Napsal: 1.11.2005 12:40
Advanced Dungeons and Dragons Second Editions
Hod na útok:
THAC0 - tedy To Hit Armor Class 0, který se snižuje s přibávající úrovní a bonusy za sílu (od síly 17). THAC0 se u každého povolání snižuje jinak - u skupiny Válečník (Fighter, Paladin, Ranger) vždy s každou úrovní o 1.
Hod na útok pak vypadá= Hod D20 musí být větší než výsledek THAC0 - abs.hodnota AC - bonusy - tj s mečem +3 válečník na 5 úrovni se silou 17 ma THAC0 = 16(Hodnota Thac0) - 3 (bonus meče) -1 (bonus za sílu) 12
K tomu aby jsi zasáhl AC0 musíš tedy útok udělat 13 a víc (13 je víc než 12-0)
Damage se v papírové verzi ještě počítá podle velikosti protivníka to je ale vedlejší. Pošítá se hdo kostkou plus aplikované bonusy - Obouruční meč má standartne Dmg 1D10 (1-10) připočtu li bonus magického meče +3 (1D10+3) výsledek je 4-13 a nyní bonus za sílu +1 (1D10+4) je výsledek 5-14. Což je hodně, opravdu, ve 2E totiž málokdo má víc jak 100 HP. Hodíš li Kritický zásah (Natural 20 na kostce - ani BG 2 nepočítá vylepšená pravidla Players Option, narozdíl od třeba Zbraňových Mistrovství) násobí se damage udílená zbraní 3x a připočte se bonus: tj 1D10x3+4 tj tj je to 8 - 34 což je velice příznivé :)
U zmunchkinované :) třetí edice a tříapůlté edice se damage počíná podobně, ale útok je úplně jiný stejně jako bonusy za sílu, za každé 2 body v síle nad 10 se ti o jedno zvyšuje síla (tj +1 na 12,+2 na 14, +3 na 16 a pod). ˇUtok se také řeší připočítáváním Attack Bonusu k Hodu D20, výsledek pak musí být větší než AC soupeře (Veme me li stejnou postavu - Fighter L5, +3 meč, 17 síla) tak BAB je +5, +3 bonus za meč a + 3 bonus za sílu, tj Attack Bonus je +11. K určení výsledku připočteš hod D20 tj například 13 + 11 = 24 a zasáhneš protivníka s AC 22 a méně (což je například Plná Plátová zbroj +2 tuším) Kritické útoky se ale počínají úplně jinak, podle Critical Threadu a to je složité na vysvětlení (kdysi mikdosi říkal jak je 3E krásně jednoduchá - Bullshit)
Hod na útok:
THAC0 - tedy To Hit Armor Class 0, který se snižuje s přibávající úrovní a bonusy za sílu (od síly 17). THAC0 se u každého povolání snižuje jinak - u skupiny Válečník (Fighter, Paladin, Ranger) vždy s každou úrovní o 1.
Hod na útok pak vypadá= Hod D20 musí být větší než výsledek THAC0 - abs.hodnota AC - bonusy - tj s mečem +3 válečník na 5 úrovni se silou 17 ma THAC0 = 16(Hodnota Thac0) - 3 (bonus meče) -1 (bonus za sílu) 12
K tomu aby jsi zasáhl AC0 musíš tedy útok udělat 13 a víc (13 je víc než 12-0)
Damage se v papírové verzi ještě počítá podle velikosti protivníka to je ale vedlejší. Pošítá se hdo kostkou plus aplikované bonusy - Obouruční meč má standartne Dmg 1D10 (1-10) připočtu li bonus magického meče +3 (1D10+3) výsledek je 4-13 a nyní bonus za sílu +1 (1D10+4) je výsledek 5-14. Což je hodně, opravdu, ve 2E totiž málokdo má víc jak 100 HP. Hodíš li Kritický zásah (Natural 20 na kostce - ani BG 2 nepočítá vylepšená pravidla Players Option, narozdíl od třeba Zbraňových Mistrovství) násobí se damage udílená zbraní 3x a připočte se bonus: tj 1D10x3+4 tj tj je to 8 - 34 což je velice příznivé :)
U zmunchkinované :) třetí edice a tříapůlté edice se damage počíná podobně, ale útok je úplně jiný stejně jako bonusy za sílu, za každé 2 body v síle nad 10 se ti o jedno zvyšuje síla (tj +1 na 12,+2 na 14, +3 na 16 a pod). ˇUtok se také řeší připočítáváním Attack Bonusu k Hodu D20, výsledek pak musí být větší než AC soupeře (Veme me li stejnou postavu - Fighter L5, +3 meč, 17 síla) tak BAB je +5, +3 bonus za meč a + 3 bonus za sílu, tj Attack Bonus je +11. K určení výsledku připočteš hod D20 tj například 13 + 11 = 24 a zasáhneš protivníka s AC 22 a méně (což je například Plná Plátová zbroj +2 tuším) Kritické útoky se ale počínají úplně jinak, podle Critical Threadu a to je složité na vysvětlení (kdysi mikdosi říkal jak je 3E krásně jednoduchá - Bullshit)