Stránka 2 z 4

Napsal: 4.11.2005 13:28
od Koveras
nuke: Sběr úrody je skoro nekonečný. Při sběru rákosu je akorát třeba si dát pozor na hrochy, aligátory a jim podobné zvířata. :-D

Napsal: 4.11.2005 20:56
od nuke
Koveras : Myslel som to skôr takto :
nuke píše:Celkovo sa mi viac páčilo zberanie úrody vo Pharaovi, kde úroda dozrela 1-2x do roka. v Caesarovi sa obnovovali farmy na obilie zhruba za 1,5 mesiaca, čo je trochu nelogické a sú potom problémy s dopravou na vzdialené miesta :roll:

Napsal: 4.11.2005 22:12
od Koveras
nuke: Nedorozumění... ;-)

Napsal: 5.11.2005 1:22
od nuke
Koveras píše:nuke: Nedorozumění... ;-)
V pohode ;-)
Ešte by som doplnil, problémy s obchodovaním. V Caesarovi 3 aj Pharaovi mestá s ktorými si obchodoval často nenakupovali/nedodávali plnú kôtu tovaru (napríklad z 36 blokov vápenca doviezli 24 :-? ), záležalo to od toho, či si od nich kupoval/predával im viac druhov tovaru aj od vzdialeností prístav - skady. Toto bolo dosť nepríjemné u oboch hier. Počul som že v Diovi (Zeus) je to vyriešené lepšie, ale zatial som ho neinštaloval, takže správu podám zhruba o dva týždne.

A ešte čo sa týka tej úrody. Naozaj sa mi páčila tá realističnosť vo Pharaovi, keď ti úrodu zožali raz za rok a mohol si mať sýpku aj na druhej strane mesta a nosič mal dosť času to tam za rok doniesť. Ak sa v Zeus - Master Of Olympus autori vrátili k systému zberu úrody v Caesarovi tak to bude pekná haluz :evil:

Napadla ma taká srandovná chyba, ktorá sa mi stala počas hrania Caesara 3. Mal som sýpky pri poliach a na druhú stranu mesta som postavil ďalšie dve, ktoré boli nastavené tak aby si brali zrno z ďalších. Predpokladal som, že si budú brať tovar z tých ktoré boli pri poliach, ale čo sa nestalo ? Jeden nosič sa vrátil s nákladom od polí a naplnil sýpku. Nato z druhej vyšiel nosič do tej susednej a zobral z nej zrno do svojej. Potom ten z prvej šiel pre zrno do druhej a takto dookola až dovtedy, kým som jednu nezbúral. Darmo raz, bola to lúza lenivá rímska :lol:

Napsal: 5.11.2005 11:24
od Koveras
nuke píše:Potom ten z prvej šiel pre zrno do druhej a takto dookola až dovtedy, kým som jednu nezbúral. Darmo raz, bola to lúza lenivá rímska :lol:
S tím jsem měl hodně problémy ve Pharaonovy. Ne přímo se sýpkama, ale ve skladech. Měl jsem vedle sebe asi deset skladů, které přijímaly vápenec na stavbu pyramidy. Těžbu jsem měl nedaleko. Nosiči nosili vápenec do skladů (to bylo v pohodě), ale nosiči si mezi sklady neustále měnili kameny, to jsem nechápal. Vyskladňování jsem nastavené neměl, tak jsem je musel zbourat a postavit znova, asi nějaký bug. :lol:

Napsal: 5.11.2005 11:56
od nuke
Koveras : Ako už som písal, lenivci leniví :twisted: Nechcelo sa im chodiť do trochu vzdialenejšieho skladu ;-) Najlepšie by bolo, ak by sa to dalo nejak nastaviť. Napr. by si mohol dať príkaz skladu, že ber odtial a odtial a mohlo to fungovať ovela lepšie. Niečo ako waypointy.

Napsal: 5.11.2005 12:32
od Koveras
To je pravda, jediná funkce skladu byla shromažďovat nebo vyskladnit. Už se ale neřešilo odkud a kam, takže se to většinou minulo účinkem.

Napsal: 5.11.2005 12:49
od MCZ
Je tu pořád řeč o Pharaohovi, že ;-) ? Mě osobně tam možnosti nastavení skladů zcela vyhovovaly.

Napsal: 5.11.2005 14:54
od nuke
MCZ píše:Je tu pořád řeč o Pharaohovi, že ;-) ? Mě osobně tam možnosti nastavení skladů zcela vyhovovaly.
Proti Caesarovi to bolo OK. Napríklad som postavil neďaleko obchodu sklad ktorý bral štvrtinu džbánov, piva a látok od výrobní a bol vždy plný a obchodníčka to mala blízko ;-)

Napsal: 5.11.2005 15:40
od Koveras
Co se týká zásobování měst ve Pharaonovy, tak k tomu nemám výhrad.

Napsal: 5.11.2005 22:15
od nuke
V Caesarovi boli zas zaujímavejšie boje proti cézarovej armáde :twisted:

Napsal: 7.11.2005 1:53
od nuke
Tak som sa pozrel na toho Dia. Prvé dojmy z prvej neúspešne prejdenej misie sú velmi dobré. Distribúcia tovarov aj pestovanie je podobné ako v Pharaovi. Obchodujete s každým zvlášť = Samostatné obchodné centrum pre každé susedné mesto, preto je aj obchod plynulejší, už vám nezahatajú prístav/y viaceré lode trebárs z piatich miest 8-) Velké +

Môžte dobíjať/drancovať cudzie mestá, to isté sa stane neraz aj vám. Ak vám niekto mesto napadne nezrovná ho zo zemou (ako v Ph. & Caesarovi)(aspoň mne sa to nestalo) iba vám dobije palác a potom platíte tributes/ročne :evil: .
Podobne to asi funguje aj naopak.

Ďalej sa mi neďaleko mesta rozložila hydra :shock: , ale zatial som sa jej nezbavil. Počuj som však, že sú v hre čosi ako hrdinovia, ktorí vám pomôžu proti podobným bájnym obludám. Zatial neviem :-? , doplním neskôr.

Pribudli nové priemyselné/potravinárske odvetvia (ťažba mramoru -> sochárstvo, pastieri kôz -> výroba syra )

Ostatné doplním ;-) .

Napsal: 17.4.2006 20:43
od Ithralsiel
Nejsem si jist, ale myslím, že jsem hrál z tohohle všechno. Nejlepší je podle mě Faraon.K tomu nemám co vytknout(možná bohové jsou tam takový nějací divný-nedělají nic jinýho,než že se na tebe naserou)
Zeus - hrozně se mi tam líbí armáda - domobrana ze zlepšených domů je parádní.Svatyně bohů jsou jedna báseň-přidávají různý bonusy(suroviny,vojáky...),bohové a hrdinové jsou sqěle urobení.NEvím proč, ale Faraon stále vede.
Caesar-obrovská katastrofa,když jsem to poprvý viděl a 7barbarů mi pozabíjelo 4nabušený legie , tak jsem málem zničil cédéčko-
....

Napsal: 17.4.2006 22:32
od nuke
Ithralsiel : 7 barbarov 4 légie ??? to sa mi nejak nezdá :-?

Pamätám sa ako som s oštepármi pobil štyri slony ;-)

Napsal: 18.4.2006 1:52
od Ajantis
Hrál jsem ze zmíněných her jen Caesara III.
Byla to velmi sympatická hra, ovšem měla jednu pro mne podstatnou vadu. Já si s radostí stavěl, stavěl, zdokonaloval, vylepšoval, měl z toho radost... a pak se přihnali barbaři a všechno mi zničili :evil:
Tohle mě u budovatelských strategií strašně, hrozně štve!
Stejně tak mi to velmi vadilo u Knights and Merchants, ale třeba u Settlers už je to trochu lepší. Nejvíc mi v tom vyhovuje asi SimCity, i když taky občas udělá nějakou sviňárnu...