTuTu už jsem četl, ikdyž to ale zní lákavě, chci si nejprve hru užít v originále tak, jak to autoři připravili.
Teď už by to snad mělo být opravdu vše ;)
Whenever someone says "pls" because it's shorter than "please", I say "no" because it's shorter than "yes".
- PostTrauma
- Sigilan
- Příspěvky: 1256
- Registrován: 6.8.2009 16:02
- Bydliště: Asteroid B-612
Re: Vlastnosti
Int a Wis jsou vskutku válečníkovi k ničemu. V celé hře ovlivňují naprosté minimum dialogů a na to ti stačí některé NPC.
Na první hraní ti tohle docela stačí, později si můžeš přidat Unfinished Business a třeba to TuTu s BGNPCprojectem.
Na první hraní ti tohle docela stačí, později si můžeš přidat Unfinished Business a třeba to TuTu s BGNPCprojectem.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Re: Vlastnosti
Lyrick: Já nevím, no je to na tobě. Já momentálně hraju s vlastnostmi 18/18/18/9/9/9 u fightera na začátku BG1. Prostě se mi nezamlouvá pocit, že postava, které leží v rukou část osudu světa FR (TM ), je takový, tebou řečeno Forrest Gump
Poprvé jsem měl ,,poslední 3 staty" 3/3/3
[Smazána zbytečná dlouhá citace. // yenn]
Poprvé jsem měl ,,poslední 3 staty" 3/3/3
[Smazána zbytečná dlouhá citace. // yenn]