
Adventury... tak nějak všeobecně :-)
Moderátor: sevencreature
- MCZ
- Sigil Team
- Příspěvky: 3926
- Registrován: 25.9.2005 1:01
- Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
- Kontaktovat uživatele:
Arian: nesnáším i Zimu Software - je to jedno z nejhorších českých vývojářských studií - vždyť podívej, která jejich hra obstála ve srovnání se zahraniční konkurencí? Žádná - a to mluví samo za sebe.
Jak říkám, první díl by ještě šel, nějak vývojáři učit musí, s druhým už to bylo nahnuté, trojka no comment, čtyřka a její grafika
. Navíc, tam chtěli mít važnější děj... hmm - stupidní prostinký název Polda se k tomu vážně hodí. Jinak pitomé trapné vtípky, sázka na dabing slavných herců (byť slušně odvedený), to byla klasická rovnice, kterak oblbnout českého hráče neznalého například výtečného Broken Swordu - který měl mnohem hezčí grafiku, nápaditý děj, příjemný, nikoli trapný humor, zajímavé postavy.
Nebo hrál jsi třeba Posla smrti? To je taky česká hra - ale od jiných vývojářů - řekl bych to asi takhle - když se chce, tak to jde, české firmy jsou schopné vytvořit adventuru světového formátu - jen Zima Software to neumí. Kdyby krachli, svět adventure her by rozhodně o nic nepřišel.
Jak říkám, první díl by ještě šel, nějak vývojáři učit musí, s druhým už to bylo nahnuté, trojka no comment, čtyřka a její grafika

Nebo hrál jsi třeba Posla smrti? To je taky česká hra - ale od jiných vývojářů - řekl bych to asi takhle - když se chce, tak to jde, české firmy jsou schopné vytvořit adventuru světového formátu - jen Zima Software to neumí. Kdyby krachli, svět adventure her by rozhodně o nic nepřišel.
Tak se jukni na zahraniční weby, jaký hodnocení Posel Smrti dostal.MCZ píše:Nebo hrál jsi třeba Posla smrti? To je taky česká hra - ale od jiných vývojářů - řekl bych to asi takhle - když se chce, tak to jde, české firmy jsou schopné vytvořit adventuru světového formátu - jen Zima Software to neumí.

- Ajantis
- Sigil Team
- Příspěvky: 5040
- Registrován: 28.9.2005 22:38
- Bydliště: die beschattete Berge
- Kontaktovat uživatele:
Mě ty klasicé adventury nějak nechytnuly, zkoušel jsem Broken Sword 2, ale bohužel.... A taky Poldu 1, ale praštil jsem s tím, když jsem musle vylákat souseda z baráku- bylo potřeba dát do zvonku sirku, aby zvonil pořád- když jste jen pořád drželi zvonek, nestačilo to, ehm... logika
S akčními jako Tomb Raider si také nijak zvlášť nerozumím, takže tu zůstává ta úplně nejlepší- Planescape Torment a pak Fahrenheit, jde-li za adventuru označit (já s tím problém nemám).

S akčními jako Tomb Raider si také nijak zvlášť nerozumím, takže tu zůstává ta úplně nejlepší- Planescape Torment a pak Fahrenheit, jde-li za adventuru označit (já s tím problém nemám).
Ano, polda je lepší. Posel Smrti je zatím suverénně nejhorší adventura, jakou jsem hrál. Ta totální linearita je naprosto frustrujcí. Abych se dozvěděl, že mám nějaký předmět sebrat, musím nejdřív na druhý konec mapy, tam na každou hovadinu 2-3 kliknout (oběma tlačítky u myši) a pak se vrátit. S tímhle to autoři prostě šíleně přehnali. Není to vůbec "user-friendly", leda tak uživateli zdlouhavé. Příběh by byl dobrý, ale k další části se musím vždy zuřivě proklikat. Dostala mě část, kdy jsem se musel dostat bránou ze skladiště do dolů. Tu branku jsem musel "oklikat" na všemožné způsoby. Nejdřív levým tlačítkem, abych zjistil, že je zamčená, pak pravým, abych zjistil, že na druhé straně je klíč. Pak teprve jsem mohl použít kleště na pletivo (!), následně opět kliknout, aby klíč z druhé strany vytáhl a pak klíč vzít z inventáře a konečně odemknout. Vzhledem k linearitě je též obzvláště frustrující (a dementní), že postava může zemřít. Odbouchnul jsem zámek při východu z dolů (na dvakrát, protože se ten ichtyl netrefil) a pak už mi nezbyly náboje na onoho vlka venku. Musel jsem tedy vytáhnou starší save a hrát celé doly znovu. Zámek následně poctivě "oklikat" abych našel zrezivělou část, sestřelil ho napoprvé a pak mohl odbouchnout i vlka.MCZ píše:Jab: pravda, něco jsem viděl, i naši herní recenzenti jsou vlastenci, ale přesto musíš uznat, že je mezi PS a Poldou velký rozdíl.
Dále mi vadí stupidní dialogy (dabing ne, ten je i v češtině kvalitní). Psal je zjevně amatér. A v neposlední řadě postava ani neumí běhat. Jedinné co dovede je pohybovat se pomocí mapy (což vítám) a možnost dvakrát kliknout na východ z lokace, aby odešla rychleji. Ovšem ke každému předmětu se musím doslova dobelhat a pak ho zuřivě "oklikat". Postavy mají otřesné animace, hlavní hrdina ještě chodí poměrně rychle proti ostatním postavám. Všichni ti ubožáci jsou zjevně postiženy Parkinsnem, Alzheimerem a možná i nějakým Japoncem. Vypadá to, jakoby všechny zmíněné nosili na zádech a nemohli se tudíž téměř hýbat. Ještě horší jsou hádanky, které nejsou příliš o logice (čest výjimkám - seřazení planet, či vchod do hrobky a otevření rakve). Ale takové připojení drátů nebo vypuštění fontány hru jen uměle natahuje.
Abych jen nehanil, líbí se mi příběh, dabing a pak zejména nádherně nakreslené lokace. Kvůli tomu to ještě hraji. Ale chce to hodně nervů. Alespoň se budu moci od srdce zasmát až mi zase někdo bude tvrdit, že tahle "adventura" dokazuje, jak dobré hry Češi dělají.

- Anyndur Sannesem
- Sigilan
- Příspěvky: 47
- Registrován: 29.10.2005 17:11
- Bydliště: Hradec Kralove
- Kontaktovat uživatele:
A o tom to prave je ne ???? ze tobe se nelibi Polda neznamena, ze je to nejak extra spatna hra....uprimne receno...hral sem ctyrku a vcelku, pominu-li, ze bych radsi chtel grafiku prvniho dilu, se mi jako libila....ac ten humor byl suchej v nekterych chvilich, tak sem se i opravdu zasmal...a promin ale nemuzes srovnavat Zima Software a Illusion Softworks, jelikoz jde o dve uplne rozdilny firmy....Kazda je zamerena na jinej zanr a kazda ma jiny grafiky a vubec kompletne lidi......Nawic, Illusion softworks jsou videt ve svete prevazne diky Mafii.....a dnesni dobe i Vietkong atp.....ale rekni mi, proc by mel nekdo hrat treba v NY adventuru z ceskyho kraje, a s ceskyma podminkama.....to je jako kdyby ty jsi mel hrat treba adventuru z Mexika a s mexickym humorem.....taky by si to moc nepobiral.....nawic napr v UK by nas meli za totalni trotly, pze by nemuseli fory pochopit vubec.....u Akcnich her to mas krapatek jedno, ve vetsine pripadech ti tam jde jenom o akci a moc pribeh nesledujesMCZ píše:Jab: Co tak pozdě?![]()
A není to věc názoru, jestli je tahle hra dobrá nebo ne? Mě se líbila (byť některými tvými výtkami souhlasím) a myslím, že sám nejsem.
BTW - Češi dobré hry dělají. Ne všechny, ne nejlepší, ale umí. Flashpoint, Mafia a další mluví za vše.

