Nuže, Republika je zachráněna
Konec hry by mohl být imho zvládnut lépe, byl poněkud stereotypní až otravný. Ale aspoň skvěle napsané dialogy. Závěrečný souboj mi trval přes 2 hodiny a nějakému rytířskému klání se právě nepodobal - hrál jsem ho prostě stylem save/load. Ale co, mně taky nepřijde fér, že mi předtím sebrali všechny společníky a já měl k frontovému bojovníkovi na míle daleko.
Nějaké shrnutí: Hra má fantastickou atmosféru. Podílí se na tom skvělý příběh - základní linie nejni až tak originální, ale největším kladem je způsob, jakým je vyprávěn a některé jeho pasáže jsou přímo skvostné- no, už jsem to tu zmiňoval. Osobně se mi povedlo naprosto se s hrdinou sžít a u některých rozhodnutí jsem strávil mnoho minut jen přemýšlením o mých motivacích a cílech.
Prostředí Star Wars má ohromý potenciál a tady je využit dle mého nejlepším možným způsobem, je vidět, že BioWare už mají s RPG zkušenosti. Další důležitou věcí mi přišly questy - spousta je nápaditých, ale hlavně - často nelze dopředu poznat, jaký následek bude mít tohle a tohle řešení, zda je "dobré" či "špatné". Nutí to tak hráče rozhodovat se opravdu podle sebe. Též se mi velmi líbí, že "dobrá strana" se leckdy nepřekrývá s "dobrými skutky" a naopak. Svět nejni černobílý.
Nu, asi jediná věc, kterou bych KotORu vytknul, je nízká obtížnost - jak bojů, tak questů. Hra všechno strká až pod nos a co nejvíc ulehčuje - bojový systém je tak propracovaný, ale nenutí hráče využívat ho naplno (až na pár čestných vyjímek). Questy jak jsou nápaditě, často obsahují různé rebusy, tak je až moc snadné je vyřešit. Ale jsem rád aspoň za tohle a chápu, že musí být hra přístupná pro co nejširší publikum.
A to by byly asi tak ty mé základní dojmy ze hry, rozhodně jedna z úplně nejlepších, co jsem zatím poznal.
A Temná strana už čeká, až začnu co nejdříve hrát odznova.