Stránka 2 z 2

Napsal: 26.5.2007 7:04
od sevencreature
Adieu: Je to lepší než Tomb Raider? Z hraní dema posledního dílu jsem nebyl moc nadšen (i co se visuální stránky týká).

Napsal: 26.5.2007 12:25
od Adieu
7c: Mně to přijde jako starý Tomb Raider v docela pěkné grafice a mírně vylepšenými rébusy. Šli pryč všechny ty přestřelky s kupou cápků v černých sacích a zas je to o prozkoumávání prastarých kobek.
Baví mne víc než originální první díl, ale je pravda, že od doby kdy jsem jej hrál už utekl nějaký ten čas...

Napsal: 29.5.2007 22:07
od AlieN
Po přečtení recenzí v Levelu a ve Score tohle asi bude první TR které si kdy zahraju :-) (5 minut u TR1 a demo TR2 před lety se nepočítá :-P)

Napsal: 15.7.2007 19:12
od sevencreature
Mno, po zahrání dema mám rozporuplné pocity. Lepší než originál to pochopitelně být nemohlo, ale i tak jsem trochu zklamaný - je to takové malé :-) A z toho co jsem četl (porovnání originálu a anniversary) je to docela dost zredukované :-( Hnusné svítivé ikony předmětů, podivně vykonstruované konstrukce (heh), které OPRAVDU nevypadají moc starobyle (mechanismus v Lost Valley). Krátké podvodní pasáže :-(

Teď ke kladům - vypadá to vážně hezky, běhá to svižně i ve vyšším rozlišení (pokud teda nepoužíváte nějaký extrémní AA), a vyvolává to silnou nostalgii :-P Začínám docela uvažovat o koupi :-P Jen se mi zdá cena na dnešní dobu trochu vysoká :think:

EDIT: Kupoval jste někdo tu verzi od Cenegy? Nevíte, jak to je s českými titulky? Jestli jsou pouze volitelné nebo nahrazují anglické?

Napsal: 19.11.2007 8:37
od sevencreature
Hmm, takže jsem dohrál TR: Legend (výhodná koupě, která se neodmítá :oops: ) a pocity z něho mám docela rozporuplné.

Plusy:
- grafika - nádherná (až na cut-scenes, které používají dost hnusné low res textury a místy odfláklé modely - typu krabice má symbolizovat auto (když to přeženu))
- parádní animace postav a pohybů
- dialogy a dabing (namluvení většiny postav je dost dobré, řekl bych a dialogy jsou místy i vtipné :-) )
- visuální provedení map - pastva pro oči (dost často)
- bonusy - sbírání bronzových, stříbrný a zlatých ingotů (nebo co to je) odemyká bonusy (motivace k replay map)
- svižnost - hra je rychlá, snadno se hraje, dobrá oddechovka
- docela dobrý (tj. dalo se to přežít) příběh
- prima podpůrná trojka postav pro Laru (ti 3 co s ní žijí pod jednou střechou - včetně známého sluhy)

Zápory:
- krátké - nejkratší TR, který vznikl
- miniaturní a primitivní mapy (tohle mám být jako TR??!!) - absence jakéhokoliv prozkoumávání (WTF?)
- omezená (nulová) možnost volby - mapa obvykle sestává ze stejných sekvencí (dostat se z místa A do místa B přesně provázaným sledem úkonů, který je na první pohled jasný a není tam žádná alternativní cesta) - primitivní
- naprosto limitovaný způsob pohybů Lary - existuje vždycky je jeden způsob jak se dostat z místa A do místa B a přes to vlak nejede - zapomeňte na klasický skok na svah, odraz, skok na další, skok zpět atd., akrobacie je efektní, ale nikoliv efektivní, spíš sálové kousky
- mraky generických nepřátel, kteří jsou otravní, zbyteční a nerealističní (pes vydrží dva zásobníky z M16, člověk v kevlaru stěží jeden) - měl jsem často pocit, že hraju Max Payne pro mateřskou školu než TR
- zvířara - WTF? - vylezete na bednu, pět minut do levhartra střílíte a on stojí na místě a pak umře - to je vtip? - je to spíš hraní ve filmovém studiu než v reálné přírodě, hrůza - vůbec, zvířata tam jsou přidaná spíš aby se neřeklo, v celé hře byste je (kromě těch psů, které s sebou žoldáci tahají všude - v džunglích Afriky, horách v Nepálu, Japonských mrakodrapech, prostě všude :roll:) spočítali na prstech jedné, maximálně dvou rukou :roll:
- souboje s bossy (zív - každý level má svého bosse? kdyby radši autoři zapracovali na designu úrovní)
- zbraně (ani nebudu komentovat - to je snad vtip autorů)
- zmatené ovládání a systém menu (očividně ryhle převedené z konzolí, nedoladěné pro PC) - nicméně docela použitelné, jen by to chtělo dopilovat
- příběh je klasická šablona
- modely postav - všechny vypadají jak kdyby vypadly z časopisů typu Maxim či Esquire (a Bbarak! :lol:) nebo ještě jinak - ženské postavy jak kdyby vyskočily přímo z amerického silikonového pornofilmu a ty mužské modely používají univerzální šablonu gay designéra či módního návrháře - otřesné :lol:



Závěr: Zábavná hra, hezká grafika, ale je to prázdná zábava čistě na odreagování. A po tom, co jsem viděl (a slyšel o) Anniversary, tak se na lepší časy asi jen tak nezablýská. Ze hry mám pocit, jako by se odehrávala v teráriu nebo filmovém studiu. Rozhodně by mě ani ve snu nenapadlo, že jde o reálný svět, reálné levely - tak jako tomu je v TR, TR2 či TR3. Chtěl bych - mnohonásobně větší levely s možností volného pohybu, možnost ovládat postavu jak chci já a ne tak, jak očekává engine hry (tj. když skočíte, tak se postava automaticky "chytí" blízkých zachytávacích "bodů" - žebřík, tyč, římsa atd., i když o to nestojíte např.), mnohem, mnohem méně nepřátel (počty, co byly v jedničce mi plně vyhovovaly - i když i ta dvojka se dala přežít).

Verdikt: Prince of Persia: Sands of Time je hra, která je zábavnější ve všech směrech. I ty otravné boje, které mi tam dost vadily jsou lepší než ty v TRL :lol:

Re: Tomb Raider

Napsal: 3.2.2008 14:21
od Uživatel
Tak neco malo mych osobnich postrehu.
Anniversary - zajimavejsi a vetsi lokace, vic pohybu a lepsi hadanky, delsi (i kdyz obcas je to natahovano mizernym ovladanim a nesmyslnou obtiznosti)
Legend - pristupnejsi a ve vysledku mozna zabavnejsi, mene frustrujicich pasazi (coz ale "kompenzuje" motorkou), technicky daleko dal, lepsi ovladani, odemknutelne plavky

Re: Tomb Raider

Napsal: 3.2.2008 16:16
od sevencreature
Od té doby, co jsem hrál TRL, jsem si trochu rozšířil obzory (a tedy, nebyl to hezký pohled). Tomb Raider je možno od TRL včetně vystihnout jedním slovem - parkur :roll:

Re: Tomb Raider

Napsal: 4.2.2008 12:28
od Uživatel
asi zalezi, s cim to porovnavas a co od toho cekas, ale volba jednoho slova rozhodne "zajimava" :roll:

Re: Tomb Raider

Napsal: 4.2.2008 14:13
od sevencreature
Uživatel: Počkej, to není přece urážka, ne? To, že je TRL a TRA parkur je prosté konstatování - a přijde mi fajn, že je možné je označit jedním slovem - ač osobně bych měl radši klasický Tomb Raider, ale co nadělám.