No mám další dotaz na experty, tentokrát na posílení kouzlo. Hledal jsem na to odpověď a nenašel jsem jednotný názor, resp většina tvrdí že se to dělá tou výhodnější variantou a pak jsou lidi jako já, kteří tomu nevěří :)
Takže otázka: co přesně se při posílení násobí 1.5?
Příklad 1: kouzelná střela 1k4+1
násobí se 1k4 a pak se přidá +1 (celkem 2-7) nebo se vezme celý výsledek i s bonusem +1 a násobí se 1.5 ? (celkem 3-7)
dokonce přímo v manuálu se píše že se to násobí i s tím +1, jenže...
přímo popisek featu říká:
což si já překládám tak, že se násobí jen náhodné hodnoty na kostce, už jen ten výklad se mezi komunitou liší respektivě někteří tvrdí že "variable" je to že kouzlo dává 2-5 prostě to +1 započítávají k tomu aby vyhověli popisku :)All variable, numeric effects of an empowered spell are increased by one-half.
což bych bral jenže je tu ten problém že posílení převyšuje maximalizování, čím vyšší je ten statický bonus k dmg například u ohnvého štítu je +1/level do +15, takže u kouzelníka na lvl 15 bych měl:
(1k6+15)*1.5 = 24-31 přitom maximalizované kouzlo které chce o slot víc by dávalo vždy méně tzn 6+15 = 21, což nikdo z těch co zastávají "násobí se vše" nebral v potaz. Není to trochu divný? (Nedejbože sesílat posílený prst smrti na lvl 25castera)
Viděl jsem argument že kdyby se násobila jen kostka nemělo by smysl posilovat léčení lehkých zranění protože by bylo výhodnější sesílat léčení středních zranění. To je pravda ale stejně tak se už vůbec nevyplatí sesílat maximalizované léčení lehkých zranění když na stejném lvl je léčení kritických zranění, takže tenhle argument jaksi neberu. Mělo by být vůbec maxlé léčení lehkých zranění lepší než obyč léčení kritických zranění? Na to taky nikdo nedokáže odpovědět ale u maximalizovaného se to ani jinak vykládat není a tam to lepší není, ne bez featu na snížení nárustu slotů. Což s tím featem dělá z posíleného kouzla ještě větší problém.
Ale když přímo v manuálu píšou (1k4+1)*1.5... tak je to divný, není to tak třeba proto že ten bonus je tam "přímo" v té kostce kdežto u prstu smrti se píše 3d6 and +1 per caste level?
Jaký na to máte názor vy? Já vím že jako DM si můžu rozhodnout co mi vyhovuje víc, ale o to mi nejde chtěl bych vědět jak to bylo zamýšleno původně vývojáři.
shadooow