Stránka 2 z 2
Napsal: 11.5.2006 14:56
od Cozzinnni
Dalcor píše:
F-16D Barak (Blesk) je Izraelem upravená verze pro Elektronický boj, prostě izraelský Wild Weasel s dodatečným hřbetem s avionikou od trupu k vejškovce :)
Takže exportní verze? Dobře ale teď ti dám

. Jakou výzbroj měl Mitsubishi A5M? A Stuka byla Ju 87, nééé JH7!
Napsal: 11.5.2006 14:59
od Dalcor
Ne Izraelci překopaná, konverze je dělaná až v Izraeli firmou IAI
A5 bych si našel ale jsem línej to hledat.
Upsal jsme se ;)
Jak vznikl Kfir?
Napsal: 12.5.2006 13:32
od Cozzinnni
Dalcor píše:
A5 bych si našel ale jsem línej to hledat.
Upsal jsme se ;)
Jak vznikl Kfir?
Dobře, A5M měl dva 7,7 mm kulomety. A Kfir, to byl izraelský pokus vlastníma silama vyrábět moderní bojový letoun a nebýt závislý na USA. Kfir vyšel, ale Lavi už ne.
Napsal: 12.5.2006 17:07
od Dalcor
Mossad ukradl plány Mirage V
Napsal: 15.5.2006 13:53
od Cozzinnni
Dalcor píše:Mossad ukradl plány Mirage V
To taky. Hele, co to je flatter? Mám doma Encyklopedii letadel a je tam, že Su-37 Flanker má potíže s flatterem. Co to teda je? Jo a IAI vyrobili hodně dobrý letadlo, IAI Arava. Je to bojově/transportní letadlo. Vypadá trochu jako OV1 Bronco. A co teda Izrael používá za stíhače? IMHO asi F15
Napsal: 5.9.2006 14:26
od Cozzinnni
Nedávno jsem zjistil, že za IIWW byla některá letadla značně přeceňována. Ať už kvůli vítězstvím nebo kvůli propagandě, zde je malý seznam přeceněných letadel:
A6M Zero: Japonské námořnictvo vyzdvihovalo obratnost a (na tu dobu) velkou rychlost. Považovala Zero za nepřekonatelné, což se podle nich při útoku na Pearl Harbor ukázalo. Pravde však je, že nad Pearl Harborem bojovaly P-40, které stačily vzlétnout a že jich bylo málo, proti značné přesile Zer a nelze se divit, že dostávali na frak. Později vyšlo najevo, že Zera jsou velmi málo odolná. Mnoho strojů bylo ztraceno kvůli bojovému poškození, které by např. F4F Wildcat vydržel alespoň na nouzové přistání. Bylo tvrdou realitou, že stačilo pár šikovných zásahů do křídla i z kulometu 7,7 mm a nádrž začala okamžitě hořet. Na pozdějších verzích (A6M5, A6M6a,b,c, A6M7-63) již byly nádrže dostatečně chráněné, ale to se negativně projevilo na obratnosti.
P-51 Mustang: USAAF Mustangu věřila a není divu, bez něj by denní bombardovací akce končily s vysokými ztrátami, byť by byly úspěšné. Mustang je v mnoha publikacích vyzdvihován díky rychlosti a síle výzbroje, ale nikde není psáno, že jeho motor je
v bojových podmínkách extrémně zranitelný. Stačilo pár střepin z flaku nebo zásah z pozemního 23 mm kanonu a motor začal hořet a vysadil. Kladem budiž masivní konstrukce kabiny a dobrá ventilace, která umožňovala pilotovi včas vyskočit a zachránu před uvařením.
A už vůbec se nezmiňuji o jednom bombardéru italské výroby, jehož výkony byly zastřeny tím, že v něm létal Benito Mussolini.
Zde vidíte, že armáda na výše uvedených strojích vidí jen to dobré a to špatné zastírá. Za války to bylo pochopitelné, je blbost říkat nepříteli slabiny svých strojů, ale teď už je to myslím zbytečné. Já sám jsem věřil v Mustanga, dokud jsem na jednom serveru nezjistil jeho slabiny.
Toť vše