Mindflayers
- sevencreature
- Sigil Team
- Příspěvky: 7394
- Registrován: 26.9.2005 1:24
- Bydliště: Země
- Kontaktovat uživatele:
Mindflayers
Jak je to s Mindflayers a fyzickými útoky v papírové verzi? Konkrétně v BG II mi opravdu vadí to jejich požírání mozků během boje - přijde mi to dost úchylné. Chápal bych to, kdyby ta postava byla znehybněná, ale nějak se mi nezdá, že by jejich chapadla pronikla tak snadno a rychle magickou zbrojí, eventuálně Stoneskin (Ironskin).
Je mi jasné, že v BG II enginu prostě efekty magických zbraní tyhle věci (SS, IS) ignorují, ale v případě Mindflayers mi to přijde trochu zcestné.
P.S. Moc jsem toho o MF nečetl - ta krátká epizoda z Dark Elf Trilogy se nejspíš nepočítá (jak tam MF napadl Drizzta - který byl ale v tu chvíli bezbranný).
Je mi jasné, že v BG II enginu prostě efekty magických zbraní tyhle věci (SS, IS) ignorují, ale v případě Mindflayers mi to přijde trochu zcestné.
P.S. Moc jsem toho o MF nečetl - ta krátká epizoda z Dark Elf Trilogy se nejspíš nepočítá (jak tam MF napadl Drizzta - který byl ale v tu chvíli bezbranný).
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
7c: Illithidi mají kromě několika základních psychických kouzel (charm...) schopnost mind blast, což je taková psionická vlna, kterou znehybní tvory v zasažené oblasti. No, a znehybnění tvorové jsou už cílem chapadel, ta prolezou nosem, uchem, okem, ústy, rsp. v případě nutnosti se něčím prosoukají a vysají mozek, čímž je oběť automaticky mrtvá.
ilustrační obrázek
Správně by teda illithid měl oběť nejdříve znehybnit a pak teprve zpracovat.
ilustrační obrázek
Správně by teda illithid měl oběť nejdříve znehybnit a pak teprve zpracovat.
Pan Bača: Ono je to tam spíše skryté pod tím, že inteligence (obecně jakákoliv vlastnost) na 0 = smrt. Útok illithida v BG2 pak představuje snížení inteligence myslím o 5.
Tohle je jednak převedení "papíru" do hry a druhak ústupek ve prospěch počítačové hratelnosti. V sousedním threadu o beholderech je vidět, že něco podobného platí i unich - "papírová" předloha je zmodifikována tak, aby hra byla hratelnější a ne tak "fatální". Podobně je tomu u draků, fiendů, lichů a dalších bytostí, které jsou "kvalitativně" podhodnoceny a "kvantitativně" často trochu nadhodnoceny (což se dá chápat i mírou jejich častého výskytu ve hře) - jejich unikátní schopnosti se spíše rozpliznou v zlepšení několika číselných statů (a někdy ani to ne).
Boj s illithidy by byl zcela jiný, kdyby skupinka tří použila tu jejich psioniku, kterou by dříve nebo později (spíš dříve) družinu paralizovala. Tím by nastal konec hry (jakožto by těla byla hned vysáta, či odnesena do doupěte a tam vysáta, popř. zotročena).
Zatímco v BG2 je illithid trochu akčnější, chodí do soubojů na tělo, vysává hned v bitevní vřavě (???) a atd.
Je otázkou, který přístup by byl lepší a co skutečně záživnější a hratelnější. Tak, jak je dané BG2, mi v konečné fázi přijde lepší to, jak to ve hře skutečně je. Pouze bych dal vysávání trochu silnější - 50%: rovnou smrt; 50%: -10 inteligence (nastálo)....
"Papírový" způsob se imho spíš hodí do hry, kde by byli illithidi nepoměrně vzácnější a kde by souboje měly trochu jinší vyznění než v BG2...
Tohle je jednak převedení "papíru" do hry a druhak ústupek ve prospěch počítačové hratelnosti. V sousedním threadu o beholderech je vidět, že něco podobného platí i unich - "papírová" předloha je zmodifikována tak, aby hra byla hratelnější a ne tak "fatální". Podobně je tomu u draků, fiendů, lichů a dalších bytostí, které jsou "kvalitativně" podhodnoceny a "kvantitativně" často trochu nadhodnoceny (což se dá chápat i mírou jejich častého výskytu ve hře) - jejich unikátní schopnosti se spíše rozpliznou v zlepšení několika číselných statů (a někdy ani to ne).
Boj s illithidy by byl zcela jiný, kdyby skupinka tří použila tu jejich psioniku, kterou by dříve nebo později (spíš dříve) družinu paralizovala. Tím by nastal konec hry (jakožto by těla byla hned vysáta, či odnesena do doupěte a tam vysáta, popř. zotročena).
Zatímco v BG2 je illithid trochu akčnější, chodí do soubojů na tělo, vysává hned v bitevní vřavě (???) a atd.
Je otázkou, který přístup by byl lepší a co skutečně záživnější a hratelnější. Tak, jak je dané BG2, mi v konečné fázi přijde lepší to, jak to ve hře skutečně je. Pouze bych dal vysávání trochu silnější - 50%: rovnou smrt; 50%: -10 inteligence (nastálo)....
"Papírový" způsob se imho spíš hodí do hry, kde by byli illithidi nepoměrně vzácnější a kde by souboje měly trochu jinší vyznění než v BG2...
To by bylo dosti k ničemu. Každý by si to loadnul, pročež mi přijde lepší ten systém, jaký je teď (tzn. po čase to zmizí). Samozřejmě mám velkou důvěru v tvou touhu hrát to pravé RP. Ovšem zde se mi zdá, že bys i ty sám začal přemýšlet o loadu, pokud by inteligence tvého paladina klesla třebas na dva (což je řekněme inteligence magického zvířete).Vlasák píše:Je otázkou, který přístup by byl lepší a co skutečně záživnější a hratelnější. Tak, jak je dané BG2, mi v konečné fázi přijde lepší to, jak to ve hře skutečně je. Pouze bych dal vysávání trochu silnější - 50%: rovnou smrt; 50%: -10 inteligence (nastálo)....
Jab: jo, ale už by tam ten load být musel a nešlo by jen o vyprchání nebo vyléčení Když už je to takhle postavené na soubojích, tak ať už ta zvláštní schopnost potvory není jen pro srandu králíkům a souboj je trochu víc hardcore
Nemyslím si, že by to dodalo loadovací frustraci - důvod k loadu by nastal až po souhře dvou okolností - znehybněná postava a umožnění illithidům, aby se k ní dostali na vysátí. A smetli bychom tím dvě mouchy jedním vrzem - illithidi by měli význam, jaký jim přísluší, a souboje s nimi by byly o něco zajímavější (nutnost rychlostí, obkličování, zneviditelňování, kouzel, která protivníka z boje na chvíli vyřadí...)...
Já nechci zabít za hru 30 mind flayerů, se kterými mám problémy tak možná v úvodních soubojích, mně by stačili za hru třeba 4, ne-li míň, ale "pořádnější" - šlo by vážně o souboj. Tím se ale zase dostávám ven z bg2...
Ideální by byl papírový převod - jejich paralýza cílená na prostor a ne na konkrétního jedince, kde družina musí plánovat, aby zvítězila - sehnat plány jejich doupat, naběhnout na ně ze dvou směrů, sehnat si ochranné lektvary, udělat někde nějaký zmatek, kterej je dezorganizuje, využít pomoci nějakého NPC atd. atd. A hlavně nemožnost v šesti lidech zneškodnit celé jejich doupě, když vezmu v úvahu míru jejich organizace, telepatie atd. To je ale trochu dost jiné pojetí, než BG hry - proto, když musím zůstat u BG her (příběh, pojetí, staty, předměty...), tak alespoň trochu přitvrdit jejich schopnost ve prospěch lepších illithidů.
Nemyslím si, že by to dodalo loadovací frustraci - důvod k loadu by nastal až po souhře dvou okolností - znehybněná postava a umožnění illithidům, aby se k ní dostali na vysátí. A smetli bychom tím dvě mouchy jedním vrzem - illithidi by měli význam, jaký jim přísluší, a souboje s nimi by byly o něco zajímavější (nutnost rychlostí, obkličování, zneviditelňování, kouzel, která protivníka z boje na chvíli vyřadí...)...
Já nechci zabít za hru 30 mind flayerů, se kterými mám problémy tak možná v úvodních soubojích, mně by stačili za hru třeba 4, ne-li míň, ale "pořádnější" - šlo by vážně o souboj. Tím se ale zase dostávám ven z bg2...
Ideální by byl papírový převod - jejich paralýza cílená na prostor a ne na konkrétního jedince, kde družina musí plánovat, aby zvítězila - sehnat plány jejich doupat, naběhnout na ně ze dvou směrů, sehnat si ochranné lektvary, udělat někde nějaký zmatek, kterej je dezorganizuje, využít pomoci nějakého NPC atd. atd. A hlavně nemožnost v šesti lidech zneškodnit celé jejich doupě, když vezmu v úvahu míru jejich organizace, telepatie atd. To je ale trochu dost jiné pojetí, než BG hry - proto, když musím zůstat u BG her (příběh, pojetí, staty, předměty...), tak alespoň trochu přitvrdit jejich schopnost ve prospěch lepších illithidů.
- Cozzinnni
- Sigilan
- Příspěvky: 651
- Registrován: 1.3.2006 9:39
- Bydliště: Kontrolní stanoviště duálního 350 mm pulzního děla.
- Kontaktovat uživatele:
Pravda, přucházím trochu s křížkem po funusu, ale to nevadí.
Zmatené příkazy na illithidy platí a to dost. Moje postava stála v illithidím doupěti pod Athkatlou se Zmatenými přikazy a okolo ní asi tak pět illithidů, každej do mý postavy mlátil hlava nehlava ale mému mozku se nic nestalo a já je jednoho po druhým porubal. To, že celá družina ležela v prachu opodál bez mozků, to je detail
Zmatené příkazy na illithidy platí a to dost. Moje postava stála v illithidím doupěti pod Athkatlou se Zmatenými přikazy a okolo ní asi tak pět illithidů, každej do mý postavy mlátil hlava nehlava ale mému mozku se nic nestalo a já je jednoho po druhým porubal. To, že celá družina ležela v prachu opodál bez mozků, to je detail
So now, we have easy choice: Our and Earth's death, or their and Praia Prime death.
Admirál Gilbert, těsně před bitvou o Proximu Centauri, kde Aliance zastavila praianský postup ke Sluneční soustavě
Admirál Gilbert, těsně před bitvou o Proximu Centauri, kde Aliance zastavila praianský postup ke Sluneční soustavě
- Cozzinnni
- Sigilan
- Příspěvky: 651
- Registrován: 1.3.2006 9:39
- Bydliště: Kontrolní stanoviště duálního 350 mm pulzního děla.
- Kontaktovat uživatele:
No, já kdesi četl, že stačí vzít válečnníka, zajistit mu OČ -11 a poslat ho na illithidy. Illithid se do bojovníka netrefí díky nízkému OČ a musí hodit critical hit (pravděpodobnost 1:20) a mezitím ho bojovník urube.
A slyšel jsem že illithidi mají velký resist na magii, je to pravda?
A slyšel jsem že illithidi mají velký resist na magii, je to pravda?
So now, we have easy choice: Our and Earth's death, or their and Praia Prime death.
Admirál Gilbert, těsně před bitvou o Proximu Centauri, kde Aliance zastavila praianský postup ke Sluneční soustavě
Admirál Gilbert, těsně před bitvou o Proximu Centauri, kde Aliance zastavila praianský postup ke Sluneční soustavě
- sevencreature
- Sigil Team
- Příspěvky: 7394
- Registrován: 26.9.2005 1:24
- Bydliště: Země
- Kontaktovat uživatele:
Mohl by někdo přesunout příspěvky, které jsou OFF-TOPIC někam jinam?Cozzinnni píše:Pravda, přucházím trochu s křížkem po funusu, ale to nevadí.
Zmatené příkazy na illithidy platí a to dost. Moje postava stála v illithidím doupěti pod Athkatlou se Zmatenými přikazy a okolo ní asi tak pět illithidů, každej do mý postavy mlátil hlava nehlava ale mému mozku se nic nestalo a já je jednoho po druhým porubal. To, že celá družina ležela v prachu opodál bez mozků, to je detail
Tahle sekce a thread je o pravidlech DnD.
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.