Stránka 8 z 19

Napsal: 18.7.2007 21:15
od Bhaall
Já bych to asi rozjel, ale izometrický 2D je izom....;-)

Napsal: 18.7.2007 23:45
od Cesare
Já bych to jednak nejspíš nerozjela a druhak 3D prostě docela saje.

Napsal: 19.7.2007 14:46
od Adieu
Fňuky, fňuk, 2D je 2D, 3D je hnus...

Pokud je 3D engine kvalitní a nejsou problémy s kamerou, pak nevidím důvod, proč jej nepoužít. Na kreslených lokacích je fajn, že budou mít pokaždé osobitý styl autorů, ovšem na druhou stranu - v KotORech jsou souboje vizuelně podstatně atraktivnější než v BG hlavně díky 3D enginu, to samé při srovnání postaviček Infinity engine her a NWN2, a co pak teprve mimika postav v Bloodlines, úžasný prvek, jenž 2D izometrický pohled jaksi neobsáhne.
Jasně, jasně, hlavní je příběh (i já tu frázi umím), ale proč se ochuzovat o zajímavé prvky spojené právě s 3D jen z nějaké hráčské nostalgie či co, to nikdy nepochopím.

Napsal: 19.7.2007 16:28
od Mecker
2D se už jednoduše vžilo, do života hráčů IE her, tak proč tam najednou dát 3D? Možná by se někomu líbílo. Změna enginu klidně, ale zrovna do 3D by se mi asi nelíbila.

Napsal: 19.7.2007 22:29
od Jab
Kameru v NWN 2 si můžete nastavit tak, aby se pohled v podstatě nelišil od IE her. Pročež opravdu nevím, proč chtít nějaký 2D engine.

Napsal: 20.7.2007 0:19
od Bhaall
Atmosféra :mrgreen:

BTW: Souboje v KotORu mě docela zklamali :( sice ta hezky skáčou salta & stuff, ale škoda, že nelítaj končetiny jako třeba v Severance:Blade of Darkness :twisted: když už tam ser** 3D tak by ho měli propracovat do detailů ne...ale to jsme zase u toho, "čím dřív na trhu, tím dřív money" :(

Napsal: 20.7.2007 1:54
od Ajantis
Bhaall píše:...ale škoda, že nelítaj končetiny jako třeba v Severance:Blade of Darkness :twisted:
Jestli by ke Star Wars něco nesedlo, tak utínání končetin a potoky krve. :naughty:

A udělat opravdu detailní grafiku je v 3D dražší a náročnější než ve 2D.

Napsal: 20.7.2007 2:39
od Adieu
Ajantis píše:Jestli by ke Star Wars něco nesedlo, tak utínání končetin...
Pokud dobře počítám, tak ve filmové sáze byly rovnou tři useknuté paže. :-D Ba ne, já vím, jak jsi to myslel. :lol:

Napsal: 20.7.2007 6:01
od Bhaall
Mno o krvi nikdo nemluvil...;-) ale když exneš soupeřa tak by nebylo na škodu mu pak useknout ručičku a hlavu :twisted:

BTW: V Jedi Academy to prej jde...

Napsal: 20.7.2007 11:29
od Jab
Bhaall: No jen částečně. V Jedi Academy se ti nestane, že by po tobě následně šel nepřítel s jednou rukou. On u tu ručku přijde až v záverečné smrtelné agónii. Jenže to už si většinou nevychutnáš, jelikož v té době jsi o padesát metrů dál, kde metáš blesky a shazuješ další plebs z plošin. :-)

Napsal: 20.7.2007 12:56
od Teron
V tom Jedi Academy si to já osobně většinou vychutnávám. Strašně mě potěší, když někomu provedu amputaci a vydím jak se svíjí v té pěkně naanimované agónii.

Napsal: 20.7.2007 14:23
od sevencreature
Ajantis píše:A udělat opravdu detailní grafiku je v 3D dražší a náročnější než ve 2D.
Obávám se, že ne. Mnohem těžší je práce čistě v 2D. Podívej se, jak je náročné vytvoření spritů ve vysokém rozlišení v Doom 2 oproti tomu nasekat tam otexturované 3D modely. Nemluvě o tom, že musíš vytvořit pro každý pohyb novou grafiku - pro detailní animace (pohyby) peklo.

2D grafika je náročná a problematická co se týče hardware - především monitory. Zkuste si zahrát P:T na monitoru s nativním rozlišením 1920x1200 (pokud možno nějaká 30"). Nevypadá zrovna optimálně...

Napsal: 20.7.2007 16:41
od Vlasák
7c: relativní jednoduchost 3d grafiky je daná zejména tím, že jde o "strojovější" tvorbu - 3d model lze sestavit ze základních tvarových primitiv, editory na tohle jsou celkem pokročilé, navíc je lze kombinovat, opakovaně používat - dataily typu světel, stínů, rotace kamer, to je v zásadě mávnutím matematického proutku - jakož se vše nese v intencích euklidovské geometrie, rozhýbou to v podstatě středoškolské vzorečky a o něco složitější fyzikální závislosti, v zásadě nelze hovořit až tak o tvorbě, jako o návrhu, který jednou navržený lze pak s modifikacemi používat všude - nemluvě o hotových knihovnách, které to vše již řeší a netřeba znovu vynalázat kolo, ale jen mu doplňovat speciality. Větším oříškem jsou textury takové, aby to vypadalo hezky a přirozeně a "složené" animace - tam jde ale spíš o rozsekání celku na ty základní transformace a případě nějakých jiných efektů pak o různé fraktálovité a rekurzivní struktury.

V tohle stopro souhlas, že 2d grafika je složitější, protože jde dá se říct originály, zatímco ve 3d spíše o sériově vyráběné monolity doupravené standardními postupy ke konkrétním účelům.

Kdybych měl začít dělat hru od píky, natož nedejbože engine od píky, a měl-li bych se rozhodovat podle lenosti, volím jednoznačně 3d - to je sice technicky náročnější, ale v jádru je už téměř vše "vymyšlené" a hotové

Napsal: 21.7.2007 18:20
od Cesare
Adieu píše:Fňuky, fňuk, 2D je 2D, 3D je hnus...

...ale proč se ochuzovat o zajímavé prvky spojené právě s 3D jen z nějaké hráčské nostalgie či co, to nikdy nepochopím.
Protože většina (netvrdím všechny) 3D her, co jsem zatím viděla, vypadala oproti takový BG prostě hnusně a vyblitě?

Napsal: 22.7.2007 18:58
od Adieu
Cesare: Ano, také znám spoustu hnusných 3D her, ale rovněž hnusných 2D. A naopak.

Jinak mně spíš než občas infantilní grafika BG série sedí realističtější v PT.