Adventury... tak nějak všeobecně :-)

Akce, strategie, adventury, plošinovky, závodní, sportovní a logické hry ... prostě žádné RPG.

Moderátor: sevencreature

Odpovědět

Který ze subžánrů máte nejvíce v oblibě?

klasické kreslené point'n'click
47
56%
moderní point'n'click
9
11%
akční adventure
13
15%
jiný
3
4%
nehraji adventury
12
14%
 
Celkem hlasů: 84

Uživatelský avatar
nuke
Sigilan
Příspěvky: 1783
Registrován: 2.10.2005 14:24
Bydliště: Arulco
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od nuke »

O Poldovi sa zmienil MCZ. Že vraj ho neznáša. Pozri hore ;-)
Uživatelský avatar
AlieN
Sigilan
Příspěvky: 2932
Registrován: 4.10.2005 13:31
Bydliště: Zlín, Brno, Praha a tak podobně
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od AlieN »

Já dohrál jen Neverhood, ale ten opravdu stojí za to :-D
Uživatelský avatar
MCZ
Sigil Team
Příspěvky: 3926
Registrován: 25.9.2005 1:01
Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MCZ »

Arian: nesnáším i Zimu Software - je to jedno z nejhorších českých vývojářských studií - vždyť podívej, která jejich hra obstála ve srovnání se zahraniční konkurencí? Žádná - a to mluví samo za sebe.

Jak říkám, první díl by ještě šel, nějak vývojáři učit musí, s druhým už to bylo nahnuté, trojka no comment, čtyřka a její grafika :sick: . Navíc, tam chtěli mít važnější děj... hmm - stupidní prostinký název Polda se k tomu vážně hodí. Jinak pitomé trapné vtípky, sázka na dabing slavných herců (byť slušně odvedený), to byla klasická rovnice, kterak oblbnout českého hráče neznalého například výtečného Broken Swordu - který měl mnohem hezčí grafiku, nápaditý děj, příjemný, nikoli trapný humor, zajímavé postavy.
Nebo hrál jsi třeba Posla smrti? To je taky česká hra - ale od jiných vývojářů - řekl bych to asi takhle - když se chce, tak to jde, české firmy jsou schopné vytvořit adventuru světového formátu - jen Zima Software to neumí. Kdyby krachli, svět adventure her by rozhodně o nic nepřišel.
Uživatelský avatar
Arian
Lim-Lim
Příspěvky: 2147
Registrován: 28.9.2005 20:11
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Arian »

MCZ: S jiných adventur jsem hrál tedy právě Posla smrti,Syberii a Discovoir Noir(tenhle název jsem asi zkomolil) A se všemi jsem byl spokojen(jelikož já většinou hraju jen hry,se kterými jsem spokojen ;-) )
Vidíš-li na konci černého tunelu světlo, pak je to obvykle na tebe letící fotonové torpédo
Uživatelský avatar
Jab
Sigil Team
Příspěvky: 3603
Registrován: 24.9.2005 23:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jab »

MCZ píše:Nebo hrál jsi třeba Posla smrti? To je taky česká hra - ale od jiných vývojářů - řekl bych to asi takhle - když se chce, tak to jde, české firmy jsou schopné vytvořit adventuru světového formátu - jen Zima Software to neumí.
Tak se jukni na zahraniční weby, jaký hodnocení Posel Smrti dostal. 8-)
Uživatelský avatar
MCZ
Sigil Team
Příspěvky: 3926
Registrován: 25.9.2005 1:01
Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MCZ »

Jab: pravda, něco jsem viděl, i naši herní recenzenti jsou vlastenci ;-) , ale přesto musíš uznat, že je mezi PS a Poldou velký rozdíl.
Uživatelský avatar
yenn
Sigil Team
Příspěvky: 3192
Registrován: 24.9.2005 23:13
Bydliště: pod tisíciletým dubem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od yenn »

LordArian píše:Discovoir Noir
Discworld aka Zeměplocha ;-)
Horoskop stojí drachmu a je o drachmu předražený. [Quintus Ennius]
KOFi-chan
Sigilan
Příspěvky: 1417
Registrován: 2.10.2005 9:47
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KOFi-chan »

Nejvíc mi utkvěly v paměti (a překvapivě jsem je i dohrál :-P ) dvě adventury - Tajemství Oslího Ostrova a Agent Mlíčňák :!: :-D
Uživatelský avatar
Bender
Sigilan
Příspěvky: 109
Registrován: 30.10.2005 11:40
Bydliště: Jak kdy...

Příspěvek od Bender »

Já měl nejradši Neverhood. ten styl tý hry mě dostává do kolen i dnes.
Obrázek
Uživatelský avatar
Ajantis
Sigil Team
Příspěvky: 5040
Registrován: 28.9.2005 22:38
Bydliště: die beschattete Berge
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ajantis »

Mě ty klasicé adventury nějak nechytnuly, zkoušel jsem Broken Sword 2, ale bohužel.... A taky Poldu 1, ale praštil jsem s tím, když jsem musle vylákat souseda z baráku- bylo potřeba dát do zvonku sirku, aby zvonil pořád- když jste jen pořád drželi zvonek, nestačilo to, ehm... logika :-)
S akčními jako Tomb Raider si také nijak zvlášť nerozumím, takže tu zůstává ta úplně nejlepší- Planescape Torment a pak Fahrenheit, jde-li za adventuru označit (já s tím problém nemám).
Uživatelský avatar
Bender
Sigilan
Příspěvky: 109
Registrován: 30.10.2005 11:40
Bydliště: Jak kdy...

Příspěvek od Bender »

Na adventurách mě často vadí řešení na který bych nepřišel třeba za 2 roky a stejně by to šlo udělat jinak a jednoduššeji...
Obrázek
Uživatelský avatar
Jab
Sigil Team
Příspěvky: 3603
Registrován: 24.9.2005 23:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jab »

MCZ píše:Jab: pravda, něco jsem viděl, i naši herní recenzenti jsou vlastenci ;-) , ale přesto musíš uznat, že je mezi PS a Poldou velký rozdíl.
Ano, polda je lepší. Posel Smrti je zatím suverénně nejhorší adventura, jakou jsem hrál. Ta totální linearita je naprosto frustrujcí. Abych se dozvěděl, že mám nějaký předmět sebrat, musím nejdřív na druhý konec mapy, tam na každou hovadinu 2-3 kliknout (oběma tlačítky u myši) a pak se vrátit. S tímhle to autoři prostě šíleně přehnali. Není to vůbec "user-friendly", leda tak uživateli zdlouhavé. Příběh by byl dobrý, ale k další části se musím vždy zuřivě proklikat. Dostala mě část, kdy jsem se musel dostat bránou ze skladiště do dolů. Tu branku jsem musel "oklikat" na všemožné způsoby. Nejdřív levým tlačítkem, abych zjistil, že je zamčená, pak pravým, abych zjistil, že na druhé straně je klíč. Pak teprve jsem mohl použít kleště na pletivo (!), následně opět kliknout, aby klíč z druhé strany vytáhl a pak klíč vzít z inventáře a konečně odemknout. Vzhledem k linearitě je též obzvláště frustrující (a dementní), že postava může zemřít. Odbouchnul jsem zámek při východu z dolů (na dvakrát, protože se ten ichtyl netrefil) a pak už mi nezbyly náboje na onoho vlka venku. Musel jsem tedy vytáhnou starší save a hrát celé doly znovu. Zámek následně poctivě "oklikat" abych našel zrezivělou část, sestřelil ho napoprvé a pak mohl odbouchnout i vlka.
Dále mi vadí stupidní dialogy (dabing ne, ten je i v češtině kvalitní). Psal je zjevně amatér. A v neposlední řadě postava ani neumí běhat. Jedinné co dovede je pohybovat se pomocí mapy (což vítám) a možnost dvakrát kliknout na východ z lokace, aby odešla rychleji. Ovšem ke každému předmětu se musím doslova dobelhat a pak ho zuřivě "oklikat". Postavy mají otřesné animace, hlavní hrdina ještě chodí poměrně rychle proti ostatním postavám. Všichni ti ubožáci jsou zjevně postiženy Parkinsnem, Alzheimerem a možná i nějakým Japoncem. Vypadá to, jakoby všechny zmíněné nosili na zádech a nemohli se tudíž téměř hýbat. Ještě horší jsou hádanky, které nejsou příliš o logice (čest výjimkám - seřazení planet, či vchod do hrobky a otevření rakve). Ale takové připojení drátů nebo vypuštění fontány hru jen uměle natahuje.
Abych jen nehanil, líbí se mi příběh, dabing a pak zejména nádherně nakreslené lokace. Kvůli tomu to ještě hraji. Ale chce to hodně nervů. Alespoň se budu moci od srdce zasmát až mi zase někdo bude tvrdit, že tahle "adventura" dokazuje, jak dobré hry Češi dělají. :roll:
Uživatelský avatar
Bender
Sigilan
Příspěvky: 109
Registrován: 30.10.2005 11:40
Bydliště: Jak kdy...

Příspěvek od Bender »

Ten konec byl divnej a trošku trapnej. Pro mě to žádný překvapení nebylo, poslední místnost jsem plně nepochopil. Jak mohl zabít Williama když přijel až potom?!
Obrázek
Uživatelský avatar
MCZ
Sigil Team
Příspěvky: 3926
Registrován: 25.9.2005 1:01
Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MCZ »

Jab: Co tak pozdě? ;-)

A není to věc názoru, jestli je tahle hra dobrá nebo ne? Mě se líbila (byť některými tvými výtkami souhlasím) a myslím, že sám nejsem 8-) .

BTW - Češi dobré hry dělají. Ne všechny, ne nejlepší, ale umí. Flashpoint, Mafia a další mluví za vše 8-) .
Uživatelský avatar
Anyndur Sannesem
Sigilan
Příspěvky: 47
Registrován: 29.10.2005 17:11
Bydliště: Hradec Kralove
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anyndur Sannesem »

MCZ píše:Jab: Co tak pozdě? ;-)

A není to věc názoru, jestli je tahle hra dobrá nebo ne? Mě se líbila (byť některými tvými výtkami souhlasím) a myslím, že sám nejsem 8-) .

BTW - Češi dobré hry dělají. Ne všechny, ne nejlepší, ale umí. Flashpoint, Mafia a další mluví za vše 8-) .
A o tom to prave je ne ???? ze tobe se nelibi Polda neznamena, ze je to nejak extra spatna hra....uprimne receno...hral sem ctyrku a vcelku, pominu-li, ze bych radsi chtel grafiku prvniho dilu, se mi jako libila....ac ten humor byl suchej v nekterych chvilich, tak sem se i opravdu zasmal...a promin ale nemuzes srovnavat Zima Software a Illusion Softworks, jelikoz jde o dve uplne rozdilny firmy....Kazda je zamerena na jinej zanr a kazda ma jiny grafiky a vubec kompletne lidi......Nawic, Illusion softworks jsou videt ve svete prevazne diky Mafii.....a dnesni dobe i Vietkong atp.....ale rekni mi, proc by mel nekdo hrat treba v NY adventuru z ceskyho kraje, a s ceskyma podminkama.....to je jako kdyby ty jsi mel hrat treba adventuru z Mexika a s mexickym humorem.....taky by si to moc nepobiral.....nawic napr v UK by nas meli za totalni trotly, pze by nemuseli fory pochopit vubec.....u Akcnich her to mas krapatek jedno, ve vetsine pripadech ti tam jde jenom o akci a moc pribeh nesledujes :-) ;-)
Odpovědět

Zpět na „Jiné hry“